Lediga jobb som Kontorist i Lund

Se lediga jobb som Kontorist i Lund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lund som finns hos arbetsgivaren.

Välkommen till öppet hus i Lund

Ansök    Feb 27    Arena Matchning AB    Kontorist
Söker du jobb och behöver hjälp med att skriva ett professionellt CV? Då är du välkommen på öppet hus i Lund den 5 mars och den 12 mars mellan kl 10.00-12.00! Kom och träffa våra karriärkonsulter för att prata om jobb eller studier och få hjälp med ditt CV. Datum: 5/3 och 12/3 2024 Tid: 10.00-12.00 Adress: Traktorvägen 6B, 226 60 Lund Kontakta oss på: [email protected] Hjärtligt välkommen! Visa mer
Söker du jobb och behöver hjälp med att skriva ett professionellt CV?

Då är du välkommen på öppet hus i Lund den 5 mars och den 12 mars mellan kl 10.00-12.00!

Kom och träffa våra karriärkonsulter för att prata om jobb eller studier och få hjälp med ditt CV.

Datum: 5/3 och 12/3 2024

Tid: 10.00-12.00

Adress: Traktorvägen 6B, 226 60 Lund

Kontakta oss på: [email protected]

Hjärtligt välkommen! Visa mindre

Office Assistant with competency in bookeeping

Global Product Compliance (GPC) specializes in Global Regulatory Compliance Solutions across sectors globally. SSS Europe, a familiar name in chemical regulatory and compliance services now formally belongs under the umbrella of GPC Holding Sweden. Since 2008, we have emerged as one of the leading names among Global Regulatory Compliance Service Providers with Representation services in Europe, Asia and Middle East for respective chemical regulations. Pres... Visa mer
Global Product Compliance (GPC) specializes in Global Regulatory Compliance Solutions across sectors globally. SSS Europe, a familiar name in chemical regulatory and compliance services now formally belongs under the umbrella of GPC Holding Sweden.
Since 2008, we have emerged as one of the leading names among Global Regulatory Compliance Service Providers with Representation services in Europe, Asia and Middle East for respective chemical regulations.
Presently we are looking for a part time office assistant who can assist the adminsitrative department with day to day accounting and other administrative support tasks which will be varied.
We are looking for a person with fluency in English and interest in working in an international environment.
If you have experience of similar work, kindly apply at the below mail address. Visa mindre

Lokalutvecklare

Ansök    Dec 20    Lunds Kommuns Fastighets AB    Kontorist
LKF ska erbjuda lundaborna bostäder med god kvalitet, i god miljö och till rimlig hyra. Vår vision är FLER OCH BÄTTRE HEM. Vi vet att hemmet är en viktig del av människans vardag och att människor som trivs med sitt boende brukar vara mer nöjda med sina liv. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med våra kunder. Vi på Lunds Kommuns Fastighets AB äger och förvaltar drygt 10 00... Visa mer
LKF ska erbjuda lundaborna bostäder med god kvalitet, i god miljö och till rimlig hyra. Vår vision är FLER OCH BÄTTRE HEM. Vi vet att hemmet är en viktig del av människans vardag och att människor som trivs med sitt boende brukar vara mer nöjda med sina liv. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med våra kunder. Vi på Lunds Kommuns Fastighets AB äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och ca 25 000 lundabor har sitt hem hos oss.



På LKF strävar vi efter att vid varje rekrytering fylla på med den kompetens och erfarenhet som gör oss till en konkurrenskraftig och attraktiv arbetsgivare, för såväl nya samt befintliga medarbetare.



LKF söker lokalutvecklare
Nu söker vi en lokalutvecklare, som ser möjligheter och utmaningar i att utveckla och anpassa lokaler utifrån kundens behov och som samtidigt vill vara med och utveckla Lund.
I rollen arbetar man med hela spektret från uthyrning, marknadsföring, lokalutveckling till drift och förvaltning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Att marknadsföra och visa lediga lokaler för potentiella nya kunder
• Att förhandla och skriva avtal med ny kund
• Att ha kundkontakt avseende förvaltningsfrågor och att hålla löpande kontakt med befintliga kunder
• Att ny-,omförhandla och ev avsluta befintliga lokalhyresavtal
• Att beställa önskade lokalanpassningar i befintliga lokaler av vår fastighetsprojektenhet och i kommande nyproducerade lokaler av vår byggavdelning
• Att återkommande skicka ut och följa upp resultaten av kundenkäter till våra befintliga kunder, de kunder som flyttar in sin verksamhet i våra nyproducerade lokaler och de kunder vars lokaler genomgår större underhållsåtgärder
• Att ta fram lokalförsörjningsstrategier för ett antal stadsdelscentra


Vem är du?
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet av uthyrning och förvaltning av lokaler. Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund inom hyresjuridik och samhällsbyggnad eller fastighetsekonomi.

 

Du har ett personligt driv, tänker och agerar affärsmässigt, är kundorienterad och en problemlösare som ser möjligheter i allt.
Du bör också ha en god analytisk förmåga och tycker om att jobba långsiktigt och har förmågan att hålla ihop uppgifter tills du uppnått resultat.
Att du har ett trevligt sätt mot kunder och kollegor, är lyhörd och tycker om att jobba både i team och enskilt ser vi som en självklarhet.


Du har goda kunskaper och erfarenheter som användare av IT-baserade affärssystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

B-körkort är ett krav.


Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 15 januari 2023.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande förvaltningschef Linda Domini via mail [email protected] alternativt via vårt kundcenter på telefon 046-35 85 00.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Office Assistant with competency in bookeeping

Global Product Compliance (GPC) specializes in Global Regulatory Compliance Solutions across sectors globally. SSS Europe, a familiar name in chemical regulatory and compliance services now formally belongs under the umbrella of GPC Holding Sweden. Since 2008, we have emerged as one of the leading names among Global Regulatory Compliance Service Providers with Representation services in Europe, Asia and Middle East for respective chemical regulations. Pres... Visa mer
Global Product Compliance (GPC) specializes in Global Regulatory Compliance Solutions across sectors globally. SSS Europe, a familiar name in chemical regulatory and compliance services now formally belongs under the umbrella of GPC Holding Sweden.
Since 2008, we have emerged as one of the leading names among Global Regulatory Compliance Service Providers with Representation services in Europe, Asia and Middle East for respective chemical regulations.
Presently we are looking for a part time office assistant who can assist the adminsitrative department with day to day accounting and other administrative support tasks which will be varied.
We are looking for a person with fluency in English and interest in working in an international environment.
If you have experience of similar work, kindly apply at the below mail address. Visa mindre

Inspicient vid Odeum

Ansök    Sep 9    Lunds Universitet    Kontorist
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhe... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Om Odeum
Odeum vilar på traditioner från 1745 då Akademiska kapellet grundades och är idag Lunds universitets centralt placerade musikcentrum för studentbaserat musicerande, konserter, föreläsningar och utbildning.

Odeum, som leds av universitetets director musices, är organisatoriskt en del av universitetets Kultur- och Museiverksamheter – LUKOM – tillsammans med Skissernas museum, Lunds Universitets historiska museum och Botaniska trädgården. Inom Odeum finns ett flertal studentbaserade ensembler med olika storlek och besättning såsom symfoniorkestern Akademiska kapellet samt körerna Lunds Akademiska Kör och Palaestra Vokalensemble.

Odeums evenemangsserie, innehållande konserter, föreläsningar, panelsamtal samt festivaler förlagda till bland annat Universitetsaulan och Kapellsalen på Palaestra et Odeum, spänner ett 40-tal evenemang årligen där, förutom Odeums egna ensembler, även gästande artister och ensembler ingår. Odeum bedriver också utbildning i ensemblemusicerande i samverkan med Musikhögskolan i Malmö.

Som medarbetare i Odeums mindre arbetslag, med ett tätt samarbete, erbjuds du en stimulerande miljö där dina kunskaper och erfarenheter tas tillvara. Du kommer att vara en viktig del av organisationen och medverkar till att utveckla Odeum inför framtiden.

Arbetsuppgifter
Anställningen som inspicient vid Odeum innefattar vård, tillgänglighet och bokningar av verksamhetens lokaler. Som inspicient arbetar du även med arbetsuppgifter så som inköp, hyra och färdigställande av notmaterial till verksamhetens ensembler. Även vård och förteckning av Odeums notsamling, införskaffande av inventarier och kontorsmaterial samt posthantering. Vidare ansvarar du, tillsammans med Odeums Intendent, för transport och dukning vid Odeums evenemang i Kapellsalen (Odeum) samt Universitetshusets aula, inklusive riggning av ljudanläggning (enbart rörande Kapellsalen). För det mindre antal studenter som beviljas övningsmöjligheter i Odeums lokaler har du ett övergripande ansvar.

Arbetet förutsätter ett kontinuerligt och nära samarbete med Odeums Intendent och kommunikatör rörande samordning av programinnehållet i Odeums evenemangsserie.

Kvalifikationer
Vi söker en person med erfarenhet av dukning och koordinering av musikevenemang samt musicerande på en hög icke-professionell nivå. Vidare krävs erfarenhet av god hantering av digitala system samt ett praktiskt handlag för lokaler och andra inventarier. Erfarenhet av inspicientliknande arbetsuppgifter inom akademin med exempelvis nothantering, samt ljudriggning är särskilt meriterande.

Körkort är ett krav för anställningen.

Stort avseende fästs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.  

Övrigt
Provanställning kan komma att tillämpas.

Arbetstiden kommer vara förlagd till både dagtid, kvällar och helger. Arbetstiden är tänkt till måndagar, torsdagar och vissa helger men kan komma att varieras mellan veckorna. Viss flexibilitet i övrigt schema är därför bra.

Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan bör innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Kommunals a-kassa söker handläggare

Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och a-kassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Är du en ansvarstagande och kommunikativ person med intresse för personlig service? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker Kommunals a-kassa handläggare för att stärka upp kontoret i Lund. Kommunals a-kassa har i uppdrag att handlägga ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning för medlemmar och har i dagsläget över 600 000 medlemmar. Om rol... Visa mer
Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och a-kassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Är du en ansvarstagande och kommunikativ person med intresse för personlig service? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker Kommunals a-kassa handläggare för att stärka upp kontoret i Lund. Kommunals a-kassa har i uppdrag att handlägga ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning för medlemmar och har i dagsläget över 600 000 medlemmar.

Om rollen

I din roll som handläggare på Kommunals a-kassa kommer du att ha en utredande och analyserande roll där du utifrån gällande lagstiftning och rutiner formulerar och motiverar beslut gällande ersättning. Du kommer att ge service till våra medlemmar via telefon, mail och andra kanaler. Som handläggare kommer du att genomgå en internutbildning.

Du kommer arbeta med våra olika samarbetspartners och bör därför vara en person som är kommunikativ och som har en god samarbetsförmåga. På kommunals a-kassa har vi alltid medlemmen i fokus och du förväntas därför vara proffsig, trovärdig, empatisk och engagerad.

Vem är du?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning och intresse för personlig service samt en god administrativ förmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet från utredningsarbete och det är meriterande om du tidigare har arbetat på en a-kassa och/eller om du har kunskap om tillämplig lagstiftning, ALF och LAK. Vidare har du även god datorvana och kan kommunicera och uttrycka dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Vi arbetar med klarspråk vilket innebär att du ska kunna omformulera svår juridisk text till begriplig svenska.

Vidare är du serviceinriktad och pedagogisk i kontakten med våra medlemmar, har förmåga att arbeta på ett strukturerat och effektivt sätt och tar stort ansvar för ditt eget arbete.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med engagerade kollegor i en teamorganisation med många kontaktytor. På vår arbetsplats råder det en inkännande och tillåtande miljö där man värdesätter transparens och tydlig kommunikation.

