Lediga jobb Sjr In Scandinavia AB i Lund

Se alla lediga jobb från Sjr In Scandinavia AB i Lund. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lund som finns inom det yrket.

Accounting Assistant till Camurus

Ansök    Okt 27    Sjr In Scandinavia AB    Ekonomiassistent
Camurus utvecklar innovativa och långtidsverkande läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar, som opioidberoende, smärta, cancer och endokrina tillstånd. Genom vår unika formuleringsteknologi (FluidCrystal®) skapar vi nya läkemedelskandidater med målet att göra verklig skillnad för patienter, vårdgivare och samhälle genom väsentligt förbättrade behandlingsresultat, ökad livskvalitet och effektiv resursanvändning. Bolagets aktier är noterade ... Visa mer
Camurus utvecklar innovativa och långtidsverkande läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar, som opioidberoende, smärta, cancer och endokrina tillstånd. Genom vår unika formuleringsteknologi (FluidCrystal®) skapar vi nya läkemedelskandidater med målet att göra verklig skillnad för patienter, vårdgivare och samhälle genom väsentligt förbättrade behandlingsresultat, ökad livskvalitet och effektiv resursanvändning. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”CAMX”. Camurus har cirka 150 anställda i ett tiotal länder i Europa och Australien.

Camurus är ett kunskapsbaserat företag drivet av innovation och passion där medarbetarnas kunskap, kreativitet och kompetens är en nyckel till framgång. Camurus har en bred och diversifierad utvecklingsportfölj och genomgår en spännande resa med en positiv tillväxtprognos, ökande omsättning och en fortsatt global expansion. Välkommen till ett intressant och omväxlande arbete där du får möjligheten att utvecklas tillsammans med Camurus. Detta är en rekrytering och tjänsten är på heltid.

Tjänsten som Accounting Assistant passar dig som tycker om att arbeta med eget ansvar i en roll med stort fokus på support och service. Du kommer att ha flera olika kontaktytor inom Camurus i en internationell kontext och samtidigt vara en del i den fortsatta expansionen. I din roll har du främst fokus på leverantör- och kundreskontra men du hjälper även till med vissa delar av bokslutsarbetet. Tjänsten innebär att arbeta med stora flöden där du supporterar flera bolag inom organisationen.

Ekonomiavdelningen består av fem medarbetare och du kommer rapportera till CFO. Tjänsten är placerad i Lund, på Camurus huvudkontor i Ideon Science Park.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

- Leverantörreskontra, (skanning, inläsning av fakturor, betalningar, inköpsmatchning)
- Kundreskontra (inbetalningar, påminnelsehantering)
- Avstämningsarbete gällande kund- och leverantörsreskontra samt bankkonton
- Hantering av valutakurser
- Intercompany-transaktioner
- Delaktig vid månads-, kvartals-, och årsbokslut
- Ansvara för kontroll av reseräkningar
- Supportera och agera som en servicepartner både internt och externt
- Utforma, implementera och vidareutveckla processer


Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen som Accounting Assistent har du några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en internationell miljö. Du är trygg i din hantering av kund- och leverantörreskontra och kan se både detaljer och helhet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. Du är en van affärssystem- och Excelanvändare. Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. I denna roll krävs det att du är kommunikativ och tycker om att ge support åt andra samt att driva dina frågor och arbetsuppgifter självständigt. Hos Camurus värderas också samarbete mellan kollegor för att tillsammans uppnå goda resultat. För att trivas i tjänsten så tror vi att du tycker om att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö och är van vid att ta initiativ, att bygga processer och rutiner samt motiveras av att utveckla och förbättra ditt och teamets arbete.

Ansökan

I denna rekrytering har Camurus valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-11-26. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.



Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Accounting Assistant Visa mindre

Accounting Assistant till BONESUPPORT

Ansök    Aug 31    Sjr In Scandinavia AB    Ekonomiassistent
I rollen som Accounting Assistent arbetar du med stort eget ansvar och samtidigt är du en del av en ekonomiavdelning där samarbete och service är en självklarhet. Du erbjuds en stimulerande arbetsplats där du utmanas dagligen. Här får du arbeta i en spännande och föränderlig företagskultur med internationella kontakter och kollegor från flera länder runt om i världen. Tjänsten är placerad på BONESUPPORTs huvudkontor i Lund och du blir en del av ett växande... Visa mer
I rollen som Accounting Assistent arbetar du med stort eget ansvar och samtidigt är du en del av en ekonomiavdelning där samarbete och service är en självklarhet. Du erbjuds en stimulerande arbetsplats där du utmanas dagligen. Här får du arbeta i en spännande och föränderlig företagskultur med internationella kontakter och kollegor från flera länder runt om i världen. Tjänsten är placerad på BONESUPPORTs huvudkontor i Lund och du blir en del av ett växande och innovativt företag som gör skillnad på riktigt. Detta är en rekrytering och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Om BONESUPPORT

BONESUPPORT™ (Nasdaq Stockholm: BONEX) develops and commercializes innovative injectable bio-ceramic bone graft substitutes that remodel to the patient’s own bone and have the capability of eluting drugs. BONESUPPORT’s bone graft substitutes are based on the patented technology platform CERAMENT. The Company is conducting several clinical studies to further demonstrate the clinical and health economic benefits its products deliver and a Premarket approval filing with the FDA (USA) for CERAMENT G is planned in 2022. The company is based in Lund, Sweden, and the net sales amounted to SEK 181 million in 2020. Please visit www.bonesupport.com (http://www.bonesupport.com/) for more information.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som Accounting Assistent erbjuds du en bred och varierad tjänst där du förväntas vara flexibel och hantera flera olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du ingår i en ekonomiavdelning och får ansvar för vissa delar men tillsammans arbetar ni för att bokslut och rapportering ska vara klart i tid. I rollen som Accouting Assistent blir du en viktig servicefunktion och eftersom tjänsten har många interna och externa kontaktytor där en hel del av kommunikationen sker på engelska känner du dig bekväm i det.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Löpande bokföring

Leverantörsreskontra

Bokföring av kundinbetalningar

Delaktig i kontroll av momsavstämningar

Koncerninterna bokningar

Kontroll av reseräkningar

Hantera bankkonton, betalningar och återrapporteringar

Supportera våra utländska servicepartners
samt customer service

Avstämningar i samband med månads-, kvartals- och årsbokslut

Vidareutveckling av processer och rutiner

Uppföljningar inom intern kontroll



Din Bakgrund

För att lyckas i rollen som Accounting Assistent har du minst 5-års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en internationell miljö. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt vana av att arbeta i ett större affärssystem, meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV.

Vi söker dig som trivs i en bred roll med varierade arbetsuppgifter där du har en god förmåga att lyfta blicken och se vad som behöver göras. Du är kommunikativ och tar tag i problem för att komma vidare i ditt arbete. Andra viktiga egenskaper är din förmåga att planera samt att vara noggrann. För att passa i denna tjänst känner du dig trygg och säker i din redovisning och vill stanna långsiktigt i rollen som Accounting Assistent där du möts av utmaningar i en föränderlig arbetsvardag. Hos BONESUPPORT är det viktigt att trivas med att ge service åt andra i organisationen och att vara prestiglös samt tycka om att bidra till en trivsam och god stämning på arbetet.

Ansökan

I denna rekrytering har BONESUPPORT valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-24.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Accounting Assistant Visa mindre

Redovisningsansvarig till Asept

Asept International AB är ett innovativt produktföretag som utvecklar kundanpassade dispensers. Bolaget är idag Europaledande inom dispensers av livsmedel. Bolaget ägs av och är en del av börsnoterade Lagercrantz Group AB. Verksamheten har idag ca 75 anställda med en omsättning på ca 200 MSEK och består av sex legala enheter varav tre är i Sverige, två i Holland och en i USA. Bolaget har de senaste åren expanderat kraftigt, både organiskt och genom flerta... Visa mer
Asept International AB är ett innovativt produktföretag som utvecklar kundanpassade dispensers. Bolaget är idag Europaledande inom dispensers av livsmedel.

Bolaget ägs av och är en del av börsnoterade Lagercrantz Group AB. Verksamheten har idag ca 75 anställda med en omsättning på ca 200 MSEK och består av sex legala enheter varav tre är i Sverige, två i Holland och en i USA. Bolaget har de senaste åren expanderat kraftigt, både organiskt och genom flertalet förvärv och planerar en fortsatt stark tillväxt de kommande åren.

Vi söker dig som framåtlutat vill axla rollen som redovisningsansvarig och som dessutom vill ta en aktiv och drivande roll i Asepts digitaliseringsutveckling. Tjänsten är placerad i Lund och du rapporterar till ekonomichef. Asept erbjuder en bred roll i en växande internationell miljö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- självständigt bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut)
- rapportering
- kontakt med och rapportering till myndigheter
- månadsavstämningar
- löpande redovisning
- årsredovisningar


Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har en ekonomisk eftergymnasial utbildning, gärna civilekonomutbildning och har några års relevant erfarenhet av arbete med redovisning. Det är meriterande om du har arbetat i Pyramid MPS, samt har erfarenhet från producerande företag med internationell verksamhet. Vi ser att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Du tycker om av att få ta eget ansvar och driva dina frågor självständigt och du är van att arbeta mot deadlines samt prioritera och strukturera ditt arbete. Du drivs både av att utvecklas själv och att utveckla Asept som bolag och du är en ”doer” som hugger i där det behövs. Som person är du öppen för förändringar och värdesätter ett bra teamarbete.

Ansökan

I denna rekrytering har Asept valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennie Olsson på 076-6471619. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-24. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Redovisningsansvarig till Asept Visa mindre

Redovisningsekonom till AR Packaging Flexibles i Lund

AR Packaging Flexibles - En värld av briljanta förpackningar Vi är ett förpackningsföretag i tillväxt med stark framåtanda och korta beslutsvägar. Hos oss blir du del av en organisation i ständig utveckling där du får stor frihet under tydligt ansvar. Här har vi högt till tak och nära till skratt. Vi levererar flexibla miljöanpassade material till bl.a. livsmedels- och hälsovårdsförpackningar. Våra förpackningar ska inte bara vara snygga, de ska även skydd... Visa mer
AR Packaging Flexibles - En värld av briljanta förpackningar
Vi är ett förpackningsföretag i tillväxt med stark framåtanda och korta beslutsvägar. Hos oss blir du del av en organisation i ständig utveckling där du får stor frihet under tydligt ansvar. Här har vi högt till tak och nära till skratt. Vi levererar flexibla miljöanpassade material till bl.a. livsmedels- och hälsovårdsförpackningar. Våra förpackningar ska inte bara vara snygga, de ska även skydda produkten på bästa sätt. Helhetsbild inom hållbarhet är viktigt för oss. Vi kombinerar kompetens med nytänkande för att i samarbete med våra kunder utveckla de bästa förpackningslösningarna. Öppenhet, trivsel och goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare är något som vi värderar högt!

AR Packaging koncernen har 30 siter runt om i världen, Omsätter med sina ca 5000 medarbetare ca 900 MEuro. Våra Flexibles enheter i Sverige, Lund och Halmstad, omsätter med 270 anställda ca 95 MEuro.

Redovisningsekonom AR Packaging Flexibles
Som Redovisningsekonom på AR Packaging Flexibles kommer du att arbeta med löpande redovisning av kund- och leverantörsreskontra. I rollen ingår också underhåll av leverantörs- och kundregister, bokslutsarbete samt momsredovisning.

Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor från andra delar av verksamheten och det är viktigt att du trivs med att vara i en föränderlig miljö samtidigt som du har ett strukturerat och processorienterat arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring kund- och leverantörsreskontra
- Delta i månads- och årsbokslut
- Momsredovisning
- Underhåll av leverantörsregister
- Genomföra betalningar
- Bevaka förfallna kundfordringar, räntefakturering, inkasso
- Beställa kreditupplysningar, ansvara för kreditspärrlistan
- Manuella utgående fakturor
- Banktransaktioner/avstämning
- Kontaktperson gentemot externa kontakter


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en högskole- eller yrkesutbildning inom redovisning och ca 3-5 års arbetserfarenhet. Du har mycket god förståelse av redovisning och erfarenhet av att självständigt arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt momsredovisning. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är strukturerad och lösningsorienterad och tar stort ansvar och ägarskap för dina arbetsuppgifter. Du organiserar och prioriterar arbetet effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Vidare är du prestigelös och tycker om att arbeta såväl självständigt som i team med andra.

Ansökan
I denna rekrytering har AR Packaging Flexibles valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Redovisningsekonom Visa mindre

Ekonomiassistent med fokus på Accounts Payable

Ansök    Aug 26    Sjr In Scandinavia AB    Ekonomiassistent
Företaget har sitt moderbolag i Sverige med flertalet försäljningsbolag runt om i världen och är verksamt inom Medtech. Du kommer tillhöra en ekonomiavdelning och tillsammans med en kollega ansvara för leverantörsreskontran. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med planerad start så snart som möjligt och för rätt person finns chans till anställning hos vår kund. Arbetsuppgifter I denna tjänst som ekonomiassistent är ditt fokus leverantörsreskontr... Visa mer
Företaget har sitt moderbolag i Sverige med flertalet försäljningsbolag runt om i världen och är verksamt inom Medtech. Du kommer tillhöra en ekonomiavdelning och tillsammans med en kollega ansvara för leverantörsreskontran. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med planerad start så snart som möjligt och för rätt person finns chans till anställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter

I denna tjänst som ekonomiassistent är ditt fokus leverantörsreskontra samt inläsning och matchning av fakturor. Du kommer också sköta bankbetalningar, vissa avstämningar, kontering, reseräkningar samt andra adhoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning. Kontakter inom och utanför bolaget sker dagligen på både svenska- och engelska i tal och skrift. Meriterande om du tidigare arbetat i en internationell arbetsmiljö.

Din bakgrund

- Minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent i en bred roll
- Relevant utbildning inom ekonomi
- God kunskap inom Excel
- IT-vana av ERP system och scanning system för fakturaflöden
- Svenska och engelska i tal och skrift


För att passa i denna roll är du en person som är mycket trygg i din kunskap inom ekonomi. Du är inte rädd för att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete och vågar fråga om du fastnar i en arbetsuppgift. Du har en naturlig fallenhet för att få andra att känna sig bekväma i ditt sällskap och tycker om att interagera med dina kollegor i det dagliga arbetet.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag heltid 40h/vecka
Start: Snarast möjligt
Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent Visa mindre

Ekonomiassistent med fokus på Accounts Payable

Ansök    Maj 27    Sjr In Scandinavia AB    Ekonomiassistent
Företaget har sitt moderbolag i Sverige med flertalet försäljningsbolag runt om i världen. Du kommer tillsammans med en kollega ansvara för leverantörsreskontran. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med planerad start i mitten av augusti och för rätt person finns chans till anställning hos vår kund. Arbetsuppgifter I denna tjänst som ekonomiassistent är ditt fokus leverantörsreskontra samt inläsning och matchning av fakturor. Du kommer också skö... Visa mer
Företaget har sitt moderbolag i Sverige med flertalet försäljningsbolag runt om i världen. Du kommer tillsammans med en kollega ansvara för leverantörsreskontran. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med planerad start i mitten av augusti och för rätt person finns chans till anställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter

I denna tjänst som ekonomiassistent är ditt fokus leverantörsreskontra samt inläsning och matchning av fakturor. Du kommer också sköta bankbetalningar, vissa avstämningar, kontering, reseräkningar samt andra adhoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning. Kontakter inom och utanför bolaget sker dagligen på både svenska- och engelska i tal och skrift. Meriterande om du tidigare arbetat i en internationell arbetsmiljö.

Din bakgrund

- Några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent i en bred roll
- Relevant utbildning inom ekonomi
- God kunskap inom Excel
- Svenska och engelska i tal och skrift


För att passa i denna roll är du en person som är mycket trygg i din kunskap inom ekonomi. Du är inte rädd för att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete och vågar fråga om du fastnar i en arbetsuppgift. Du har en naturlig fallenhet för att få andra att känna sig bekväma i ditt sällskap och tycker om att interagera med dina kollegor i det dagliga arbetet.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag heltid
Start: Planerad start mitten av augusti
Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-06-23.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent Visa mindre

Business Controller till AR Packaging Systems

AR Packaging Systems Vi är ett ledande Europeiskt förpackningsföretag i stark tillväxt med många kunder som visar stort intresse för våra produkter. Våra förpackningssystem är ett högteknologiskt affärsområde som innefattar både avancerade förpackningslinjer och materialkomponenter till dessa. Med flera stora kundprojekt i fokus söker vi nu en ny engagerad medarbetare som trivs med att arbeta i en organisation med driv och korta beslutsvägar. Du är en nyf... Visa mer
AR Packaging Systems
Vi är ett ledande Europeiskt förpackningsföretag i stark tillväxt med många kunder som visar stort intresse för våra produkter. Våra förpackningssystem är ett högteknologiskt affärsområde som innefattar både avancerade förpackningslinjer och materialkomponenter till dessa. Med flera stora kundprojekt i fokus söker vi nu en ny engagerad medarbetare som trivs med att arbeta i en organisation med driv och korta beslutsvägar.

Du är en nyfiken, engagerad och analytisk person och stimuleras av att arbeta i en dynamisk och spännande organisation som präglas av en stark teamkänsla. Passar du in i denna beskrivning så kan du vara vår nästa Business Controller!

Om tjänsten
I ditt arbete som Business Controller kommer du ha en central funktion och arbeta nära produktion, supply chain och försäljning vilket ställer krav på en god kommunikativ förmåga och stort intresse för verksamheten. Du kommer att ansvara för att ta fram, analysera och presentera relevanta ekonomiska beslutsunderlag för ledningen samt ta fram och följa upp KPI´er i syfte at kunna förklara verksamheten ur ett ekonomiskt perspektiv. Övriga förekommande uppgifter är bla kostnadsprognoser, produktkalkyler, vidareutveckling av budget och prognosarbete samt delaktighet i månatliga bokslut och annan förekommande finansiell rapportering. Du rapporterar till vår finanschef och ingår i ett team bestående av en redovisningsekonom och en ekonomiassistent.

Din bakgrund
Du har en akademisk examen i ekonomi, gärna med inriktning mot ekonomistyrning. Därutöver ser vi gärna att du har minst 5 års erfarenhet av business controlling samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi förutsätter också att du har en hög kompetens i excel samt erfarenhet från olika affärssystem.

Du som söker
Vi vill hitta rätt person för jobbet och därför lägger vi stor vikt vid det personliga. Vi söker därför dig som är kommunikativ i din natur samtidigt som du är strukturerad och driver ditt arbete framåt. Du är lösningsfokuserad med ett resultatorienterat sinne. Din prestigelöshet gör att du kan jobba både högt och lågt samt tvekar inte att hjälpa till där det behövs. Du har dessutom en analytisk förmåga som gör att du fångar upp både detaljer och avvikelser. Vidare tror vi att du är en person som trivs med att arbeta i en dynamisk och innovativ organisation, med stundom snabba vändningar.

Att jobba på AR Packaging Systems
Som Business Controller hos oss erbjuder vi en spännande roll med varierande arbetsuppgifter där du får vara med att driva och utveckla företaget framåt. Du kommer att arbeta i en internationell miljö där du verkar i en decentraliserad organisation med hög kompetens och stort engagemang. Öppenhet, trivsel och goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare är något som vi värderar högt!

Ansökan
I denna rekrytering har AR packaging Systems valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Jerleke på 0766-471623. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 210723.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Business Controller Visa mindre

Ekonomiassistent till ett växande företag i Lund

Ansök    Jun 29    Sjr In Scandinavia AB    Ekonomiassistent
Företaget har sitt moderbolag i Sverige med flertalet försäljningsbolag runt om i världen. Du kommer tillsammans med en kollega ansvara för leverantörsreskontran. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med planerad start i mitten av augusti och för rätt person finns chans till anställning hos vår kund. Arbetsuppgifter I denna tjänst som ekonomiassistent är ditt fokus leverantörsreskontra samt inläsning och matchning av fakturor. Du kommer också skö... Visa mer
Företaget har sitt moderbolag i Sverige med flertalet försäljningsbolag runt om i världen. Du kommer tillsammans med en kollega ansvara för leverantörsreskontran. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med planerad start i mitten av augusti och för rätt person finns chans till anställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter

I denna tjänst som ekonomiassistent är ditt fokus leverantörsreskontra samt inläsning och matchning av fakturor. Du kommer också sköta bankbetalningar, vissa avstämningar, kontering, reseräkningar samt andra adhoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning. Kontakter inom och utanför bolaget sker dagligen på både svenska- och engelska i tal och skrift. Meriterande om du tidigare arbetat i en internationell arbetsmiljö.

Din bakgrund

- Några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent i en bred roll
- Relevant utbildning inom ekonomi
- God kunskap inom Excel
- Svenska och engelska i tal och skrift


För att passa i denna roll är du en person som är mycket trygg i din kunskap inom ekonomi. Du är inte rädd för att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete och vågar fråga om du fastnar i en arbetsuppgift. Du har en naturlig fallenhet för att få andra att känna sig bekväma i ditt sällskap och tycker om att interagera med dina kollegor i det dagliga arbetet.

Är du rätt för denna tjänst? Varmt välkommen med din ansökan nu direkt, rekrytering pågår!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-07-16.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent Visa mindre

Hyresekonom till AF Bostäder i Lund

AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.... Visa mer
AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.afbostader.se/) www.afbostader.se (http://www.afbostader.se) och se filmen hur det är att (https://www.youtube.com/watch?v=HIGudMXX_BY).

Arbetsbeskrivning
I ditt arbete som hyresekonom på AF Bostäder kommer du att ingå i ett team bestående av fyra personer. Du arbetar huvudsakligen med företagets hyresadministration men även med annat ekonomiarbete och vissa frågor gällande ekonomisk hållbarhet. Tjänsten innebär också kontakt med hyresgäster till AF Bostäder. Exempel på arbetsuppgifter:

- Hyresadministration
- Anstånd, dispens och inkasso
- In- och utbetalningar
- Avstämning, analys och uppföljning av ekonomisk data
- Frågor kring ekonomisk hållbarhet


Din bakgrund
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt tidigare erfarenhet av arbete med redovisning på en ekonomiavdelning. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och har arbetat med hyresadministration samt har erfarenhet av fastighetssystem. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning för god kommunikation med hyresgäster.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vidare är du analytisk med gott siffersinne och professionell i din kommunikation med andra.

På AF Bostäder är du en stor del av ett utvecklingsinriktat företag där alla är med och bidrar till företagets framgång. Förutom en familjär stämning med humor och högt i tak, arbetsglädje, trevliga kollegor och inkluderande och jämställda värderingar satsas det mycket på friskvård och hållbarhet. Kulturen hos AF bostäder grundas i ”vi är varandras arbetsmiljö”.

Ansökan
I denna rekrytering har AF Bostäder valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Hyresekonom Visa mindre

Servicemedarbetare till AF Bostäder i Lund

AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.... Visa mer
AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.afbostader.se/) www.afbostader.se (http://www.afbostader.se) och se filmen hur det är att (https://www.youtube.com/watch?v=HIGudMXX_BY).

Arbetsbeskrivning
Till ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning söker vi nu en Servicemedarbetare. Du kommer du att ingå i ett team bestående av sex personer och ha en central och viktig roll i kundupplevelsen då tjänsten innebär mycket kontakter med bostads- och lokalhyresgäster, leverantörer och övriga besökare till AF Bostäder.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantering av bl a uthyrnings- och avtalsfrågor från kunder och andra via chatt, telefon, besök och e-post
- IT-baserad handläggning av kundärenden som t ex ansökningar, hyresavtal och kontroller
- Förvaltning av nycklar till våra fastigheter med in- och utlämning av nycklar
- Deltagande i projekt och aktiviteter
- Utgöra backup åt kollegor samt stöd till Uthyrningschefen i andra förekommande arbetsuppgifter vilket förutsätter god kännedom om den övriga verksamheten inom Uthyrning


Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i ett serviceyrke med direkt kundkontakt och som brinner för att skapa en bra kundupplevelse. Du kan exempelvis ha erfarenhet från rese- eller hotellbranschen eller från ett annat liknande jobb med mycket kundkontakt. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning för god kommunikation med hyresgäster och talar du något ytterligare språk är det meriterande.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är engagerad, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vidare är du en lagspelare som är serviceminded och professionell i din kommunikation med andra.

På AF Bostäder är du en stor del av ett utvecklingsinriktat företag där alla är med och bidrar till företagets framgång. Förutom en familjär stämning med humor och högt i tak, arbetsglädje, trevliga kollegor och inkluderande och jämställda värderingar satsas det mycket på friskvård och hållbarhet. Kulturen hos AF bostäder grundas i ”vi är varandras arbetsmiljö”.

Ansökan
I denna rekrytering har AF Bostäder valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Servicemedarbetare Visa mindre

Business Controller till AR Packaging Flexibles i Lund

AR Packaging Flexibles - En värld av briljanta förpackningar Vi är ett förpackningsföretag i tillväxt med stark framåtanda och korta beslutsvägar. Hos oss blir du del av en organisation i ständig utveckling där du får stor frihet under tydligt ansvar. Här har vi högt till tak och nära till skratt. Vi levererar flexibla miljöanpassade material till bl.a. livsmedels- och hälsovårdsförpackningar. Våra förpackningar ska inte bara vara snygga, de ska även skyd... Visa mer
AR Packaging Flexibles - En värld av briljanta förpackningar

Vi är ett förpackningsföretag i tillväxt med stark framåtanda och korta beslutsvägar. Hos oss blir du del av en organisation i ständig utveckling där du får stor frihet under tydligt ansvar. Här har vi högt till tak och nära till skratt. Vi levererar flexibla miljöanpassade material till bl.a. livsmedels- och hälsovårdsförpackningar. Våra förpackningar ska inte bara vara snygga, de ska även skydda produkten på bästa sätt. Helhetsbild inom hållbarhet är viktigt för oss. Vi kombinerar kompetens med nytänkande för att i samarbete med våra kunder utveckla de bästa förpackningslösningarna. Öppenhet, trivsel och goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare är något som vi värderar högt!

AR Packaging koncernen har 30 siter runt om i världen, Omsätter med sina ca 5000 medarbetare ca 900 MEuro. Våra Flexibles enheter i Sverige, Lund och Halmstad, omsätter med 270 anställda ca 95 MEuro.

Business Controller AR Packaging Flexibles
Som Business Controller på AR Packaging Flexibles kommer du att ha en viktig roll i verksamheten och arbeta med analys och uppföljning samt aktiviteter som bidrar till lönsamhet- och processutveckling. I rollen ingår också budgetarbete, prognoser och bokslutsarbete samt rapportering till koncernen. För att bli framgångsrik i rollen krävs det därför en nyfikenhet samt vilja att analysera och identifiera de bakomliggande orsakerna i olika frågeställningar.

Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor från andra delar av verksamheten och det är viktigt att du drivs av att vara i en föränderlig miljö och stimuleras av att driva och medverka i projekt och förändringsprocesser. AR Packaging Flexibles använder SAP som affärssystem och du kommer också att ha en viktig roll i arbetet med att utveckla och förbättra inom systemstöd för uppföljning av verksamheten.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Kostnads- och lönsamhetsuppföljning
- Rapportering och bokslutsarbete
- Budget och prognoser
- Investeringskalkyler
- Driva, supportera och följa upp projekt inom verksamheten
- Produktionskalkyler
- Utvecklingsarbete inom systemstöd
- Ad hoc analyser


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomiområdet och har ca 3-5 års erfarenhet av arbete med controlling, gärna från producerande- eller processbaserad verksamhet. Du har därför god förståelse av redovisning och gedigen erfarenhet av analys, rapportering och bokslutsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning och du har också mycket goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är strukturerad och har en hög analytisk förmåga och kan se både detaljer och helhet. Vidare är du kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Som person är du positiv och prestigelös och har ett genuint affärsintresse och vilja att driva din egen utveckling!

Ansökan
I denna rekrytering har AR Packaging Flexibles valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Business Controller Visa mindre

Hållbarhetskoordinator till AF Bostäder i Lund

AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.... Visa mer
AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 studentbostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.afbostader.se/) www.afbostader.se (http://www.afbostader.se) och se filmen hur det är att (https://www.youtube.com/watch?v=HIGudMXX_BY).

Arbetsbeskrivning Hållbarhetskoordinator
AF Bostäder erbjuder nu en riktigt spännande tjänst där du som hållbarhetskoordinator arbetar utifrån ett strategiskt perspektiv med övergripande hållbarhetsfrågor inom företaget. Ditt arbete bedrivs inom HR processen med huvuduppgift att identifiera, analysera och framförallt driva företagsövergripande hållbarhetsfrågor i konkreta projekt och mätbara utvecklingsområden kopplat till mål och strategier. En viktig del i ditt arbete är att sprida medvetenhet kring hållbarhetsfrågorna internt så att de är en naturlig del av det dagliga arbetet i organisationen och kundernas vardag.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvara för hållbarhetsredovisningen
- Ansvar för AF Bostäders hållbarhetspolicy och miljömässiga verksamhetsmål
- Sammankallande till hållbarhetsgrupp och styrgrupp för hållbarhetsfrågor
- Projektledning
- Ta fram och kommunicera informationsmaterial inom hållbarhetsområdet externt mot kunder och marknaden
- Omvärldsanalyser och marknadsundersökningar inom hållbarhet
- Kontakt och kommunikation med myndigheter och andra intressenter


Det här är en tjänst för dig som har ett naturligt och genuint intresse och engagemang för miljö och hållbarhetsfrågor. Det finns en mycket god grundstruktur att utgå från så du ska tycka om att både förvalta och förbättra samt vidareutveckla. Tycker du dessutom om att kommunicera och berätta om ditt arbete både internt och mot kunder och marknad så blir tjänsten ännu mer intressant för dig. Du ingår i ett HR team med 3 andra kollegor där ni alla har era specialiteter och verkar tillsammans i ett nära samarbete med varandra.

Din bakgrund
Vi tror att du har någon akademisk utbildning, ex. inom miljö- eller samhällsinriktning, eller fastighet. Du har några års erfarenhet av arbete med miljö och/eller hållbarhetsarbete, gärna från fastighets eller samhällsbyggnad. Erfarenhet av projektledning är en stor merit då mycket av ditt arbete är projektstyrt.

Viktiga egenskaper vi eftersöker är främst din sociala förmåga, att du har förmåga att agera i olika forum, delar med dig och trivs med att interagera och samarbeta med andra. Viktigt är också att du har ett eget driv och en initiativkraft, alltså förmåga att driva på och få saker genomförda och att komma framåt. Att kunna delegera och följa upp och stämma av. Viktigt är också din förmåga att uttrycka dig och kommunicera. Du bör ha lätt för att förmedla budskap och information i tal och skrift då en del av arbetet handlar om att kommunicera kring hållbarhetsfrågor både externt i våra sociala kanaler men även internt i företaget

På AF Bostäder är du en stor del av ett utvecklingsinriktat företag där alla är med och bidrar till företagets framgång. Förutom en familjär stämning med humor och högt i tak, arbetsglädje, trevliga kollegor och inkluderande och jämställda värderingar satsas det mycket på friskvård och hållbarhet. Kulturen hos AF Bostäder grundas i ”vi är varandras arbetsmiljö”.

Ansökan
I denna rekrytering har AF Bostäder valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Hållbarhetskoordinator Visa mindre

Redovisningsansvarig till mindre expansivt bolag i Lund

Till en av våra internationella kunder i Lund söker vi nu omgående en erfaren redovisningsekonom som vill axla rollen som redovisningsansvarig. Företaget har ett dotterbolag i Holland och ett försäljningskontor i USA. Denna tjänst är placerad på bolagets huvudkontor i Lund och du kommer arbeta i ett nära samarbete med ekonomichefen, samt rapportera till CFO. Bolaget är i ett expansivt skede med flera nyligen genomförda företagsförvärv och nu behöver teamet... Visa mer
Till en av våra internationella kunder i Lund söker vi nu omgående en erfaren redovisningsekonom som vill axla rollen som redovisningsansvarig. Företaget har ett dotterbolag i Holland och ett försäljningskontor i USA. Denna tjänst är placerad på bolagets huvudkontor i Lund och du kommer arbeta i ett nära samarbete med ekonomichefen, samt rapportera till CFO. Bolaget är i ett expansivt skede med flera nyligen genomförda företagsförvärv och nu behöver teamet stärkas upp med en självständig och ansvarstagande redovisningsansvarig.

För att vara kvalificerad för denna tjänst är du en senior redovisningsekonom och har minst 5-7 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisningens alla delar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- löpande redovisning
- självständigt bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut)
- stämma av bankkonton
- momshantering
- arbetsgivaravgifter
- skattekonton
- månadsavstämningar
- årsredovisningar
- Kund- och leverantörsreskontra




Lämplig bakgrund:

För att lyckas i rollen ser vi att du har en ekonomisk eftergymnasial utbildning och minst 5-7 års relevant erfarenhet av arbete med redovisning. Det är meriterande om du har arbetat i Pyramid MPS, samt gärna har erfarenhet från producerande företag med internationell verksamhet. Ett krav är att du kan svenska och engelska flytande i tal och skrift.

För att vara lyckosam i denna tjänst är det naturligt för dig att ta eget ansvar och se till att arbetsuppgifterna blir gjorda. Du är noggrann och detaljorienterad samt en ”DO:er” som hugger i där det behövs. Som person är du, analytisk, öppen för förändringar och värdesätter ett bra teamarbete. Vi ser att du är stresstålig effektiv och har en strävan av att alltid utföra ditt arbete med hög kvalité.



Uppdragstyp: Hyrköp (långsiktigt). Ett uppdrag där man börjar som konsult och är anställd av SJR med mål att gå över i anställning hos kund inom 6 mån.

Ort: Lund

Start: Omgående

Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-02-19.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Redovisningsansvarig till mindre expansivt bolag i Lund Visa mindre

HR- och ekonomiassistent 50% till vår kund i Lund

Ansök    Dec 22    Sjr In Scandinavia AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning HR- och ekonomiassistent 50% Till ett entreprenöriellt företag i Lund söker vi nu en ekonomiassistent 50% för ett konsultuppdrag. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, administration och HR. Exempel på arbetsuppgifter: - Scanning av fakturor och förbokning av dessa - HR administration - Dokumentation - Uppdatera och ta fram policys - Arbeta med digitalisering av processer - Kontorsadministration och service ... Visa mer
Arbetsbeskrivning HR- och ekonomiassistent 50%
Till ett entreprenöriellt företag i Lund söker vi nu en ekonomiassistent 50% för ett konsultuppdrag. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, administration och HR.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Scanning av fakturor och förbokning av dessa
- HR administration
- Dokumentation
- Uppdatera och ta fram policys
- Arbeta med digitalisering av processer
- Kontorsadministration och service


Rollen kräver att du trivs med att arbeta på ett kontor med högt tempo där du får frihet att styra och ta ansvar för din del av verksamheten men även aktivt stötta alla på företaget med diverse administrativa uppgifter.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR och med eventuell möjlighet till en anställning hos kunden i framtiden. Uppdraget är ett deltidsuppdrag på 50% med arbetstid 13-17 måndag - fredag.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller HR med några års erfarenhet från en administrativ roll och har god vana av diverse administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi- och HR-området. Du har mycket goda kommunikativa egenskaper i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Vem är du?
Du är en självständig och prestigelös person med ett strukturerat arbetssätt som trivs med att arbeta i en mindre organisation. Som person är du positiv och flexibel och har lätt att skapa förtroende i samarbetet med andra. Du tar dig gärna an en stor variation av arbetsuppgifter och brinner för att leverera kundservice och kvalitet.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent Visa mindre

Senior Accountant till Camurus

Camurus är ett internationellt, forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på utveckling och marknadsföring av innovativa läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar. Produkterna baseras på bolagets unika formuleringsteknologin FluidCrystal® och en omfattande expertis inom alla faser av läkemedelsutveckling samt försäljning. Camurus aktie är noterade på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”CAMX”. Camurus är ett kunskapsbaserat företag drivet... Visa mer
Camurus är ett internationellt, forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på utveckling och marknadsföring av innovativa läkemedel för behandling av svåra och kroniska sjukdomar. Produkterna baseras på bolagets unika formuleringsteknologin FluidCrystal® och en omfattande expertis inom alla faser av läkemedelsutveckling samt försäljning. Camurus aktie är noterade på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”CAMX”.

Camurus är ett kunskapsbaserat företag drivet av innovation och målmedvetenhet där medarbetarnas kunskap, kreativitet och kompetens är en nyckel till framgång. Camurus har en bred och diversifierad utvecklingsportfölj och genomgår en spännande resa med en positiv tillväxtprognos och ökad omsättning framöver och en fortsatt global expansion. Välkommen till ett intressant och omväxlande arbete där du får möjligheten att utvecklas tillsammans med Camurus.

Arbetsuppgifter
Tjänsten som redovisningsspecialist passar dig som tycker om att vara med och utveckla och implementera rutiner och processer anpassade för ett företag i expansion. I din roll ansvarar du för redovisning och legal rapportering för Camurus dotterbolag i Europa och Australien vilket ger dig möjlighet att på ett innovativt sätt utforma arbetssättet framåt. Ekonomiavdelningen består av fem medarbetare och du kommer rapportera till ekonomichefen. Tjänsten är placerad i Lund, Ideon på Camurus huvudkontor.

- Löpande redovisning och avstämning av balanskonton
- Bokslut (månads-, kvartals- och årsbokslut)
- Koncernrapportering i Cognos Controller
- Legal rapportering, t ex momsdeklarationer, skatt och arbetsgivaredeklartion
- Intercompany-transaktioner
- Utforma, implementera och vidareutveckla processer


Lämplig bakgrund
Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande och har några års relevant erfarenhet av arbete med redovisning och rapportering från bolag med internationell verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av koncernstruktur. Camurus arbetar i Dynamics 365 och rapporterar i Cognos Controller men det viktigaste är att du är en van affärssystem- och Excelanvändare. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är trygg i din redovisningskunskap och kan se både detaljer och helhet. Du är också kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och relationer. Du driver självständigt dina frågor och du tycker om att samarbeta med kollegor för att uppnå goda resultat. För att lyckas i rollen och för att trivas så tror vi att du tycker om att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö och är van vid att ta initiativ, att bygga processer och rutiner och att själv ha drivet att utveckla och förbättra.

Ansökan
I denna rekrytering har Camurus valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-07-09.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Senior Accountant Visa mindre

Ansvarig verksamhetsutveckling – IT

Ansök    Dec 15    Sjr In Scandinavia AB    IT-samordnare
AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 bostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.afbosta... Visa mer
AF Bostäder äger och förvaltar cirka 6 000 bostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och prisvärda bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på (http://www.afbostader.se/) och se filmen hur det är att (https://www.youtube.com/watch?v=HIGudMXX_BY).

Vill du verka i en roll där du har verksamheten i fokus, driver projekt och är med om att utveckla system för framtiden?

Om tjänsten

Som ansvarig verksamhetsutveckling - IT hos AF Bostäder arbetar du aktivt och verksamhetsnära utifrån ett helhetsperspektiv, både då det gäller system, processer, metoder och arbetssätt med utgångspunkten i projektledning. Fokus är verksamheten, och verksamhetens förväntan på utveckling och kontinuerlig förbättring - i syfte att ha effektiva arbetsprocesser som ger ökat kundvärde. I din närmaste omgivning finner du mycket kompetenta kollegor och konsulter, från driftsansvarig av systemen till programmerare och externa konsulter. Du rapporterar till CFO och tjänsten utgår från huvudkontoret i Lund.

På AF Bostäder är du en stor del av ett utvecklingsinriktat företag där alla är med och bidrar till företagets framgång. Förutom en familjär stämning med humor och högt i tak, arbetsglädje, trevliga kollegor och inkluderande och jämställda värderingar satsas det mycket på friskvård och hållbarhet. Kulturen hos AF bostäder grundas i ”vi är varandras arbetsmiljö”. För att trivas i rollen och kunna vara framgångsrik är du affärsmässig och balanserar på ett naturligt sätt förväntan och önskemål från verksamheten med möjligheter och begränsningar i teknik och struktur. Funktionen har många kontaktytor så du bör vara en god kommunikatör och pedagog i både tal och skrift.

Du är en person som trivs med att arbeta med eget ansvar i nära samarbete med kollegor från olika avdelningar och nivåer. Du är självgående och med god förståelse för kunder och verksamheten. För att passa och trivas i rollen bör du vara strukturerad och noggrann, lätt för att jobba i team och ser problem som utvecklande och utmanande vilket ger möjligheter till nya lösningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvar för att önskemål och förändringsbehov från verksamheten samordnas och planeras.
- Samordna, kvalitetssäkra och med hjälp av digitaliseringens möjligheter i nära samverkan utveckla verksamhetens processer och arbetssätt
- Projektledning och styrgruppsarbete
- Process samt dokumentationsansvar
- Övergripande kvalitetsansvar för system inkl aktuell systemdokumentation
- Leverantörskontakter och uppföljning avtal
- Ansvar för ekonomisk uppföljning


Då din stora och huvudsakliga arbetsuppgift är starkt förankrad i organisationens projektledning så ser vi att du är relativt erfaren inom just projekt- och förändringsledning inom IT och verksamhetsutveckling. Troligtvis har du en akademisk utbildning med inriktning mot IT, projektledning, ekonomistyrning, systemutveckling eller systemvetenskap. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

I denna rekrytering har AF Bostäder valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hanquist på 0768597554. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Visa mindre