Lediga jobb INDIVIDUELL MÄNNISKOHJÄLP i Lund

Se alla lediga jobb från INDIVIDUELL MÄNNISKOHJÄLP i Lund. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lund som finns inom det yrket.

IM söker samordnare till RådRum i Kristianstad

Ansök    Nov 20    INDIVIDUELL MÄNNISKOHJÄLP    Socionom
Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en samordnare till RådRum i Kristianstad. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samhällen. Beskrivning RådRum erbjuder kostnadsfri, opartisk och konfidentiell rådgivning. Målet är att öka tilliten till och delaktigh... Visa mer
Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en samordnare till RådRum i Kristianstad. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samhällen.
Beskrivning
RådRum erbjuder kostnadsfri, opartisk och konfidentiell rådgivning. Målet är att öka tilliten till och delaktigheten i samhället och att stärka förmågan till egenmakt. RådRum drivs genom frivilligrådgivare. Många av dem är personer som kommit nya till Sverige, andra har bott i landet i hela livet. Alla frivilligrådgivare går en obligatorisk utbildning som ger grundläggande kunskap om det svenska samhället samt övning i samtalsteknik, bemötande och rutiner.
Din roll
Som RådRum samordnare är det din uppgift att:
·   Planera verksamheten, schema, bemanning vid rådgivning och andra aktiviteter samt administrera den lokala verksamheten t ex besöksstatistik och rutiner.
· Samordna frivilligrådgivare, anordna frivilligträffar och andra aktiviteter.
·  Planera och ansvara för rekrytering och utbildningsinsatser.
·    Vara en drivkraft för utveckling av verksamheten, utforma lärandeinsatser för att bedöma effekterna av verksamheten.
·   Driva, dokumentera och utveckla dialog om RådRums analys- och projektresultat i nära samarbete med samarbetspartner.
·   Verka för lokal förankring och samverkan med kommuner och andra lokala aktörer och organisationer.
 
Din profil
-                Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet, gärna med inriktning på socialt arbete eller statsvetenskap.
-                Erfarenhet av projektledning avseende planering, uppföljning och rapportering.
-                Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. 
-                Kunskap om arbete med frivilliga samt god förståelse för mångfaldsfrågor. 
-                Du är social, gillar att möta nya människor och har en utvecklad förmåga att samarbeta.
-                Erfarenhet av att arbeta i grupp och gemensamt lösa frågor och situationer som uppstår.
-                Du är lösningsfokuserad, drivande och har erfarenhet av verksamhetsutveckling.
 
Det är ett plus om du har:
-                Tidigare erfarenhet av idéburen sektor.
-                Kunskaper om rådgivningsverksamhet.
-                Erfarenhet av att möta människor i svåra situationer.
-                God administrativ förmåga.
-                Är självgående och har initiativförmåga.
 
IM tillämpar självledarskap vilket innebär att vi förutsätter att du tar stort ansvar för ditt eget arbete, är drivande, motiverad och kan ta egna välgrundade beslut.
Vi ser det som en självklarhet att du delar IMs grundläggande värderingar kring alla människors lika värde och rättigheter samt har en stark vilja att verka för hållbar utveckling baserad på förändringsarbete.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt och samarbetsorienterat arbetsklimat, med möjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka.
Vi ser mångfald som en styrka och strävar efter att vara en arbetsplats som tillvaratar olika erfarenheter och perspektiv.
Övrig information
Samordnare RådRum med placering i Kristianstad
Omfattning: Anställningen är en visstidsanställning 50% under perioden
2020-01-02 – 2020-12-31. Samordnartjänsten är en del av ett partnerskap med Kristianstad kommun och strategisk utveckling av RådRum i Kristianstad blir del av arbetsuppgiften. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i annat språk t.ex. arabiska. Tillträde: jan 2020
Vid anställning kommer utdrag ur polisens belastningsregister begäras.
Ansökan
Du ansöker om tjänsten genom att skicka ditt CV, personligt brev samt löneanspråk till [email protected] ”RådRum Kristianstad” i ämnesraden. Sista datum för ansökan är 1 december 2019.
För mer information är du välkommen att kontakta Ayman Amin, Projektledare RådRum, [email protected] eller Jenny Mark Ketter - projektchef [email protected]  
IM följer kollektivavtalet mellan Idea och Unionen. Facklig kontaktperson är Stephanie Cerqueira, som nås via vår växel på 046-32 99 30.
Om IM
IM är en svensk biståndsorganisation som arbetar för en värld fri från fattigdom och utanförskap. Det gör vi genom att mobilisera och stärka människor och grupper som kämpar för jämlikhet och demokratisk utveckling. Vårt arbete bygger på engagemang och medmänsklighet och vårt syfte är att skapa social och ekonomisk inkludering för utsatta människor genom att stärka individers egenmakt, särskilt kvinnor och unga, för att på så sätt skapa hållbar samhällsförändring. IM grundades 1938 och är en religiöst och partipolitiskt obunden organisation.
Läs mer på imsweden.org Visa mindre

IM söker Avdelningschef Kommunikation & Påverkan

Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en avdelningschef för Kommunikation & Påverkan som tillsammans med ett engagerat team tar IMs kommunikation till nästa steg. Om du är en erfaren ledare och operativ doer kan vi erbjuda dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samh... Visa mer
Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en avdelningschef för Kommunikation & Påverkan som tillsammans med ett engagerat team tar IMs kommunikation till nästa steg. Om du är en erfaren ledare och operativ doer kan vi erbjuda dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samhällen.
Beskrivning
IMs Kommunikation & Påverkansavdelning arbetar för att synliggöra IMs verksamhet och ställningstaganden i syfte att öka kännedomen om IM, detta för att bland annat bidra till ökad insamling och ökat engagemang. Vi vill utveckla en mer digital kommunikation och bli betydligt mer drivande i våra viktiga frågor knutna till stärkt demokrati och full jämlikhet/jämställdhet.
Din roll
Som avdelningschef Kommunikation & Påverkan är det din uppgift att utveckla och arbeta för ett kommunikativt påverkansarbete som bidrar till samhällsutveckling. Du säkerställer både strategiskt och operativt en förflyttning av vårt varumärke genom bra extern (och intern) kommunikation, där digitalisering är en central del. Du identifierar och sätter IMs kommunikationsmål, som bidrar till att profilera IMs frågor och stärka både insamling och engagemang, som möjliggör stöd till rättighetsbärare i våra regioner. Du leder ditt team för att tillsammans nå dessa mål. Du samarbetar nära med hela organisationen och har många kontaktytor. En del av det vardagliga arbetet är på egen hand producera kommunikation i text, bild och rörligt för alla IMs kanaler.
Du arbetar nära IM:s generalsekreterare, som är din chef. Du ingår även i organisationens ledningsgrupp – ett prestigelöst och utvecklingsorienterat team där du har möjlighet att bidra till IMs hela utveckling.
Din profil
Du har jobbat både strategiskt och operativt med kommunikation. Du har erfarenhet av varumärkesförflyttning. Du är en person som trivs med att ha många olika arbetsuppgifter och med att bygga relationer inom och utanför organisationen. Du har tydlig ledarerfarenhet och är en inkluderande teamspelare.
Du har erfarenhet av digital kommunikation och förändringsarbete. 
Det är ett plus om du har erfarenhet av påverkansarbete.
IM tillämpar självledarskap vilket innebär att vi förutsätter att du tar stort ansvar för ditt eget arbete, är drivande, motiverad och kan ta egna välgrundade beslut.
Vi ser det som en självklarhet att du delar IMs grundläggande värderingar kring alla människors lika värde och rättigheter samt har en stark vilja att verka för hållbar utveckling baserad på förändringsarbete.
Vi erbjuder
IM bedriver rättighetsbaserat arbete tillsammans med partners i femton länder världen över. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö där medmänsklighet och engagemang står i fokus. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en kreativ och utvecklingsorienterad miljö med stor möjlighet att vara med och påverka framtidens kommunikation på IM.
Vi ser mångfald som en styrka och strävar efter att vara en arbetsplats som tillvaratar olika erfarenheter och perspektiv.
Övrig information
Placering: Huvudkontoret i Lund, Sverige
Omfattning: Tillsvidareanställning
Tillträde: Februari 2020 eller enligt överenskommelse
Ansökan
Du ansöker till tjänsten genom att skicka ditt CV, personligt brev samt löneanspråk till [email protected]. Skriv “Avdelningschef Kommunikation & Påverkan” i ämnesraden. Sista datum för ansökan är 4 december 2019, men vi arbetar med löpande utval I denna rekrytering vilket innebär att vi uppskattar din ansokan snarast möjligt.
IM arbetar med kompetensbaserad rekrytering. Du kan därför bli ombedd att göra en casebaserad uppgift innan ev intervju.
För mer information är du välkommen att kontakta Martin Nihlgård, generalsekreterare, [email protected]. 046-32 99 35 eller Ingrid Olsson, HR, [email protected] 046-32 99 49.
IM följer kollektivavtalet mellan Idea och Unionen. Facklig kontaktperson är Stephanie Cerqueira, som nås via vår växel på 046-329930.
Om IM
IM är en svensk biståndsorganisation som arbetar för en värld fri från fattigdom och utanförskap, där alla kan ta del av sina rättigheter och ta makten över sina liv. Vi stärker utsatta människor så att de av egen kraft kan förändra sin situation. IM grundades 1938 och är religiöst och partipolitiskt obunden.
Läs mer på imsweden.org Visa mindre

IM söker samordnare till RådRum i Malmö

Ansök    Nov 20    INDIVIDUELL MÄNNISKOHJÄLP    Socionom
Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en samordnare till RådRum i Malmö. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samhällen. Beskrivning RådRum erbjuder kostnadsfri, opartisk och konfidentiell rådgivning. Målet är att öka tilliten till och delaktigheten i ... Visa mer
Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en samordnare till RådRum i Malmö. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samhällen.
Beskrivning
RådRum erbjuder kostnadsfri, opartisk och konfidentiell rådgivning. Målet är att öka tilliten till och delaktigheten i samhället och att stärka förmågan till egenmakt. RådRum drivs genom frivilligrådgivare. Många av dem är personer som kommit nya till Sverige, andra har bott i landet i hela livet. Alla frivilligrådgivare går en obligatorisk utbildning som ger grundläggande kunskap om det svenska samhället samt övning i samtalsteknik, bemötande och rutiner.
Din roll
Som RådRum samordnare är det din uppgift att:
·  Planera verksamheten, schema, bemanning vid rådgivning och andra aktiviteter samt administrera den lokala verksamheten t ex besöksstatistik och rutiner.
·  Samordna frivilligrådgivare, anordna frivilligträffar och andra aktiviteter.
· Planera och ansvara för rekrytering och utbildningsinsatser.
·  Vara en drivkraft för utveckling av verksamheten, utforma lärandeinsatser för att bedöma effekterna av verksamheten.
·  Driva, dokumentera och utveckla dialog om RådRums analys- och projektresultat i nära samarbete med samarbetspartner.
· Verka för lokal förankring och samverkan med kommuner och andra lokala aktörer och organisationer.
 
Din profil
-  Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet, gärna med inriktning på socialt arbete eller statsvetenskap.
- Erfarenhet av projektledning avseende planering, uppföljning och rapportering.
-  Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. 
-   Kunskap om arbete med frivilliga samt god förståelse för mångfaldsfrågor. 
-   Du är social, gillar att möta nya människor och har en utvecklad förmåga att samarbeta.
-  Erfarenhet av att arbeta i grupp och gemensamt lösa frågor och situationer som uppstår.
-   Du är lösningsfokuserad, drivande och har erfarenhet av verksamhetsutveckling.
 
Det är ett plus om du har:
-                Tidigare erfarenhet av idéburen sektor.
-                Kunskaper om rådgivningsverksamhet.
-                Erfarenhet av att möta människor i svåra situationer.
-                God administrativ förmåga.
-                Är självgående och har initiativförmåga.
 
IM tillämpar självledarskap vilket innebär att vi förutsätter att du tar stort ansvar för ditt eget arbete, är drivande, motiverad och kan ta egna välgrundade beslut.
Vi ser det som en självklarhet att du delar IMs grundläggande värderingar kring alla människors lika värde och rättigheter samt har en stark vilja att verka för hållbar utveckling baserad på förändringsarbete.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt och samarbetsorienterat arbetsklimat, med möjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka.
Vi ser mångfald som en styrka och strävar efter att vara en arbetsplats som tillvaratar olika erfarenheter och perspektiv.
Övrig information
Samordnare RådRum med placering i Malmö
Omfattning: Anställningen är en visstidsanställning 100% under perioden
2020-01-02 – 2020-12-31.
Samordnartjänsten är i ett partnerskap med Länsstyrelsen och är en del av Samråd Skåne som är ett samarbete mellan Rädda Barnen, Skånes Stadsmission och Sensus, där avsikten är att skapa stärkande system för bemötande genom verksamhetssamarbeten. Ett spännande arbete med fokus på samverkan och verksamhetsutveckling.
Tillträde: jan 2020
Vid anställning kommer utdrag ur polisens belastningsregister begäras.
Ansökan
Du ansöker om tjänsten genom att skicka ditt CV, personligt brev samt löneanspråk till [email protected] ”RådRum Malmö ” i ämnesraden. Sista datum för ansökan är 1 december 2019.
För mer information är du välkommen att kontakta Ayman Amin, Projektledare RådRum, [email protected] eller Jenny Mark Ketter - projektchef [email protected]  
IM följer kollektivavtalet mellan Idea och Unionen. Facklig kontaktperson är Stephanie Cerqueira, som nås via vår växel på 046-32 99 30.
Om IM
IM är en svensk biståndsorganisation som arbetar för en värld fri från fattigdom och utanförskap. Det gör vi genom att mobilisera och stärka människor och grupper som kämpar för jämlikhet och demokratisk utveckling. Vårt arbete bygger på engagemang och medmänsklighet och vårt syfte är att skapa social och ekonomisk inkludering för utsatta människor genom att stärka individers egenmakt, särskilt kvinnor och unga, för att på så sätt skapa hållbar samhällsförändring. IM grundades 1938 och är en religiöst och partipolitiskt obunden organisation.
Läs mer på imsweden.org Visa mindre

IM söker Thematic advisor

Thematic advisor, Lund – Parental Leave Do you wish to contribute to a human world? Do you want to work for a world free from poverty and exclusion where everyone can enjoy their rights? Then IM is the right place for you. We are currently looking for a Thematic advisor at our head office in Lund, Global operations dept. If you are an experienced and value driven professional, we can offer you an opportunity to join and make a real difference to people and... Visa mer
Thematic advisor, Lund – Parental Leave Do you wish to contribute to a human world? Do you want to work for a world free from poverty and exclusion where everyone can enjoy their rights? Then IM is the right place for you. We are currently looking for a Thematic advisor at our head office in Lund, Global operations dept. If you are an experienced and value driven professional, we can offer you an opportunity to join and make a real difference to people and communities.Description IM works through partner organizations in six different regions (South Asia, Middle East, Eastern Europe, Souther Africa, Sweden/Northern Europe and Central America). The role of the Global operations dept. at the head office is to be a support and a developer in relation to the delegated Regional offices. The work at the Global operations department is lead by the Head of Global operations and the Thematic advisor is one of six positions at the Global operations dept. in Lund, Sweden.Your roleAs Thematical advisor your main task is to actively assist the Head of Global operations, colleagues inside or outside the department, regarding policy, positions (feminist, anti-racist and rights based) and perspective issues (Gender, Conflict and Environment/Resilience). But also to develop IM’s way of dealing with policy challenges and operationalization of policies, related to Operations, into practical interventions for societal change. The work is carried out in close relation to the Result manager, Regional directors and the development department at IM in Lund, and reported to Head of Global operations.Your profileYou got:·        Experience from development cooperation ·        Documented thematic knowledge (Gender, conflict, environment or similar)·        Academic diploma in relevant subject·        Good knowledge in Swedish and EnglishIt’s a plus if you have: ·        Experience from work in developing countries·        Experience from Civil society organisations and/or member organisations/popular movements.·        Knowledge in Arabic and/or SpanishAt IM we apply self-leadership, which means that we assume that you take great responsibility for your own work, are driven, motivated and can make your own informed decisions.We see it as a self-evident that you share IM's basic values ??about all people's equal value and rights and have a strong desire to work for sustainable development.We offerIM conducts rights-based work together with partners in fifteen countries around the world. With us you get to work in an international environment where humanity and commitment are the focus. We offer you challenging, stimulating and developing tasks in a creative and collaborative work environment, with the opportunity for competence development and great opportunity to be involved and influence.At IM we strive to be a workplace that values different experiences and perspectives and we see diversity as a strength. Additional information Placement: Lund, SwedenExtent: Temporary post, December-19 to August-20Start-date: 2st of December, or according to agreement ApplicationKindly apply by sending your resume, personal letter and salary expectations to [email protected]. Write ”Thematic advisor” in the subject line. The deadline for applications is September, 30th 2019.For more information, please contact Anders Berg, Head of Global Operations, [email protected], +46 733 22 44 01.The union contact is Stephanie Machado Cerqueira, 046-32 99 30About IMIM is a Swedish development cooperation organisation working to achieve a world free from poverty and exclusion. We do this by mobilising and strengthening individuals and groups who are fighting for equality and democratic development. Our work is built on commitment and compassion and our aim is to bring about social and financial inclusion for vulnerable individuals by strengthening the empowerment of individuals, in particular women and young people, in order to create sustainable social change. IM was founded in 1938 and is an organisation with no religious or political affiliation.Read more at imsweden.org Visa mindre

IM söker Key Account Manager

Key Account Manager (föräldravikariat), Lund Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en Key Account Manager som fungerar som länken mellan IMs biståndsorganisation och våra företagspartners i Sverige. Om du är en relationsbyggande och utvecklingsfokuserad person kan vi erbjuda dig en möjlighet att var... Visa mer
Key Account Manager (föräldravikariat), Lund
Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en Key Account Manager som fungerar som länken mellan IMs biståndsorganisation och våra företagspartners i Sverige. Om du är en relationsbyggande och utvecklingsfokuserad person kan vi erbjuda dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samhällen.  


Med över 80 års samlad kunskap och erfarenhet inom bistånd, fair trade och integration är IM en stark samhällsaktör, både nationellt och internationellt. Våra engagerade företagspartners är en viktig del i vår verksamhet och tillsammans skapar vi samarbeten som förändrar världen.  
 
Din roll
Som ansvarig för IMs företagspartners är det din uppgift att fungera som länken mellan vår biståndsorganisation och våra företagspartners. Din roll är att vara lyhörd för hur vi gemensamt skapar de bästa resultaten för båda parter samtidigt som du förvaltar företagspartners engagemang som bidrar till en bättre värld. 
Utöver detta har du också ansvar för att följa upp och styra insamlingsarbetet inom området. Arbetet med företagssamarbeten är prioriterat inom IM och under stark tillväxt. Det ingår även andra arbetsuppgifter inom området för filantropi. 
Rollen är både operativ och strategiskt och präglas av mycket relationsbyggande där lyhördhet och förtroendeskapande är särskilt viktigt. 
En vanlig dag på jobbet kan bestå av möten både inom vår egen organisation såväl som ute hos våra företagspartners, samtidigt som du har stort fokus på utvecklandet av nya samarbeten. 
 
Din profil
Du har stark passion och erfarenhet av försäljning av komplexa produkter eller tjänster. Mest troligtvis jobbar du idag med affärsutveckling och relationsmarknadsföring. Du kan även ha arbetslivserfarenhet inom kommunikation och varumärkesbyggnad. Du har erfarenhet av att driva projekt med flera olika intressenter involverade. Du har goda kunskaper i engelska och svenska. 
Som person är du social, förtroendeingivande och lyhörd med god strategisk förmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet från den ideella sektorn. 
IM tillämpar självledarskap vilket innebär att vi förutsätter att du tar stort ansvar för ditt eget arbete, är drivande, motiverad och kan ta egna välgrundade beslut.
Vi ser det som en självklarhet att du delar IMs grundläggande värderingar kring alla människors lika värde och rättigheter samt har en stark vilja att verka för hållbar utveckling baserad på förändringsarbete.
 
Vi erbjuder
IM bedriver rättighetsbaserat arbete tillsammans med partners i femton länder världen över. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö där medmänsklighet och engagemang står i fokus. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt och samarbetsorienterat arbetsklimat, med möjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka. 
Vi ser mångfald som en styrka och strävar efter att vara en arbetsplats som tillvaratar olika erfarenheter och perspektiv.
Du kommer att bli introducerad till arbetet och inledningsvis arbeta tillsammans med vår nuvarande Key Account Manager.
 
Övrig information
Placering: Lund, Sverige
Omfattning: Heltid - anställning under perioden 1 januari till 30 september, med ev möjlighet till förlängning
Tillträde: 1 januari eller enligt överenskommelse
 
Ansökan
Du ansöker om tjänsten genom att skicka ditt CV, personligt brev samt löneanspråk till [email protected]. Skriv ”Key Account Manager” i ämnesraden. Sista datum för ansökan är 2019-10-28
För mer information kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Alexandra Jaegers, HR- Director [email protected]
För mer information kring rollen är du välkommen att kontakta Johan Lundberg, Ansvarig partnerskap och filantropi, [email protected]
Facklig kontaktperson för denna rekrytering är Stephanie Cerqueira, [email protected] 
 
IM är en svensk biståndsorganisation som arbetar för en värld fri från fattigdom och utanförskap, där alla kan ta del av sina rättigheter och ta makten över sina liv. Vi stärker utsatta människor så att de av egen kraft kan förändra sin situation. IM grundades 1938 och är religiöst och partipolitiskt obunden. Visa mindre

IM söker ekonomiassistent

IM söker ekonomiassistent Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en ekonomiassistent till IMs huvudkontor i Lund. Om du är ansvarstagande, noggrann och självgående men också trivs i rollen som en del av teamet på en ekonomiavdelning så kan vi erbjuda dig en möjlighet att vara med och göra verklig ski... Visa mer
IM söker ekonomiassistent Vill du bidra till en medmänsklig värld? Vill du arbeta för en värld fri från fattigdom och utanförskap där alla kan ta del av sina rättigheter? Då är IM rätt arbetsplats för dig. Vi söker just nu en ekonomiassistent till IMs huvudkontor i Lund. Om du är ansvarstagande, noggrann och självgående men också trivs i rollen som en del av teamet på en ekonomiavdelning så kan vi erbjuda dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad för människor och samhällen. Beskrivning Ekonomiavdelningen ansvarar för att IM har administrativa rutiner och system med hög kvalitet. Avdelningen har också ett övergripande ansvar för IMs redovisning, budget, uppföljning, ekonomistyrning och internkontroll. IM är ramorganisation till Sida. Din roll Som ekonom är det din uppgift att som en del av teamet på ekonomiavdelningen hjälpa till med alltifrån bokföring, avstämning och kontroll av transaktioner, från såväl svenska som utländska avdelningar, till betalningar i utländsk valuta till våra partners utanför Sverige. Din profil Du har troligen arbetat några år på en ekonomiavdelning med allmänt förekommande arbetsuppgifter. Du känner dig säker i redovisningens grunder och är van att rycka in där det behövs. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel och det är ett plus om du också har arbetet i ekonomisystemet Business World (Agresso). Vi ser det också som meriterande om du har erfarenheter från arbete i en internationell organisation sedan tidigare. IM tillämpar självledarskap vilket innebär att vi förutsätter att du tar stort ansvar för ditt eget arbete, är drivande, motiverad och kan ta egna välgrundade beslut. Vi ser det som en självklarhet att du delar IMs grundläggande värderingar kring alla människors lika värde och rättigheter samt har en stark vilja att verka för hållbar utveckling baserad på förändringsarbete.   Vi erbjuder IM bedriver rättighetsbaserat arbete tillsammans med partners i femton länder världen över. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö där medmänsklighet och engagemang står i fokus. Vi erbjuder dig arbete i en kreativ och samarbetsorienterad miljö där du har stor möjlighet att vara med och påverka. Vi ser mångfald som en styrka och strävar efter att vara en arbetsplats som tillvaratar olika erfarenheter och perspektiv.   Övrig information Placering: IMs huvudkontor i Lund Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde: I oktober/november   Ansökan Du ansöker om tjänsten genom att skicka ditt CV, personligt brev samt löneanspråk till [email protected] Skriv ”ekonom” i ämnesraden. Sista datum för ansökan är 29 september 2019 men sök snarast då vi arbetar med löpande urval. För mer information är du välkommen att kontakta Peter Joelsson, ekonomichef, 046-32 99 44. IM följer kollektivavtalet mellan Idea och Unionen. Facklig kontaktperson är Stephanie Machado, vxn 046-32 99 30 Om IM IM är en svensk biståndsorganisation som arbetar för en värld fri från fattigdom och utanförskap, där alla kan ta del av sina rättigheter och ta makten över sina liv. Vi stärker utsatta människor så att de av egen kraft kan förändra sin situation. IM grundades 1938 och är religiöst och partipolitiskt obunden. Läs mer på imsweden.org   Visa mindre

IM söker Chef för avdelningen Insamling & Engagemang

Chef för avdelningen Insamling & Engagemang Vill du vara en del av en global organisation med engagerade och drivna kollegor? Vill du jobba kreativt med ständig förbättring, utveckling och samverkan i fokus? Kom till oss på IM och förverkliga dina idéer. IM vill utveckla en form för engagemang och insamling som matchar vår strategi, där IM uppfattas som en social rörelse och som genom engagemang driver samhällsförändring. Det är ett engagemang som har sitt... Visa mer
Chef för avdelningen Insamling & Engagemang Vill du vara en del av en global organisation med engagerade och drivna kollegor? Vill du jobba kreativt med ständig förbättring, utveckling och samverkan i fokus? Kom till oss på IM och förverkliga dina idéer. IM vill utveckla en form för engagemang och insamling som matchar vår strategi, där IM uppfattas som en social rörelse och som genom engagemang driver samhällsförändring. Det är ett engagemang som har sitt centrum i vilka vi är och vad vi står för där vi vill hitta nya engagemangsformer som tänker in både en demokratisk medlemsrörelse, volontärengagemang och insamling. Därför skapas en helt ny tjänst som chef för engagemang och insamling med uppgift att driva denna utveckling. Roll och ansvar Du arbetar för att utveckla vårt engagemangs- och insamlingsarbete för att säkra en framtida bredd av finansiering i både tid och pengar från medlemmar, volontärer, privatgivare och företagspartners. Ett exempel på innovativt insamlingsarbete som IM bedriver idag är Humanium Metal By IM. Du rapporterar till vår generalsekreterare, arbetar nära chefen för kommunikation och påverkan och ingår i IMs ledningsgrupp. Du ansvarar för att sätta och nå mål vad gäller både engagemang och insamling för att vi ska kunna nå våra övergripande mål. Du får energi av att driva innovation och utveckling, där du enkelt orienterar dig för att hitta framtidens former för både engagemang och givande. Du har personalansvar för avdelningens medarbetare i ett värde- och tillitsbaserat ledarskap. Ledorden i din arbetsvardag är engagemang, uppföljning, utveckling och samarbete. Erfarenhet och kvalifikation Vi tror att du har lång erfarenhet av att arbeta professionellt med engagemang i olika former. Du har stor kunskap om och erfarenhet av insamlingsarbete. Du har en stark förankring i folkrörelse och civilsamhälle. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap och organisationsutveckling. Som person tror vi att du är en prestigelös nytänkare och entreprenör. Vi förutsätter att du delar IMs värdegrund. Vi erbjuder Vi erbjuder dig att bli en del av ett team, ett arbete och en kultur som präglas av engagemang, innovation och medmänsklighet. Tillsammans bidrar vi till en hållbar förändring och bättre värld, varje dag. IM strävar efter en personalsammansättning med olika bakgrund och erfarenheter liksom ett inkluderande förhållningssätt där våra olika perspektiv tillvaratas. Placering vid huvudkontoret i Lund. Tillträde november 2019 eller enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan, cv, personligt brev inklusive löneanspråk senast 2019-08-29 via e-post till [email protected]. Märk din ansökan ”Engagemang och insamling”. Har du frågor är du välkommen att kontakta generalsekreterare Marin Nihlgård på [email protected] eller HR-chef Alexandra Jaegers på [email protected]. För kontakt via telefon, ring vår växel på 046-329930. IM följer kollektivavtalet mellan Idea och Unionen. Facklig kontaktperson är Stephanie Cerqueira, som nås via vår växel på 046-329930. IM, Individuell Människohjälp är en svensk biståndsorganisation som arbetar för att stärka utsatta individer, särskilt kvinnor och unga, så att de av egen kraft kan ta sig ur fattigdom och utanförskap. IMs prioriterade områden är social och ekonomisk inkludering samt civilsamhällets utveckling och rättigheter. Vi bekämpar fattigdom och utanförskap i 15 länder på fem kontinenter genom ett rättighetsbaserats förhållningssätt tillsammans med, och genom lokala samarbetspartners. Läs mer på www.imsweden.org. Visa mindre

IM söker Result Manager

Result manager - placerad i Lund   Vill du vara del av ett engagerat globalt team, utveckla IMs arbete för att mäta att vi verkligen förändrar världen? Vill du jobba på en organisation i ständig förändring, för förändring och utveckling? Kom till oss på IM och förverkliga dina idéer!   Beskrivning IM söker nu en Result manager med ansvar att utveckla, följa upp och utbilda internt kring vårt arbete med mätning av samhällsförändring. Du arbetar i en miljö d... Visa mer
Result manager - placerad i Lund   Vill du vara del av ett engagerat globalt team, utveckla IMs arbete för att mäta att vi verkligen förändrar världen? Vill du jobba på en organisation i ständig förändring, för förändring och utveckling? Kom till oss på IM och förverkliga dina idéer!   Beskrivning IM söker nu en Result manager med ansvar att utveckla, följa upp och utbilda internt kring vårt arbete med mätning av samhällsförändring. Du arbetar i en miljö där vi i olika konstellationer lever våra interna principer; Growth mindset, tillitsbaserat arbetssätt och enkelhet. Du ska vara redo att dela med dig av det du redan kan och vara sugen på att lära dig och pröva på saker som du kanske inte gjort tidigare.   Roll och ansvar Som Result manager är du ansvarig för vårt arbete med resultatmätning, utvecklingen av våra verktyg för ändamålet samt intern kapacitetsutveckling kring ämnet. Du ingår i vårt globala team som tillsammans arbetar för att nå våra uppsatta strategiska mål och du rapporterar till chefen för avdelningen Global operations Några konkreta exempel på ansvarsområden: Löpande analys av arbetssätt och resultat, i syftet att lära och utveckla verksamheten i innovativa arbetsmodellerSystematisk dokumentation av resultaten I de globala programmenIntern rådgivning och kapacitetsutveckling gällande resultatmätning Kontinuerligt uppdaterade verktyg för resultatmätning Se till att enkla och effektiva kanaler för erfarenhetsutbyte gällande resultatmätning är i funktion genom hela organisationen Säkerställd kostnads- och biståndseffektivitet i alla steg av arbetet Erfarenhet och kvalifikationer Du har: Dokumenterad erfarenhet (minst 4 år) från resultat- och utvärderingsarbete inom internationellt utvecklingssamarbeteAkademisk utbildning eller motsvarande inom lämpligt områdeMycket goda kunskaper i engelska   Det är ett plus om du har: Kunskaper i arabiska och/eller spanska   Vi förutsätter att du delar IMs värdegrund.   Vi erbjuder: Vi erbjuder dig att bli del en del av ett team, ett arbete och en kultur som präglas av engagemang, innovation och medmänsklighet   Placering:    Lund, Sverige Tillträde:     1 September 2019, eller enligt överenskommelse Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning   IM strävar efter en personalsammansättning med olika bakgrund och erfarenheter.   Ansökan Ansökan skrivs på engelska och skall bestå av CV, personligt brev (med löneanspråk) samt svar på två värderingsfrågor (se nedan). Skicka till [email protected] Skriv ‘Result manager’ som ämne. Sista datum för ansökan är 2019-07-21. För ytterligare information gällande tjänsten, kontakta Anders Berg, Head of Global operations, [email protected]   IM följer kollektivavtalet mellan Idea och Unionen. Facklig kontaktperson är Stephanie Machado Cerqueira, 046-32 99 30.   Frågor att besvara på engelska i ansökan: As IM we take a clear stand for women’s right to unconditional control and decision right over their own bodies, which includes the right to free and safe abortion. How consistent is your personal opinion with IM's position? Motivate your answer. IM is an explicit anti-racist organization. Anti-racism means that you actively identify and eliminate racism by challenging systems, structures, policies, actions and values, attitudes and behaviours. How consistent is your personal opinion with IM's position? Motivate your answer.   IM, Individuell Människohjälp är en svensk anti-rasistisk och feministisk medlemsorganisation som bekämpar fattigdom och utanförskap, för en hållbar samhällsförändring i 15 länder på fem kontinenter. Organisationen grundades 1938 och arbetar fortfarande långsiktigt och rättighetsbaserat tillsammans med, och genom lokala samarbetspartners. Våra prioriterade områden är social och ekonomisk inkludering samt civilsamhällets utveckling och rättigheter. Huvudkontor i Lund. Läs mer på www.imsweden.org Visa mindre