Lediga jobb som Löneassistent/Lönekontorist i Lund

Se lediga jobb som Löneassistent/Lönekontorist i Lund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lund som finns hos arbetsgivaren.

HR/Payroll Specialist till globalt bolag i Lund

Vi söker en driven och noggrann HR/Payroll Specialist för ett spännande uppdrag på ett globalt bolag i Lund. Du kommer att ansvara för löneadministration, säkerställa att anställda får rätt lön i tid, samt följa lagstadgade krav. Vi söker dig som har: Erfarenhet av lönehantering och HR-administration. God kännedom om skatteregler och anställningsvillkor. Erfarenhet av lönehanteringssystem (SAP, Workday eller liknande är meriterande). Förmåga at... Visa mer
Vi söker en driven och noggrann HR/Payroll Specialist för ett spännande uppdrag på ett globalt bolag i Lund. Du kommer att ansvara för löneadministration, säkerställa att anställda får rätt lön i tid, samt följa lagstadgade krav.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av lönehantering och HR-administration.
God kännedom om skatteregler och anställningsvillkor.
Erfarenhet av lönehanteringssystem (SAP, Workday eller liknande är meriterande).
Förmåga att arbeta självständigt och noggrant.

Vi erbjuder:
En spännande möjlighet att arbeta på ett globalt bolag.
En flexibel och dynamisk arbetsmiljö.

Är du den vi söker? Ansök redan idag! Visa mindre

Lönespecialist för Interimsuppdrag med start omgående – Malmö/Remote

Vi är en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Lönespecialist för Interimsuppdrag ... Visa mer
Vi är en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Lönespecialist för Interimsuppdrag med start omgående – Malmö/Remote

Har du erfarenhet av att arbeta med hela lönekedjan från ax till limpa och är redo för ditt nästa uppdrag? Vill du ha ett flexibelt arbete där du kan jobba hemifrån 3 dagar i veckan? Till vår kunds HR- och Löneavdelning söker vi dig som med fördel arbetat med både tjänstemän och kollektivanställda. Kan du dessutom starta omgående? Då kan just du vara den vi söker!
Du erbjuds ett varierat och utmanande arbete där du har en viktig roll med många kontaktytor. Dina arbetsuppgifter går ut på att hantera alla aspekter och de sedvanliga uppgifterna kring löneadministrationen, så som beräkning av löner, skatter och förmåner m.m.

Din bakgrund:
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet som Lönespecialist. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du är van att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du har erfarenhet av att arbeta med löner i SAP samt är van att hantera löner för både kollektivanställda och tjänstemän. Du är vass på Excel och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Som person är du noggrann, serviceminded och analytisk, med en förkärlek till siffror.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och påbörjas som ett Interimsuppdrag på 2-6 månader, med goda möjligheter till fast anställning. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt, helst omgående. Placering i Malmö.

Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, på email [email protected] eller på tel. 0709-605372

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Lön - och kontorsadministratör till konsultuppdrag i Lund!

Vi söker en engagerad och erfaren kontorsadministratör för ett konsultuppdrag i Lund! Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden 1 september 2023 till och med 31 januari 2025. Om uppdraget Som lön- och kontorsadministratör kommer du att spela en central roll i att upprätthålla en smidig arbetsmiljö och stödja verksamheten i sina administrativa behov. Huvudsakliga arbetsområden Befattningen kontorsadministratör innebär ansvar för - Interns... Visa mer
Vi söker en engagerad och erfaren kontorsadministratör för ett konsultuppdrag i Lund! Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden 1 september 2023 till och med 31 januari 2025.

Om uppdraget
Som lön- och kontorsadministratör kommer du att spela en central roll i att upprätthålla en smidig arbetsmiljö och stödja verksamheten i sina administrativa behov.

Huvudsakliga arbetsområden

Befattningen kontorsadministratör innebär ansvar för

- Internservice som tex. delta i planering/bokning/anmälan av möten, serva och vara behjälplig vid interna events, konferenser och resor. Genomgång av konferensutrustning för nya användare

- Stöd till ledningskoordinator med uppgifter vid behov som deltagande i möten, enkätutskick, inbjudningar och kallelser och bokningar i olika system

- Innehållshantering av digitala informationsskärmar på kontoren

- Beställning/utlämning av taggar till FutuRum, personligt skåp mm.

- Uppdatering och skriva texter på intranät, hjärtsstartare, fotografering av nyanställda mm. deltar i projekt som tilldelas HR

Befattningen lönadministratör innebär ansvar för

- Löneprocessen som helhet(inriktning tjänstemannalöner)

- HR:s introduktion av nyanställda samt stötta övriga HR medarbetare i kompetensförsörjningsprocessen

- Bokföringen och uppföljning gällande personalkostnader månadsvis och årsvis

- Personaladministration inklusive upprätta och uppdatera dokument, mallar och avtal och övriga administrativa uppgifter gällande lön, pension, sjukersättning.

- Hjälp av chefer och medarbetare för att följa gällande kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar

- Hantering av a övriga förekommande arbetsuppgifter som ligger inom ramen för befattningen

Om dig
För att axla rollen som lön - och kontorsadministratör ser vi att du har eftergymnasialutbildning inom PA, lönehantering eller motsvarade och full kunskap i och god erfarenhet av lönesystemet AGDA. Du har även relevant utbildning i Sevice management eller liknande.

vidare ser vi att du har minst två års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Du är en bra bra kommunikatör och har god förmåga att arbeta med relationsskapande arbetsuppgifter. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vidare är det viktigt att du har erfarenhet av olika digitala system samt möjlighet att lära sig /förstå arbetet i olika digitala system samt goda kunskaper i Office paketet och teams.

Körkort är också ett krav för denna roll.

Övrigt
Startdatum: 2023-09-01
Slutdatum: 2025-01-31
Omfattning: 100%
Placering: Lund

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV, referensuppdrag och svarar därefter på urvalsfrågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 073-710 82 00 Visa mindre

Löneadministratör till Lund

Är du en driven löneadministratör som vill kunna arbeta självständigt såväl som i team och vara med att förstärka, utveckla och bidra till en proffsig, hållbar och kontinuerlig löneprocess? Räds du inte för förändringar och har du en stark ambition och vilja för personlig utveckling och att vara delaktig i en föränderlig miljö? Då är detta vara tjänsten för dig! Du kommer att välkomnas till ett engagerat team som sitter på vårt huvudkontor i Lund. Teamet ... Visa mer
Är du en driven löneadministratör som vill kunna arbeta självständigt såväl som i team och vara med att förstärka, utveckla och bidra till en proffsig, hållbar och kontinuerlig löneprocess? Räds du inte för förändringar och har du en stark ambition och vilja för personlig utveckling och att vara delaktig i en föränderlig miljö? Då är detta vara tjänsten för dig!

Du kommer att välkomnas till ett engagerat team som sitter på vårt huvudkontor i Lund. Teamet består av totalt 13 personer. Hos oss kommer du ansvara arbeta med löneadministration, pension och utlägg till våra anställda, samtidigt som du ser till att våra system är uppdaterade.

Vem är du?

Vi tror att du är i början av din karriär och har arbetat något/några år efter din examen inom lön. Du är en person som kan snabbt kan hantera problem och incidenter, och samarbeta med andra för att få de resurser och den hjälp som krävs. Du har förmåga att bygga öppna och tillitsfulla arbetsrelationer genom att behandla alla rättvist och med respekt, men har förmåga att skapa ett klimat där individer engagerar sig i att dela information. Vi ser även att du kan ta hänsyn till alla aspekter av arbetsprocesser och produkter för att säkerställa kvalitet, precision och slutförande.

Arbetsuppgifter

- Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
- Beräkning och utbetalning av löner, utlägg och pension
- Pensions- och försäkringsrapportering
- Ta fram arbetsgivarintyg och intyg till myndigheter
- Ha kontakt med och lämna information till bland annat SCB, SKAT och andra myndigheter.


Kvalifikationer

Vi söker dig som…

- har en gymnasial utbildning
- har en examen relevant utbildning inom löneområdet
- har ett eller ett par års erfarenhet av arbete att ha arbetat inom området
- är flytande i svenska i tal och skrift, och kan behärska engelska


Anställning

Anställning: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: heltid

Arbetsplats: Huvudkontoret i Lund

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Vi är Fitness24Seven

För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 260 anläggningar i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven. Visa mindre

Löneadministratör till Lund

Är du en driven löneadministratör som vill kunna arbeta självständigt såväl som i team och vara med att förstärka, utveckla och bidra till en proffsig, hållbar och kontinuerlig löneprocess? Räds du inte för förändringar och har du en stark ambition och vilja för personlig utveckling och att vara delaktig i en föränderlig miljö? Då är detta vara tjänsten för dig! Du kommer att välkomnas till ett engagerat team som sitter på vårt huvudkontor i Lund. Teamet ... Visa mer
Är du en driven löneadministratör som vill kunna arbeta självständigt såväl som i team och vara med att förstärka, utveckla och bidra till en proffsig, hållbar och kontinuerlig löneprocess? Räds du inte för förändringar och har du en stark ambition och vilja för personlig utveckling och att vara delaktig i en föränderlig miljö? Då är detta vara tjänsten för dig!

Du kommer att välkomnas till ett engagerat team som sitter på vårt huvudkontor i Lund. Teamet består av totalt 13 personer. Hos oss kommer du ansvara arbeta med löneadministration, pension och utlägg till våra anställda, samtidigt som du ser till att våra system är uppdaterade.

Vem är du?

Vi tror att du är i början av din karriär och har arbetat något/några år efter din examen inom lön. Du är en person som kan snabbt kan hantera problem och incidenter, och samarbeta med andra för att få de resurser och den hjälp som krävs. Du har förmåga att bygga öppna och tillitsfulla arbetsrelationer genom att behandla alla rättvist och med respekt, men har förmåga att skapa ett klimat där individer engagerar sig i att dela information. Vi ser även att du kan ta hänsyn till alla aspekter av arbetsprocesser och produkter för att säkerställa kvalitet, precision och slutförande.

Arbetsuppgifter

- Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor

- Beräkning och utbetalning av löner, utlägg och pension

- Pensions- och försäkringsrapportering

- Ta fram arbetsgivarintyg och intyg till myndigheter

- Ha kontakt med och lämna information till bland annat SCB, SKAT och andra myndigheter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som…

- har en gymnasial utbildning

- har en examen relevant utbildning inom löneområdet

- har ett eller ett par års erfarenhet av arbete att ha arbetat inom området

- är flytande i svenska i tal och skrift, och kan behärska engelska

Anställning

Anställning: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: heltid

Arbetsplats: Huvudkontoret i Lund

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Vi är Fitness24Seven

För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 260 anläggningar i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven. Visa mindre

Supportansvarig till Gemensam servicefunktion HR Lön, Lund

Gör skillnad. Varje dag. Gemensam servicefunktion (GSF) är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet ... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Gemensam servicefunktion (GSF) är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar.

Vi är en av Sveriges största löneenheter och arbetar för att Region Skånes medarbetare ska få rätt lön, i rätt tid, på ett korrekt sätt. Lön är idag en enhet med cirka 40 medarbetare. Vår första linjesupport hanterar i genomsnitt omkring 5000 samtal per månad, och vår backofficefunktion cirka 8000 ärenden per månad.


ARBETSUPPGIFTER
Har du ett stort intresse för kundsupport och vill vara med och bidra till att utveckla och förbättra kundservice gällande löner inom Region Skåne? Vi söker en entusiastisk och strukturerad supportansvarig som drivs av att vara en viktig kugge i en stor organisation och att få vara en del av ett härligt team.

Som supportansvarig kommer du att ansvara för det vi kallar vår första linjes support. Det innebär att du ansvarar för den dagliga driften av telefoni samt det vi kallar Ställ en fråga.

En vanlig dag på Lön kan innebära att du gör anpassningar i bemanningen beroende på exempelvis frånvaro/produktionsbehov med mera. Du stöttar och coachar kollegorna i första linjen samt hanterar och svarar på kundfrågor via kanalen Ställ en fråga. Du är även den som ansvarar för rapportering och hantering i samband med driftstörningar. I första linjens support löser vi minst 80% av ärendena som inkommer och övriga ärenden lägger vi till vår andra linjes support som även arbetar med ärenden som inkommer via vårt ärendehanteringssystem.

Vi har ett utvecklat introduktionsprogram för nya medarbetare och här ansvarar du för att introducera och vägleda nyanställda i första linjens support. Hos oss arbetar vi ständigt med förbättringar och en del i ditt arbete är driva arbetet med att utveckla enhetliga arbetssätt i vår första linjes support samt delta i utvecklingen av exempelvis vår gemensamma informationsdatabas som när den är på plats kommer att vara till stor nytta i alla våra supportfunktioner.

Du rapporterar direkt till vår enhetschef och ingår i vår ledningsgrupp tillsammans med samordnare och teamledare. Där förväntas du aktivt bidra till att utveckla våra processer och rutiner utifrån både verksamhetens och kundens perspektiv. Alla medarbetare på Lön arbetar både i första och andra linjens support enligt schema. I dagsläget arbetar medarbetarna cirka 8 timmar/vecka i första linjens support. Tillsammans med ansvarig samordnare deltar du i planeringen av schema och bemanning.

Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!


KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och som har en god prioriteringsförmåga. Du sätter kunden och dennes behov i fokus och är initiativrik och en bra problemlösare. Vidare är du positiv och duktig på att bemöta olika typer av människor. För att lyckas har du ett stort intresse av att arbeta med kundsupport. För att trivas hos oss tror vi också att det krävs ett mått av nyfikenhet och tålamod.

För att vara rätt person för rollen har du eftergymnasial utbildning inom lön och ekonomi, alternativt motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av service och supportverksamhet där du har haft mycket kundkontakt. Arbetet ställer också krav på att du har god allmän IT-kunskap, goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vidare är det ett krav att du har arbetat med löner och olika ersättningar samt att du har erfarenhet av något löne- och personalsystem, gärna Personec P. Vi ser det som fördelaktigt om du tidigare har haft en arbetsledande roll eller arbetat med ansvar för kundsupport.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som motiveras av utmaningar i det dagliga arbetet och att du har förmågan att kombinera specialistkunskap inom lön med förmågan att identifiera förbättrings- och förändringsarbete inom såväl digitalisering och arbetssätt som verktyg.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Löneadministratör till Gemensam servicefunktion, Lund

Gör skillnad. Varje dag. Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare. Enhet Lön är en av Sveriges största löneenheter och vi arbetar för att Region Skånes medarbetare ska få rätt lön, i rätt tid, på ett korrekt sätt. - Jobbet hos oss är komplext och ansvarsfullt o... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare.

Enhet Lön är en av Sveriges största löneenheter och vi arbetar för att Region Skånes medarbetare ska få rätt lön, i rätt tid, på ett korrekt sätt.

- Jobbet hos oss är komplext och ansvarsfullt och jag har lärt mig otroligt mycket under mina sex år här. Vi har en fin teamkänsla och hjälper varandra för att hela tiden bli bättre på det vi gör. Vården är vår största kund och vi gör det enklare för våra läkare, sjuksköterskor och vårdpersonal så att de får mer tid med patienterna! /Adnan, löneadministratör.


ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en administrativ roll och tycker du att arbete med lön är riktigt intressant och utmanande? Då är detta rollen för dig!

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta brett med löner utifrån en tydligt framtagen löneprocess där målet är att säkerställa att alla Region Skånes medarbetare får rätt lön, i rätt tid och på ett korrekt sätt. Du arbetar i vårt löne- och personalsystem med att korrigera, kvalitetssäkra, rätta och administrera lönerna för våra kollegor ute i vården och övriga verksamheter. Vidare guidar och coachar du chefer och medarbetare i såväl löne- och personalsystemet som i lönefrågor.

Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!

KVALIFIKATIONER
Vi ser att har du eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi alternativt motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som bedöms lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av löner och olika ersättningar och van att arbeta i en stöttande serviceroll. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser även att du har erfarenhet av löne- och personalsystem, gärna Personec P.

Vi erbjuder dig en roll där du får möjlighet att ge uttryck för ditt sinne för noggrannhet, struktur och din goda prioriteringsförmåga. Då rollen innebär många kontakter internt kommer du att trivas utmärkt om du är serviceinriktad, tålmodig och lösningsorienterad.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Lönespecialist

Är du en driven lagspelare som förstår vikten av deadlines och vill ha ett av våra viktigaste jobb? Då är detta tjänsten för dig, vi söker nu en ny lönespecialist till vårt härliga prestigelösa finansteam. Tjänsten är under utveckling i ett växande team, vilket gör att du kan sätta din egen prägel. Du tycker förbättringsarbeten är kul och ser utmaningar som möjligheter. Vi är ett bolag som älskar långsiktigt lönsam tillväxt och har en omtänksam prestatio... Visa mer
Är du en driven lagspelare som förstår vikten av deadlines och vill ha ett av våra viktigaste jobb? Då är detta tjänsten för dig, vi söker nu en ny lönespecialist till vårt härliga prestigelösa finansteam. Tjänsten är under utveckling i ett växande team, vilket gör att du kan sätta din egen prägel. Du tycker förbättringsarbeten är kul och ser utmaningar som möjligheter.

Vi är ett bolag som älskar långsiktigt lönsam tillväxt och har en omtänksam prestationskultur. Idag är vi runt 370 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund, Stockholm, Göteborg, Gävle, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn, Utrecht och Köln. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget.

Om Jobbet:

Som lönespecialist hos oss på Lime Technologies ansvarar du för hela löneprocessen i vårt svenska bolag, från granskning av reseräkning till löneutbetalning. Utöver detta ingår arbetsuppgifter såsom; rapportering och betalning till skattemyndighet, Försäkringskassan, pensionshantering. Du tar också fram bokföringsunderlag, bokför och stämmer av lönekonton. Du är även behjälplig att ta fram löneunderlag till våra löner utanför Sverige.

Förutom att följa hela löneårets händelser med lönerevision och semesterårsavslut, så är en av våra viktigaste funktioner såklart att vara organisationen behjälplig och svara på frågor kring lön, ledigheter och förmåner. Du älskar att ge service och kan på ett fint sätt få folk att förstå det som kan upplevas svårt eller komplicerat. Du måste inte älska att stå på scen men en del i uppdraget kommer vara att hålla i introduktioner/utbildningar för nyanställda.

Om Teamet:

Inom Team Finance ligger även funktionerna Controlling, Legal, och Investor Relations. Totalt sett är vi idag 10 personer. Vad förenar oss? Stark laganda, tävlingslusta (jodå, vi vann den senaste wellnesstävlingen) och att ständigt förbättra oss. Vi lunchtränar, fikar, går på AW, och njuter av livet.
Om Dig:

-
Eftergymnasial utbildning inom lön alternativt mångårig erfarenhet.

-
Du har minst ett par års erfarenhet av självständigt lönearbete

-
Klart du gillar Excel! Troligtvis gillar du även andra program som skapar ordning och reda.

-
Du kan jobba obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift. Tydlig kommunikation anpassat till vem du pratar med är en nyckel till framgång.

-
Har du erfarenhet av redovisning är det ett plus

-
Det är meriterande om du arbetat i Agda tidigare men inget absolut krav. Krav är dock att du är systemvan och har lätt för att lära dig nya system.


Om Processen:

Vi hoppas på start så snart som möjligt. Det optimala för oss hade varit start 1 augusti då vi har en stor onboardingvecka och start av nästa traineeprogram, men givetvis är det viktigare att det blir rätt än att det går snabbt.

Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain. Visa mindre

Konsultuppdrag som löne-/HR-assistent 50% i Lund

Detids konsultuppdrag som Löne-/HR-Assistent till kund i Lund För konsultuppdrag på 50% söker vi en Löne-/HR-assistent till en av våra kunder i Lund. Välkommen med din ansökan! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Vi erbjuder dig ett spännande deltidsuppdrag som konsult perfekt att kombinera med studier eller annat deltidsjobb inom lön, HR och/eller ekonomi.  DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER I din roll som löne-/HR-assistent så kommer du främst att arbeta med adminis... Visa mer
Detids konsultuppdrag som Löne-/HR-Assistent till kund i Lund

För konsultuppdrag på 50% söker vi en Löne-/HR-assistent till en av våra kunder i Lund. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig ett spännande deltidsuppdrag som konsult perfekt att kombinera med studier eller annat deltidsjobb inom lön, HR och/eller ekonomi. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I din roll som löne-/HR-assistent så kommer du främst att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till löneprocessen och HR. 
Kundens löner är outsourcade och du är behjälplig i att säkerställa att alla avvikelser kring lön är registrerade i systemet. Du är behjälplig i vissa administrativa delar av rekryteringsprocessen och översättning av enklare personaldokument från svenska till engelska. 
Det kan även förekomma att du får bistå ekonomiavdelningen i administrativa uppgifter. 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Rollen är placerad i Lund och uppdraget beräknas påbörjas efter nyår. 

VEM ÄR DU?

För att bli aktuell kandidat för denna tjänst vill vi att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, såsom studier alternativt annat deltidsarbete. Du utbildar dig exempelvis inom lön eller ekonomi och söker ett extrajobb att ha parallellt med dina studier. Du kan också ha utbildat dig inom något av dessa områden tidigare och är intresserad av ett deltidsjobb under en längre tid.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Visa mindre

Supportansvarig till Gemensam servicefunktion HR Lön, Lund

Gör skillnad. Varje dag. Gemensam servicefunktion (GSF) är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet ... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Gemensam servicefunktion (GSF) är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar.

Vi är en av Sveriges största löneenheter och arbetar för att Region Skånes medarbetare ska få rätt lön, i rätt tid, på ett korrekt sätt.
Lön är idag en enhet med ca 37 medarbetare. Vår telefonisupport hanterar i genomsnitt ca 5000 samtal per månad och vår backofficefunktion ca 8000 ärenden per månad.


ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill vara med och bidra till att utveckla och förbättra kundservice gällande löner inom Region Skåne? Då kan du vara rätt person att ansvara för vår interna support av löner och lönehantering.

Som supportansvarig ansvarar för det dagliga arbetet och driften av telefonisupporten och säkerställer att vi uppnår våra servicenivåer. För att nå målet säkerställer du enhetliga arbetssätt och följer upp arbetet. Du säkrar den dagliga bemanningen.
I det löpande arbetet ansvar du för ärenden som inkommer via kontaktformuläret i vårt system samt rapportering och hantering i samband med driftstörningar. Att introducera och vägleda nyanställda i supportarbetet är ytterligare något du ansvarar för.

Som supportansvarig är du expert inom området och för att kunna agera som en god förebild förväntas du att ibland själv arbeta i supporten med alla typer av ärenden i vårt HR system och Serviceportalen.
Du rapporterar direkt till vår enhetschef och du ingår i vårt ledningsråd tillsammans med teamledarna och där förväntas du aktivt bidra till att utveckla våra processer och rutiner.

Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!

KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och som har en god prioriteringsförmåga. Du sätter kunden och dennes behov i fokus och är initiativrik och en bra problemlösare.
Vidare är du positiv och duktig på att bemöta olika typer av människor. För att lyckas har du ett stort intresse av att arbeta med service. För att trivas hos oss tror vi också att det krävs ett mått av nyfikenhet och tålamod.

För att vara rätt person för rollen har du eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi alternativt har motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av service och supportverksamhet där du har haft mycket kundkontakt. Arbetet ställer krav på att du har god allmän IT-kunskap och goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
Vidare är det ett plus att du har arbetat med löner och olika ersättningar samt att du har erfarenhet av något löne- och personalsystem, gärna Personec P.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre