Lediga jobb Lunds universitet, LTH, LTH:s kansli i Lund

Se alla lediga jobb från Lunds universitet, LTH, LTH:s kansli i Lund. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lund som finns inom det yrket.

Kurator med fokus på likabehandling och arbetsmiljö vid LTH:s kansli

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Du ingår i en gr... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Du ingår i en grupp om 11 studie- och karriärvägledare, 2 kuratorer och 2 utbildningssamordnare som driver och utvecklar verksamheten utifrån gemensamma principer.

Vår kontorsbyggnad ligger mitt på Campus LTH. Vårt dagliga arbete bygger mycket på samarbete inom gruppen och med andra grupper/verksamheter.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta inom två huvudsakliga områden, ca 50 % som kurator och ca 50 % som samordnare för likabehandling och arbetsmiljö för LTH:s studenter.

Som kurator är dina främsta arbetsuppgifter att stödja studenterna både individuellt och i grupp. Som samordnare för likabehandling och arbetsmiljö kommer du att undersöka, analysera och följa upp LTH:s arbete med likabehandling och arbetsmiljö för studenter.

Du kommer att delta i olika projekt tillsammans med dina kollegor men driver självständigt ditt arbete.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i anställningen:

- Konsulterande samtal med lärare, studie- och karriärvägledare och annan administrativ personal
- Samverkan med olika aktörer inom Lunds universitet, t.ex. Pedagogiskt stöd, studentprästerna och säkerhetsfunktionen
- Nätverksamtal med personer utanför Lunds universitet, t.ex. habilitering, psykiatri, vårdcentral och representant för kommunala stödinsatser
- Stöd vid konflikter
- Samordna arbetet med likabehandling och arbetsmiljö för LTH:s studenter
- Ansvara för genomförande och uppföljning av årlig enkät om psykosocial arbets- och studiemiljö för LTH:s studenter
- Ta emot, utreda, dokumentera och stötta områdesansvariga vid utredningar av diskriminering
- Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Krav

Vi söker dig som har:

- Socionomexamen eller motsvarande utbildning
- God erfarenhet av kuratorsarbete
- Kunskap om och/eller erfarenhet av arbete med likabehandling och mångfaldsfrågor
- Mycket goda kunskaper inom samtalsmetodik
- Kunskap om och erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- God datorvana och goda kunskaper i officepaketet
- God förmåga att hålla information och presentationer inför stora grupper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är flexibel och har en god förmåga att ta initiativ och hålla i processer samt skapa strukturer självständigt eller tillsammans med andra. Du har god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du även har:

- Erfarenhet av arbete inom högskola/universitet
- Erfarenhet av samverkan med sjukvård och andra myndigheter
- Erfarenhet av arbete med unga vuxna
- Kunskap om och/eller erfarenhet av arbete med arbetsmiljö
- Kunskap om Diskrimineringslagen och Arbetsmiljölagen

Hänsyn kommer också att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor

Tillsvidareanställning, 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Programplanerare vid programservice LTHs kansli

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Arbetsuppgifter ... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Arbetsuppgifter

Avdelningen programservice har 20 medarbetare som arbetar med programplanering, antagning, examina och schemaläggning.

Programplanerarens främsta arbetsuppgift är att vara administrativt ansvarig med koordinering av en eller flera programledningar. Arbetet består bland annat av beredning och uppföljning av programmens arbete, handläggning av individärenden, kontakter med institutionerna, övriga program och nämnder inom LTH. Arbetet förutsätter god förmåga att kunna planera, organisera och prioritera samt innebär mycket kontakter med såväl studenter som anställda.

Som programplanerare ingår du i en eller flera programledningar som har till uppgift att ansvara för utveckling och kvalitet i våra utbildningsprogram. Programplaneraren har ett särskilt ansvar för en rättssäker handläggning och att programledningen följer de lagar, förordningar och administrativa regler som gäller för högskolevärlden och Lunds universitet. 

Vidare ska programplaneraren se till att våra administrativa processer fungerar och kontinuerligt utvecklas. Arbetet är komplext och följer en årscykel som innebär att många till synes avgränsade delar hänger samman och hur de utförs har stor betydelse för helheten.

Krav

Vi söker dig som har:

- Utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper och färdigheter.
- Erfarenhet av handläggningsarbete på högskola, universitet eller motsvarande.
- Erfarenhet av handläggning av individuella studentärenden.
- God datorvana och erfarenhet av att arbeta inom administrativa systemstöd.
- Goda kunskaper i svenska och engelska.

Det är meriterande om du även har:

- Erfarenhet av handläggningsarbete som relaterar till förvaltningsrättsliga regler.
- Erfarenhet av arbete i utbildningsdatabas och studiedokumentationssystemet Ladok.
- Erfarenhet av arbete med utbildningar inom teknikområdet.

Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor

Tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Ekonom vid LTH:s Kansli

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Arbetsuppgifter ... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Arbetsuppgifter

Som ekonom vid LTH:s kansli kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara budget, uppföljnings- och bokslutsarbete både på fakultets- och institutionsnivå samt säkerhetsställande av att redovisning och rapportering följer uppsatta riktlinjer och regelverk.

Du stödjer, informerar och samverkar med LTH:s chefer och ekonomer i ekonomifrågor och stödjer institutionerna och kansliet. Du ingår som adjungerad i ledningsgruppen för grundutbildning (LG GU) på LTH.

I anställningen ingår även löpande ekonomiarbete såsom fakturering, avstämning och bokföring.

Anställningen är placerad inom kansliets ekonomiavdelning, som ansvarar för fakultetens redovisning, övergripande planering samt uppföljning. Avdelningen består av fem personer varav tre ekonomer, en ekonomiadministratör och en ekonomichef.

Krav

Du som söker har:

- praktisk erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inklusive controlling och redovisning
- ekonomexamen på högskolenivå eller erfarenheter som bedöms som likvärdiga.
- goda kunskaper i Officepaketet samt mycket goda kunskaper i Excel
- mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
- god kommunikativ och pedagogisk förmåga när du förklarar ekonomi för de som inte är ekonomer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Vi söker en ekonom som har fallenhet för detaljerat analysarbete, men även förmågan att se helhetsbilden. Du är noggrann, serviceinriktad och tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta och har förmåga att hantera arbetstoppar. Du måste kunna arbeta självständigt, men ingår också i en arbetsgrupp och vi förväntar oss därför att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta med andra.

Övriga meriter:

- Vana av att arbeta med stora redovisningssystem
- Tidigare erfarenhet av redovisning inom universitet/högskola.

Villkor

Anställningen avser ett vikariat med start snarast t o m 2021-05-31.

Instruktioner för ansökan

Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Kommunikatör med digitalt fokus (1 år)

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Arbetsuppgifter ... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Arbetsuppgifter

LTH:s kommunikationsavdelning söker en kommunikatör som är van vid att arbeta både strategiskt och operativt.

Tyngdpunkten i din roll ligger på digitala kommunikationsinsatser som i första hand vänder sig till presumtiva studenter. En av huvuduppgifterna är att fortsatta arbetet med att utveckla innehåll för webb och digitala marknadsföringskampanjer. Du är en av flera på avdelningen som publicerar innehåll i LTH:s sociala kanaler och du deltar i arbetet med den årliga utbildningskatalogen.   

Alumnmagasinet LTH-nytt utkommer två gånger per år. Du ingår i redaktionen med rollen att digitalisera innehållet och anpassa det för relevanta kanaler. Du ger även stöd och råd internt på LTH när det gäller kommunikationsplanering och beställning av foto och film. 

Arbetet är självständigt men sker i samarbete med kollegor på avdelningen eller aktörer i andra delar av organisationen. Du har ofta ansvar för, och behärskar, hela ”kedjan” i en kommunikationsinsats – från analys och planering till genomförande och uppföljning.

Krav

- Högskoleutbildning inom kommunikation eller utbildning som kan bedömas vara motsvarande
- Erfarenhet av arbete med kommunikationsplanering
- Erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med digitala kanaler – webb och sociala medier
- Vana vid att arbeta i program som Photoshop och InDesign
- Du är en god skribent och har en känsla för form och bild
- God förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift

Övriga meriter:

- Kunskap om digital marknadsföring
- Erfarenhet av att producera enklare filmer för webb och sociala medier
- Erfarenhet av studentrekrytering

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet samt hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms kunna bidra till LTH:s kommunikationsverksamhet. Vi söker dig som är en kunnig och kreativ kommunikatör som trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter och projekt.

För att lyckas med uppdraget behöver du vara drivande, samarbetsorienterad och lyhörd. Du behöver även vara prestigelös och beredd att kavla upp ärmarna och bidra där det behövs. Engagemang och nyfikenhet är egenskaper som särskilt värdesätts inom avdelningen.

Villkor

Vikariat 100 % under ett år med start under mars månad

Instruktioner för ansökan

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt dina meriter matchar anställningen.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Internationell Koordinator vid LTH

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Internationalise... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Internationalisering är viktigt för Lunds Tekniska Högskola.

LTH:s Internationella avdelning hanterar idag ca 1300 studenter om året, såväl utbytesstudenter som internationella masterstudenter. Varje år tar fakulteten emot cirka 500 inkommande utbytesstudenter och nästan lika många lämnar LTH för utlandsstudier som en naturlig och meriterande del av utbildningen. LTH:s masterprogrammen är tvååriga och här antas cirka 300 studenter varje år. LTH har också ca 600 doktorander där ungefär 100 antas respektive tar examen årligen. LTH:s internationella avdelning hanterar såväl studentutbyte, forskarutbildning och masterprogram.

Arbetsuppgifter

Som internationell koordinator vid LTH kommer du att vara en del av LTH:s internationella avdelning som är centralt placerad vid fakultetens kansli. Avdelningen har 12 medarbetare och du kommer att arbeta i ett team med andra internationella koordinatorer. Arbetsuppgifterna innebär till stor del att arbeta i mobilitetsgruppen med utbytesstudenter. Arbetet är varierat, med flera parallella processer samtidigt, och präglas av säsongsvariationer med tydliga deadlines. Arbetet är serviceinriktat och innebär kontakt med många olika parter såväl internt inom LTH/LU och andra myndigheter, som med resten av världen.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:

- Planering, koordinering och administration kring studentutbyte
- Information till och kommunikation med utbytesstudenter samt partneruniversitet
- Planera och genomföra olika studentaktiviteter
- Samverka med studenter, lärare, programledningar och övriga funktioner inom och utanför fakulteten
- Delta i projekt och tillfälliga arbetsgrupper
- Arbete med kommunikation och information, såväl enskilt som i större grupper.

Krav

Du har:

- Akademisk examen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- Tidigare arbetslivserfarenhet från ett annat land, eller från en multikulturell eller internationell miljö
- Mycket god erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och goda kunskaper av administrativa system samt god datorvana. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och du har en god förmåga att samverka med många parter och har en god samarbetsförmåga. Du har god förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad, tar initiativ och är serviceinriktad. Du har också ett flexibelt arbetssätt och värdesätter att delta i utveckling av nya arbetssätt. 

Det är meriterande om du även har:

- Kunskaper i ytterligare ett eller flera språk.
- God erfarenhet av studiedokumentationssystemet LADOK och administrationssystem för studentmobilitet.
- God erfarenhet av arbete med studentmobilitet och studieadministration.
- Erfarenhet av arbete med kommunikations- och informationsinsatser.

Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen.

Villkor

Tillsvidareanställning, omfattning 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas. Start snarast.

Instruktioner för ansökan

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt dina meriter matchar anställningen.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Avdelningschef för service, teknik och infrastruktur vid LTH

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Anställningen so... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Anställningen som avdelningschef för service, teknik och infrastruktur är placerad vid LTHs kansli där ca 130 medarbetare arbetar.

LTHs kansli står för expertis och sammanhållning i frågor som rör utbildning, bibliotek, ekonomi, infrastruktur, kommunikation, ledningsstöd samt personal.

Arbetsuppgifter
Avdelningens uppdrag omfattar ansvar för service, konsultation och rådgivning inom fastigheter och lokalfrågor. Det omfattar bland annat fastighetsförvaltning, fysisk arbetsmiljö, vaktmästeri, skyddsronder, brandskydd, ordningsregler, miljöcertifiering, inköp/upphandling, kontors- och lärosalsutrustning, AV- utrustning, postmottagning, säkerhetsfrågor och avtalsrådgivning inom lokalfrågor. Avdelningen har ett nära samarbete med husprefekterna inom LTH.

Avdelningschefens ansvar är att servicen fungerar inom LTH/LTHs kansli samt ansvarar för samordning, stöd, kontroll och uppföljning. Bland annat ingår följande operativa och strategiska arbetsuppgifter:

- stödja kansliet och institutionerna i olika servicefrågor
- ansvara för avtalsfrågor, nyteckning, förlängning och uppföljning samt
- kontrollera och följa upp samarbetet med utförare och leverantörer
- utveckla och upprätthålla en god kommunikation med t.ex. LU Byggnad och LU service, andra nyckelpersoner, verksamheter och leverantörer såväl internt på Lunds universitet som externt
- leda och stödja övriga projekt inom serviceområdet.

Avdelningschefen leder arbetet såväl operativt som strategiskt vid avdelningen och har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Avdelningschefen förväntas leda och utveckla gruppen som består av olika yrkesroller (vaktmästare, tekniker, administratör, koordinator och lokalcontroller) samt engagera och skapa delaktighet med ett gemensamt mål att möta verksamhetens behov.

Avdelningschefen ingår i chefsgruppen vid LTHs kansli och rapporterar till kanslichefen samt ingår i olika nätverk vid Lunds universitet samt samarbetar såväl med LTHs institutioner som med Lunds universitets gemensamma funktioner och andra fakulteter.

Kvalifikationer
LTHs kansli söker dig som kan anta rollen som avdelningschef med fokus på ledarskap, verksamhet- och arbetsgivaransvar och som genom ditt engagemang får avdelningen att utvecklas.

Du har

- erfarenhet inom fastighetsförvaltning och service
- chefserfarenhet
- erfarenhet av att driva och utveckla arbete, rutiner och processer
- goda ledaregenskaper och erfarenhet av ledarskap i arbetslivet
- hög integritet och god förmåga att prioritera, fatta beslut och agera professionellt
- en god kommunikativ förmåga och är van vid att samarbeta med många olika parter
- ett lyhört ledarskap och förmåga att inspirera och utveckla medarbetarna samt att skapa engagemang, delaktighet och förtroende
- mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och god förmåga att samverka, är initiativtagande och har förmåga att delegera och organisera arbetet på ett utvecklande sätt. Hänsyn kommer att tas till engagemang och driv samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms kunna leda avdelningen och ansvara för dess framtida utveckling.

Det är meriterande om du även har

- en utbildning som är relevant för anställningen, exempelvis inom området facility management
- genomgått ledarskapsutbildning
- erfarenhet av lokalplaneringssystem och/eller systemutveckling
- god förhandlingsvana
- erfarenhet av arbete inom universitets- och högskoleområdet eller annan statlig myndighet.

Villkor
Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan
Din ansökan bör innehålla ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.)

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Ekonom vid LTH:s kansli och institutionen för Designvetenskaper

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Anställningen är... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Anställningen är placerad på ekonomiavdelningen vid LTH:s kansli och LTH:s ekonomichef blir din direkta chef.

Förutom arbete vid LTHs kansli (50%) kommer du även att arbeta som ekonom vid Institutionen för Designvetenskaper (50%). De dagar du arbetar på institutionen för designvetenskaper kommer du även ha din arbetsplats där.

LTH:s ekonomiavdelning ger - genom uppföljning, budget och analyser av verksamheterna forskning, utbildning och stöd – relevant beslutsunderlag åt ledningarna för både LTH och Lunds universitet. Avdelningen ger också stöd till institutionernas arbete med ekonomistyrning. Avdelningen består i dagsläget av ekonomiadministratör, tre ekonomer samt ekonomichef.

