Lediga jobb som Finansekonom i Lund

Se lediga jobb som Finansekonom i Lund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lund som finns hos arbetsgivaren.

Affärsdriven CFO/Ekonomichef till mycket expansivt bolag – Lund

Ansök    Sep 2    Standby Workteam AB    Finansekonom
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Affärsdr... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Affärsdriven CFO / Ekonomichef med tyngd inom ekonomistyrning till mycket expansivt bolag – Lund


Vill du vara med och bygga upp ekonomifunktionen i ett mycket expansivt bolag med stark tillväxt och hållbarhetsfokus? Är du en strategisk och coachande ledare med affärsfokus och lösningsorienterat arbetssätt som älskar processoptimering och värdeskapande affärsutveckling? Om du dessutom gillar att arbeta nära styrelse och ledning och utgöra strategiskt bollplank är detta förmodligen din nästa utmaning!
Du kommer att axla en nyckelroll där du får forma och driva den finansiella strategin framåt. Du ansvarar för att skapa och implementera en finansiell strategi som stöttar företagets tillväxtmål samt följer upp resultaten. Rollen innefattar att leverera finansiella rapporter och analyser till ledning och styrelse, samtidigt som du säkerställer att alltid följa aktuella finansiella regler och bestämmelser. Är du en erfaren och driven ekonom som vill vara med och bygga något stort? Då är detta rätt plats för dig!

Arbetsuppgifter:
Utveckla en finansiell strategi för att stödja företagets tillväxtmål
Implementera den finansiella strategin och följa upp dess resultat
Förbereda finansiell rapportering och analys för företagets ledning och styrelse.
Säkerställa att företaget följer gällande finansiella regler och bestämmelser.
Utveckla en struktur för uppföljning av produktion och ekonomi
Leda ekonomisk rapportering, analys/uppföljning samt budget- och prognosarbeten
Stödja säljorganisationen med budget och produktkalkyler
Leda och ansvara för ekonomifunktionen och löneadministrationen
Ansvara för årsbokslut och skattedeklarationer
Koordinera med revisorer och andra externa parter


Du kommer att leda arbetet med att bygga organisatoriska funktioner och processer som integrerar försäljning, lagerhantering, produktion och råvaruanskaffning, samt implementera ett digitalt affärssystem. Du ansvarar även för att etablera mål som binder samman organisationens funktioner, med fokus på att minimera kostnader och maximera avkastningen på det arbetande kapitalet.

Din profil:
Du har ett starkt business mindset och en passion för siffror. Med förmågan att sätta dig in i produktionsprocesser kan du effektivt koppla dessa till ekonomiska modeller och uppföljning. Du är en strategisk ledare som kan fatta välgrundade finansiella beslut och samtidigt bygga goda relationer på alla nivåer. Som coachande ledare engagerar du ditt team och skapar en positiv arbetsmiljö.
Med flera års erfarenhet från liknande roller i producerande bolag är du trygg i alla delar av ekonomifunktionen – från bokslut och månadsrapportering till hantering av valutor och lagerstyrning. Du har arbetat med olika affärssystem och IT-verktyg och har goda kunskaper inom controlling. Det är meriterande om du har internationell erfarenhet. Dessutom är du strukturerad, flexibel och effektiv, med ett starkt kundfokus och initiativförmåga. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid med omedelbar start. Placering strax utanför Lund med viss möjlighet till distansarbete.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan omedelbart via länken. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-763988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Erfaren Ekonom

Ansök    Aug 20    AB Tetra Pak    Finansekonom
Title: Erfaren Ekonom Location: Lund, SE Vi söker dig som vill vara med och skapa historia i form av en helt ny stadsdel som uppförs mitt i Lund! Dommura Properties, ett bolag inom Tetra Laval koncernen, har som uppdrag att förvalta kommersiella fastigheter och mark för utveckling till bostäder, kontor och andra typer av lokaler. Vårt största utvecklingsprojekt finns i Lund i den nya stadsdelen Västerbo där vi omvandlar ett befintligt industriområde till... Visa mer
Title: Erfaren Ekonom
Location: Lund, SE
Vi söker dig som vill vara med och skapa historia i form av en helt ny stadsdel som uppförs mitt i Lund!
Dommura Properties, ett bolag inom Tetra Laval koncernen, har som uppdrag att förvalta kommersiella fastigheter och mark för utveckling till bostäder, kontor och andra typer av lokaler. Vårt största utvecklingsprojekt finns i Lund i den nya stadsdelen Västerbo där vi omvandlar ett befintligt industriområde till ca 20 nya kvarter med blandat innehåll.
Vi söker en erfaren ekonom som har kunskapen, erfarenheten och energin att ta ansvar för att etablera processer för redovisning, uppföljning och rapportering, detta i samarbete med de ansvariga för Projektutveckling och Förvaltning. Som systemstöd för verksamheten har vi valt Vitec, erfarenhet från implementering av ERP-system är väsentlig. Som en del av en global koncern ingår naturligtvis också koncernrapportering.
Positionen innebär ansvar för de processer som ekonomisk planering, redovisning och uppföljning till budget och rapportering för bolagets verksamheter. Rollen innebär också att medverka vid framtagandet av kalkyler mm för investeringsprojekt avseende nya byggnader, underhållsprojekt och hyresgästanpassningar.
Vi söker dig som vill vara med och skapa historia i form av en helt ny stadsdel som uppförs mitt i Lund. Våra nya byggnader håller på att uppföras med hög kvalité och högsta ambitionsnivå gällande hållbarhet och energieffektivitet. Vi förvaltar också ett befintligt bestånd av kommersiella fastigheter. Du har stort intresse för och god förmåga att utveckla och implementera nya arbetssätt och får ansvar för ekonomimodulen i vårt förvaltningssystem och nära samarbete med övriga funktioner i bolaget. Här finns möjligheten för dig att vara med på en långsiktig resa med fokus på hållbarhet och smarta arbetssätt.

Denna tjänsten är baserad i Lund.
Arbetsuppgifter
Ansvarar för att leda bolagets arbete inom det finansiella området
Definiera och implementera processer relaterade till redovisning, planering och uppföljning med en tydlig ambition för ständig förbättring
Ansvar för att hantera intern och extern rapportering
I samarbete med andra verksamhetsansvariga bygga upp funktionalitet i vårt fastighetssystem Vitec
Definiera och implementera relaterade KPI:er, analyser och underlag för beslut
Support och analys inför investeringsbeslut
Ansvar för planering, utförande och riskhantering inom ansvarsområdet
Nära samarbete med externa deltagare i processerna

Vi letar efter dig som har
Universitets- högskole- eller YH-utbildning inom relevant område, eller motsvarande yrkeserfarenhet inom finans och uppföljning i fastighetsbolag med fokus på förvaltning och fastighetsutveckling
Bra kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska
En analytisk förmåga för att se lösningar och utvecklingsmöjligheter
Erfarenhet från att arbeta med relevanta digitala fastighetssystem såsom t.ex Vitec


I denna roll är det viktigt att driva utveckling och implementation nya arbetssätt och samtidigt hantera uppföljning och rapportering. Du behöver därför en hög analysförmåga och grundläggande förståelse för fastighetsutveckling och förvaltning.

Du är kommunikativ, resultatfokuserad, bra på att skapa tydlighet och kan kommunicera med olika nivåer inom företaget. Du besitter en förmåga att hantera och vara verksam i olika nätverk.
Vi erbjuder dig
Dommura Properties är ett bolag som jobbar med korta beslutsvägar och tillsammans med våra samarbetspartners skapar vi byggnader och lokaler för framtiden med fokus på hållbarhet och långsiktig förvaltning.
Du blir en del av en dynamisk organisation och definierar framtida arbetssätt och driva arbetet och utvecklingen inom dina ansvarsområden.

Ansök nu!
Om du är den vi söker så ansök direkt på https://jobs.tetrapak.com/. För mer information om vem vi är kika in på www.dommura.com
Sista ansökningsdagen är 2 september 2025.
För att veta mer om positionen kontakta David Lang + 46 46 36 2759
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sara Johannesson [email protected]
För kontakt med Fackförbunden kontakta Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson på +46 46 36 2533 och/eller Unionen Lisbeth Larsson på +46 46 36 2320.
The Tetra Laval Group consists of three industry groups, Tetra Pak, Sidel and DeLaval, all focused on technologies for the efficient production, packaging and distribution of food. Visa mindre

Tax Analyst

Ansök    Maj 29    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary Tetra Pak International Business Operations (TPI BO)... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day.
And we need people like you to make it happen.
We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet.

Job Summary
Tetra Pak International Business Operations (TPI BO) is the Group’s Global Headquarters, located in Pully/Lausanne, Switzerland. Tetra Pak develops, manufactures and markets systems for processing, packaging, and distribution of food. We produce packaging material at 40 plants and have 36 market companies and 78 sales offices around the world. Every day more than 488 million Tetra Pak packages are distributed in more than 170 countries. Tetra Pak net sales amounted in 2018 to approx. €11.2 billion and more than 25’000 persons were employed.

We are now looking for a new Tax Analyst to join the Tax Operations team and to contribute to executing the day-to-day tasks within Tax Ops. The purpose of the role is to support tax compliance activities within the tax center of excellence including tax compliance reporting services provided to Tetra Pak entities globally to ensure that tax returns are submitted accurately and on time. This also includes assistance with some local and cross border transactions concerning goods and services and supporting management with driving global tax alignment improvement initiatives.

This is a permanent position, and you will be based in Lund, Sweden. Some international travel will be required from time to time. You will report to the Tax Manager.
What you will do
As our next Tax Analyst, your core responsibilities will be:
Ensuring Tax Compliance – Accurately prepare, reconcile, review, and submit tax returns (direct and indirect) while maintaining compliance with local and global tax regulations.
Managing Tax Queries & Audits – Address questions from internal teams, local tax experts, external consultants, and tax authorities, providing timely and precise responses. Support resolution of external audit findings.
Optimizing Tax Processes – Enhance efficiency in end-to-end tax processes, including Intrastat reporting, reconciliations, account clearing, and procedural documentation updates.
Coordination with External Partners – Work closely with outsourcing partners (e.g., Deloitte) on tax activities and fee-related tasks to ensure smooth collaboration.
Supporting the Tax Manager – Assist with research, tax treatment analysis, document review, administrative duties, and project participation to drive business effectiveness.

We believe you have
Accounting/finance/business degree
Minimum 3-5 years’ experience gained in tax compliance from a previous role is required
Previous experience in finance or accounting such as bookkeeping will be an advantage
ERP knowledge (preferably SAP) is essential
Strong knowledge of Microsoft Excel, Word and PowerPoint is essential
Knowledge of Swedish tax regulation is essential
Graduate for tax advisory is an advantage
Fluency in English and Swedish is essential



We believe that you are a true team player that can demonstrate strong listening and communication skills. Your strong attention to detail and your proactive approach, combined with your ability to handle many tasks simultaneously and set priorities, makes it possible for you to handle your tasks and responsibilities in an organized and systematic way. You thrive in a global team-based environment, and you possess strong business awareness. You must be passionate about delivering a quality service to internal “clients”, have a genuine interest in finance/accounting/taxes and have experience of working with external stakeholders. Furthermore, we believe you are analytical and able to work effectively with deadlines.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
To find out more about how it is to work at Tetra Pak in Lund, take a look at the following website: We are Tetra Pak Lund
This job posting expires on 2025-06-12.

To know more about the position contact Maria Cristina Mozo Alegre at +34 918 769 529
Questions about your application contact Emma Berndtsson at +46 46 36 4582
For trade union information, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533


Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

Erfaren Ekonom

Ansök    Maj 28    AB Tetra Pak    Finansekonom
Title: Erfaren Ekonom Location: Lund, SE Vi söker dig som vill vara med och skapa historia i form av en helt ny stadsdel som uppförs mitt i Lund! Dommura Properties, ett bolag inom Tetra Laval koncernen, har som uppdrag att förvalta kommersiella fastigheter och mark för utveckling till bostäder, kontor och andra typer av lokaler. Vårt största utvecklingsprojekt finns i Lund i den nya stadsdelen Västerbo där vi omvandlar ett befintligt industriområde till... Visa mer
Title: Erfaren Ekonom
Location: Lund, SE
Vi söker dig som vill vara med och skapa historia i form av en helt ny stadsdel som uppförs mitt i Lund!
Dommura Properties, ett bolag inom Tetra Laval koncernen, har som uppdrag att förvalta kommersiella fastigheter och mark för utveckling till bostäder, kontor och andra typer av lokaler. Vårt största utvecklingsprojekt finns i Lund i den nya stadsdelen Västerbo där vi omvandlar ett befintligt industriområde till ca 20 nya kvarter med blandat innehåll.
Vi söker en erfaren ekonom som har kunskapen, erfarenheten och energin att ta ansvar för att etablera processer för redovisning, uppföljning och rapportering, detta i samarbete med de ansvariga för Projektutveckling och Förvaltning. Som systemstöd för verksamheten har vi valt Vitec, erfarenhet från implementering av ERP-system är väsentlig. Som en del av en global koncern ingår naturligtvis också koncernrapportering.
Positionen innebär ansvar för de processer som ekonomisk planering, redovisning och uppföljning till budget och rapportering för bolagets verksamheter. Rollen innebär också att medverka vid framtagandet av kalkyler mm för investeringsprojekt avseende nya byggnader, underhållsprojekt och hyresgästanpassningar.
Vi söker dig som vill vara med och skapa historia i form av en helt ny stadsdel som uppförs mitt i Lund. Våra nya byggnader håller på att uppföras med hög kvalité och högsta ambitionsnivå gällande hållbarhet och energieffektivitet. Vi förvaltar också ett befintligt bestånd av kommersiella fastigheter. Du har stort intresse för och god förmåga att utveckla och implementera nya arbetssätt och får ansvar för ekonomimodulen i vårt förvaltningssystem och nära samarbete med övriga funktioner i bolaget. Här finns möjligheten för dig att vara med på en långsiktig resa med fokus på hållbarhet och smarta arbetssätt.

Denna tjänsten är baserad i Lund.
Arbetsuppgifter
Ansvarar för att leda bolagets arbete inom det finansiella området
Definiera och implementera processer relaterade till redovisning, planering och uppföljning med en tydlig ambition för ständig förbättring
Ansvar för att hantera intern och extern rapportering
I samarbete med andra verksamhetsansvariga bygga upp funktionalitet i vårt fastighetssystem Vitec
Definiera och implementera relaterade KPI:er, analyser och underlag för beslut
Support och analys inför investeringsbeslut
Ansvar för planering, utförande och riskhantering inom ansvarsområdet
Nära samarbete med externa deltagare i processerna

Vi letar efter dig som har
Universitets- högskole- eller YH-utbildning inom relevant område, eller motsvarande yrkeserfarenhet inom finans och uppföljning i fastighetsbolag med fokus på förvaltning och fastighetsutveckling
Bra kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska
En analytisk förmåga för att se lösningar och utvecklingsmöjligheter
Erfarenhet från att arbeta med relevanta digitala fastighetssystem såsom t.ex Vitec


I denna roll är det viktigt att driva utveckling och implementation nya arbetssätt och samtidigt hantera uppföljning och rapportering. Du behöver därför en hög analysförmåga och grundläggande förståelse för fastighetsutveckling och förvaltning.

Du är kommunikativ, resultatfokuserad, bra på att skapa tydlighet och kan kommunicera med olika nivåer inom företaget. Du besitter en förmåga att hantera och vara verksam i olika nätverk.
Vi erbjuder dig
Dommura Properties är ett bolag som jobbar med korta beslutsvägar och tillsammans med våra samarbetspartners skapar vi byggnader och lokaler för framtiden med fokus på hållbarhet och långsiktig förvaltning.
Du blir en del av en dynamisk organisation och definierar framtida arbetssätt och driva arbetet och utvecklingen inom dina ansvarsområden.

Ansök nu!
Om du är den vi söker så ansök direkt på https://jobs.tetrapak.com/. För mer information om vem vi är kika in på www.dommura.com
Sista ansökningsdagen är 11 juni 2025.
För att veta mer om positionen kontakta David Lang + 46 46 36 2759
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sara Johannesson [email protected]
För kontakt med Fackförbunden kontakta Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson på +46 46 36 2533 och/eller Unionen Lisbeth Larsson på +46 46 36 2320.
The Tetra Laval Group consists of three industry groups, Tetra Pak, Sidel and DeLaval, all focused on technologies for the efficient production, packaging and distribution of food. Visa mindre

Accounting Associate PtP

Ansök    Feb 18    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary Do you have strong analytical skills, are curious and ... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day.
And we need people like you to make it happen.
We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet.
Job Summary
Do you have strong analytical skills, are curious and driven - want to join our team within finance?
This is a unique chance to join a well-established company with truly international environment and great opportunities to progress your personal and professional development.
We are 5 Finance Operation hubs worldwide and as an Accounting Associate PtP you will be part of the Finance Operations Hub Sweden, a team of 45 professionals who provide finance operation services to all Nordic entities within Tetra Pak Group.
The right candidate will focus on operational excellence in the delivery of PtP process responsibilities. You will build a deep knowledge of the outputs required and ways of working to deliver these. You will have the vast opportunity to apply your analytical knowledge in bringing improvements to daily operations.
What you will do
As Accountant Associate PtP, you will:
Work in a pooling team together with 5 others
Handle VIM, Vendor invoice Management, for our supplier invoices
Have daily contact with our outsourcing partner Capgemini
Handle queries for payments to suppliers (via Capgemini China)
Monitor and manage accounts payables balances supporting collection from internal and external suppliers
Initiate, adopt and drive continuous improvement through deployment of modern tools or methods: automation, analytics, data modeling, etc.
Be the team-player within PtP team in providing world class service to our stakeholders

We believe you have
We believe that you are a person with a lot of energy, strong drive for results and your analytical as well as your communication skills are excellent.
At least 2 years of experience (summer or project assignments in case of recent graduates) from similar field (accounts payables, finance, accounting departments or working with data-records),
Curious, quick learner with strong personal drive for the result,
Excellent knowledge of Excel, experience with any automation tool (Power Automate, Visual Basic, Scripting, etc.) is a clear advantage,
Continuous improvement mindset and drive to increase work efficiency,
Fluent in Swedish, English knowledge at business level,
Hands on knowledge of SAP is an advantage

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
The posting expires on 2025-03-04.
To know more about the position contact Malin Olsson at [email protected]
Questions about your application contact Elizabeth Ayivor at [email protected]
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

Senior Accounting Expert RtR

Ansök    Dec 13    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary We are looking for a motivated Senior Accounting Exper... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day.
And we need people like you to make it happen.
We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet.
Job Summary
We are looking for a motivated Senior Accounting Expert RtR to take responsibility for various client sites across the Nordics, to support with providing accurate information for financial reporting and have good understanding of processes within own area of responsibility. You will need to provide accurate information for financial reporting and have specialised knowledge of all processes and procedures. Works autonomously within established procedures and practices. May act as a lead, providing subject matter guidance to team members.
What you will do
Perform a variety of accounting activities in accordance with accounting principles and standards.
Monthly book closing activities, coordination and supervision of tasks between other departments and local sites.
Ensure that publishing of the reporting packages for consolidation in line with IFRS meet the deadlines
Collect, compile, verify, and analyze financial information and prepare financial reports and accounting statements, prepare complex adhoc information.
Reconcile more complex accounts, post journal entries, and maintain a complete and accurate general ledger in accordance with accounting principles and reporting schedules.
Provide technical accounting advice within area of expertise to functional or operational areas managers
Drive process improvements and functional KPIs
Coach less experienced accounting staff
Independently take discussions about standard and escalated issues with external/internal stakeholders
Participation in external and internal audits

We believe you have
Min. 4 years of relevant accounting experience
Advanced English language.
Strong experience with Microsoft Excel (Pivot tables, graphics, macros)
Experience with SAP
Power BI, Knime or similar will be advantage to have.
Strong verbal and written ability to communicate at all levels and to be able to teamwork across countries.
Proactive, adaptable, customer focus, team player and organized
Detailed & result oriented

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2024-12-27.
To know more about the position contact Stefan R Carlsson at [email protected]
Questions about your application contact Elizabeth Ayivor at +27106017563
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

Senior Accounting Expert RtR

Ansök    Nov 21    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary We are looking for a motivated Senior Accounting Exper... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day.
And we need people like you to make it happen.
We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet.
Job Summary
We are looking for a motivated Senior Accounting Expert RtR (Temporary) to take responsibility for various client sites across the Nordics, to support with providing accurate information for financial reporting and have good understanding of processes within own area of responsibility. You will need to provide accurate information for financial reporting and have specialised knowledge of all processes and procedures. Works autonomously within established procedures and practices. May act as a lead, providing subject matter guidance to team members
What you will do
Perform a variety of accounting activities in accordance with accounting principles and standards.
Monthly book closing activities, coordination and supervision of tasks between other departments and local sites.
Ensure that publishing of the reporting packages for consolidation in line with IFRS meet the deadlines
Collect, compile, verify, and analyze financial information and prepare financial reports and accounting statements, prepare complex adhoc information.
Reconcile more complex accounts, post journal entries, and maintain a complete and accurate general ledger in accordance with accounting principles and reporting schedules.
Provide technical accounting advice within area of expertise to functional or operational areas managers
Drive process improvements and functional KPIs
Coach less experienced accounting staff
Independently take discussions about standard and escalated issues with external/internal stakeholders
Participation in external and internal audits

We believe you have
Min. 4 years of relevant accounting experience
Advanced English language.
Strong experience with Microsoft Excel (Pivot tables, graphics, macros)
Experience with SAP
Power BI, Knime or similar will be advantage to have.
Strong verbal and written ability to communicate at all levels and to be able to teamwork across countries.
Proactive, adaptable, customer focus, team player and organized
Detailed & result oriented

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2024-12-05.
If you have any questions about your application, please contact Elizabeth Ayivor.
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

CFO / Business Controller till mycket expansivt bolag – Lund

Ansök    Nov 8    Standby Workteam AB    Finansekonom
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. CFO / Bu... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


CFO / Business Controller / Ekonomichef till mycket expansivt bolag – Lund


Vill du vara med och bygga upp ekonomifunktionen i ett mycket expansivt bolag med stark tillväxt och hållbarhetsfokus? Är du redo att axla en nyckelroll där du får forma och driva den finansiella strategin framåt?
Du kommer att ansvara för att skapa och implementera en finansiell strategi som stöttar företagets tillväxtmål samt följer upp resultaten. Rollen innefattar att leverera finansiella rapporter och analyser till ledning och styrelse, samtidigt som du säkerställer att alltid följa aktuella finansiella regler och bestämmelser. Är du en erfaren och driven ekonom som vill vara med och bygga något stort? Då är detta rätt plats för dig!

Arbetsuppgifter:
Utveckla en finansiell strategi för att stödja företagets tillväxtmål
Implementera den finansiella strategin och följa upp dess resultat
Förbereda finansiell rapportering och analys för företagets ledning och styrelse.
Säkerställa att företaget följer gällande finansiella regler och bestämmelser.
Utveckla en struktur för uppföljning av produktion och ekonomi
Leda ekonomisk rapportering, analys/uppföljning samt budget- och prognosarbeten
Stödja säljorganisationen med budget och produktkalkyler
Leda och ansvara för ekonomifunktionen och löneadministrationen
Ansvara för årsbokslut och skattedeklarationer
Koordinera med revisorer och andra externa parter


Du kommer att leda arbetet med att bygga organisatoriska funktioner och processer som integrerar försäljning, lagerhantering, produktion och råvaruanskaffning, samt implementera ett digitalt affärssystem. Du ansvarar även för att etablera mål som binder samman organisationens funktioner, med fokus på att minimera kostnader och maximera avkastningen på det arbetande kapitalet.

Din profil:
Du har ett starkt business mindset och en passion för siffror. Med förmågan att sätta dig in i produktionsprocesser kan du effektivt koppla dessa till ekonomiska modeller och uppföljning. Du är en strategisk ledare som kan fatta välgrundade finansiella beslut och samtidigt bygga goda relationer på alla nivåer. Som coachande ledare engagerar du ditt team och skapar en positiv arbetsmiljö.
Med flera års erfarenhet från liknande roller i producerande bolag är du trygg i alla delar av ekonomifunktionen – från bokslut och månadsrapportering till hantering av valutor och lagerstyrning. Du har arbetat med olika affärssystem och IT-verktyg och har goda kunskaper inom controlling. Dessutom är du strukturerad, flexibel och effektiv, med ett starkt kundfokus och initiativförmåga. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid med omedelbar start. Placering strax utanför Lund med viss möjlighet till distansarbete.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan omedelbart via länken. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-763988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller / Ekonomichef till mycket expansivt bolag – Lund

Ansök    Okt 4    Standby Workteam AB    Finansekonom
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Business... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Business Controller/Ekonomichef till mycket expansivt bolag – Lund


Vill du vara med och bygga upp ekonomifunktionen i ett mycket expansivt bolag med stark tillväxt och hållbarhetsfokus? Är du redo att axla en nyckelroll där du får forma och driva den finansiella strategin framåt?
Du kommer att ansvara för att skapa och implementera en finansiell strategi som stöttar företagets tillväxtmål samt följer upp resultaten. Rollen innefattar att leverera finansiella rapporter och analyser till ledning och styrelse, samtidigt som du säkerställer att alltid följa aktuella finansiella regler och bestämmelser. Är du en erfaren och driven ekonom som vill vara med och bygga något stort? Då är detta rätt plats för dig!

Arbetsuppgifter:
Utveckla en finansiell strategi för att stödja företagets tillväxtmål
Implementera den finansiella strategin och följa upp dess resultat
Förbereda finansiell rapportering och analys för företagets ledning och styrelse.
Säkerställa att företaget följer gällande finansiella regler och bestämmelser.
Utveckla en struktur för uppföljning av produktion och ekonomi
Leda ekonomisk rapportering, analys/uppföljning samt budget- och prognosarbeten
Stödja säljorganisationen med budget och produktkalkyler
Leda och ansvara för ekonomifunktionen och löneadministrationen
Ansvara för årsbokslut och skattedeklarationer
Koordinera med revisorer och andra externa parter


Du kommer att leda arbetet med att bygga organisatoriska funktioner och processer som integrerar försäljning, lagerhantering, produktion och råvaruanskaffning, samt implementera ett digitalt affärssystem. Du ansvarar även för att etablera mål som binder samman organisationens funktioner, med fokus på att minimera kostnader och maximera avkastningen på det arbetande kapitalet.

Din profil:
Du har ett starkt business mindset och en passion för siffror. Med förmågan att sätta dig in i produktionsprocesser kan du effektivt koppla dessa till ekonomiska modeller och uppföljning. Du är en strategisk ledare som kan fatta välgrundade finansiella beslut och samtidigt bygga goda relationer på alla nivåer. Som coachande ledare engagerar du ditt team och skapar en positiv arbetsmiljö.
Med flera års erfarenhet från liknande roller i producerande bolag är du trygg i alla delar av ekonomifunktionen – från bokslut och månadsrapportering till hantering av valutor och lagerstyrning. Du har arbetat med olika affärssystem och IT-verktyg och har goda kunskaper inom controlling. Dessutom är du strukturerad, flexibel och effektiv, med ett starkt kundfokus och initiativförmåga. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid med omedelbar start. Placering strax utanför Lund med viss möjlighet till distansarbete.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan omedelbart via länken. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-763988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Supply Chain Specialist f

Ansök    Maj 28    Incluso AB    Finansekonom
We are looking for a Supply Chain Specialist for a global company in Lund. Start ASAP, 6 months contract to begin with, possibility of extension after that. Assignment description We are searching for a Supply Chain Specialist. You will work in close collaboration with the company's business stakeholders and with different supplier management functions, and thier suppliers. OEM Supplier Management is a part of the Finance and Supplier Management (FSM)... Visa mer
We are looking for a Supply Chain Specialist for a global company in Lund. Start ASAP, 6 months contract to begin with, possibility of extension after that.


Assignment description
We are searching for a Supply Chain Specialist. You will work in close collaboration with the company's business stakeholders and with different supplier management functions, and thier suppliers.


OEM Supplier Management is a part of the Finance and Supplier Management (FSM) organization and responsible for developing and driving the company global procurement strategy. As an integrated part of that, they are also responsible for defining and managing category strategies and their Supplier base.


You will focus on:
Define, implement, and manage the agendas for your Suppliers
Sourcing, contracting and management of our supplier base
Stakeholder management (e.g. PSE Business Streams, Services and Development & Technology)
Define and manage performance for your Suppliers
Early involvement on stakeholder projects



Required skills:
Driven, target oriented and flexible with passion for business and teamwork.
Commercial mindset, strong communication, and stakeholder management skills.
Good communication in English, both written and verbal.
We believe you have 2-3 years of Supplier Management or Supply Chain Management background, preferably within the area of OEM, Manufacturing or equivalent.



This is a full-time consultant position through Incluso in Lund. Start is ASAP and the contract period is 6 months to begin with, possibility of extension after that. In this role there is possibility to work remotely 1-2 days per week.
Please submit your CV and cover letter as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis.
For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso. Visa mindre

Accounting Expert OtC

Ansök    Apr 29    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Finance Operations Sweden Hub is a team of 50 professionals, who provides finance operation services for 14 Nordic Tetra Pak legal entities. Order to Cash (OtC) team with 6 colleag... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Finance Operations Sweden Hub is a team of 50 professionals, who provides finance operation services for 14 Nordic Tetra Pak legal entities. Order to Cash (OtC) team with 6 colleagues drives, coordinates and secures the full Accounts Receivables process for the legal entities in our scope. We are looking for a Senior Accounting Expert with full time permanent employment, who is interested at process development, understands and copes with the challenges of the future finance service roles. The position is based in Lund, with the possibility to work from remote 2 days per week.
What you will do
Manage day to day OtC processes for several different corporate entities including timely and accurate account monitoring such as:
Provide support to our stakeholders in various issues connected to customer accounts and payments
Daily contact with the clients outsourcing partner
Customer account follow-up
Account Reconciliation (bank accounts and payment related clearing accounts)
Manual payments
Re-billing and Re-invoicing
Create and update customer master data
Participating in monthly book-closing process from OtC perspective
Initiate, adopt and drive continuous improvement through deployment of modern tools or methods in OtC processes: automation with excel macro, analytics, data modelling, etc.,
Assist with other projects as needed within accounting
Update and create internal manuals connected to OtC processes
Being an active and cooperative team-player in providing world class service to our stakeholders

We believe you have
Bachelor’s degree in Finance / Accountancy /Business
At least 3 years of experience from similar field
Advanced MS Excel Skills with a good understanding of e.g. Lookups and Pivot tables
Proven Excel macro experience and understanding of its utilisation and opportunities in process automation
An ability to communicate at all levels and develop good working relationships with stakeholders worldwide
Hands on Knowledge at SAP
Driving and initiative skills, with the ability to prioritize workload and to deliver tasks in timely manner
Curiosity, quick learner ability with strong personal drive for continuous improvement and work efficiency.
Fluent in Swedish and English

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 8 May 2024.
To know more about the position contact hiring manager, Enik? Merkovics-Wendler at [email protected]
If you have any questions about your application, please contact Barbara Amato at [email protected]
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Joakim Balogh at +46 46 36 4037 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

Inventory Controller

Ansök    Apr 19    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Processing Solutions and Equipment (PSE) leads a sustainable supply chain, sourcing, producing and delivering competitive and industry leading Processing solutions and equipment to... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Processing Solutions and Equipment (PSE) leads a sustainable supply chain, sourcing, producing and delivering competitive and industry leading Processing solutions and equipment to the food & beverage industry. We strive for leadership in operational excellence with a World Class and long-term mind-set, delivering a cost-effective supply chain and enabling a vertical start-up at customer sites.
We are looking for an experienced Inventory controller that will analyse, control and drive stock levels and strategies in the supply chain.
You will belong to the Purchasing Team with responsibility for PSE stock covering stock at suppliers to finished goods on site.
The position is based in Lund, Sweden.
What you will do
In this role you will be responsible for managing inventory levels in the production center and drive inventory strategies and implementation. You will work in close collaboration with purchasing, warehouse, planning, business, finance and other relevant stakeholders.
You will focus on
As our new colleague, you will be responsible for:
Ensure that inventory levels are in line with company goals.
Collaborate with stakeholders to proactively adjust stock levels in order to avoid overstocking, secure material availability for production and minimizing dead stock and scrapping.
Review storage capacity planning in collaboration with Warehouse in order to
optimize material flow in and out of the warehouse.
Develop current stock strategies to fit future needs
Work with projects developing new warehouse systems.

We believe you have
We believe you have a university degree in Business Administration, Supply Chain, Engineering or equivalent. To be successful in this role we also wish that you have minimum 3 years’ of working experience within Supply Chain, Stock analysis or from other relevant working area. You are used to working with tools and reports as well as have exceptional understanding of inventory management practices such as ABC analysis and cycle counting.
Additional skills required for this role:
Excellent skills in Excel, good skills in Microsoft Office , SAP
Good analytical and logical thinking
Strong written and verbal communication skills.
Exceptional collaboration and negotiation abilities.
Excellent time management and organizational skills.

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-05-03
To know more about the position contact Melany Dieterle at +46 36 35 33
Questions about your application contact Hanna Edström at +46 46 36 32 89
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sverige Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Visa mindre

Junior Business Analyst

Alfa Laval is looking for a Junior Business Analyst for our Finance Transformation Team in Lund At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. As a member of our team, you thrive in a truly divers... Visa mer
Alfa Laval is looking for a Junior Business Analyst for our Finance Transformation Team in Lund
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.
As a member of our team, you thrive in a truly diverse workplace based on empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.


About The Job
Finance transformation is a new global organization with many opportunities. With Alfa Laval growing at a fast pace, we see a need to modernize, harmonize and automate how we work with financial data consolidation and analysis.


As Junior Business analyst you will work with financial data through our new data-platform-hub and support the Finance transformation team by working together on data strategy and data governance.

What you are interested in
How to work with big amounts of data – structured and unstructured


Power BI, and/or other tools for data analytics


Creating business insights


Office 365

What You'll Do
You are in the beginning of your career, either right at the end of finishing your bachelor’s thesis and will graduate soon or with 1-2 years of work experience from relevant field. You have an interest in Finance and business analytics in general and an interest within different Finance IT systems/software/digitalization etc.
In your role you will work with the following tasks among others:
Analytics, and data preparations, for your team as well as for stakeholders from other departments. Both recurring and on ad hoc


Be responsible for and maintaining/supporting global Finance reports.


Supporting on processes relating to digital tools and data quality


Analytics support on internal projects for various departments. Including topics such as: Improvement of current processes as well as developing new ones, various strategic support, digitalization efforts etc.


Interact with colleagues and stakeholders and can communicate insights to both technical and non-technical audiences.


Further you are a team player, service-minded and self-motivated.

This is who you are:
Academic degree in Finance or Economics


Complementing courses in programming, statistics, data modelling or similar is an advantage.


Big interest in data and PowerBI.


Computer skills: MS Office Excel and PowerPoint and great desire to constantly develop and learn new software.


Excellent English skills both oral and written.

What’s in it for you?
We offer a challenging position in an open and innovative environment where we help each other to develop and create value. You will be part of a group of like-minded finance professionals working with controlling and finance transformation. Visa mindre

Senior Accounting Expert

Ansök    Mar 21    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary We are currently seeking a Senior Accounting Expert, responsible for the internal and external reporting of Tetra Laval Real Estate entities. The role also involves ensuring the ef... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
We are currently seeking a Senior Accounting Expert, responsible for the internal and external reporting of Tetra Laval Real Estate entities. The role also involves ensuring the efficient and effective delivery of services of local consolidation and statutory/tax reporting for Tetra Pak/Tetra Laval Real Estate entities in Sweden. This is a unique chance to join a well-established company with truly international environment and great opportunities to progress your personal and professional development.
This position is located in Lund, Sweden but you will work in a global arena.
What you will do
As Senior Accounting Expert for Sweden, your responsibilities will include:
Accounting and reporting for the Tetra Laval Real Estate Group such as:
Handling of incoming and outgoing invoicing, book closing, internal and external book closing, statutory reporting, VAT, tax declarations, supporting the management with financial information and reports.
Preparing and filing company information with relevant authorities for the Tetra Pak/Tetra Laval Real Estate legal entities in Sweden.
Quarterly and annual consolidation of the Swedish Tetra Pak group according to Swedish GAAP to ensure accurate reporting.
Statutory Reports: Preparing the entire set of PL, BS, and Sustainability reports.
Coordinating the statutory audit work.
Financial Information: Providing and presenting financial information to unions.
Transfer Pricing: responsible for calculations, administration, templates, coordination, instructions, etc
Tax Declarations: Handling Corporate Income Tax (CIT)
Tax Audits: Coordinating activities related to tax audits.
SCB: Statistics for the Swedish group

We believe you have
At least 3 years of relevant professional experience.
Strong background in accounting and tax, including statutory accounting, tax, and reporting for Swedish companies.
Highly developed interpersonal skills.
Demonstrated ability to drive change, with a strong personal drive to make things happen.
Continuous improvement mindset and drive to increase work efficiency.
Business-level proficiency in both Swedish and English.
Excellent knowledge of Excel, experience with any automation tool (Power Automate, Visual Basic, Scripting, etc.) is an advantage.
Experience in Softone and BOFC is an advantage.

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
To find out more about how it is to work at Tetra Pak in Lund, take a look at following website https://publications.inpublix.com/we-are-tetra-pak/
This job posting expires on 2024-04-04.
To know more about the position contact Caroline Lindström at +4646363214
Questions about your application contact Josephine Malalla at +46 46 36 5253
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide. Visa mindre

Process Coach Governance Risk Compliance

Ansök    Mar 31    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Our mission in Group Financial control at Tetra Pak, is to lead and drive the control framework enhancement throughout the Tetra Pak Group and to deploy productive and compliant Go... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Our mission in Group Financial control at Tetra Pak, is to lead and drive the control framework enhancement throughout the Tetra Pak Group and to deploy productive and compliant Governance Risk Compliance (GRC) processes.
Are you interested in a new challenge within a dynamic and innovative organisation?
As a member of the Internal Control Team (part of Group Financial Control) and reporting to the Control & Assurance Manager, you will play a key role in driving the GRC process within Tetra Pak.
We are offering a temporary position for one year. This position will preferably be based in Lund, Sweden, but alternative location can be considered.
What you will do
Prepare and participate in the Yearly Control review process and support Global Process teams/Policy owners in update/create/ delete controls
Be the Master data responsible for Control master data (SAP GRC & SharePoint)
Prepare tools, training material and schedule the Yearly CSA. Support key stakeholders during the Yearly CSA, but also rest of the year on open issues, problem solving etc.
Prepare and execute Ad-Hoc CSAs on request and support stakeholders
Support the CCM (Continuous Control Monitoring) process (train new control receivers, maintain training material, participate in preparation of new controls and change of existing controls, communicate with CCM Receivers)
Collaborate with Global Information Management on tickets, improvements and resolutions and monitor progress on GRC related tickets
Collaborate with Corporate Governance (especially when it comes to GRC Organisational structure & Risk Management)
Prepare, review and maintain GRC related documentation in the area of CSA, CCM and Yearly review of controls
Business administration of the tool Correct (Country Regulatory Compliance Tool)

We believe you have
Degree in Business Administration, Accounting & Finance, ACCA, or equivalent
Knowledge about how internal controls enables compliance in operational processes
Good communication and presentation skills
Good command of English, both written and verbal
Knowledge about Tetra Pak organisational structure is seen as a merit

Your personality is the key to our common success! We believe that you have a self-drive to collaborate with dispersed international team/stakeholders and drive for results. You have the ability to learn on the fly and your analytical skills are great. You are driven, structured and work to continuously improve and you strive for excellence in small and big things.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-04-16
To know more about the position contact hiring manager Ann Remnetorp +46 46 36 1540 Questions about your application contact Sara Johannesson at +46 46 36 2964
For trade union information contact Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 Visa mindre

Business Controller Services

Ansök    Apr 11    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job summary Within Tetra Pak, the Services organisation develops, sells, and delivers global Services that reduce operational cost and improve overall operational efficiency for our customers... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job summary
Within Tetra Pak, the Services organisation develops, sells, and delivers global Services that reduce operational cost and improve overall operational efficiency for our customers. Services provide knowledge, technical competence development, spare parts, tools and methodologies to design, manufacture and support Tetra Pak products and meet our customer’s quality expectations.
We are now looking for a new colleague as a Business Controller for the Global Services business unit. Are you interested in a new challenge within a dynamic and innovative organisation? Here is your chance!
This is a permanent position in which you will work in a global area but be based in one of our sites at Tetra Pak globally. You will report to the Director Business Control Product Management and Supply Network.
What you will do
In this position you will have the opportunity to provide business support in Services from the commercial offer to operation and delivery. Responsible for the compilation of financial data, analysis & structure of the information. Deep dive into results of Services material categories and proactively suggest actions to drive correct business decisions. Conduct and document complex financial analysis projects. Ensures efficient, transparent, and aligned controlling for Services material categories across markets and business units.
You will focus on:
Be active partner in business and finance transformation projects and contribute to reporting guideline updates.
Support business case review and benefit realisation follow up.
Collaboration with the global and market business controllers and act as subject matter expert.
Monthly financial and KPI reporting including corrective actions with business and/or finance stakeholders were deviations.
Support preparation of monthly financial book-closing
Support Forecast and Budget preparation.
Business Partner with responsible Business Directors to ensure a continuous and sustainable margin.
Drive the development of standardized reporting (eg PowerBI) and delivery of automated reports.
To be successful in this role we believe you have
Degree in finance or Business Administration
Proven track record of at least 3-5 years of experience in Business Control
Strong IT skills especially in SAP R/3, BO and Power Bi
Excellent command of English, both written and verbal
Your personality is the key to our common success! In this role it is important to have strong skills in reporting tools in automation and standardisation of reports, analytical skills and a systematic approach to problem solving. You are proactive, result driven and used to work independently. You can formulate and understand business issues and exercise informal authority to influence. You like to network and can communicate and collaborate effectively at all levels. You are a team player and can work within a dynamic and international team environment.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-04-25
To know more about the position contact hiring manager Anna Lindahl +46 46 36 1470 Questions about your application contact Sara Johannesson at +46 46 36 2964
For trade union information contact Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 Visa mindre

Business Insights Leader

Ansök    Feb 6    AB Tetra Pak    Finansekonom
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Could you envision yourself contributing to Tetra Pak strategy and success globally? We offer you a world of opportunities to enfold your potential, working in the international te... Visa mer
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Could you envision yourself contributing to Tetra Pak strategy and success globally? We offer you a world of opportunities to enfold your potential, working in the international team of Marketing (Market Operations).
Marketing is the function responsible for understanding customer needs, industry and consumer trends across packaging, processing, and services. We help our markets create business opportunities by ensuring delivery of value-added products, services, and solutions.
Within Marketing, the Business Insights & Analytics Team is responsible for securing relevant information and insights across the value chain, transforming them into recommendations to key stakeholders and drive best practice for Tetra Pak.
We are looking for a Business Insights Leader who will identify information needs among our internal stakeholders and who will execute research and create integrated insights across the entire value chain, so that relevant market needs and opportunities are identified for development and marketing activities.
This is a permanent position based in Lund, Sweden and no frequent travels are requested.
What you will do
In the role as Business Insights Leader, you will be responsible for:
Working with internal stakeholders to identify critical consumer and business insights gaps, and gathering and analyzing key business trends to support stakeholders
Creating in depth actionable analysis for identified focus areas/ opportunities through desk research or primary research
Consolidating existing reports and information related to consumers, retailers, food manufacturers and any other relevant data needed for a market analysis
Planning, designing, and commissioning a variety of international market research projects, including briefing and evaluating proposals from consultants.
Day-to-day management of research projects and supplier relationships.
Presenting research/analysis findings to internal and external stakeholders, as well as cooperating in translating market findings into strategic or tactical actions; ensuring that final outcomes are properly shared, archived and published on internal online platform
Supporting key stakeholders (such as Packaging Solutions, Processing, Services, Sustainability teams, etc) in terms of market research solutions, methodological aspects and global insights.

We believe you have
Language and Education:
You have a university degree in Marketing or Business Administration. You are highly skilled in English, both written and spoken.
Professional Skills and Experience:
You have 4-6 years of experience in marketing or product management. Ideally, you have worked in a market company or in a Tetra Pak business unit (Packaging, Processing or Services). You have experience in driving market analysis, including consumers, category, retailers, food manufacturers, sustainability insights. You have a good grasp of key industry trends and key factors influencing Tetra Pak business. You have strong business acumen and organizational savviness
Personal Qualifications:
You have strong analytical skills, combined with an effective ability in storytelling. You can successfully synthetize information from different sources, create a story from them and build actionable insights. You are comfortable with data analysis and visualization. You have very good communication and presentation skills.
You are able to anticipate future needs and identify potential options and constraints and to think through the implications of decisions and actions. You are comfortable in taking challenges up, and you are able to interact in different environments and situations. You can work together with other team members and internal/external stakeholders, exchanging information and supporting colleagues to achieve personal and team goals.
You are able to drive and manage a project from beginning to end.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-02-26
To know more about the position contact Michela Vallalta at [email protected]
Questions about your application contact Erika Bjerning at +46 46 36 1788.
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 253 Visa mindre

Energi- & Ekonomikonsult

Ansök    Sep 21    Adecco Sweden AB    Finansekonom
Om tjänsten Som Energi- & Ekonomikonsult kommer du att arbeta inom avdelningen Nätmarknad med vår kunds el- och gasnät. Du kommer att ingå i ett team på 8 personer som arbetar med att hantera strategiska och affärsmässiga frågeställningar relaterade till el- och gasnät. Du kommer arbeta nära andra funktioner i teamet, men skall självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi.... Visa mer
Om tjänsten
Som Energi- & Ekonomikonsult kommer du att arbeta inom avdelningen Nätmarknad med vår kunds el- och gasnät. Du kommer att ingå i ett team på 8 personer som arbetar med att hantera strategiska och affärsmässiga frågeställningar relaterade till el- och gasnät.
Du kommer arbeta nära andra funktioner i teamet, men skall självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi.

I din roll som Energi- & Ekonomikonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hantera bokslut och kalkylering inom området energinetto elnät
• Självständigt göra månadsbokslut på energinetto nivå
• Vara behjälplig i andra ekonomiska kalkyler och sammanställningar som kan behöva göras inom teamet, exempelvis inom elnätsregleringen

Tjänsten som Energi- & Ekonomikonsult är ett konsultuppdrag med start omgående, slutdatum 31 Dec 2023, med chans till förlängning.
Arbetet kan till stor del ske på distans, men introduktion, avstämning och redovisning sker på plats i vår kunds lokaler i Lund.

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med ekonomisystem, mätvärdesdatabaser, kunddatabaser inom energibranschen. Du ska självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi samt obehindrat behärska PowerPoint och Excel. Har du erfarenhet av affärssystemen Agresso, Qlick, MFU eller BFU är det meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• Arbetslivserfarenhet av ekonomisystem inom energibranschen
• Goda kunskaper i PowerPoint och Excel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.och varje dag utveckla dig själv och dina

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marie Ekvall via [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Energi- & ekonomikonsult, Energi, Ekonomi, Skåne, Lund, Adecco Visa mindre

Internal Audit Manager

Manager, Internal Audit At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and the planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are her... Visa mer
Manager, Internal Audit
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and the planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.
As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.
Are you curious?
Who are you?
You are a team-oriented individual with the ability to work independently when needed. You are also a self-starter who is willing to act to achieve goals and assert influence over events. The Manager, Internal Audit is a key role responsible for managing and executing on the Internal Audit process life cycle under the instruction and guidance of Head of Group Internal Audit. Also, the Manager is responsible for managing the team of Audit Managers within Group Internal Audit.
About the job
The Manager is further responsible for the formulation of appropriate; GIA policies, processes, Standard Operating Procedures (SOPs), and audit work programs as well as assigning and directing Audit Leads to complete the audit plans as scheduled, for internal review.
Other tasks include - define, implement, improve, and maintain GIA tools (systems) used to support GIA processes.
The Manager, Internal Audit also has operational responsibility for planning, scoping, and/or
performing internal audits and risk assessments within established business process controls and:


Manages formal reporting processes to communicate results of audits to management and regulatory compliance agencies.
Manages the testing and documentation of processes and computer system records for integrity and accuracy.
Reports observations and ensure that audit issues are well defined and root causes are identified.
Works with management in all areas to define the audit function as it relates to overall business activities.

What you know and can do:


What you know


You have degree qualifications in Finance, Business, Accounting or equivalent (post graduate qualifications in a related field are also preferable)
Minimum 5 to 8 years’ experience with internal audit
Knowledge of Internal Audit, Compliance, Internal Controls, and Business procedures
Good working knowledge of GRC systems
Good working knowledge of Business Intelligence systems
What you can do


Manage the timely completion of audits in accordance with the annual audit plan
Contribute to the development of and administration of annual audit plan
Plan and conduct Financial, Operational and/or specific focus audits, when assigned as Audit Lead, according to the International Professional Practices Framework (IPPF) and GIA policies & process.


Supervise associated audit team throughout the audit to ensure efficient and effective use of audit resources.
Evaluate, execute testing, and verify of the effectiveness and efficiency of internal controls, business processes and procedures
Analysis and identify potential risk/fraud activities, based on the Data Analytic Reports (KPIs), and assign audit team to follow up
Ensures audit reports clearly communicate identified risks, issues, recommendations, and management corrective actions.
Willingness to be on-site at audit fieldwork locations
Conduct training for new auditors with a focus in: GIA policies, processes, SOPs, templates, guidelines, and supporting GIA tools
Perform quality assurance reviews of audit work papers to ensure compliance with established policies processes and SOPs
Prepare regular and ad hoc reports / dashboards
Define, implement, improve, and maintain GIA; policies, processes, SOPs, Templates, Audit Work Program (Controls & Checks) and Guidelines that comply with all relevant regulations, laws, and standards
Establish, implement, improve, and maintain GIA systems (including Governance, Risk Management and Compliance (GRC) application and Data Analytics tools) to support GIA policies and processes

Skills:


Fluent written and spoken English
Ability to communicate effectively at all levels of the organization
Cross-cultural awareness
Proven leadership and managerial skills – ability to influence and motivate others to quickly achieve results
Ability to multi-task and participate in concurrent audits and/or projects
Able to operate strategically while involved in the day-to-day tasks and activities
Able to analyze complex business and technical situations, make informed decisions about appropriate corrective actions and convince others to act

What’s in it for you?
We offer you a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Energi- & Ekonomikonsult

Ansök    Sep 12    Adecco Sweden AB    Finansekonom
Om tjänsten Som Energi- & Ekonomikonsult kommer du att arbeta inom avdelningen Nätmarknad med vår kunds el- och gasnät. Du kommer att ingå i ett team på 8 personer som arbetar med att hantera strategiska och affärsmässiga frågeställningar relaterade till el- och gasnät. Du kommer arbeta nära andra funktioner i teamet, men skall självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi.... Visa mer
Om tjänsten
Som Energi- & Ekonomikonsult kommer du att arbeta inom avdelningen Nätmarknad med vår kunds el- och gasnät. Du kommer att ingå i ett team på 8 personer som arbetar med att hantera strategiska och affärsmässiga frågeställningar relaterade till el- och gasnät.
Du kommer arbeta nära andra funktioner i teamet, men skall självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi.

I din roll som Energi- & Ekonomikonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hantera bokslut och kalkylering inom området energinetto elnät
• Självständigt göra månadsbokslut på energinetto nivå
• Vara behjälplig i andra ekonomiska kalkyler och sammanställningar som kan behöva göras inom teamet, exempelvis inom elnätsregleringen

Tjänsten som Energi- & Ekonomikonsult är ett konsultuppdrag med start omgående, slutdatum 31 Dec 2023, med chans till förlängning.
Arbetet kan till stor del ske på distans, men introduktion, avstämning och redovisning sker på plats i vår kunds lokaler i Lund.

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med ekonomisystem, mätvärdesdatabaser, kunddatabaser inom energibranschen. Du ska självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi samt obehindrat behärska PowerPoint och Excel. Har du erfarenhet av affärssystemen Agresso, Qlick, MFU eller BFU är det meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• Arbetslivserfarenhet av ekonomisystem inom energibranschen
• Goda kunskaper i PowerPoint och Excel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.och varje dag utveckla dig själv och dina

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marie Ekvall via [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Energi- & ekonomikonsult, Energi, Ekonomi, Skåne, Lund, Adecco Visa mindre

Student inom Industriell ekonomi eller Systemvetenskap!

Ansök    Nov 9    Adecco Sweden AB    Finansekonom
Studerar du Industriell ekonomi eller Systemvetenskap och vill ha ett utvecklande extrajobb på ett världsledande förpackningsföretag i Lund? Då har vi rollen för dig! Om tjänsten Som Studentmedarbetare kommer du få möjligheten att skaffa dig värdefull arbetslivserfarenhet på ett företag som är världsledande inom sin bransch. Vi söker dig som studerar Industriell ekonomi eller Systemvetenskap och som har ett intresse för Business Intelligence. Du kommer at... Visa mer
Studerar du Industriell ekonomi eller Systemvetenskap och vill ha ett utvecklande extrajobb på ett världsledande förpackningsföretag i Lund? Då har vi rollen för dig!

Om tjänsten
Som Studentmedarbetare kommer du få möjligheten att skaffa dig värdefull arbetslivserfarenhet på ett företag som är världsledande inom sin bransch. Vi söker dig som studerar Industriell ekonomi eller Systemvetenskap och som har ett intresse för Business Intelligence. Du kommer att få vara del i olika utvecklingsprojekt och få omvandla din teoretiska kunskap till praktisk arbetslivserfarenhet. Du kommer också att bidra med egna kreativa idéer och påverka vår kunds affär. 

Tjänsten som Studentmedarbetare är ett konsultuppdrag med start omgående/datum. Arbetstiden är förlag till 8 timmar per vecka och du kan själv anpassa timmarna. 

Om dig
Vi söker dig som är resultatorienterad och som trivs med att ta eget initiativ. Vidare är du nyfiken, flexibel, analytisk och har stort intresse för problemlösning. Du trivs i en kreativ och internationell miljö där du får samarbeta med olika parter. Engelska är koncernspråket. 

Viktigt för tjänsten är:
- Studerande inom Industriell ekonomi eller Systemvetenskap
- Möjlighet att jobba 8 timmar per vecka

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Matilda Nilsson via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Industriell ekonomi, Systemvetenskap, Student, Studerande, BI, Adecco, Lund Visa mindre

Global Business Control Manager

Ansök    Jan 14    TETRA PAK    Finansekonom
At Tetra Pak we touch millions of people’s lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. We need smart people too. People like you, who want to work with people like us.  Within Tetra Pak, Business Unit... Visa mer
At Tetra Pak we touch millions of people’s lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. We need smart people too. People like you, who want to work with people like us. 


Within Tetra Pak, Business Unit Strips and Films is responsible for manage the global capacity and contingency to ensure supply of Strips & Film at optimal total system cost at a consistent specified quality for Tetra Pak´s global customer base, using WCM as our tool for continuous improvement. We are now looking for a Manager Business Control Strips and Films, who will actively support the organization but also cooperate with other organizational units within Supply Chain Operations organisation. 
The position will report to the Director Business Control Additional Materials and managing a team of three Factory/Business Controllers in the plant’s organisation. Key stakeholders for this position are Internal Business Unit Directors, Factory Managers, Business Control Directors, Sales and Marketing Product Management controllers.
 
What you will do
You will focus on: 
Providing monthly, quarterly reporting, forecasts and annual budget process 
Leading and managing the Strips and Films business organisation for Business Development and Product support to protect and grow profitable business/volumes 
Providing overall financial understanding and implications to support decision making in the Strips & Film Management Team and in the Additional Materials Business Controller Team
Ensure follow up of business performance measures for the Business Unit Strips and Films
Drive and secure competitiveness initiatives for the supported function
Perform variance analysis) at a detailed level and drive or recommend corrective actions
Perform business case follow-up (actual vs. initial assumptions, benefit realisation) on investments and other business cases
Lead the annual financial planning and forecasting process for the Business Unit
Lead the development of new tools/procedures and ensure implementation for own area



This position will be located in Lund, Sweden but you will work in a global arena. Travelling for this position can be up to 25% of the time. 
 
Who you are
The successful candidate has at least 5 years’ experience in a similar position in an international environment. You have experience in leadership roles and as well are a skilled communicator at all level of organisations, this being a truly global role.
As a person, you are result oriented, organised, with a high level of dynamism and self-drive. Also, you are a person open to changes and able to drive changes in this role. You learn on the fly, are curios and have a systematic approach to problem solving.
The educational background is a University degree in Finance, additional certificate or studies in Cost and Management Accounting is a merit.
Knowledge and experience using Power BI, SAP R/3, BO and Excel are a must. Exposure to manufacturing environment, as well as to methodologies like WCM, Lean, TPM, 6 Sigma is preferable. A very good command of English, both written and oral is required.
 
We offer
As our new Manager Business Control Strips and Films, you will be part of a global leading company where our vision is to make food safe and available everywhere. In this position, you will have opportunity to develop by participating in new projects and activities. We can offer you highly skilled and passionate colleagues, a vibrant melting pot of diversity, and a challenging and high paced work environment where our employees take great pride from protecting food to protecting the planet. You will work in a market leading company which offers continuous training and development opportunities in a trendy, comfortable and activity-based office environment. At Tetra Pak we believe in work-life balance, have flexible working hours, sports and training facilities.
Care to join?
Please submit your CV and motivational letter in English before January 28th through our career site jobs.tetrapak.com.


To know more about the position contact Salman Zaheer at +92 423 7829126


Questions about your application contact Brindusa Taraca at +46 46 36 4283


For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Marie-Charlotte Jepsson at +46 46 36 6122 and Unionen Ted Andersson at +46 46 36 4623, IF Metall Rickard Jonsson at +46 46 36 5459 Visa mindre

Ekonom 75%

Ansök    Apr 14    Dreamwork Scandinavia AB    Finansekonom
Kort om tjänsten Till Crafoordska stiftelsen i Lund söker vi en driven och ansvarsfull ekonom som trivs med att jobba med allt från transaktioner, bokföring och bokslut till rapporter av värdepappersinnehav samt de arbetsuppgifter som finns i en liten arbetsgrupp där alla hjälps åt. Tjänsten är på 75%. Sökord: ekonomi, redovisningsekonom, fondredovisning Om verksamheten Crafoordska stiftelsen grundades 1980 av Holger Crafoord. Stiftelsens syfte är at... Visa mer
Kort om tjänsten
Till Crafoordska stiftelsen i Lund söker vi en driven och ansvarsfull ekonom som trivs med att jobba med allt från transaktioner, bokföring och bokslut till rapporter av värdepappersinnehav samt de arbetsuppgifter som finns i en liten arbetsgrupp där alla hjälps åt. Tjänsten är på 75%.


Sökord: ekonomi, redovisningsekonom, fondredovisning



Om verksamheten
Crafoordska stiftelsen grundades 1980 av Holger Crafoord. Stiftelsens syfte är att: “utan vinstsyfte för en viss enskild person eller organisation främja vetenskaplig undervisning och forskning samt vård, fostran och utbildning av barn och ungdom. Dessutom, men endast i en omfattning som inte står i strid med Stiftelsens ovan angivna huvudsakliga ändamål, må Stiftelsen även främja välgörande, sociala, konstnärliga, idrottsliga eller eljest allmännyttiga ändamål...”

Stiftelsen betalar årligen ut 110-125 miljoner kronor till olika ändamål. Ansökningar kommer främst från forskare men även från föreningar eller organisationer och går igenom en noggrann och specifik process innan de får bifall eller avslag.

Stiftelsens kansli finns i trevliga lokaler i Lund, nära centrum. Här arbetar dagligen tre personer men hit kommer också regelbundet mötesdeltagare, styrelse, nämnder och råd.
Läs mer här: www.crafoord.se



Mer om tjänsten
Crafoordska Stiftelsen har sina lokaler i en trevlig villa där tre personer arbetar dagligen. Hit kommer också styrelsen och besökare för möten. Ditt ansvar är att sköta och ha kontroll på den löpande redovisningen av stiftelsens värdepappersportfölj och redovisning av bidrag.

I dina arbetsuppgifter ingår bl a:
Löpande redovisning, årsbokslut och avstämningar
Löner, arvoden och andra transaktioner
Rapportering och prognosarbete, ta fram underlag till styrelsen
Förvaltningsrapporter och avstämningar månadsvis gällande stiftelsens tillgångar
Kontakt med bank i fråga om värdepapper

Dessutom är du en av tre personer som dagligen finns på kansliet. Det innebär att du deltar i det dagliga arbetet som har med trivsel och funktion att göra. Ni hjälps åt med att svara i telefon, få kontoret och mötesrummen att fungera smidigt, ibland byter man en glödlampa eller beställer kontorsvaror.

Man arbetar i Fortnox, Hogia Lön och Excel, dokumenthanteringen ligger i Office 365. Tjänstens 75% fördelas på hela veckan, arbetstiden är 8:30 – 15:00 måndag – fredag.



Din profil
Du har erfarenhet från liknande ekonomitjänst och har också erfarenhet av värdepapper och placeringar, professionellt eller privat. Du är van att hålla dig uppdaterad i fråga om regelverk.

Du är en mogen person som är van att ta ansvar och lösa problem vartefter de uppstår. Du är IT-mogen och van att jobba i olika system. Du är en van användare av Excel.
Att du talar och skriver mycket god svenska och engelska är absoluta krav.

Tjänsten innebär inte bara rutinuppgifter, detta är en modern arbetsplats där man uppgraderar system och verktyg, man underhåller fastigheten och har olika projekt man jobbar med, här händer saker som du kommer att bli delaktig i på olika sätt.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 maj. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt [email protected] Visa mindre

Treasury assistant

Ansök    Aug 30    Axis Communications    Finansekonom
About Axis Communications Axis enables a smarter and safer world by creating network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. As the industry leader in network video, Axis offers products and services for video surveillance and analytics, access control, and audio systems. Axis has more than 3,000 dedicated employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions. ... Visa mer
About Axis Communications
Axis enables a smarter and safer world by creating network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. As the industry leader in network video, Axis offers products and services for video surveillance and analytics, access control, and audio systems. Axis has more than 3,000 dedicated employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

For more information about Axis, please visit our website www.axis.com .

Reference number: 2832

WHAT IS AXIS?
Axis is a fast growing and innovative IT company with a global footprint. Our success is largely due to our highly skilled staff and our strong culture of daring to succeed and allowing ourselves to constantly break new ground. At Axis our employees are innovative, dedicated and energetic and that’s just the beginning. They are the driving force of the company and seek to move it forward towards the goal of being number one in our industry. As the global market leader in network video, Axis is driving the industry by continually launching innovative network products based on an open platform - delivering high value to its customers.

WHAT WILL YOU DO?
You will work at Axis Treasury department which today consists of two persons. The department handles the liquidity of the Axis group, financial risks and bank relations. You will support in the administration of all of our banks globally, e.g. control of user permissions and open/close accounts and also handle KYC and AML questions.

You will help optimizing and supervise our credit and also administrate parts of our liquidity planning and the Groups payment solutions.

The position is located at Axis Headquarters in Lund, Sweden.

WHO ARE WE LOOKING FOR?
As a person you are meticulous, analytic and enjoy working in an open and changing environment.
You have experience from the banking and/or finance sector, alternatively worked at a finance department within a bigger company. Experience from a Treasury department is a plus.
Good knowledge in English, both verbal and in writing, is important because you will have contact with foreign affiliates and banks.

We see that you have a bachelor´s in business administration or similar.

WHAT AXIS CAN DO FOR YOU?
This is a great opportunity to grow in an international organization. You will have a great chance for development in a rapidly growing organization that promotes individual growth. We welcome your application and look forward to the possibility of you joining us!

READY TO ACT?
Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Would you like to grow with us?

Find out more from our recruiting manager Mårten Grinneland, at phone +46 46 272 1800.

This recruitment is handled solely by Axis Communications AB, and we politely but firmly decline all calls from recruitment and consulting companies. Visa mindre