På kontoret arbetar totalt 38 medarbetare och du kommer att ingå i ett av totalt tre team. Vi sitter i trevliga lokaler i Lund cirka 10 minuters promenad från Lunds centralstation.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Kommunals a-kassa med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Till din ansökan önskar vi att du bifogar CV och personligt brev. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på telefon: +46 76 002 69 41 alternativt via email [email protected] 

Om verksamheten

Kommunals a-kassa har i uppdrag att handlägga ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning för medlemmar. I dagsläget är över 600 000 personer medlemmar i Kommunals a-kassa och det är främst anställda, eller tidigare anställda, i Sveriges kommuner, regioner, församlingar och inom naturbruksområdet. Kommunals a-kassa har åtta kontor varav ett är huvudkontoret. För mer information om Kommunals a-kassa besök gärna www.kommunalsakassa.se Visa mindre

Rekryteringhandläggare vid Skånska gruppen mot logistik och avveckling.

Ansök    Jun 28    Försvarsmakten    Kontorist
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Försvarsmaktens unika förmåga är den väpnade striden och med den Sveriges yttersta säkerhetspolitiska instrument. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra... Visa mer
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Försvarsmaktens unika förmåga är den väpnade striden och med den Sveriges yttersta säkerhetspolitiska instrument. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad.

Av dessa 50000 medarbetare och frivilliga anställda av Försvarsmakten tillhör 22000 Hemvärnet. Hos oss behövs du och kan göra skillnad. Hemvärnet är ständigt beredd att stödja hävdandet av Sveriges territorium, samt att stödja samhället vid större kriser.



Skånska gruppen (SSK) vid Södra Militärregionen (MR S) söker en rekryteringhandläggare Hemvärn.

Skånska gruppen ingår i Södra Militärregionen och ansvarar för 46. – 49. Hemvärnsbataljon samt stödjer Frivilliga försvarsorganisationers utbildning av soldater.

Befattningen erbjuder
Skånska gruppen (SSK) söker en rekryteringhandläggare för att huvudsakligen stödja hemvärnet i Skåne med särskild inriktning mot avveckling såväl inom personal som logistikområdet. Detta stöd lämnar vi i så väl i fred som under kris och krig.

Om enheten
Skånska gruppen finns på fyra platser i Skåne. I Revinge kommer du ingå i ett arbetslag med cirka 4 st medarbetare. Du kommer också arbeta i större arbetsgrupper som ingår i Skånska gruppen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer i din roll som rekryteringhandläggare att arbeta med avveckling/logistik frågor med särskilt fokus på avveckling gällande direktiv och styrningar från RiksHV, Södra Militärregionen MR S samt HR-Centrum. Utöver det koordinerande/strategiska arbetet kommer även en del arbete av operativ karaktär såsom att delta vid informations och logistikmöten.


• Planera, samordna och stödja avvecklingsåtgärder inom Hemvärnet
• Stödjer och koordinerar avvecklingsåtgärder i samverkan med Hemvärnets chefer.
• Arbeta med statistik, rapportering och koordinering.
• Stödjer avvecklingen samt dialogen mellan förbanden och frivilligorganisationerna.
• Samverka med andra förbands rekryteringsfunktion, särskilt med frivilliga försvarsorganisationerna.
• Bidra till att lösa i övrigt förekommande uppgifter inom skånska gruppen.

Kvalifikationer


• Goda kunskaper om hemvärnet och frivilligorganisationerna
• Erfarenhet av arbete med personalavveckling 
• Erfarenhet av arbete med logistik
• God förmåga att kommunicera på svenska såväl tal som skrift
• God datorvana med goda kunskaper i Office paket
• Gymnasieexamen
• B-körkort

Meriterande


• Erfarenhet från Försvarsmakten i form av värnplikt eller Hemvärnet.
• Erfarenhet att arbeta med SAP-PRIO samt LIFT.
• Militära förarbevis: Minibuss, PB8

Dina personliga egenskaper

Du har god förmåga att arbeta självständigt med mandat, är noggrann och har god förmåga att arbeta med flera projekt parallellt. Du har hög social kompetens och delar Försvarsmaktens värdegrund. Du är såväl serviceinriktad som resultatinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi förväntar oss att du har en hög personlig integritet och förmåga att skapa och bibehålla förtroende. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Allmän visstidsanställning till 2023-11-30
Sysselsättningsgrad (hel-deltid): Heltid
Arbetsort: Revingehed
Tillträdesdatum: snarast
Lön: Individuell lönesättning
Befattningen innebär att du huvudsakligen kommer jobba dagtid men helg- och kvällsarbete förekommer.
Under en inskolningsperiod sker arbetet på Skånska Gruppens olika verksamhetsorter.
(Revinge, Malmö, Helsingborg och Rinkaby).

Befattningen är civil

Upplysningar om befattningen kan lämnas av:

Logistikchef: Christian Rix, [email protected] 046-36 80 00

Fackliga företrädare

Thomas Johansson (OF)

Senadin Sela (OFRS)

Sven-Erik Borg (SEKO)

Maria Iglesias (SACO)

Samtliga nås via växeln 046-36 80 00 

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2022-08-21

Ansökningar kommer att hanteras först efter sista ansökningsdagen har gått ut.

Din ansökan bör innehålla CV samt personligt brev ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen.

Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Office Assistant with competency in the German language

Global Product Compliance (GPC) specializes in Global Regulatory Compliance Solutions across sectors globally. SSS Europe, a familiar name in chemical regulatory and compliance services now formally belongs under the umbrella of GPC Holding Sweden. Since 2008, we have emerged as one of the leading names among Global Regulatory Compliance Service Providers with Representation services in Europe, Asia and Middle East for respective chemical regulations. Pres... Visa mer
Global Product Compliance (GPC) specializes in Global Regulatory Compliance Solutions across sectors globally. SSS Europe, a familiar name in chemical regulatory and compliance services now formally belongs under the umbrella of GPC Holding Sweden.
Since 2008, we have emerged as one of the leading names among Global Regulatory Compliance Service Providers with Representation services in Europe, Asia and Middle East for respective chemical regulations.
Presently we are looking for an office Assistant with fluency in the German language to assist our clients who are leading chemical companies in Germany.
He /she should have a background in dealing with international customers and assist them with their queries online as well as on the phone in Germany and /or English
We are looking for a person having experience in this kind of International customer contact.
The work would also involve taking care of everyday office tasks.
If you have experience of similar work, kindly apply at the below mail address. Visa mindre

Administratör inom SAP till stort företag i Lund

Ansök    Apr 1    Gigstep AB    Kontorist
Vi söker nu en Administratör för kunds räkning till ett företag i Lund. Arbetsuppgifter: - Hanterar ordrar i SAP för licenser inom mjukvara - Ta emot ordrar via mail - Skapa och konfigurerar material i SAP - Hantera inköpsordrar och fakturor för material och licenser - Ha kontakt med säljorganisationen och det centrala product management teamet Nödvändiga färdigheter: - SAP - Office Start: Omgående Slut: Löper till 2022-12-31 Språk: Engelska och ... Visa mer
Vi söker nu en Administratör för kunds räkning till ett företag i Lund.

Arbetsuppgifter:

- Hanterar ordrar i SAP för licenser inom mjukvara
- Ta emot ordrar via mail
- Skapa och konfigurerar material i SAP
- Hantera inköpsordrar och fakturor för material och licenser
- Ha kontakt med säljorganisationen och det centrala product management teamet


Nödvändiga färdigheter:

- SAP
- Office





Start: Omgående
Slut: Löper till 2022-12-31
Språk: Engelska och svenska
Omfattning: Minimum 50-70% föredraget är att man kan arbeta 100% Visa mindre

Administratör

Är du en serviceinriktad person som brinner för administration och söker nya utmaningar i höst? Vill du vara med på en spännande resa i ett tillväxtbolag? Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan. Till vår kund Bolagspartner söker vi en driven administratör med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som trivs lika bra att jobba självständigt som tillsammans med kollegor. Din positiva grundsyn och förmåga att identifiera problem... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som brinner för administration och söker nya utmaningar i höst? Vill du vara med på en spännande resa i ett tillväxtbolag? Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan. Till vår kund Bolagspartner söker vi en driven administratör med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som trivs lika bra att jobba självständigt som tillsammans med kollegor. Din positiva grundsyn och förmåga att identifiera problem och hitta lösningar i ett tidigt skede gör dig till en uppskattad teammedlem. Du har en naturlig fallenhet för ordning och reda.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

• Post och mailhantering
• Scanna och stämma av mottagna handlingar
• Kundkontakt via mail och telefon
• Assistera redovisningsavdelning
• Övriga administrativa uppgifter

Vem är du?

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning (3 år) och tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från ett tillväxtbolag. Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda datorkunskaper.
Som person är du noggrann, strukturerad, har ett öga för detaljer, öppen, har god samarbetsförmåga och lojal. Vidare har du ett positivt förhållningssätt, ett glatt humör och är flexibel vid ändrade förutsättningar.

Du erbjuds
Du erbjuds en spännande och varierande roll hos Bolagspartner där du hjälper Sveriges företagare med snabbavveckling av aktiebolag. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med provanställning i sex (6) månader. Förväntat tillträde är så snart som möjligt.
Hos Bolagspartner erbjuds du en spännande och utvecklande tjänst där du arbetar tillsammans med ett ambitiöst team. Du kommer få en varierande och spännande roll där du får tillgång till att arbeta med mycket breda kontaktytor inom revisionsbranschen. Vi är ett glatt gäng som alltid försöker ha kul på jobbet.
Vi sitter i fräscha moderna lokaler som är belägna i Lund. Bolagspartner är i en expansiv tillväxtfas där det finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du kommer att tillhöra en platt organisation med korta beslutsvägar där det finns stora möjligheter att vara med och påverka bolagets resa framåt.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Thorstensson på tel 073-980 69 27 eller [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten
Bolagspartner har arbetat med bolagstjänster sedan 2010 och är idag Sveriges ledande leverantör inom snabbavveckling av aktiebolag. Varje år avvecklar vi tusentals bolag, stora som små. Vi har vår bas i Lund men jobbar med företag över hela landet. Våra kunder är främst redovisnings- och revisionsbyråer men även företagarna själva. Läs mer om snabbavveckling på www.bolagspartner.se. Visa mindre

Administratör

Är du en serviceinriktad person som brinner för administration och söker nya utmaningar i höst? Vill du vara med på en spännande resa i ett tillväxtbolag? Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan. Till vår kund Bolagspartner söker vi en driven administratör med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som trivs lika bra att jobba självständigt som tillsammans med kollegor. Din positiva grundsyn och förmåga att identifiera problem... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som brinner för administration och söker nya utmaningar i höst? Vill du vara med på en spännande resa i ett tillväxtbolag? Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan. Till vår kund Bolagspartner söker vi en driven administratör med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som trivs lika bra att jobba självständigt som tillsammans med kollegor. Din positiva grundsyn och förmåga att identifiera problem och hitta lösningar i ett tidigt skede gör dig till en uppskattad teammedlem. Du har en naturlig fallenhet för ordning och reda.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

• Post och mailhantering
• Scanna och stämma av mottagna handlingar
• Kundkontakt via mail och telefon
• Assistera redovisningsavdelning
• Övriga administrativa uppgifter

Vem är du?

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning (3 år) och tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från ett tillväxtbolag. Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda datorkunskaper.
Som person är du noggrann, strukturerad, har ett öga för detaljer, öppen, har god samarbetsförmåga och lojal. Vidare har du ett positivt förhållningssätt, ett glatt humör och är flexibel vid ändrade förutsättningar.

Du erbjuds
Du erbjuds en spännande och varierande roll hos Bolagspartner där du hjälper Sveriges företagare med snabbavveckling av aktiebolag. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med provanställning i sex (6) månader. Förväntat tillträde är så snart som möjligt.
Hos Bolagspartner erbjuds du en spännande och utvecklande tjänst där du arbetar tillsammans med ett ambitiöst team. Du kommer få en varierande och spännande roll där du får tillgång till att arbeta med mycket breda kontaktytor inom revisionsbranschen. Vi är ett glatt gäng som alltid försöker ha kul på jobbet.
Vi sitter i fräscha moderna lokaler som är belägna i Lund. Bolagspartner är i en expansiv tillväxtfas där det finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du kommer att tillhöra en platt organisation med korta beslutsvägar där det finns stora möjligheter att vara med och påverka bolagets resa framåt.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Thorstensson på tel 073-980 69 27 eller [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten
Bolagspartner har arbetat med bolagstjänster sedan 2010 och är idag Sveriges ledande leverantör inom snabbavveckling av aktiebolag. Varje år avvecklar vi tusentals bolag, stora som små. Vi har vår bas i Lund men jobbar med företag över hela landet. Våra kunder är främst redovisnings- och revisionsbyråer men även företagarna själva. Läs mer om snabbavveckling på www.bolagspartner.se. Visa mindre

Nämndsekreterare

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vi söker en erfaren nämndsekreterare till vår kund. Exempel på arbetsuppgifter: • Förbereda ärenden och lägga in i ärendehanteringssystemet • Föra p... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vi söker en erfaren nämndsekreterare till vår kund.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Förbereda ärenden och lägga in i ärendehanteringssystemet
• Föra protokoll och agera stöd för ordförande vid möten

Tjänstgöring på kvällstid förekommer vid vissa politiska sammanträden.
 Vi söker dig som:
• Har dokumenterad erfarenhet och kommunal förvaltning och politisk styrning och har arbetat som nämndsekreterare
• Vi ser att det är meriterande om du har en relevant utbildning med inriktning stats- och samhällsvetenskap eller motsvarande kunskap genom erfarenhet
• Goda kunskaper i sammanträdesteknik
• Är en positiv och flexibel person med struktur och ordningssinne
• Du har goda kunskaper i svenska språket – flytande såväl i tal som skrift
• Vi ser att det är meriterande om du har kunskap och erfarenheten av att arbete i ärendehanteringssystem och gärna i w3d3

Personliga egenskaper:
• God samarbetsförmåga
• Stresstålig
• Flexibel
• Lätt för att lära sig nya saker
• Prestigelös
Om Jurek:
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Detta är ett konsultuppdrag med omgående start - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund.

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå till efter årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Thorstensson på [email protected].

Ansök på www.jurek.se Visa mindre

Administratör

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Lunds kommun söker en administratör I denna roll krävs det att du är en erfaren administratör där du ska fungera som en administrativ resurs och ge ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Lunds kommun söker en administratör
I denna roll krävs det att du är en erfaren administratör där du ska fungera som en administrativ resurs och ge service internt och externt.
Arbetsuppgifter:

- Posthantering
- Ärenderegistrering av inkommande och utgående handlingar från förvaltningen i W3D3
- Arkivering av handlingar
- Fakturahantering
- Skapande av kundfakturor
- Hantering av leverantörsutbetalningar i Raindance
Krav för tjänsten:
Några års arbetslivserfarenhet och du har erfarenhet och kunskaper inom systemen W3D3 och Raindance
Personliga egenskaper:

Du besitter en hög administrativ förmåga, har stort sinne för problemlösning och ordning och reda, trivs med att hantera många olika ärenden och kontakter parallellt. Som person är du även systematisk, prestigelös, förhandlingsstark samt har god analytisk och strategisk förmåga.
Du erbjuds:
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning.
Uppdraget beräknas starta i början av augusti och pågå till ca 2021-11-30 med eventuell möjlighet till förlängning.
För frågor om tjänsten kontakta konsultchef Karin Thorstensson, 073-980 69 27.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande utbildningsadministratör

Ansök    Aug 25    Lunds Universitet    Kontorist
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Vikarier... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Vikarierande utbildningsadministratör vid Institutionen för teknik och samhälle

Lunds universitet, LTH, Institutionen för teknik och samhälle bedriver forskning och högre utbildning genom dess avdelningar Miljö- och energisystem, Trafik och väg, samt Fastighetsvetenskap.

Med anledning av föräldraledighet erbjuder vi nu en anställning som vikarierande utbildningsadministratör.

 

Arbetsuppgifter

Anställningen innehåller ett brett register av arbetsuppgifter inom utbildningsadministration samt viss ekonomiadministration. I anställningen ingår även allmän administrativ service och stöd gentemot de två avdelningarna Miljö-och energisystem och Trafik och väg. Tyngdpunkten ligger dock inom utbildningsadministration som bl.a. innebär administration kring antagning och inläggning av betyg för de kurser som ges inom ramen för avdelningarnas grund- och forskarutbildning. Hantering av kurshemsidor i Canvas, administration kring disputationer, tentamina, kursutvärderingar, lokalbokning samt arkivering av kursdokumentation liksom viss vägledning och rådgivning för studenter ingår också.

Arbetet som utbildningsadministratör innebär omfattande kommunikation och täta kontakter med både lärare och studenter vid de båda avdelningarna. Vidare svarar utbildningsadministratören för den löpande informationen till studierektor och andra berörda om förändring av institutionens utbildningsutbud och det regelverk som styr utbildningsadministrationen inom universitetet. Anställningen innebär också kontakter och samarbete med studentorganisationerna i praktiska frågor. Arbetsuppgifterna innefattar också att ha medansvar för en väl fungerande service till avdelningarnas studenter, medarbetare och gäster bl.a. genom kommunikation via intranät och hemsida.

Krav

- Lägst gymnasieutbildning.
- Minst 3-5 års erfarenhet från administrativt arbete.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska såväl som engelska.
- Mycket god datorvana, inkl. MS Office samt användning av administrativa system.

Övriga meriter:

- Högre utbildning: högskoleutbildning på program eller enstaka högskolekurser.
- Erfarenhet, arbetsuppgifter: utbildningsadministration från högskola/offentlig verksamhet, kursansvar, arbete med intern och extern kommunikation och disputationsadministration.
- Erfarenhet, system: arbete med administrativa stödsystem för grund- och forskarutbildning, bl.a. Ladok, LUBAS, LUP, Live@Lund, Canvas, Time Edit och W3D3.

Vi kommer vidare att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till flexibilitet, god samarbetsförmåga, driv och självständighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen/institutionen samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor

- Anställningsform: vikariat t.o.m. 2021-06-30, kan komma att förlängas
- Omfattning: heltid 100%
- Tillträde: 2020-11-02

Kontaktpersoner: Lars J Nilsson, prefekt, Helena Vilhelmsson, personaladministratör

Instruktioner för ansökan

Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Säljsupporter/ backoffice medarbetare på 50% sökes till Givaudan

Ansök    Jan 30    StudentConsulting    Kontorist
Är du driven, nyfiken och ordningsam? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom säljsupport/backoffice? Vill arbeta på ett innovativt, världsledande smak och doftföretag? Då har vi tjänsten för dig! Student Consulting söker just nu för Givaudans räkning en administrativ säljsupporter/ backoffice medarbetare till deras kontor i Malmö. Givaudan är ett världsledande smak och doftföretag som tillsammans med sina kunder inom mat, dryck, konsumtionsvaru- oc... Visa mer
Är du driven, nyfiken och ordningsam? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom säljsupport/backoffice? Vill arbeta på ett innovativt, världsledande smak och doftföretag? Då har vi tjänsten för dig!

Student Consulting söker just nu för Givaudans räkning en administrativ säljsupporter/ backoffice medarbetare till deras kontor i Malmö. Givaudan är ett världsledande smak och doftföretag som tillsammans med sina kunder inom mat, dryck, konsumtionsvaru- och parfymbranschen skapar smaker och dofter i syfte att förhöja sinnesupplevelsen.

I tjänsten som administrativ säljsupporter/ backoffice medarbetare hos Givaudan kommer du i huvudsak ansvara för tre kärnområden:
• Administrativa kontorsuppgifter: så som att planera och dokumentera möten, koordinera logistiska arrangemang (så som bokning av hotell och transport), utföra arkivering och beställa kontorsmaterial
• Kommunikation: så som att besvara rutinmässiga förfrågningar från kunder och besökare, ta emot och dirigera inkommande samtal
• Rapportering: så som att samla in och analysera data, förbereda rapporter, revidera och föreslå förbättringar av processer och journalföringssystem

Du kommer arbeta på en internationell arbetsplats med fokus på innovation och kreativitet på ett toppmodernt kontor i Hyllie. Du kommer bli en del av ett samansvetsat team bestående av säljsupporters/ backoffice medarbetare och Key Account Managers. Tjänsten är på 50% och sträcker sig ett år fram med start i början av januari. Du kommer vara anställd av Student Consulting och uthyrd till Givaudan.

Din profil
* Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i en administrativ supportroll
* Tidigare erfarenhet inom försäljning är meriterande men inget krav
* Som person är du driven, nyfiken, ordningsam och utstrålar en positiv energi
* Du är en kommunikativ problemlösare med med en ”can do” mentalitet
* Du talar och skriver flytande engelska
* Du har goda kunskaper i Officepaketet

Vi arbetar med löpande intervjuer och urval, välkomen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Administratör sökes till Bolagspartner i Lund!

Är du en serviceinriktad administratör som vill ingå i ett härligt team på Bolagspartner i Lund? Har du ett intresse för siffror och är noggrann? Då kan vi ha tjänsten för dig! Nu söker vi en långsiktig administratör till Bolagspartner i Lund. Bolagspartner är Sveriges största leverantör av lagerbolag och en ledande aktör i avveckling av aktiebolag. Besök gärna Bolagspartners hemsida för mer information om företaget: http://www.bolagspartner.se/ Du som a... Visa mer
Är du en serviceinriktad administratör som vill ingå i ett härligt team på Bolagspartner i Lund? Har du ett intresse för siffror och är noggrann? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Nu söker vi en långsiktig administratör till Bolagspartner i Lund. Bolagspartner är Sveriges största leverantör av lagerbolag och en ledande aktör i avveckling av aktiebolag. Besök gärna Bolagspartners hemsida för mer information om företaget: http://www.bolagspartner.se/

Du som administratör kommer ingå i ett litet team på Bolagsparterns avvecklingsavdelning. Här arbetar du systematiskt med att säkerställa och administrera att alla handlingar som inkommit för att kunna hjälpa kunden med avvecklingen av sitt bolag. Du kommer hantera handlingar via post och e-post där du följer en tydlig checklista och har en viktig uppgift för att ta ärendet i mål.

Tjänsten är på heltid och kommer att starta omgående så snart vi hittat rätt kandidat. Då detta är en direktrekrytering sker rekryteringsprocessen via StudentConsulting, men du kommer bli anställd direkt hos Bolagspartner och arbeta från deras kontor i Lund. Dina arbetstider i tjänsten är sedvanliga kontorstider måndag-fredag.

Din profil
Erfarenhetsmässigt är du van att kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av administration samt har grundläggande ekonomisk förståelse och att du ser dig själv långsiktig i tjänsten. Bolagspartner använder ett egenutvecklat IT-system, vilket ställer krav på god datorvana. Det är meriterande men inte ett krav om du arbetat i Fortnox som bokföringssystem.

Du som person trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och är van att hugga in där det behövs. Vi tror att du är mycket noggrann, enkelt hanterar att arbeta i flera parallella ärenden och ser det som självklart att följa lagar och riktlinjer. Eftersom det ingår en hel del kundkontakt i tjänsten är det av stor vikt att du har lätt för att bemöta kunder av olika slag. Då du kommer att bli en del av ett litet team, som jobbar nära varandra, kommer stor vikt läggas vid att du passar in i gruppen.


Låter detta intressant? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten ska tillsättas omgående och vi arbetar med löpande urval och intervjuer.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Administrativ assistent

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi en Administrativ Assistent. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Administrativt stöd till organisatio... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en Administrativ Assistent.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Administrativt stöd till organisationen
- Resebokning
- Mötesbokning
- Förberedelse till externa och interna möten 
- Besök och besöksplanering
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter som administrativ assistent

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en roll som kräver struktur, hög serviceanda och affärsmässighet. Du är troligtvis prestigelös, flexibel driven och noggrann.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och söker efter dig som är självgående, har skinn på näsan och trivs i en roll som innefattar både högt och lågt. Du är initiativrik, förutseende och har en förmåga att planera ditt arbete och trivs med snabba puckar.

Du har en stark verbal förmåga och trivs med kommunikation då du kommer ha stora kontaktytor i denna roll. Vi ser att du är flytande i både svenska och engelska.
Du har kanske tidigare arbetat som assistent, projektkoordinator alternativt liknande administrativ roll.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Du erbjuds:

En spännande roll på ett intressant företag. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start och ca 6 månader framåt med stora möjligheter till förlängning. Detta betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos vår kund. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson på  [email protected] Ansök på www.jurekbemanning.se.

Om företaget Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre

Administratör

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Stadsbyggnadskontoret sköter myndighet... Visa mer
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Stadsbyggnadskontoret sköter myndighetsutövning enligt plan- och bygglagen (PBL) och andra lagar, lämnar råd och ger service i plan- och byggfrågor, arbetar med frågor från övergripande planering till konkreta byggprojekt och svarar för kartframställning, mätningsverksamhet och fastighetsbildning. Administrativa avdelningen består av 15 personer och ansvarar för ekonomi, juridik, kommunikation, nämndkansli, samt plan- och bygglovsadministration.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du ett stöd till dina kollegor på stadsbyggnadskontoret. Du arbetar med administration i bred bemärkelse kopplat till förvaltningens olika verksamheter. Exempel på arbetsuppgifter är att vara behjälplig med att förbereda och genomföra dialog- och delaktighetsaktiviteter samt stadsbyggnadskontorets deltagande på mässor, events och konferenser. Du arbetar också med HR- och ekonomiadministration (kundreskontra, leverantörsreskontra). I tjänsten ingår dessutom rutin- och processutveckling, där du deltar i avdelningens och förvaltningens arbete med att förbättra flödena i vårt administrativa arbete.

Vår avdelnings uppdrag är att ge bästa möjliga service till politisk nämnd, kollegor och medborgare. Att arbeta med oss innebär att vi tillsammans hittar förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Du är delaktig i att forma vårt arbetssätt och vi räknar med att du bidrar med ditt perspektiv för bästa resultat!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med många olika arbetsuppgifter och har lätt för att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du tar egna initiativ, är effektiv och prestigelös i ditt förhållningssätt. Du hanterar det svenska språket väl, har grundläggande ekonomiska kunskaper och uppfattas som både kommunikativ och serviceinriktad av din omgivning. Du är lyhörd för organisationens behov och är mån om att ge en god service. Ett gott bemötande till både kollegor och medborgare som behöver din hjälp är en självklarhet för dig. Du är kvalitetsmedveten, har en skarp blick för hur vi bäst arbetar med administration och tycker om att ta ansvar.

Du har lägst gymnasieexamen och har arbetslivserfarenhet i administratörsrollen sedan tidigare. Mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet är ett krav för tjänsten. Erfarenhet av W3D3, Raindance och Adobe InDesign är en fördel. Vi värdesätter kunskap om och förståelse för dialog- och delaktighetsarbete. Har du dessutom grundläggande kunskaper om redovisning, bokföring och momsregler har du riktigt goda förutsättningar för att göra ett bra jobb tillsammans med oss!


ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Administratör

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Stadsbyggnadskontoret sköter myndighetsutövning enligt plan- och bygglagen (PBL) och andra lagar, lämnar råd och ger service i plan- och byggfrågor, arbetar med frågor från övergripande planering till konkreta byggprojekt och svarar för kartframstäl... Visa mer
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Stadsbyggnadskontoret sköter myndighetsutövning enligt plan- och bygglagen (PBL) och andra lagar, lämnar råd och ger service i plan- och byggfrågor, arbetar med frågor från övergripande planering till konkreta byggprojekt och svarar för kartframställning, mätningsverksamhet och fastighetsbildning. Administrativa avdelningen består av 15 personer och ansvarar för ekonomi, juridik, kommunikation, nämndkansli, samt plan- och bygglovsadministration.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du ett stöd till dina kollegor på stadsbyggnadskontoret. Du arbetar med administration i bred bemärkelse kopplat till förvaltningens olika verksamheter. Exempel på arbetsuppgifter är att vara behjälplig med att förbereda och genomföra dialog- och delaktighetsaktiviteter samt stadsbyggnadskontorets deltagande på mässor, events och konferenser. Du arbetar också med HR- och ekonomiadministration (kundreskontra, leverantörsreskontra). I tjänsten ingår dessutom rutin- och processutveckling, där du deltar i avdelningens och förvaltningens arbete med att förbättra flödena i vårt administrativa arbete.

Vår avdelnings uppdrag är att ge bästa möjliga service till politisk nämnd, kollegor och medborgare. Att arbeta med oss innebär att vi tillsammans hittar förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Du är delaktig i att forma vårt arbetssätt och vi räknar med att du bidrar med ditt perspektiv för bästa resultat!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med många olika arbetsuppgifter och har lätt för att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du tar egna initiativ, är effektiv och prestigelös i ditt förhållningssätt. Du hanterar det svenska språket väl, har grundläggande ekonomiska kunskaper och uppfattas som både kommunikativ och serviceinriktad av din omgivning. Du är lyhörd för organisationens behov och är mån om att ge en god service. Ett gott bemötande till både kollegor och medborgare som behöver din hjälp är en självklarhet för dig. Du är kvalitetsmedveten, har en skarp blick för hur vi bäst arbetar med administration och tycker om att ta ansvar.

Du har lägst gymnasieexamen och har arbetslivserfarenhet i administratörsrollen sedan tidigare. Mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet är ett krav för tjänsten. Erfarenhet av W3D3, Raindance och Adobe InDesign är en fördel. Vi värdesätter kunskap om och förståelse för dialog- och delaktighetsarbete. Har du dessutom grundläggande kunskaper om redovisning, bokföring och momsregler har du riktigt goda förutsättningar för att göra ett bra jobb tillsammans med oss!

Urval sker under hela rekryteringen

ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Facility Coordinator

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Facility Coordinator sökes till vår kund i  Malmö Följande ansvarsområden ingår i tjänsten, andra arbetsuppgifter kan tillkomma. • Underhåll i al... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Facility Coordinator sökes till vår kund i  Malmö

Följande ansvarsområden ingår i tjänsten, andra arbetsuppgifter kan tillkomma.

• Underhåll i allmänna utrymmen som kök fylla och tömma diskmaskinen, byta soppåsar, hantering av tomburkar
• Bistå med FM tjänster för kontor i Göteborg och Jönköping kan förekomma
• Hålla rent i mötesrum, se till att det finns pennor, block etc
• AV-utrustning i mötesrum
• Beställa kaffe, te, mjölk, läsk och godis
• Rengöring av kaffemaskiner och eventuell serviceanmälan
• Beställa förbrukningsmateriel så som, toapapper, servetter, diskmedel, trasor m.m
• Kontaktperson för fruktleverans, eventuella justeringar av mängder
• Beställa kontorsmaterial - papper till skrivaren, anteckningsblock, pennor etc.
• Beställning av frimärken
• Dela ut samt samla in in-och utgående post
• Beställa frukost, tårtor m.m. vid samkväm och aktiviteter.
• Vid sammankomster även se till att kontoret i Göteborg och Jönköping får leverans av samma standard
• Släppa in externa gäster och hälsa välkomna samt hänvisa dem till rätt person.
• Visa hur registrering i datorn går till
• Ansvar för lån av poolbilarna + nycklarna och åka på besiktning, byte av däck
• Kontakt på plats för städfirma, meddela eventuella brister
• Kontakt på plats för bevakningsleverantör
• Onbaording för nyanställda med passerkort, och information om lokaler och larm
• Passerkort, eventuella nycklar och tagg återlämnas vid offboarding
• Mottagare av gods, placera godset på rätt ställe på lagret och se till att det är ordning. Detta sker mellan 8-17 varje vardag
• Beställare av frakt till våra kunder
• Beställa hantverkare vi behov
• Ha kontakt och dialog med fastighetsägaren vid eventuell felanmälan
• Hantering av all frakt. Dvs alla datorer och dylikt som vi konfigurerar här nere och som därefter ska skickas till kunder
• Kontoren i Gbg och Jönköping behöver hjälp med bland annat frakter och beställningar
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter som Facility Coordinator

Vem är du?
För att lyckas i tjänsten som Facility Coordinator hos vår kund är du serviceminded ut i fingerspetsarna. Att hjälpa till är en grundinställning hos dig och du är prestigelös, ansvarsfull och stresstålig. Du tar ofta egna initiativ och har "skinn på näsan". Vi söker dig som har erfarenhet av service sedan tidigare. Det är meriterande med erfarenhet av en liknande tjänst sedan tidigare.

Krav: B-Körkort samt flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Du erbjuds:
En varierande och ansvarsfull roll i en stor nordisk organisation med ca 80 medarbetare. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos vår kund.

Arbetstider: 8-16, måndag-fredag
Start: Omgående – och kommer att pågå i ett år framåt, med stora möjligheter till förlängning.
Sista ansökningsdag: Vi intervjuar löpande till denna tjänst varpå du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via vår hemsida www.jurek.se.

Om företaget:
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.Facility Coordinator -  Malmö Visa mindre

Studentmedarbetare på Överförmyndarenheten

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk... Visa mer
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.

ARBETSUPPGIFTER
Överförmyndarnämnden är en tillsynsmyndighet i Lunds kommun. På överförmyndarenheten arbetar åtta personer, sex handläggare, en administratör och en enhetschef. Handläggarna är jurister och ekonomer. Vi arbetar i tre olika team och samarbetar mycket mellan teamen. Överförmyndarenheten rekryterar gode män och förvaltare och arrangerar utbildningar för dem. Vi granskar ekonomiska redovisningar och ser till att huvudmännens rättigheter tas tillvara. Vi är ambitiösa, vill hålla hög kvalitet i arbetet och kompetensutvecklar oss i stor utsträckning på vårt specialområde. Vi sitter i nya, fina lokaler på Bangatan 8, mitt emot Centralstationen.

Arbetsuppgifter:
Vill du få ett kvalificerat extrajobb på schyssta villkor som är relevant för studierna och ger dig en fot in på en arbetsmarknad?

Som studentmedarbetare på Överförmyndarenheten genomför du ett kvalificerat uppdrag vid sidan av dina studier. Du får möjlighet till inblick i Lunds kommuns verksamhet och bidrar till vår utveckling. Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet/högskola. Du ska ha läst minst 60 hp i ett för uppdraget relevant ämne. Arbetstiden förläggs enligt överenskommelse med dig. Din anställning omfattar i genomsnitt åtta timmar per vecka under hösten 2019.
Du kommer att bistå oss i rekrytering och matchning av gode män och förvaltare samt samverkansprojekt b.la. genom
- Administrera intresseanmälningar och handlägga dem genom registerkontroller och intyg
- Fräscha upp kompetensmoduler, intranät och lund.se
- Delta i samverkansprojekt för frivilliga samhällsarbetare
- Delta i arbetsgrupp för firandet av Internationella Frivilligdagen den 5 december


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet eller högskola. Du ska ha läst minst 60 hp i beteendevetenskapliga ämnen som sociologi, psykologi m.fl.

ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre