Lediga jobb Recruitbyme i Sverige AB i Lund

Se alla lediga jobb från Recruitbyme i Sverige AB i Lund. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lund som finns inom det yrket.

Supply chain Coordinator

Om oss Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning Jobbeskrivning For a temporary assignment we are looking for a Supply Chain Coordinator/Supplier Manager Tasks and role description: As an important part of the team you will be searcing for and buying components, establish trade flows, coordinate mate... Visa mer
Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning
Jobbeskrivning
For a temporary assignment we are looking for a Supply Chain Coordinator/Supplier Manager


Tasks and role description:
As an important part of the team you will be searcing for and buying components, establish trade flows, coordinate material needs from business stakeholders and propose alternative solutions.
As the project develops additional activities will be put on the table like identify best sourcing options, collaborate with vendors and evaluate quotes. Your result will be impacting our efficiency and ability to be competitive.
Close collaboration within the project team, Supplier Management colleagues, Warehouse, Finance and logistics teams is essential.


Required skills:
MS office especially EXCEL



Start date: ASAP
End date: 2023.09.29 with extension possibility
Language: ENG
Workload: 100%
Remote work: Expected to be On-site in Lund but some remote work is possible Visa mindre

HR systemförvaltare

Om oss Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning Jobbeskrivning Vi söker nu dig som vill arbeta som systemförvaltare med fokus på våra HR-system, där vi förvaltar och utvecklar ett 10-tal HR-system inom enheten HR systemstöd. Systemen hanterar bland annat lön, rehabilitering och rekrytering och HR syst... Visa mer
Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning
Jobbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta som systemförvaltare med fokus på våra HR-system, där vi förvaltar och utvecklar ett 10-tal HR-system inom enheten HR systemstöd. Systemen hanterar bland annat lön, rehabilitering och rekrytering och HR systemstöd teamet tillhandahåller driften av systemen. Uppdragsgivaren är kommunen.


Som systemförvaltare kommer du att arbeta med förvaltning och utveckling av vårt HR system Personec P och tillhörande moduler såsom Anställningsguiden, Visma Window samt Neptune. Vidare kunna stödja genom generell kompetens inom övriga HR system såsom Time Care Pool, Multi Access och WinLas


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att tillsammans med övriga systemförvaltare att:


hantera drift och underhåll
hantera löpande systemadministration, huvudfokus på systemens funktionalitet som hanterar organisationsförändringar, behörigheter och anställningsguide
arbeta med att felsöka och åtgärda incidenter både internt och externt, vid behov i dialog med systemleverantören
föreslå förbättringar utifrån verksamheternas behov och driva utvecklingsönskemål gentemot systemleverantören
kommunicera och förankra kring förändringar och nya funktionaliteter i de olika HR-systemen
vara ett stöd i våra HR-processer och våra interna processer på HR systemstöd



Skallkrav:
Du har en relevant högskoleutbildning inom Lön/HR- eller systemområdet eller har erfarenhet från liknande roller. Du har minst fyra års arbetslivserfarenhet av att arbeta som systemförvaltare eller motsvarande roll. Det är ett krav att du arbetat med Visma Personec P samt bra om du även har erfarenhet av att ha jobbat i ett antal likvärdiga system. Vi ser att du har god vana av att arbeta med olika IT-system samt kunskap om lön- och avtalsfrågor inom offentlig verksamhet. Tidigare erfarenhet av automatisering, digitalisering och effektivisering av processer är meriterande. Goda kunskaper i Microsoft Office 365 är en förutsättning samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


Arbetet innehåller alltifrån stöd i daglig drift till att utvärdera och utveckla våra system och arbetsuppgifterna kräver därför att du har en god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt, samtidigt som du inte har några problem att arbeta i grupp. Det krävs även att du är analytisk, noggrann och lösningsorienterad.
Våra kunders behov förändras löpande och allt går inte att planera eller förutse och vi tror därför att du trivs bäst hos oss om du är flexibel och kan planera om din arbetsdag utifrån uppkomna behov med fokus på att tillgodose kundernas behov och önskemål.
Du har ett positivt förhållningssätt, ansvarstagande och är en lagspelare som bidrar till vår positiva arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.


Startdatum: 2 Jan 2023
Slutdatum: 31 maj 2023
Omfattning: 40h/v
Plats för genomförande: 50 % remote. övrigt i Lund Visa mindre

Shipping Coordinator

We are looking for a shipping coordinator to one of our customers in Lund. In the role as a shipping coordinator, you are an important part of the value chain to the customer where you as a shipping coordinator responsible for deliveries of goods arrive at the customer at the right time with the right documentation. They cooperate with several functions internally, mainly packing, warehouse, production facilities and marketing companies around the world... Visa mer
We are looking for a shipping coordinator to one of our customers in Lund.


In the role as a shipping coordinator, you are an important part of the value chain to the customer where you as a shipping coordinator responsible for deliveries of goods arrive at the customer at the right time with the right documentation. They cooperate with several functions internally, mainly packing, warehouse, production facilities and marketing companies around the world and finance. Externally, you work as coordinator of our freight forwarders agent. 


Our customer have a strong focus to work with quality improvements and job imbued with that philosophy - standardization, continuous improvement and process optimization is a natural part of you. 





As a shipping coordinator, you are responsible independently for shipments to a number of export markets. The execution of tasks is essential to follow the rules and procedures relating to quality and safety is established within our customer. 


The work involves contacts with production companies, marketing companies and shippers, planning and booking of transportation and the production of documents to deliveries. The role involves mainly routine functions but also some problem solving and analysis. You participate in deviation and complaint investigations. 





Education:


Post-secondary education with a focus on export management, freight forwarding, logistics and other service industries. 




Skills:


You have good communication skills 
You master English and Swedish very well in both speech and writing. 




Soft Skills:


As a person you are a social and outgoing team player, you strive for good cooperation in the contact surfaces and always take personal responsibility. Important characteristics are that you are careful and feel comfortable to follow established rules, procedures and standards. You are committed, flexible and service-minded  





Start: ASAP


Duration: 1 year


Travels: NO




Onboarding info: Drugtest is mandatory before starting the assignment. Visa mindre