Lediga jobb som Anläggningsingenjör, elkraft i Lund

Se lediga jobb som Anläggningsingenjör, elkraft i Lund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lund som finns hos arbetsgivaren.

Projektingenjör ledningsprojekt

Hos oss på ic.energy får du chansen att ta ansvar för komplexa och spännande uppdrag inom elkraft – tillsammans med engagerade kollegor i en kultur där samarbete och gemenskap är i fokus. Vi söker nu en projektingenjör som vill bidra med sin erfarenhet och samtidigt växa i en miljö där vi bygger något stort, både för våra kunder och för framtiden. Vad du kommer att göra I rollen som projektingenjör är du en nyckelperson i våra kundprojekt – från planering ... Visa mer
Hos oss på ic.energy får du chansen att ta ansvar för komplexa och spännande uppdrag inom elkraft – tillsammans med engagerade kollegor i en kultur där samarbete och gemenskap är i fokus. Vi söker nu en projektingenjör som vill bidra med sin erfarenhet och samtidigt växa i en miljö där vi bygger något stort, både för våra kunder och för framtiden. Vad du kommer att göra I rollen som projektingenjör är du en nyckelperson i våra kundprojekt – från planering till genomförande. Du driver arbetet framåt, samordnar teknik, ekonomi och tidplan, och håller ihop kontakten med leverantörer, entreprenörer och andra intressenter. Du stöttar även med:
Framtagning och uppföljning av tidplaner, kalkyler och prognoser
Uppföljning av beroenden, gränssnitt och resurser
Rapportering till programledning och styrgrupper
Hantering av projektdokumentation och granskningar
Riskhantering och erfarenhetsåterföring
Koordination mellan teknikdiscipliner i fält

Vi söker dig som har:
Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom elkraft,
Erfarenhet från stations- och ledningsprojekt inom spänningsområde 130–400kV
Tidigare arbete i projekt för exempelvis Svenska kraftnät eller Vattenfall
Ingenjörsexamen, gärna med inriktning elkraft eller likvärdig
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet av större infrastrukturprojekt

Du trivs med att ta ansvar, är strukturerad och gillar att jobba nära teknik, människor och framdrift. Du kommunicerar tydligt, är prestigelös och gillar att bygga långsiktiga relationer i projekt. Därför ska du välja oss Vi är ett konsultbolag med spets inom energi, bygg och infrastruktur – och vi gillar projekt som är viktiga för samhället. Här blir du en del av ett engagerat och kunnigt team där vi hjälper varandra och har kul tillsammans. Du får inte bara ett jobb med mening – vi erbjuder också:
Bra lön och förmånspaket
Flexibilitet och balans i vardagen
Tjänstepension och sjukförsäkring
Friskvårdsbidrag och roliga teamaktiviteter

Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi är verksamma på både väst- och östkusten. Just nu är vi inne i en spännande tillväxtresa – och vi hoppas att du vill vara med! Ansökan: Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 19 oktober 2025, men rekrytering kommer ske löpande. Har du frågor om tjänsten? Kul! Hör av dig till [email protected] Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.
För frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Mattias Elmquist Runevad på [email protected] eller ring 073 184 76 52 Visa mindre

Nu söker Kraftringen Anslutningsingenjörer

Är du redo för att hänga med på en spännande resa i en viktig framtidsbransch där vi ständigt får arbeta med uppdrag som gör skillnad? Då kanske vi är något för dig! Kraftringen Nät är Sveriges femte största elnätsbolag och med en stor dos av engagemang, mod och ansvar bidrar vi till elektrifieringen av Sverige med fokus på det lokala. Hos oss har du kul på jobbet och ett stort ansvar under frihet. Vi har många intressanta avdelningar och just nu söker vi ... Visa mer
Är du redo för att hänga med på en spännande resa i en viktig framtidsbransch där vi ständigt får arbeta med uppdrag som gör skillnad? Då kanske vi är något för dig! Kraftringen Nät är Sveriges femte största elnätsbolag och med en stor dos av engagemang, mod och ansvar bidrar vi till elektrifieringen av Sverige med fokus på det lokala.
Hos oss har du kul på jobbet och ett stort ansvar under frihet. Vi har många intressanta avdelningar och just nu söker vi på Anslutning förstärkning och vår förhoppning är att kunna välkomna två nya anslutningsingenjörer till vårt team.
Jobbet som Anslutningsingenjör
Rollen som anslutningsingenjör är något för dig som gillar att arbeta i gränssnittet mellan teknik, kund och samhälle och som förstår vikten av att aktivt bredda och anpassa dina kunskaper efter omvärldsbehov. Ny teknik och nya regelverk måste tolkas, förstås och anpassas efter vår verksamhet och som anslutningsingenjör är du en viktig del i detta arbete.
Primärt kommer du att ansvara för att, på kunds begäran, hantera nyanslutningar, förändringar på befintliga anslutningar och anslutningar av produktion till vårt lokalnät på ett kundorienterat, effektivt och kostnadsmedvetet sätt. I rollen kommer du:
Handlägga, planera och projektera anslutningsärenden och säkerställa en effektiv lösning som följer interna och externa krav, lagar och standarder.
Utföra elnätsberäkningar och upprätta kundofferter, installationsmedgivanden, arbetsbeskrivningar och kalkyler.
Vara kundens, elinstallatörens och entreprenörens naturliga kontakt genom hela anslutningsärendet.
Så proaktivt som möjligt ansvara för att hålla kunden uppdaterad med aktuell information om ärendets status.
Beställa och följa upp utförandet hos våra entreprenörer. Granska dokumentation, kostnader och eventuella beredningar.
Arbeta självständigt men i nära samarbete med kollegorna på avdelning och inom organisationen i stort.
Bidra till att avdelningen utvecklas genom att aktivt delta i arbetsgrupper men olika fokus på arbetssätt, samverkan och rutiner.
Vem är du?
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och extra viktigt för oss är att du har ett stort engagemang och personligt driv. För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med att arbeta kundfokuserat och bidra till att våra kunder får den bästa servicen samtidigt som du säkerställer att interna och externa krav, lagar och standarder följs.
Du är lösningsorienterad och duktig på att kommunicera med en förmåga att anpassa budskap efter mottagare - tydlighet är viktigt i såväl vår dialog med kund som i våra beställningar till entreprenör. Du har fallenhet för projektledning och struktur och en förmåga att skapa förtroende. Du är villig till att lära, utvecklas och vara med att bidra.
Rent formellt ser vi att du har: en relevant teknisk utbildning inom elkraft, eller några års erfarenhet inom eldistribution. Kanske som tidigare installatör eller beredare.
B-körkort.
goda kunskaper i svenska.
Det är meriterande om du: har kunskap och förståelse för det regelverk och standarder som vi på elnät har att förhålla oss till.
har arbetat i kundnära roller sedan tidigare.
har arbetat i dpPower.
har arbetat i en beställarorganisation och haft samarbete med externa entreprenörer.
Har du inte alla kvalifikationer?
Jobbannonser brukar ha långa listor på kvalifikationer och branscherfarenhet - och det är få som uppfyller allt. Vi på Kraftringen tror starkt på potential och vill vara ett företag att växa på. Därför vill vi uppmuntra dig att söka tjänsten, även om du kanske inte uppfyller hela listan med kvalifikationer. Ibland kan det finnas öppningar och möjligheter som vi upptäcker först när vi får kontakt.
Vad erbjuder Kraftringen?
Hos Kraftringenerbjuds du ett varierande jobb med härliga kollegor där vi sätter säkerheten främst, i alla lägen.
Inom Kraftringen finns stor möjlighet till kompetensutveckling och en mängd karriärvägar internt. Utöver utvecklings- och karriärmöjligheter använder vi Benify som förmånsportal med ett stort utbud av stort som smått. Friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning är självklara förmåner hos Kraftringen. Vi erbjuder också personalrabatt på bland annat el- och gasavtal, solceller samt laddlösningar.
Din ansökan
Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är den 29 september 2024. Du ansöker med CV och urvalsfrågor. Eftersom urvalsfrågorna ersätter det personliga brevet ber vi dig besvara dem med omsorg. Din ansökan är anonymiserad på så sätt att systemet maskar dina personliga uppgifter, vilket ger oss allra bästa förutsättningar att göra en kompetensbaserad screening och första urval. Anonymiserad ansökning är en del av vårt ständigt pågående arbete i fråga om jämställdhet, mångfald och inkludering.
Har du frågor gällande din ansökan kontakta Madeléne Daniel, [email protected]
Kraftringen gör bakgrundskontroller på slutkandidat inför anställning. Drog- och alkoholtest kan också bli aktuellt. Kraftringen är en viktig del av totalförsvaret. Därför krigsplacerar vi samtliga tillsvidareanställda inom koncernen. Krigsplaceringen görs i enlighet med säkerhetsskyddslagen 2018:585).
Notera att vi vänligt men mycket bestämt avsäger oss kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Välkommen till en plats att växa på! Visa mindre

Electrical Design Coordinator

Scope of the assignment: Support the NSS project with documentation and verification of already installed LV-power distribution system: 1. Define and document design input (requirements). 2. Review existing documentation. 3. Follow-up and update documentation. 4. Perform verification of the system. 5. Implement (if necessary) design changes. 6. Update verification. 7. Prepare for installation of changes required. 8. Prepare for inspection & testing of HW.... Visa mer
Scope of the assignment:

Support the NSS project with documentation and verification of already installed LV-power distribution system:
1. Define and document design input (requirements).
2. Review existing documentation.
3. Follow-up and update documentation.
4. Perform verification of the system.
5. Implement (if necessary) design changes.
6. Update verification.
7. Prepare for installation of changes required.
8. Prepare for inspection & testing of HW.
9. Assure that documentation is updated to as-built and properly connected to CHESS & EAM

Required education background and professional experience:

Engineering degree in relevant engineering discipline or equivalent combination of education and experience.
Experience from electrical design of control systems/cabinets.
Experience with electrical design processes, including the creation of detailed design specifications, review of ePlan drawings, and ensuring designs meet relevant standards.
Strong ability to write and review technical documentation, including but not limited to requirements and specifications, design descriptions, electrical drawings
Strong problem solving, analytical methods and technical skills.

Ability to work effectively in and with team(s).
Uses initiative to identify and resolve problems/issues and has good judgement. Visa mindre

Services Key Account Manager

Ansök    Maj 29    AB Tetra Pak    Affärsresesäljare
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Would you like to work in the front line with our customers, in an independent role where you have influence in shaping and driving the Tetra Pak Services business and being part o... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Would you like to work in the front line with our customers, in an independent role where you have influence in shaping and driving the Tetra Pak Services business and being part of a Key Account team?
Within the North Europe Market, the Services Key Account Manager is the main interface for the customer on the service business and quality. SKAMs apply value selling to grow the service business in profitable way based on deep knowledge of customer operations and needs. As an SKAM in North Europe you will join a highly motivated team, working within our most significant customers with an End to End perspective. In this role, there will be activities within the wider customer group, operating at a strategic level on regional and global topics.
This position is based in Lund and will require 50-75% traveling time in Sweden and Denmark and occasionally elsewhere.
What you will do
.Understand & drive improvement actions to secure a profitable account / sales area through timely portfolio, commercial actions & necessary competitiveness measures impacting project/ account management costs
Responsible for driving the service growth initiatives with MO and CSO teams ensuring growth from all categories of service business
Build & cultivate strong understanding, relationship & alignment with right stakeholders mapping different decision makers/ personas, their drivers (policies thereof)
Participate in building and successfully execution of account plans (including Quality plans) securing joint ambitions and actions.
Amplify customer’s voice by identifying gaps across customer touchpoints systematically driving proactive improvement actions and closing the loop with customers
Lead Generation / Opportunity management and qualification and nurturing activities to accelerate time to win, including the utilisation of our Sales tools for effective opportunity management.
Capture customer requirements accurately using different questioning techniques to configure solutions with engineering teams to maximize value for all parties
Drive System Solutions (Integrated sales, Up/ Cross- Selling opportunities)
Quote, Discuss & Negotiate orders and contracts with customers using Value selling process
Participate in customer group conversations and be the voice of services with the whole account team.
Ensure delivery of all necessary actions to ensure smooth functionality of the customer group account needs.

We believe you have
A university or High School Degree in Commercial, Business Administration or Technical disciplines
At least 5-7 years of experience in Sales ideally within the food industry
Alternatively, a minimum of 5 years’ experience working with customers in sales/business development positions

As a person you are result oriented, driven and have an ability to inspire and motivate others. You have excellent communication and presentation skills and possess strong customer understanding based upon direct customer contact and customer relationship. You can effectively cope with change and know how to creatively solve problems. You can create dynamism and always drive to add value to the customer. Adapting to and dealing with uncertainty comes natural to you. Your decision making is timely and is based on data as well as insights. You instinctively drive productivity and simplify, prioritize and innovate. You are curious as an individual and work collaboratively with others to meet shared goals. We believe you possess a high-level of autonomy with strong drive for results and ability to deliver on time and under pressure. It is essential that you have the ability to understand and convey the customer needs into business opportunities.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2024-06-12


Questions about your application contact Peter Cook at +44 77889 15613
Questions about your application contact Susanne Stålring at +46 46 36 3919
For trade union information contact Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

Electrical Design Coordinator

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nipromec Group is an international consulting and engineering company founded in 2003. We offer design and consulting services for multiple industries with emphasis on energy and construction. Nipromec offices in Finland are located in Rauma, Turku, Tampere and... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Nipromec Group is an international consulting and engineering company founded in 2003. We offer design and consulting services for multiple industries with emphasis on energy and construction. Nipromec offices in Finland are located in Rauma, Turku, Tampere and Helsinki. Nipromec Group also has offices in Malmö (Sweden), Erlangen (Germany), Bristol and London in the United Kingdom.

We are now looking for a Electrical Design Coordinator for a project in Lund, Sweden for our client ESS. The European Spallation Source (ESS) is a European Research Infrastructure Consortium (ERIC). The European Spallation Source is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. The facility design and construction include the most powerful linear proton accelerator ever built. The vision is to build and operate the world’s most powerful neutron source, enabling scientific breakthroughs in research related to materials, energy, health and the environment, and addressing some of the most important societal challenges of our time.

The position is scheduled to start as soon as possible. The estimated duration of the project is 6-12 months with the possibility of extension. Please note that this job requires 100% on-site presence in the office in Lund, Sweden.

As a Electrical Design Coordinator main tasks include:
• Coordinating electrical design activities
• Preparing design input to the team.
• Planning and defining resource allocation, following up on progress and deadlines.
• Ensuring that processes and designs adhere to the rules and standards for electrical design.
• Reviewing ePlan drawings and ensuring standardization.
• Writing and reviewing technical documentation, including requirements and specifications, design descriptions, FAT/SAT, fabrication, installation, and operation plans.
• Supporting during production/installation of control cabinets.
•Responsible for the energization of control cabinets.

We expect:
• Education or relevant work experience in relevant engineering field.
• Excellent spoken and written English skills.
• Effective technical communication/documentation (verbal and written) skills with proven ability to present issues to variating technical backgrounds.
• Experience with electrical and control cabinet systems, including components, wiring, and functionality.
• Experience in coordinating electrical design activities within a team environment.
• Experience supporting the production and installation of control cabinets, including conducting tests to ensure the equipment is safe and built according to standards.
• Proficient in electrical design processes, from requirements to detailed design, through production, installation, and commissioning of electrical equipment.

We are looking for:
• Strong leadership skills and driving projects forward with initiative.
• Organized, thorough, self-sufficient and has attention to details.
• A team-player that can motivate a team through networking and leading with example.
• Excellent communication and coordination skills to work effectively within the team and with external groups.
• Effective technical communication (verbal and written) skills with proven ability to present issues to variating technical backgrounds.
• Strong problem-solving abilities and a detail-oriented approach to design and documentation.

For more information please contact Nipromec Group HR & Recruiting Administrator Rania Salman.
E-mail: [email protected]
Telephone number: +46 (0)76-630 59 00

The position will be filled as soon as suitable candidate is found, so apply this position immediately. Please note that by applying you agree that your data is handled according to our recruitment register procedure.

Finnish Nipromec Group consists of Nipromec Oy Ltd, Nipromec UK Ltd, N-Pro Resources Oy Ltd, Nipromec GmbH, Nipromec Sweden Ab, Nipromec EP and Nipromec Site Services units. Nipromec Group is audited and certified by Bureau Veritas and holds the ISO 9001/14001 and ISO 45001 certificates. 2020 Nipromec Group turnover was 19 million Euros. For more information please visit www.nipromec.com. Visa mindre

Säljchef till vår butik i Lund

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljchef. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljchef till vår butik i Lund! Vem är du? Som Säljchef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av b... Visa mer
Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljchef.

Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljchef till vår butik i Lund!

Vem är du?
Som Säljchef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av butiken. Du driver försäljning genom att inspirera och utveckla våra duktiga säljare. Som person tror vi därför att du är en inspirerande och coachande ledare som har stor förmåga att arbeta strukturerat efter uppsatta mål. Du är duktig på försäljning och brinner för att se dina medarbetare utvecklas. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där dina medarbetare delar kunskap, nytänkande och utveckling.

Vi tror att du idag arbetar framgångsrikt med försäljning och är nyfiken på att utveckla andra inom försäljning. Kanske är du en informell ledare eller har någon form av teamleadansvar och känner dig redo för din första chefsroll? Du är målinriktad och bra på att prioritera. Du gillar att lösa problem och ger det där lilla extra för att få saker att hända. Vi ser gärna att du har god resvana och stor resmålskunskap. Och inte minst - en passion för resor!

Vi arbetar i en mängd olika interna samt externa system så därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och van att arbeta i system dagligen.

Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym förebild och säljare strävar du dagligen efter att nå butikens budget och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team.

Vad får du hos oss?
I Lund får du möjligheten att utveckla ditt eget team från grunden. Vi har ett internt ledarskapsprogram för alla chefer, för att ytterligare stärka vår värdegrund och vårt ledarskap. Dessutom har vi ett gediget utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att utvecklas i din roll som ledare och säljare hos oss. Du har ett flertal kollegor runt om i landet och i Norge, vilket erbjuder goda möjligheter till erfarenhetsutbyte när vi träffas på olika möten och seminarier.

Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder - när de behöver oss - har vi generösa öppettider, vilket innebär att schemat fördelas över både dagtid, kvällstid och helger. Tjänsten som säljchef hos oss i Lund är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Visa mindre

Säljare med stort intresse för resor till vårt team i Lund

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Lund! Vem är du? Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder ... Visa mer
Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare.

Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Lund!

Vem är du?
Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling.

Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen.

Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team.

Vad får du hos oss?
Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns - resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events.

För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss.

Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Lund är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus

Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Visa mindre

Services Key Account Manager

Ansök    Mar 18    AB Tetra Pak    Affärsresesäljare
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Would you like to work in the front line with our customers, in an independent role where you have influence in shaping and driving the Tetra Pak Services business and being part o... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Would you like to work in the front line with our customers, in an independent role where you have influence in shaping and driving the Tetra Pak Services business and being part of a Key Account team?
Within the North Europe Market, the Services Key Account Manager is the main interface for the customer on the service business and quality. SKAMs apply value selling to grow the service business in profitable way based on deep knowledge of customer operations and needs. As an SKAM in North Europe you will join a highly motivated team, working within our most significant customers with an End to End perspective. In this role, there will be activities within the wider customer group, operating at a strategic level on regional and global topics.
This position is based in Lund and will require 50-75% traveling time in Sweden and Denmark and occasionally elsewhere.
What you will do
.Understand & drive improvement actions to secure a profitable account / sales area through timely portfolio, commercial actions & necessary competitiveness measures impacting project/ account management costs
Responsible for driving the service growth initiatives with MO and CSO teams ensuring growth from all categories of service business
Build & cultivate strong understanding, relationship & alignment with right stakeholders mapping different decision makers/ personas, their drivers (policies thereof)
Participate in building and successfully execution of account plans (including Quality plans) securing joint ambitions and actions.
Amplify customer’s voice by identifying gaps across customer touchpoints systematically driving proactive improvement actions and closing the loop with customers
Lead Generation / Opportunity management and qualification and nurturing activities to accelerate time to win, including the utilisation of our Sales tools for effective opportunity management.
Capture customer requirements accurately using different questioning techniques to configure solutions with engineering teams to maximize value for all parties
Drive System Solutions (Integrated sales, Up/ Cross- Selling opportunities)
Quote, Discuss & Negotiate orders and contracts with customers using Value selling process
Participate in customer group conversations and be the voice of services with the whole account team.
Ensure delivery of all necessary actions to ensure smooth functionality of the customer group account needs.

We believe you have
A university or High School Degree in Commercial, Business Administration or Technical disciplines
At least 5-7 years of experience in Sales ideally within the food industry
Alternatively, a minimum of 5 years’ experience working with customers in sales/business development positions

As a person you are result oriented, driven and have an ability to inspire and motivate others. You have excellent communication and presentation skills and possess strong customer understanding based upon direct customer contact and customer relationship. You can effectively cope with change and know how to creatively solve problems. You can create dynamism and always drive to add value to the customer. Adapting to and dealing with uncertainty comes natural to you. Your decision making is timely and is based on data as well as insights. You instinctively drive productivity and simplify, prioritize and innovate. You are curious as an individual and work collaboratively with others to meet shared goals. We believe you possess a high-level of autonomy with strong drive for results and ability to deliver on time and under pressure. It is essential that you have the ability to understand and convey the customer needs into business opportunities.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2024-04-01


Questions about your application contact Peter Cook at +44 77889 15613
Questions about your application contact Susanne Stålring at +46 46 36 3919
For trade union information contact Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

Säljare b2c och b2b omgående på heltid

Vi söker säljare för att ställa om rengöringsprocessen från handkraft och kemikalier till maskinkraft med 8-10 bars tryck med torr ånga. Vi är återförsäljare av systemet Thermostar för b2c och Mediclean för b2b. Detta är ett green cleaning concept för att öka renligheten, effektivisera arbetet, spara tid och pengar då våra kunder kan hålla rent med endast vatten och hög temperatur och därmed slipper förbrukningsmaterial och kemi. Du skall mot den privata m... Visa mer
Vi söker säljare för att ställa om rengöringsprocessen från handkraft och kemikalier till maskinkraft med 8-10 bars tryck med torr ånga. Vi är återförsäljare av systemet Thermostar för b2c och Mediclean för b2b. Detta är ett green cleaning concept för att öka renligheten, effektivisera arbetet, spara tid och pengar då våra kunder kan hålla rent med endast vatten och hög temperatur och därmed slipper förbrukningsmaterial och kemi.
Du skall mot den privata marknaden åka ut på förbokade kundmöten via våran bokningsavdelning och presentera våra produkter face2face med kunder. Du kommer även i början jobba mot mindre företag där du själv bokar besöket och genomför presentationen.
Vi söker dig som är ansvarsfull, målmedveten och har disciplin. Vi erbjuder ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik med grundlön på 24500:- vid heltid och ett provisionssystem utan tak. Du som säljare får konstant vidareutbildning, motiverande, tävlingar, kurser och resor.
För körning med egen bil har du ersättning via ett kostnadsavdrag och arbetar i en 4-5 mils radie. Tlggång till bil och körkort är ett krav.
Vi expanderar även med nya samarbetspartners och återförsäljare. Så vill du bli en del av vårat växande team och veta mer om framtidens sätt för hållbar rengöring så tveka inte att skicka in din ansökan. Visa mindre

Säljare b2c och b2b omgående på heltid

Vi söker säljare för att ställa om rengöringsprocessen från handkraft och kemikalier till maskinkraft med 8-10 bars tryck med torr ånga. Vi är återförsäljare av systemet Thermostar för b2c och Mediclean för b2b. Detta är ett green cleaning concept för att öka renligheten, effektivisera arbetet, spara tid och pengar då våra kunder kan hålla rent med endast vatten och hög temperatur och därmed slipper förbrukningsmaterial och kemi. Du skall mot den privata m... Visa mer
Vi söker säljare för att ställa om rengöringsprocessen från handkraft och kemikalier till maskinkraft med 8-10 bars tryck med torr ånga. Vi är återförsäljare av systemet Thermostar för b2c och Mediclean för b2b. Detta är ett green cleaning concept för att öka renligheten, effektivisera arbetet, spara tid och pengar då våra kunder kan hålla rent med endast vatten och hög temperatur och därmed slipper förbrukningsmaterial och kemi.
Du skall mot den privata marknaden åka ut på förbokade kundmöten via våran bokningsavdelning och presentera våra produkter face2face med kunder. Du kommer även i början jobba mot mindre företag där du själv bokar besöket och genomför presentationen.
Vi söker dig som är ansvarsfull, målmedveten och har disciplin. Vi erbjuder ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik med grundlön på 24500:- vid heltid och ett provisionssystem utan tak. Du som säljare får konstant vidareutbildning, motiverande, tävlingar, kurser och resor.
För körning med egen bil har du ersättning via ett kostnadsavdrag och arbetar i en 4-5 mils radie. Tlggång till bil och körkort är ett krav.
Vi expanderar även med nya samarbetspartners och återförsäljare. Så vill du bli en del av vårat växande team och veta mer om framtidens sätt för hållbar rengöring så tveka inte att skicka in din ansökan. Visa mindre

Tetra Recart Service Solution Manager

Ansök    Aug 29    AB Tetra Pak    Affärsresesäljare
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Tetra Recart (TRC) is creating a new team structure to accelerate the growth of our Tetra Recart business worldwide. We see an exciting opportunity to significantly scale up this b... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Tetra Recart (TRC) is creating a new team structure to accelerate the growth of our Tetra Recart business worldwide. We see an exciting opportunity to significantly scale up this business, driven by growth trends in the food categories that our Tetra Recart solutions serve.Tetra Recart Services will focus on supporting customer operation with relevant services and build capabilities to make difference!
Tetra Recart Services will focus on supporting customer operation with relevant service offering and our capabilities to make difference.
We are now looking for a Service Solution Managers, to be responsible for driving evolution of TRC services in Markets & Regions.
You will work closely with account teams to develop and deploy services solution supporting Customer operation and TRC growth ambitions.
We have 2 positions available for this role. They are permanent and ideally based in Lund or Modena although other Tetra Pak locations will be considered.
What you will do
Based on customer’s needs, support development of relevant services offerings together with account teams.
Lead deployment of TRC service offerings and follow up agreements and results together with account teams.
Consolidate customer and market needs to provide input to TRC portfolio mgmt.
Support Markets managing TRC services sales and delivery.
Lead development of new TRC services offering & portfolio.
Responsible to develop and drive long term sustainable TRC services business results.

We believe you have
Good understanding of market dynamics and customer operational requirements.
New business development experience – a proven track-record of building up new business.
At least 5 years proven experience selling and delivering services into the industrial equipment sector.
Good understanding of TPMS
Education: graduation and post-graduation in Business Administration, Economics, Engineering, or Food processing.
Good negotiation and communication skill
Good English in reading, writing, listening and speaking.

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-09-12
To know more about the position contact Mikael Lidström at +46 46 36 3311
Questions about your application contact Valentina Harabagiu at +46 46 36 2369
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Visa mindre

Elkraftsingenjör Nätberäkningar

Ansök    Apr 14    AFRY AB    Anläggningsingenjör, elkraft
Företagsbeskrivning AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Utöver marknadsmässig lön erbjuder vi: Flexibla arbetstider Betald övertid enligt kollektivavtal Aktiviteter och resor med kollegorna Bonus vid tips om rekrytering eller uppdrag Förmånsprogram via vår partner Benify Friskvårdsbidrag Kompetensutveckling genom bl.a. AFRY Academy Jobbeskrivning Ä... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.
Utöver marknadsmässig lön erbjuder vi:
Flexibla arbetstider
Betald övertid enligt kollektivavtal
Aktiviteter och resor med kollegorna
Bonus vid tips om rekrytering eller uppdrag
Förmånsprogram via vår partner Benify
Friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling genom bl.a. AFRY Academy

Jobbeskrivning
Är du M.Sc/Civilingenjör eller B.Sc/Högskoleingenjör inom Elkraft? Kanske har du nyligen tagit examen från elkraftsutbildningen vid Chalmers, Högskolan Väst Trollhättan eller KTH eller har du hunnit jobba några år? Är du på jakt efter ett roligt och utvecklande jobb där du använder dina kunskaper inom elkraft och samtidigt får stöd av erfarna kollegor så att du lär dig ännu mer?
Då ser vi fram emot din ansökan!
Vår sektion erbjuder dig spännande arbetsuppgifter i ett mycket trevligt och kunnigt gäng som gärna välkomnar fler elkraftskollegor. Tillsammans har vi en bred och djup kompetens inom elkraft som ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att lyckas och att utvecklas. Vi upplever ett stort behov av våra tjänster och har många intressanta projekt igång. Hos oss kommer du bland annat få möjlighet att arbeta med:
Nätberäkningar
Selektivplaner
Utredningar och analyser

Det finns också goda möjligheter att få arbeta inom andra elkraftsrelaterade områden som exempelvis konstruktion, reläprovning samt åskskydd. Vi är en relativt stor grupp elkraftskonsulter och det finns konsulter med olika specialinriktningar inom elkraft hos oss. Vi söker flera nya medarbetare då vi utökar sektionen.
Kravspecifikation
För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskole- eller universitetsutbildning inom elkraft. Vi söker dig med ett positivt förhållningssätt till teamwork och som delar med dig av dina kunskaper. Detta förutsätter också att du är en god kommunikatör. Som person är du självgående, strukturerad och noggrann. Det är också relevant att problemlösning motiverar och engagerar dig i ditt arbete.
Vi söker dig som
har högskole- eller universitetsutbildning inom Elkraft
erfarenhet av något av följande program: Neplan, PSS/E, Digsilent Powerfactory eller liknande
har mycket goda kunskaper vad gäller svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du
har B-körkort

Ytterligare information
För denna tjänst är vi flexibla vad gäller anställningsstart, vi kan eventuellt också diskutera andra möjliga placeringsorter i södra Sverige om det är aktuellt. Urvalet sker löpande vänta därför inte med din ansökan!
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Antal lediga tjänster: 2
Du är välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten.

Lisa Ljungberg
Section Manager
[email protected]
+46 70 610 74 68

Henrik Sjögren
Group Manager
[email protected]
+46 72 146 67 16

Sista ansökningsdag: 2022-05-14


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Solcellsprojektör till Alstra

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Alstra Nordic AB.

Om företaget:

Alstra är ett solcellsföretag som är specialiserat på att hjälpa villaägare och lantbrukare att investera i kompletta solcellsanläggningar och laddboxar för elbilar. Du kommer att ingå i ett härligt gäng, med idag närmare 50 kollegor. Företaget har över 30 års samlad erfarenhet från solcellsbranschen där de tillsammans har sålt, projekterat och installerat hundratals solcellsanläggningar i södra Sverige. Nöjda kunder och Alstras bidrag till ett fossilfritt Sverige är det som driver bolaget framåt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Solcellsprojektör hos Alstra ansvarar du för att tillsammans med Alstras säljare hitta den mest optimala lösningen för kunden. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att producera offerter där du är ansvarig för framtagning och beräkning av offerter utifrån underlaget som Alstras säljare lämnar in. I rollen ges du även möjlighet till att utveckla befintliga rutiner, strukturer och arbetssätt. Hos Alstra välkomnas dina idéer och kreativa lösningar.

Du ingår i ett team som har sin placering i Halmstad vilket innebär att du ibland kommer att arbeta ifrån kontoret i Halmstad.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant utbildning inom solceller eller el, såsom solcellsprojektör eller liknande
• Arbetslivserfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter
• Fördelaktigt med kompetens inom el-lära och byggteknisk kunskap
• God dator- och systemvana samt erfarenhet av PV*SOL
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

För att lyckas och trivas i rollen hos Alstra tror vi att du är en nyfiken person som bidrar med nya idéer och perspektiv. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet blir bra samt säkerställer att allt blir slutförd i tid. Vid uppkomna problem söker du lösningar i uppkomna problem och driver ditt arbete framåt genom din struktur, noggrannhet och engagemang. Därtill anstränger du dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Slutligen besitter du en god förmåga att fatta beslut baserat på din tekniska kompetens. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Säljare b2c och b2b omgående på heltid

Vi söker säljare för att ställa om rengöringsprocessen från handkraft och kemikalier till maskinkraft med 8-10 bars tryck med torr ånga. Vi är återförsäljare av systemet Thermostar för b2c och Mediclean för b2b. Detta är ett green cleaning concept för att öka renligheten, effektivisera arbetet, spara tid och pengar då våra kunder kan hålla rent med endast vatten och hög temperatur och därmed slipper förbrukningsmaterial och kemi. Du skall mot den privata m... Visa mer
Vi söker säljare för att ställa om rengöringsprocessen från handkraft och kemikalier till maskinkraft med 8-10 bars tryck med torr ånga. Vi är återförsäljare av systemet Thermostar för b2c och Mediclean för b2b. Detta är ett green cleaning concept för att öka renligheten, effektivisera arbetet, spara tid och pengar då våra kunder kan hålla rent med endast vatten och hög temperatur och därmed slipper förbrukningsmaterial och kemi.
Du skall mot den privata marknaden åka ut på förbokade kundmöten via våran bokningsavdelning och presentera våra produkter face2face med kunder. Du kommer även i början jobba mot mindre företag där du själv bokar besöket och genomför presentationen.
Vi söker dig som är ansvarsfull, målmedveten och har disciplin. Vi erbjuder ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik med grundlön på 24500:- vid heltid och ett provisionssystem utan tak. Du som säljare får konstant vidareutbildning, motiverande, tävlingar, kurser och resor.
För körning med egen bil har du ersättning via ett kostnadsavdrag och arbetar i en 4-5 mils radie. Tlggång till bil och körkort är ett krav.
Vi expanderar även med nya samarbetspartners och återförsäljare. Så vill du bli en del av vårat växande team och veta mer om framtidens sätt för hållbar rengöring så tveka inte att skicka in din ansökan. Visa mindre

Turismutvecklare till Visit Lund AB

Ansök    Jan 20    Lunds kommun    Turistbyråtjänsteman
Om oss Visit Lund är Lunds kommuns destinationsbolag som bildades maj 2020. Vi är idag 18 personer med uppdrag att: - Värva, utveckla och genomföra publika evenemang samt värva möten och kongresser till Lunds kommun i enlighet med gällande evenemangs- och mötesstrategi. - Utveckla och marknadsföra den del av platsvarumärket Lund som rör besöksnäringen. Detta ska ske i nära samarbete med Lunds kommun, berörda förvaltningar och externa aktörer. - Tillh... Visa mer
Om oss
Visit Lund är Lunds kommuns destinationsbolag som bildades maj 2020.

Vi är idag 18 personer med uppdrag att:

- Värva, utveckla och genomföra publika evenemang samt värva möten och kongresser till Lunds kommun i enlighet med gällande evenemangs- och mötesstrategi.

- Utveckla och marknadsföra den del av platsvarumärket Lund som rör besöksnäringen. Detta ska ske i nära samarbete med Lunds kommun, berörda förvaltningar och externa aktörer.

- Tillhandahålla ett behovsanpassat högklassigt värdskap för besökare och turister.

- Koordinera samverkan mellan operatörer och anläggningar för möten och evenemang.

Visit Lunds vision är: Tillsammans gör vi Lund till Sveriges roligaste stad att bo, verka i och besöka! Detta speglar vår arbetsplats där det är högt i tak och där vi tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Arbetsuppgifter
Visit Lund arbetar med ett mobilt och behovsanpassat värdskap i hela Lunds kommun, vilket vi anser är ett modernt sätt att arbeta med värdskap. Vi har valt att vara där besökaren är istället för att besökaren ska leta upp oss. Mötet med besökaren betyder mycket för oss och vi ser till att besökarna får personlig service och hjälp med sin vistelse. Visit Lund säljer även evenemangsbiljetter till olika typer av evenemang i Lund - guidade turer, föreställningar, shower och konserter. 

Visit Lund arbetar också för att på ett hållbart sätt, utveckla och marknadsföra Lund som besöksdestination. Arbetet görs tätt ihop med Lunds besöksnäring och universitet liksom med Tourism in Skåne och Visit Sweden.

Nu söker vi en turismutvecklare som ska arbeta med att utveckla vårt värdskap samt besöksnäringen i Lunds kommun. Du ska kunna arbeta med olika projekt både internt och med olika samarbetspartners inom kommunen och besöksnäringen, där du representerar bolaget i det specifika projektet. Som en del i att förstå och utveckla Lund som destination jobbar alla också med att bemanna vår frontdesk kl. 11-15, en dag i veckan. 

Vi söker dig som
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba inom besöksnäring samt att arbeta med olika projekt. Du är en driven projektledare som är van att koordinera olika aktörer eller verksamheter samt driva mot ett gemensamt mål. Du ska vara flexibel, vilket innebär att du kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt, hjälpa till där det behövs samt att ibland arbeta på kvällar och helger vid olika arrangemang. Vi utgår från att du är serviceminded och tycker om att hjälpa människor samt att du är lösningsorienterad.  Du ska vara självgående och kunna ta ansvar samt representera både Visit Lund och Lund i kontakt med omgivningen. 

Formella krav:

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper (meriterande)
- Eftergymnasial utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten
- Erfarenhet av projektledning
- Körkort B

I denna rekrytering kommer vi arbeta med löpande urval. Visa mindre

Engagerad säljchef till vår butik i Lund

Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för dina kunder? Sök tjänsten som säljchef till vår butik i Lund! Vem är du Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym förebild och säljare strä... Visa mer
Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för dina kunder? Sök tjänsten som säljchef till vår butik i Lund!

Vem är du
Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym förebild och säljare strävar du dagligen efter att nå butikens budget och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team.

Som Säljchef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av butiken. Du driver försäljning genom att inspirera och utveckla våra duktiga säljare. Som person tror vi därför att du är en coachande och inspirerande ledare som har stor förmåga att arbeta strukturerat efter uppsatta mål. Du är duktig på försäljning och brinner för att se dina medarbetare utvecklas. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där dina medarbetare delar kunskap, nytänkande och utveckling.

Vi tror att du idag arbetar framgångsrikt med försäljning och är nyfiken på att utveckla andra inom försäljning. Kanske är du en informell ledare eller har någon form av teamleadansvar och känner dig redo för din första chefsroll? Du är målinriktad och bra på att prioritera. Du gillar att lösa problem och ger det där lilla extra för att få saker att hända.

Vi arbetar i en mängd olika interna samt externa system. Bland annat använder vi oss av flygbokningssystemet Amadeus, vilket är en merit att du har erfarenhet av sedan tidigare. Vi ser dessutom gärna att du har god resvana och stor destinationskunskap. Och inte minst - en passion för resor!

Vad får du hos oss
I Lund får du möjligheten att utveckla ditt eget team från grunden. Vi har ett internt ledarskapsprogram för alla chefer, för att ytterligare stärka vår värdegrund och vårt ledarskap. Dessutom har vi ett gediget utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att utvecklas i din roll som ledare och säljare hos oss. Du har ett flertal kollegor runt om i landet och i Norge, vilket erbjuder goda möjligheter till erfarenhetsutbyte när vi träffas på olika möten och seminarier.

Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder - när de behöver oss - har vi generösa öppettider, vilket innebär att schemat fördelas över både dagtid, kvällstid och helger. Tjänsten som säljchef hos oss i Lund är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Visa mindre

Elkraftsingenjör | Nätberäkningar

Ansök    Jan 31    AFRY AB    Anläggningsingenjör, elkraft
Företagsbeskrivning AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi erbjuder gratis parkering till våra medarbetare i Kristianstad. På kontoret har vi kontorsrum där man sitter ett fåtal personer tillsammans. Hos oss finns det möjlighet att arbeta hemifrån vid behov, även efter pandemin. Utöver marknadsmässig lön erbjuder vi: Flexibla arbetstider Betald ö... Visa mer
Företagsbeskrivning


AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi erbjuder gratis parkering till våra medarbetare i Kristianstad. På kontoret har vi kontorsrum där man sitter ett fåtal personer tillsammans. Hos oss finns det möjlighet att arbeta hemifrån vid behov, även efter pandemin.
Utöver marknadsmässig lön erbjuder vi:
Flexibla arbetstider
Betald övertid enligt kollektivavtal
Aktiviteter och resor med kollegorna
Förmånsprogram via vår partner Benify
Friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling genom bl.a. AFRY Academy





Jobbeskrivning


Är du M.Sc/Civilingenjör eller B.Sc/Högskoleingenjör inom Elkraft? Kanske har du examen från elkraftsutbildningen vid Chalmers, Högskolan Väst Trollhättan eller KTH? Är du på jakt efter ett roligt och utvecklande jobb där du använder dina kunskaper inom elkraft och samtidigt får stöd av erfarna kollegor så att du lär dig ännu mer?
Vår sektion erbjuder dig spännande arbetsuppgifter i ett mycket trevligt och kunnigt gäng som gärna välkomnar fler elkraftskollegor. Tillsammans har vi en bred och djup kompetens inom elkraft som ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att lyckas och att utvecklas. Vi söker nu ytterligare två elkraftsingenjörer som har erfarenhet och kunskaper inom:
Nätberäkningar
Selektivplaner
Utredningar och analyser

Det finns också goda möjligheter att få arbeta inom andra elkraftsrelaterade områden som åskskydd, mätning och analys av elkvalitet samt konstruktion.




Kravspecifikation


Vi söker dig med ett positivt förhållningssätt till teamwork och som delar med dig av dina kunskaper. Som person är du självgående, strukturerad och noggrann. Det är också relevant att problemlösning motiverar och engagerar dig i ditt arbete.
Vi söker dig som
har högskole- eller universitetsutbildning inom Elkraft
har mycket goda kunskaper vad gäller svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du
har erfarenhet av något av följande program: Neplan, FebDok, PSS/E, DigSilent PowerFactory
PCM 600 eller liknande
har B-körkort





Ytterligare information


För denna tjänst är vi flexibla vad gäller anställningsstart, vi kan eventuellt också diskutera andra möjliga placeringsorter om det är aktuellt. Urvalet sker löpande men sista ansökningsdag är den 27 februari. Vänta därför inte med din ansökan!

Henrik Sjögren
Group Manager
[email protected]
+46 72 146 67 16

Michaela Lundin
Recruitment Partner
[email protected]
+46 72 201 48 07


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Entusiasmerande säljchef till vårt team av resesäljare i Lund

Brinner du för att leda och lyfta en grupp medarbetare och tror på kraften i ett välfungerande team? Sök tjänsten som säljchef till vårt resesäljarteam i Lund! Om oss Vi på Ticket söker nu en ny säljchef till vårt team av engagerade och kunniga resesäljare i Lund. Vi arbetar utifrån det coachande ledarskapet, och det är viktigt för oss att du som chef brinner för att få andra att växa. Vi söker dig som tillför teamet energi, är tydlig och målinriktad. Du ... Visa mer
Brinner du för att leda och lyfta en grupp medarbetare och tror på kraften i ett välfungerande team? Sök tjänsten som säljchef till vårt resesäljarteam i Lund!

Om oss
Vi på Ticket söker nu en ny säljchef till vårt team av engagerade och kunniga resesäljare i Lund. Vi arbetar utifrån det coachande ledarskapet, och det är viktigt för oss att du som chef brinner för att få andra att växa. Vi söker dig som tillför teamet energi, är tydlig och målinriktad. Du tycker om att lyfta dina medarbetare och stöttar gärna i det dagliga arbetet. Som ledare är det också viktigt att du är motiverande och hjälper dina medarbetare att utvecklas såväl individuellt som i team.

Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du känner att du delar våra värderingar och vill bidra till den öppna, dynamiska arbetsplats som Ticket är.

Vem är du
Som säljchef hos oss är du lönsamhetsansvarig för butiken och deltar aktivt i det dagliga försäljningsarbetet. Du är mycket noggrann, strukturerad och har god förmåga att planera din verksamhet och dina dagar. Tävlingsinstinkt och vinnarskalle driver dig framåt och du gillar att se resultat.

Vi arbetar i en mängd olika interna samt externa system. Bland annat använder vi oss av flygbokningssystemet Amadeus, vilket är en merit att du har erfarenhet av sedan tidigare. Vi ser dessutom gärna att du har god resvana och stor destinationskunskap. Och inte minst - passion för resor!

Vad får du hos oss
Hos oss finns ett internt ledarskapsprogram för alla chefer, för att ytterligare stärka vår värdegrund och vårt ledarskap. Dessutom har vi ett gediget utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att utvecklas i din roll som ledare och säljare hos oss. Du har ett flertal kollegor runt om i landet och i Norge, vilket erbjuder goda möjligheter till erfarenhetsutbyte när vi träffas på olika möten och seminarier.



Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder - när de behöver oss - har vi generösa öppettider, vilket innebär att schemat fördelas över både dagtid, kvällstid och helger. Tjänsten som säljchef hos oss i Lund är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Visa mindre

Passionerad säljare till vårt team i Lund

Om oss Vi arbetar tillsammans i ett litet team där allt fokus ligger på att hjälpa våra kunder att hitta sin drömsemester. Eftersom våra kunder har olika drömmar och behov blir vår vardag aldrig grå och tråkig. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. Hos Ticket ska alla kunder få service i världsklass och känna sig trygga med o... Visa mer
Om oss
Vi arbetar tillsammans i ett litet team där allt fokus ligger på att hjälpa våra kunder att hitta sin drömsemester. Eftersom våra kunder har olika drömmar och behov blir vår vardag aldrig grå och tråkig. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. Hos Ticket ska alla kunder få service i världsklass och känna sig trygga med oss.

Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du känner att du delar våra värderingar och vill bidra till den öppna, dynamiska arbetsplats som Ticket är.

Vem är du
Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför krävs att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång.

Vi arbetar i en mängd olika interna samt externa system, bland annat flygbokningssystemet Amadeus vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av sedan tidigare. Vi ser dessutom gärna att du har god resvana och stor destinationskunskap. Och inte minst - passion för resor!

Vad får du hos oss
Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns - resor. Du hjälper dina kunder att förverkliga sina semesterdrömmar. För att ytterligare öka din kompetens och stimulera din nyfikenhet har vi ett gediget utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att utvecklas i din roll som resesäljare hos oss.

Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Lund är en visstidsanställning på 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid. Vi vill gärna att du kan börja så snart som möjligt. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Visa mindre

Elkraftsingenjör

Ansök    Dec 24    AFRY AB    Anläggningsingenjör, elkraft
Företagsbeskrivning Är du elkraftsingenjör med flera (eller många!) års erfarenhet? Vill du hitta ett nytt roligt jobb att trivas med? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi söker medarbetare till Helsingborg, Hässleholm, Lund och Halmstad. Vår sektion erbjuder dig spännande arbetsuppgifter i ett mycket trevligt och kunnigt gäng som gärna välkomnar fler elkraftskollegor. Tillsammans har vi en bred och djup kompetens inom elkraft som ger oss möjlighet att hjäl... Visa mer
Företagsbeskrivning
Är du elkraftsingenjör med flera (eller många!) års erfarenhet? Vill du hitta ett nytt roligt jobb att trivas med?
Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi söker medarbetare till Helsingborg, Hässleholm, Lund och Halmstad.
Vår sektion erbjuder dig spännande arbetsuppgifter i ett mycket trevligt och kunnigt gäng som gärna välkomnar fler elkraftskollegor. Tillsammans har vi en bred och djup kompetens inom elkraft som ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att lyckas och att utvecklas. Vi upplever ett stort behov av våra tjänster och har många intressanta projekt igång.
Jobbeskrivning
Hos oss kommer du bland annat få möjlighet att arbeta med:
Utredningar
Konstruktion
Provning

Det finns också goda möjligheter att få arbeta inom andra elkraftsrelaterade områden som exempelvis reläprovning, åskskydd, mätning och analys av elkvalitet samt besiktning. Vi är en relativt stor grupp elkraftskonsulter så det finns goda möjligheter att arbeta med det som är intressantast för just dig. Med det sagt är det aktuellt att anställa fler än en person till vår sektion.
Vi söker flera nya medarbetare då vi utökar sektionen. Både dig som har en senior profil likväl dig som har några års erfarenhet inom elkraftsområdet.
Kravspecifikation
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig med ett positivt förhållningssätt till teamwork och som delar med dig av dina kunskaper. Det är av vikt att du som person är affärsorienterad då vi arbetar i en kundorienterad verksamhet. Detta förutsätter också att du är en god kommunikatör. Som person är du självgående, strukturerad och noggrann. Det är också relevant att problemlösning motiverar och engagerar dig i ditt arbete.
Vi söker dig som
har flera års erfarenhet av att arbeta inom elkraftsområdet, bland annat med ställverk/reläskydd
har relevant utbildning inom området, exempelvis som gymnasieingenjör, YH-ingenjör, högskoleingenjör eller civilingenjör
B-körkort
har mycket goda kunskaper vad gäller svenska, i såväl tal som skrift
har erfarenhet av att arbeta inom industri, entreprenad eller i en bransch med liknande förutsättningar

Det är meriterande om du
behärskar engelska i tal och skrift
har erfarenhet från entreprenadbranschen och fastprisprojekt

Ytterligare information
För denna tjänst är vi flexibla vad gäller anställningsstart. Som tidigare nämnt i annonsen söker vi medarbetare till flera orter. Den placeringsort som passar bäst för dig, passar även bäst för oss.
Nedan finns kontaktuppgifter för frågor, På grund av ledigheter över jul och nyår kan det vara svårt att få dag i oss. Men lämna gärna ett mejl eller sms så återkommer vi så snart vi kan.


Lisa Ljungberg
Section Manager
[email protected]
+46 70 610 74 68

Henrik Sjögren
Group Manager
[email protected]
+46 72 146 67 16

Michaela Lundin
Recruitment Partner
[email protected]
+46 72 201 48 07

AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Passionerad säljare till vårt team i Lund

Vill du ge våra kunder den bästa tänkbara reseupplevelsen? Sälja det bästa som finns - resor! - och hjälpa människor att förverkliga sina semesterdrömmar? Nu söker vi en driven och engagerad kollega till vår butik i Lund. Om oss Vi arbetar tillsammans i ett litet team där allt fokus ligger på att hjälpa våra kunder att hitta sin drömsemester. Eftersom våra kunder har olika drömmar och behov blir vår vardag aldrig grå och tråkig. Våra kunder finns både i b... Visa mer
Vill du ge våra kunder den bästa tänkbara reseupplevelsen? Sälja det bästa som finns - resor! - och hjälpa människor att förverkliga sina semesterdrömmar? Nu söker vi en driven och engagerad kollega till vår butik i Lund.

Om oss
Vi arbetar tillsammans i ett litet team där allt fokus ligger på att hjälpa våra kunder att hitta sin drömsemester. Eftersom våra kunder har olika drömmar och behov blir vår vardag aldrig grå och tråkig. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. Hos Ticket ska alla kunder få service i världsklass och känna sig trygga med oss.

Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du känner att du delar våra värderingar och vill bidra till den öppna, dynamiska arbetsplats som Ticket är.

Vem är du
Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför krävs att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång.

Vi arbetar i en mängd olika interna samt externa system, bland annat flygbokningssystemet Amadeus vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av sedan tidigare. Vi ser dessutom gärna att du har god resvana och stor destinationskunskap. Och inte minst - passion för resor!

Vad får du hos oss
Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns - resor. Du hjälper dina kunder att förverkliga sina semesterdrömmar. För att ytterligare öka din kompetens och stimulera din nyfikenhet har vi ett gediget utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att utvecklas i din roll som resesäljare hos oss.

Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Lund är på 80-100% med tillträde enligt överenskommelse i augusti/september.Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Visa mindre

Operativa ledare till trafikinformationscentralen , Skånetrafiken i Lund

Gör skillnad. Varje dag. Varje dag reser cirka 250 000 människor med Skånetrafiken. Vårt uppdrag är att säkerställa att korrekt information om avvikelser i trafiken når ut till alla våra resenärer i tid, samt att hjälpa dem till deras slutdestination. Vi söker nu operativa ledare till ett ansvarsfullt uppdrag på Trafikinformationscentralen (TIC) som är en del av vår nya Kundledningscentral (KLC). På enheten är vi just nu 16 medarbetare som arbetar med t... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Varje dag reser cirka 250 000 människor med Skånetrafiken. Vårt uppdrag är att säkerställa att korrekt information om avvikelser i trafiken når ut till alla våra resenärer i tid, samt att hjälpa dem till deras slutdestination.

Vi söker nu operativa ledare till ett ansvarsfullt uppdrag på Trafikinformationscentralen (TIC) som är en del av vår nya Kundledningscentral (KLC). På enheten är vi just nu 16 medarbetare som arbetar med trafikinformation och trafikplanering. Vi har öppet dygnet runt året om och arbetar tre-skift med 2-9 medarbetare på plats beroende på tid på dygnet.


ARBETSUPPGIFTER
Hos oss erbjuds du ett arbete där den ena dagen inte är den andra lik. Det är trafiken som styr vår arbetsdag och du ställs inför oplanerade händelser där det krävs snabbt agerande och att du gör ditt yttersta för att trafikinformatörerna ska kunna nå ut till alla resenärer med korrekt information om trafikläget dygnets alla timmar. Du har en viktig och central roll som är direkt kopplad till kundnöjdhet.

Som operativ ledare stöttar du trafikinformatörerna och uppdaterar dem med relevant information.
Du samordnar och leder trafikinformation och genomför särskilda insatser i dialog och samarbete med interna och externa parter så som trafikverket och andra avtalspartners inom tåg/buss. Du kommer ha helhetsansvaret av den dagliga leveransen vilket inkluderar både att det är rätt nivå på personalen och att vi får den bästa möjliga resan för våra kunder
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer även innefatta att:

- Agera specialiststöd för gruppen vid frågor gällande störningshantering, operativa processer
- Vara operativt ansvarig för informationsleverans och samordning av denna med berörda avdelningar internt samt med leverantörer
- Ansvara för att bedöma händelser, initiera beredskapsläge och eskaleringsbehov enligt riktlinjer
- Ansvara för att störningsinsatser och information sker utifrån ett resenärsperspektiv och enligt Skånetrafikens riktlinjer och hållning
- Ansvara för samordning och kvalitetssäkring av information internt och externt
- Ansvara för att utvärdera störningar, processer och operativa rutiner samt medverka i det operativa förbättringsarbetet)

Avdelningen står under förändring och tjänsten är nyinrättad för att möta kundernas behov av information på bästa sätt. Det innebär att rollens arbetsuppgifter och ansvarsområden kan utvecklas och anpassas efter verksamhetens behov och därmed kan även andra arbetsuppgifter förekomma.
Som operativ ledare rapporterar du till enhetschefen för TIC och placering är i Lund.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst godkänd gymnasieutbildning och med erfarenhet av operativt arbete inom trafikledning alternativt är utbildad trafikledare. Du behöver flerårig erfarenhet av arbete med trafikinformation, störningshantering, förbättringsarbete samt förstår vikten av bra och tydlig information till kunden i alla lägen.

Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du behöver vara en van användare av Microsoft Office paketet. Du har en god simultanförmåga och vana av att arbeta parallellt med och läsa av flera program och applikationer samtidigt.
Har du sedan tidigare erfarenhet från skiftarbete och/eller som gruppledare/teamledare är det meriterande. Ytterligare merit är att ha jobbat med krisledning/krishantering.

Vi söker dig som har kunden i fokus, är trygg i dig själv, har goda ledaregenskaper och drivs av att leda och coacha kollegorna i stört läge. I rollen planerar, prioriterar och samordnar du din grupp så den flyter i alla lägen. Det innebär att du som person är strukturerad, tydlig, lyhörd och har ett stödjande förhållningssätt, vilket skapar förutsättningar för dina kollegor att utföra ett bra arbete. Som operativ ledare ställs du inför många tillfällen där du tvingas fatta snabba beslut och vi vill att du kan arbeta effektiv och rationellt under press och samtidigt visa mod och ödmjukhet inför de situationer vi ska hantera.
Du har lätt för att skapa goda relationer så väl inom som utanför enheten och är bekväm i att tala inför en grupp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du kan dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Du ska kunna leva efter och vara en god ambassadör för våra värderingar: Välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering, välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Varje dag reser hundratusentals människor med någon av våra 14 000 dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Genom att resa kollektivt bidrar vi till en bättre miljö, ett levande landskap och ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre