Lediga jobb Jurek Recruitment & Consulting AB i Lund

Se alla lediga jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB i Lund. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lund som finns inom det yrket.

Elonroad söker en Finance Manager med fokus på affärsutveckling

Brinner du för ekonomi och är redo att arbeta praktiskt för att driva hållbar förändring inom transportsektorn? Har du kompetensen att blanda affärsmodellering med ekonomistyrning? Kom till oss på Elonroad och hjälp till att leda vägen mot en grönare framtid som konsult eller anställd.  På Elonroad bygger vi nästa generations laddningslösningar för fordon och omvandlar den globala laddningsinfrastrukturen med både dynamiska och stationära alternativ. I ta... Visa mer
Brinner du för ekonomi och är redo att arbeta praktiskt för att driva hållbar förändring inom transportsektorn? Har du kompetensen att blanda affärsmodellering med ekonomistyrning? Kom till oss på Elonroad och hjälp till att leda vägen mot en grönare framtid som konsult eller anställd. 

På Elonroad bygger vi nästa generations laddningslösningar för fordon och omvandlar den globala laddningsinfrastrukturen med både dynamiska och stationära alternativ. I takt med att vi växer letar vi efter en finansexpert med talang för affärsutveckling, någon som strategiskt kan stödja vår expansion samtidigt som du hanterar viktiga finansiella och operativa uppgifter.

Rollen

Som Finance Manager på Elonroad kommer du att befinna dig i skärningspunkten mellan ekonomi och affärsutveckling. I nära samarbete med vår ledningsgrupp kommer du att bidra till Elonroads tillväxt genom att stödja vår finansiella strategi, driva affärsmodellering och utveckla viktiga insikter för beslut. Den här rollen kombinerar strategisk planering med operativ ekonomi, och du får chansen att bygga upp en ekonomifunktion som kan skalas upp i takt med företaget.

Vem vi söker

Du är ett finansproffs med ett starkt affärsmannaskap och ett praktiskt tillvägagångssätt för problemlösning. Du trivs i en dynamisk miljö och balanserar ekonomisk förvaltning med strategiska affärsinsikter. Du har erfarenhet av företagsfinansiering, affärsmodellering och finansiell planering, gärna i ett snabbväxande företag.

Vi tror att du:

• Är analytisk och proaktiv, med en talang för att identifiera möjligheter till finansiella och operativa förbättringar.

• Har erfarenhet av affärsmodellering, finansiell analys och strategisk planering. Kanske har du gjort detta i en roll som managementkonsult, på en corp.firma eller på annat tillväxtbolag.

• Är detaljorienterad med höga krav på noggrannhet och tydlighet i den finansiella rapporteringen.

• Kan effektivt hantera relationer med externa revisionsbyråer, vilket säkerställer förstaklassig finansiell efterlevnad och noggrannhet.

• Är bekväm med OKR eller liknande målsättningsramar och trivs i en miljö med högt tempo.

• Är nyfiken, ambitiös och resultatdriven, med en passion för att främja hållbar teknik.

Varför Elonroad?

Hos oss blir du en del av ett team som gör verklig skillnad. Utmaningen med att elektrifiera transportsektorn är enorm, men belöningen är ännu större. På Elonroad får du möjlighet att forma företagets framtid och arbeta med lösningar som förändrar branschen. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner, pensioner, friskvårdsförmåner och personaloptioner.

Ansök idag för att bli en del av Elonroads resa mot en hållbar framtid!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Elonroad med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Merima Kastrat på [email protected] Visa mindre

Elonroad söker en Finance Manager med fokus på affärsutveckling

Brinner du för ekonomi och är redo att arbeta praktiskt för att driva hållbar förändring inom transportsektorn? Har du kompetensen att blanda affärsmodellering med ekonomistyrning? Kom till oss på Elonroad och hjälp till att leda vägen mot en grönare framtid. På Elonroad bygger vi nästa generations laddningslösningar för fordon och omvandlar den globala laddningsinfrastrukturen med både dynamiska och stationära alternativ. I takt med att vi växer letar vi... Visa mer
Brinner du för ekonomi och är redo att arbeta praktiskt för att driva hållbar förändring inom transportsektorn? Har du kompetensen att blanda affärsmodellering med ekonomistyrning? Kom till oss på Elonroad och hjälp till att leda vägen mot en grönare framtid.

På Elonroad bygger vi nästa generations laddningslösningar för fordon och omvandlar den globala laddningsinfrastrukturen med både dynamiska och stationära alternativ. I takt med att vi växer letar vi efter en finansexpert med talang för affärsutveckling, någon som strategiskt kan stödja vår expansion samtidigt som du hanterar viktiga finansiella och operativa uppgifter.

Rollen

Som Finance Manager på Elonroad kommer du att befinna dig i skärningspunkten mellan ekonomi och affärsutveckling. I nära samarbete med vår ledningsgrupp kommer du att bidra till Elonroads tillväxt genom att stödja vår finansiella strategi, driva affärsmodellering och utveckla viktiga insikter för beslut. Den här rollen kombinerar strategisk planering med operativ ekonomi, och du får chansen att bygga upp en ekonomifunktion som kan skalas upp i takt med företaget.

Vem vi söker

Du är ett finansproffs med ett starkt affärsmannaskap och ett praktiskt tillvägagångssätt för problemlösning. Du trivs i en dynamisk miljö och balanserar ekonomisk förvaltning med strategiska affärsinsikter. Helst har du erfarenhet av företagsfinansiering, affärsmodellering och finansiell planering, gärna i ett snabbväxande företag.

Vi tror att du:

• Är analytisk och proaktiv, med en talang för att identifiera möjligheter till finansiella och operativa förbättringar.

• Har erfarenhet av affärsmodellering, finansiell analys och strategisk planering. Kanske har du gjort detta i en roll som managementkonsult, på en corp.firma eller på annat tillväxtbolag.

• Är detaljorienterad med höga krav på noggrannhet och tydlighet i den finansiella rapporteringen.

• Kan effektivt hantera relationer med externa revisionsbyråer, vilket säkerställer förstaklassig finansiell efterlevnad och noggrannhet.

• Är bekväm med OKR eller liknande målsättningsramar och trivs i en miljö med högt tempo.

• Är nyfiken, ambitiös och resultatdriven, med en passion för att främja hållbar teknik.

Varför Elonroad?

Hos oss blir du en del av ett team som gör verklig skillnad. Utmaningen med att elektrifiera transportsektorn är enorm, men belöningen är ännu större. På Elonroad får du möjlighet att forma företagets framtid och arbeta med lösningar som förändrar branschen. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner, pensioner, friskvårdsförmåner och personaloptioner.

Ansök idag för att bli en del av Elonroads resa mot en hållbar framtid!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Elonroad med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Merima Kastrat på [email protected] Visa mindre

NewSeed söker erfaren IT-projektledare

NewSeed är en prisbelönad webb-, app- och systemutvecklingsfirma som skapar innovativa och lättanvända digitala lösningar. NewSeed har kontor i Lomma, Lund och Stockholm men levererar sina tjänster i hela Europa. På NewSeed får du möjlighet att arbeta med spännande och komplexa projekt och vara med och förverkliga våra kunders idéer. Nu söker vi en erfaren IT-projektledare till vårt huvudkontor i Lund! Arbetsbeskrivning I rollen som IT-projektledare komm... Visa mer
NewSeed är en prisbelönad webb-, app- och systemutvecklingsfirma som skapar innovativa och lättanvända digitala lösningar. NewSeed har kontor i Lomma, Lund och Stockholm men levererar sina tjänster i hela Europa. På NewSeed får du möjlighet att arbeta med spännande och komplexa projekt och vara med och förverkliga våra kunders idéer. Nu söker vi en erfaren IT-projektledare till vårt huvudkontor i Lund!

Arbetsbeskrivning

I rollen som IT-projektledare kommer du att motivera och leda ett team på runt 4-5 utvecklare i olika typer av framför allt större IT-projekt inkluderande bl.a. webbutveckling, apputveckling och utveckling av e-tjänster. Du kommer att vara med och skapa projektplan och med stöd av medarbetarna i teamet har du ansvar för att både kravställa mot och ha uppföljning med kund. Tillsammans med teamet kommer du att skapa underlag för specifikationer internt och följa upp att aktiviteter utförs och identifiera avvikelser.

Vem är du?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom IT-projektledning och som har erfarenhet av att projektleda större IT-projekt, antingen på en konsultfirma eller på ett större bolag. Vidare har du viss kunskap inom programmering och det är meriterande om du har kunskap om agila metoder såsom SCRUM, systemarkitektur samt Azure/Azure Portal och molnlösningar. Du pratar och skriver såväl svenska som engelska flytande och det är meriterande om du pratar tyska eller franska.

Som person är du självgående, metodisk och noggrann. Du är duktig på att kommunicera, både internt och externt, och har en förmåga att läsa av stämningar och förstå om en kund är missnöjd eller om en medarbetare behöver stöttning. Eftersom du kommer att leda ett team av utvecklare så ser vi gärna att du har goda ledaregenskaper och får andra att arbeta efter bästa förmåga.

Vad erbjuder vi dig?

Du kommer till ett bolag som är på väg framåt där du får möjlighet att arbeta med stimulerande uppdrag med kunder över hela Europa. För oss är det viktigt att både vara en hållbar arbetsgivare och en långsiktig partner till våra kunder. Vi är måna om att skapa givande samarbeten som kan bidra till kundernas framgång och samtidigt ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att trivas och utvecklas. Du blir en del av ett kompetent team och kommer att sitta i ett ljust och rymligt kontor i Lund. Det finns möjlighet till avancemang inom organisationen och i framtiden finns möjlighet att driva egna intresse-projekt som det arbetas med internt.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar NewSeed IT Solutions med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på telefon: +46 76 002 69 41 alternativt via email [email protected] 

Om verksamheten
NewSeed startades som aktiebolag 2009, företaget ägs och drivs av Magnus Lindgren.

NewSeed är en partner att lita på för framför allt IT-utveckling. Med en lång och bred erfarenhet så kan vi även erbjuda rådgivning om IT-utveckling som berör allt från marknadsföring till administration och affärsutveckling. Spetskompetensen ligger inom utveckling av webbtjänster på internet.
I första hand arbetar NewSeed med konsultuppdrag gentemot större företag. Vi hjälper till att förenkla och förbättra. Vårt mål är att IT-systemen ska upplevas som enkla och som hjälpmedel i verksamheten.

Utöver traditionella konsultuppdrag sysslar företaget även med affärsutveckling med partners. Målet är att hjälpa morgondagens entreprenörer utvecklas och växa på bästa sätt stött av IT. Exempel på projekt som NewSeed är aktiv inom är Elobina och K for Contact.
Vi jobbar in-house där vårt team kan nyttja varandras kunskaper och tillsammans skapa de bästa lösningarna. Läs mer på: https://newseed.se/ Visa mindre

Student och intresserad av ett deltidsarbete inom kundservice?

För kunds räkning söker vi nu en student till kundservice på deltid för ett tidsbegränsat uppdrag. Du kommer att arbeta brett på kundserviceavdelningen och ge support både internt och externt. Avdelningen har en viktig roll i att skapa goda relationer med sina kunder och samarbetspartners. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta och kreativa kollegor i en organisation med ambitioner att växa ytterligare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Besvara s... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en student till kundservice på deltid för ett tidsbegränsat uppdrag.

Du kommer att arbeta brett på kundserviceavdelningen och ge support både internt och externt. Avdelningen har en viktig roll i att skapa goda relationer med sina kunder och samarbetspartners. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta och kreativa kollegor i en organisation med ambitioner att växa ytterligare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Besvara samtal, mejl och chattförfrågningar från kunder
• Administration och orderhantering
• Fakturahantering
• Reception
• Support för digitala produkter och tjänster

Vem är du?

Vi tror att du har känsla för att ge service på hög nivå och arbetar för att överträffa kundens förväntningar. Du har förmåga att skapa goda relationer och en vilja att utvecklas i ditt arbete.
Som person är du lyhörd, kommunikativ och lösningorienterad. Du trivs i en supportroll där du får hjälpa och vägleda kunder. Vidare har du en stark känsla för kundservice och administration, med förmåga att arbeta strukturerat. Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift.

Mer om uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på deltid via Jurek Recruitment & Consulting, med start omgående.
Uppdraget omfattar cirka 2–3 gånger i veckan under en period på två månader, med möjlighet till fortsatt arbete 1–2 dagar i veckan under hela 2025.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected]
 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Head of Group Legal to Alfa Laval

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. We are now looking for a Head of Group Legal to our headquarters in Lund! About the job Alfa Laval is seeking a dynamic and experienced Head of Le... Visa mer
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.

We are now looking for a Head of Group Legal to our headquarters in Lund!

About the job

Alfa Laval is seeking a dynamic and experienced Head of Legal to join our team. This pivotal role reports directly to the Chief Legal Officer, who is a member of the Group Management, and is responsible for leading and developing the legal function across the entire organization. The Alfa Laval Group Legal currently consists of 23 in-house lawyers, located around the world. You will be based at the headquarters in Lund.

Your main responsibilities will include:

• Lead and manage the Legal team, fostering a culture of excellence and continuous improvement as well as of integrity and ethical behavior.
• Create priorities that align strategic direction of the legal department and the overall business objectives.
• Provide expert legal advice and support to senior management and various departments within the company.
• Support the team in providing legal advice and identifying legal risks within all fields of business law, including regarding i.e. commercial contracts, risk assessments, compliance areas (data privacy, trade sanctions and export control, competition law, anti-bribery and anti-corruption).
• Continuously develop adequate key legal processes and policies in the Group.
• Stay updated on relevant legal and regulatory developments and ensure the company´s compliance with new laws and regulations.

Who you are

To succeed in this role, we believe that you have 10+ years of experience from a Legal Counsel/Head of Legal role in an international company or equivalent and experience from leading a team, preferably global. You have strong knowledge of corporate law, regulatory compliance, and risk management. You have experience in drafting, negotiating, and litigating international commercial contracts, including aspects of sales and distribution as well as R&D and intellectual property rights. Experience of working with export control and trade sanctions is desired. Knowledge from relevant industries is also a success factor. You have excellent communication skills in English, verbally and in writing. Proficiency in Swedish is a plus.

You have a strong commercial understanding and pro-actively take initiatives to contribute with your expertise to impact the business. You have excellent communication, negotiation, and interpersonal skills. You have strong leadership skills and the ability to clarify priorities and create ownership and accountability. You have a high level of integrity and are confident in your competence and the value you bring as a leader and business partner, but you also possess a curiosity to learn from the team and take on new challenges in this dynamic role. You have the ability to work independently and can quickly analyze complex information and find legally adequate solutions to various situations. You are effective and flexible and adapt positively to change and thrive in a fast-paced environment.

The role may involve international travel from time to time.

Contact and Application

In this recruitment process, Alfa Laval is supported by Jurek Recruitment & Consulting. Interviews will be carried out as applications are received. Please apply via www.jurek.se. Note that we do not accept applications by email. For any questions, please contact recruitment consultant Linn Marthinussen by phone 076 - 002 69 41, or by email at [email protected].

About Alfa Laval

Alfa Laval is a leading global provider of first-rate products in the areas of heat transfer, separation and fluid handling. With these as its base, Alfa Laval aims to help enhance the productivity and competitiveness of its customers in various industries throughout the world. We define their challenges and deliver sustainable products and solutions that meet their requirements – mainly in energy, the environment, food and the marine industry. Visa mindre

NewSeed söker erfaren IT-projektledare

NewSeed är en prisbelönad webb-, app- och systemutvecklingsfirma som skapar innovativa och lättanvända digitala lösningar. NewSeed har kontor i Lomma, Lund och Stockholm men levererar sina tjänster i hela Europa. På NewSeed får du möjlighet att arbeta med spännande och komplexa projekt och vara med och förverkliga våra kunders idéer. Nu söker vi en erfaren IT-projektledare till vårt huvudkontor i Lund! Arbetsbeskrivning I rollen som IT-projektledare komm... Visa mer
NewSeed är en prisbelönad webb-, app- och systemutvecklingsfirma som skapar innovativa och lättanvända digitala lösningar. NewSeed har kontor i Lomma, Lund och Stockholm men levererar sina tjänster i hela Europa. På NewSeed får du möjlighet att arbeta med spännande och komplexa projekt och vara med och förverkliga våra kunders idéer. Nu söker vi en erfaren IT-projektledare till vårt huvudkontor i Lund!

Arbetsbeskrivning

I rollen som IT-projektledare kommer du att motivera och leda ett team på runt 4-5 utvecklare i olika typer av framför allt större IT-projekt inkluderande bl.a. webbutveckling, apputveckling och utveckling av e-tjänster. Du kommer att vara med och skapa projektplan och med stöd av medarbetarna i teamet har du ansvar för att både kravställa mot och ha uppföljning med kund. Tillsammans med teamet kommer du att skapa underlag för specifikationer internt och följa upp att aktiviteter utförs och identifiera avvikelser.

Vem är du?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom IT-projektledning och som har erfarenhet av att projektleda större IT-projekt, antingen på en konsultfirma eller på ett större bolag. Vidare har du viss kunskap inom programmering och det är meriterande om du har kunskap om agila metoder såsom SCRUM, systemarkitektur samt Azure/Azure Portal och molnlösningar. Du pratar och skriver såväl svenska som engelska flytande och det är meriterande om du pratar tyska eller franska.

Som person är du självgående, metodisk och noggrann. Du är duktig på att kommunicera, både internt och externt, och har en förmåga att läsa av stämningar och förstå om en kund är missnöjd eller om en medarbetare behöver stöttning. Eftersom du kommer att leda ett team av utvecklare så ser vi gärna att du har goda ledaregenskaper och får andra att arbeta efter bästa förmåga.

Vad erbjuder vi dig?

Du kommer till ett bolag som är på väg framåt där du får möjlighet att arbeta med stimulerande uppdrag med kunder över hela Europa. För oss är det viktigt att både vara en hållbar arbetsgivare och en långsiktig partner till våra kunder. Vi är måna om att skapa givande samarbeten som kan bidra till kundernas framgång och samtidigt ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att trivas och utvecklas. Du blir en del av ett kompetent team och kommer att sitta i ett ljust och rymligt kontor i Lund. Det finns möjlighet till avancemang inom organisationen och i framtiden finns möjlighet att driva egna intresse-projekt som det arbetas med internt.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar NewSeed IT Solutions med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på telefon: +46 76 002 69 41 alternativt via email [email protected] 

Om verksamheten
NewSeed startades som aktiebolag 2009, företaget ägs och drivs av Magnus Lindgren.

NewSeed är en partner att lita på för framför allt IT-utveckling. Med en lång och bred erfarenhet så kan vi även erbjuda rådgivning om IT-utveckling som berör allt från marknadsföring till administration och affärsutveckling. Spetskompetensen ligger inom utveckling av webbtjänster på internet.
I första hand arbetar NewSeed med konsultuppdrag gentemot större företag. Vi hjälper till att förenkla och förbättra. Vårt mål är att IT-systemen ska upplevas som enkla och som hjälpmedel i verksamheten.

Utöver traditionella konsultuppdrag sysslar företaget även med affärsutveckling med partners. Målet är att hjälpa morgondagens entreprenörer utvecklas och växa på bästa sätt stött av IT. Exempel på projekt som NewSeed är aktiv inom är Elobina och K for Contact.
Vi jobbar in-house där vårt team kan nyttja varandras kunskaper och tillsammans skapa de bästa lösningarna. Läs mer på: https://newseed.se/ Visa mindre

Kontorskoordinator inom HR till konsultuppdrag

För kunds räkning söker vi just nu en kontorskoordinator inom HR på 50%, för ett spännande uppdrag med start i augusti, och löpande cirka 6 månader framåt. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Planering/bokning/anmälan av möten • Behjälplig vid interna events och konferenser • Assistera kollega med uppgifter vid behov • Arbetsuppgifter inom HR-administration • Instruera kollegorna i användning av bilpoolsbilar. Vem är du? P... Visa mer
För kunds räkning söker vi just nu en kontorskoordinator inom HR på 50%, för ett spännande uppdrag med start i augusti, och löpande cirka 6 månader framåt.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Planering/bokning/anmälan av möten
• Behjälplig vid interna events och konferenser
• Assistera kollega med uppgifter vid behov
• Arbetsuppgifter inom HR-administration
• Instruera kollegorna i användning av bilpoolsbilar.

Vem är du?

Personen vi söker till detta uppdrag har:

• Relevant eftergymnasial utbildning.
• Minst tre års arbetslivserfarenhet med motsvarande arbetsuppgifter
• Lätt att uttrycka sig i tal och skrift (svenska och engelska)
• Goda kunskaper i Office-paketet och Teams
• Körkort för bil

Som person tar du initiativ och ansvar, samtidigt som du är drivande och självgående i de olika uppdragen som ligger i befattningen. Du kommer ofta med idéer och nya metoder. Har ett öga för detaljer och ser helheten i känslan på kontoret. Du har lätt för att prioritera om, hålla många bollar i luften samtidigt, och justera efter andras behov och hur dagen blir.

Mer om uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på 50% via Jurek Recruitment & Consulting, med start i augusti 2024 och fram till 31 januari 2025.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Group Compliance Manager to Alfa Laval Group

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving motivation is to promote and accelerate success for our customers, people and planet. We can only achieve that by having dedicated people with curious minds. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. We are now looking for a Group Compliance Manager to join our headquarters in Lund! About the job As Group Compliance Manager, you ... Visa mer
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving motivation is to promote and accelerate success for our customers, people and planet. We can only achieve that by having dedicated people with curious minds. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.

We are now looking for a Group Compliance Manager to join our headquarters in Lund!

About the job

As Group Compliance Manager, you will be responsible for driving and managing the compliance agenda for Alfa Laval. This agenda includes securing efficient compliance programs throughout the Alfa Laval Group, with the areas of export control and trade sanctions, anti-bribery and corruption, competition law and data privacy, as a specific focus. In this role, you will work with the Alfa Laval Group entities and functions in coordinating and driving business compliance within Alfa Laval Group.

Your main responsibilities will include:

• To work proactively to drive and manage policy enforcement and program planning, in order to maintain regulatory and corporate compliance and to support the ethical integrity of the company;
• To identify compliance risks and independently develop, implement and maintain improvements and new procedures in the Alfa Laval Compliance & Ethics Program and related processes;
• To monitor legislative and regulatory developments;
• To provide support and advice to Alfa Laval entities and functions, including the top management of the Alfa Laval Group;
• To manage the group policies related to primary compliance areas, and to work with Alfa Laval entities and functions to optimize corporate compliance and business processes;
• To raise awareness, and to develop and provide internal training; and
• To manage external advisers.

You will report to the group function manager of Group Legal & Compliance (currently 24 members) at our headquarters in Lund, Sweden. You will be the people manager of the Group Compliance part of this function with a team of four others: Group Export Control & Sanctions Manager, Export Control Manager, Group Data Privacy Responsible, and Legal Counsel Data Privacy.

The role involves international travel.

What we are looking for

You have a Swedish LL.M. degree, or the European equivalent, and you have broad and significant experience from compliance work preferably in an international group of companies. In addition, we also expect you to have substantial experience in at least one of the following areas: export control and trade sanctions, anti-bribery and corruption, competition law and data privacy. Previous experience as a people manager would also be considered advantageous.

You have excellent communication skills in English, verbally and in writing.

You have a strong commercial understanding and you pro-actively take initiatives to contribute your expertise to impact the business. You have a high level of integrity, and you are confident in your competence and the value you bring as a business partner, but you also possess a curiosity to learn and take on new challenges in this dynamic role. You have an ability to work independently and find legally adequate solutions to various situations. You can quickly analyze complex information and communicate the same in a simplified way with a clear advice to enhance decision-making. You are flexible and adapt positively to change, and you thrive in a fast-paced environment. You are a natural leader and motivator of people. You are a positive and engaged team player and you are not afraid to deliver and dig in where necessary. We expect you to be driven and a person able to prioritize.

Contact and Application

In this recruitment process, Alfa Laval is supported by Jurek Rekrytering & Bemanning. Interviews will be carried out as applications are received. Please apply via www.jurek.se. Note that we do not accept applications by email.

If you have any questions, please contact recruitment consultant Helena Woodcock by phone 0733 – 109585, or by email at [email protected]

About us

Alfa Laval is a leading global provider of first-rate products in the areas of heat transfer, separation and fluid handling. With these as its base, Alfa Laval aims to help enhance the productivity and competitiveness of its customers in various industries throughout the world. We define their challenges and deliver sustainable products and solutions that meet their requirements – mainly in energy, the environment, food and the marine industry. Visa mindre

Redovisningsekonom & nyfiken på nya möjligheter - se hit!

På Jurek samarbetar vi med flertalet spännande kunder inom olika branscher där du får chansen att växa, utvecklas och ha en riktigt rolig och intressant arbetsdag. Genom att bli en del av vårt nätverk kommer du ett steg närmare din drömtjänst - tillsammans ser vi över vilket ditt nästa steg är och arbetar för att nå dit tillsammans! Har du tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom, såväl lång som kort - litet eller stort bolag så tar jag gärna ... Visa mer
På Jurek samarbetar vi med flertalet spännande kunder inom olika branscher där du får chansen att växa, utvecklas och ha en riktigt rolig och intressant arbetsdag. Genom att bli en del av vårt nätverk kommer du ett steg närmare din drömtjänst - tillsammans ser vi över vilket ditt nästa steg är och arbetar för att nå dit tillsammans!

Har du tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom, såväl lång som kort - litet eller stort bolag så tar jag gärna emot din ansökan. Kanske har du arbetat med några av nedanstående arbetsuppgifter tidigare?

• Löpande bokföring 
• Avstämningar i samband med månadsbokslut
• Bankavstämningar
• Godkänna betalningar
• Upprättande av momsdeklaration och arbetsgivardeklarationer
• Hålla kontakt med organisationen genom uppföljningar och påminnelser
• Hantera redovisnings- och skattelagar
• Hantera reseräkningar
• Övriga administrativa uppgifter

Du är en van användare av Office-paketet och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. 

Vi tror att du som söker är van att arbeta proaktivt och har en hög energinivå och ett härligt driv. Du är självgående och har lätt för att komma överens med kollegor och kunder och har en positiv inställning. Vidare så är du prestigelös, hjälpsam och inte rädd att gå utanför din comfort zone - du är en person som ser lösningar även i komplexa situationer och drivs av att utvecklas och växa i din roll. 

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett roligt och utvecklande arbete som redovisningsekonom. Vi söker dig som både är intresserad utav konsultrollen samt att bli rekryterad direkt till någon av våra härliga kunder. Detta är en strålande chans att utvecklas och få chansen att arbeta på spännande arbetsplatser. Kunder och uppdragslängd samt arbetsuppgifter kan variera beroende på kundens behov.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johan Friberg via email på [email protected]

Ansök på www.jurek.se Visa mindre

Group Compliance Manager to Alfa Laval Group

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving motivation is to promote and accelerate success for our customers, people and planet. We can only achieve that by having dedicated people with curious minds. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. We are now looking for a Group Compliance Manager to join our headquarters in Lund! About the job As Group Compliance Manager, you ... Visa mer
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving motivation is to promote and accelerate success for our customers, people and planet. We can only achieve that by having dedicated people with curious minds. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.

We are now looking for a Group Compliance Manager to join our headquarters in Lund!

About the job

As Group Compliance Manager, you will be responsible for driving and managing the compliance agenda for Alfa Laval. This agenda includes securing efficient compliance programs throughout the Alfa Laval Group, with the areas of export control and trade sanctions, anti-bribery and corruption, competition law and data privacy, as a specific focus. In this role, you will work with the Alfa Laval Group entities and functions in coordinating and driving business compliance within Alfa Laval Group.

Your main responsibilities will include:

• To work proactively to drive and manage policy enforcement and program planning, in order to maintain regulatory and corporate compliance and to support the ethical integrity of the company;
• To identify compliance risks and independently develop, implement and maintain improvements and new procedures in the Alfa Laval Compliance & Ethics Program and related processes;
• To monitor legislative and regulatory developments;
• To provide support and advice to Alfa Laval entities and functions, including the top management of the Alfa Laval Group;
• To manage the group policies related to primary compliance areas, and to work with Alfa Laval entities and functions to optimize corporate compliance and business processes;
• To raise awareness, and to develop and provide internal training; and
• To manage external advisers.

You will report to the group function manager of Group Legal & Compliance (currently 24 members) at our headquarters in Lund, Sweden. You will be the people manager of the Group Compliance part of this function with a team of four others: Group Export Control & Sanctions Manager, Export Control Manager, Group Data Privacy Responsible, and Legal Counsel Data Privacy.

The role involves international travel.

What we are looking for

You have a Swedish LL.M. degree, or the European equivalent, and you have broad and significant experience from compliance work preferably in an international group of companies. In addition, we also expect you to have substantial experience in at least one of the following areas: export control and trade sanctions, anti-bribery and corruption, competition law and data privacy. Previous experience as a people manager would also be considered advantageous.

You have excellent communication skills in English, verbally and in writing.

You have a strong commercial understanding and you pro-actively take initiatives to contribute your expertise to impact the business. You have a high level of integrity, and you are confident in your competence and the value you bring as a business partner, but you also possess a curiosity to learn and take on new challenges in this dynamic role. You have an ability to work independently and find legally adequate solutions to various situations. You can quickly analyze complex information and communicate the same in a simplified way with a clear advice to enhance decision-making. You are flexible and adapt positively to change, and you thrive in a fast-paced environment. You are a natural leader and motivator of people. You are a positive and engaged team player and you are not afraid to deliver and dig in where necessary. We expect you to be driven and a person able to prioritize.

Contact and Application

In this recruitment process, Alfa Laval is supported by Jurek Rekrytering & Bemanning. Interviews will be carried out as applications are received. Please apply via www.jurek.se. Note that we do not accept applications by email.

If you have any questions, please contact recruitment consultant Helena Woodcock by phone 0733 – 109585, or by email at [email protected]

About us

Alfa Laval is a leading global provider of first-rate products in the areas of heat transfer, separation and fluid handling. With these as its base, Alfa Laval aims to help enhance the productivity and competitiveness of its customers in various industries throughout the world. We define their challenges and deliver sustainable products and solutions that meet their requirements – mainly in energy, the environment, food and the marine industry. Visa mindre