På institutionen för designvetenskaper kommer arbetet att ske tillsammans med två ekonomer och två ekonomiadministratörer som är en del av de 20 personer som arbetar med verksamhetsstöd och utveckling vid institutionen. Arbetet sker i nära dialog med avdelningsföreståndare och prefekt. Mer om Designvetenskaper finns på www.design.lth.se

Arbetsuppgifter

Som ekonom vid LTH:s kansli kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara budget, uppföljnings- och bokslutsarbete både på fakultets- och institutionsnivå samt säkerhetsställande av att redovisning och rapportering följer uppsatta riktlinjer och regelverk. Du stödjer, informerar och samverkar med LTH:s chefer och ekonomer i ekonomifrågor och stödjer institutionerna och kansliet.

Som ekonom vid Designvetenskaper ingår prognos och budgetarbete för två avdelningar samt ekonomiarbete rörande avdelningarnas forskningsprojekt. Du sköter löpande bokföring och gör ekonomisk uppföljning, bland annat genom färdigställande och analys av bokslut. Vidare ger du projektstöd till forskarna i alla faser; ansökning, rapportering, uppföljning, samt håller dig informerad om olika bidragsgivares regelverk.

I anställningen ingår även löpande ekonomiarbete såsom fakturering, avstämning och bokföring. Några av de större system som universitetet använder är ekonomisystemet Raindance, ett elektroniskt inköp- och fakturahanteringssystem Lupin (Proceedo) samt EOS för prognos och budget. Vi har många internationella medarbetare och kontakter, så engelska används dagligen.

Kvalifikationer för tjänsten

Du som söker har:

- ekonomiutbildning på kandidatnivå eller motsvarande högskoleutbildning
- grundläggande kunskaper i Officepaketet samt mycket goda kunskaper i Excel på avancerad nivå
- god erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inklusive controlling och redovisning
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- god kommunikativ och pedagogisk förmåga när du förklarar ekonomi för de som inte är ekonomer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling. Vi söker en ekonom som har fallenhet för detaljerat analysarbete, men även förmågan att se helhetsbilden. Du är noggrann, serviceinriktad och tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta och har förmåga att hantera arbetstoppar. Du måste kunna arbeta självständigt, men ingår också i en arbetsgrupp och vi förväntar oss därför att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta med andra.

Övriga meriter:

- Vana av att arbeta med stora redovisningssystem
- Tidigare erfarenhet av redovisning inom universitet/högskola.

Villkor

Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Omfattning 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Instruktioner för ansökan

Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Du ombeds även svara på urvalsfrågor. 

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Administratör till Internationella avdelningen LTH

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Internationalise... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Internationalisering är viktigt för Lunds Tekniska Högskola.

LTH:s Internationella avdelning hanterar idag ca 1300 studenter om året, såväl utbytesstudenter som internationella masterstudenter. Varje år tar fakulteten emot cirka 500 inkommande utbytesstudenter och nästan lika många lämnar LTH för utlandsstudier som en naturlig och meriterande del av utbildningen. LTH:s masterprogrammen är tvååriga och här antas cirka 300 studenter varje år. LTH:s Internationella avdelning hanterar såväl studentutbyte, forskarutbildning och masterprogram.

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta med bland annat:

- Administrativt arbete avseende studentmobilitet
- Svara på studenters frågor avseende utbyten
- Medverka i anordnande av mottagning och evenemang för inkommande studenter
- Utveckla och uppdatera kommunikations- och informationsmaterial, utskick och sammanställning av enkäter
- Utveckla och uppdatera hemsidor som berör Internationella avdelningens verksamhetsområde på engelska och svenska
- Stödja i diverse system och digitaliseringsprojekt
- I övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter

Krav
Vi söker dig som är en flexibel administratör med erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration och med olika kommunikations- och informationsfrågor. Du har vana att arbeta i både en svensk och engelskspråkig miljö. Du är noggrann och kan hantera en arbetssituation där många olika arbetsuppgifter ska lösas parallellt

Du har:

- Universitets-/högskoleutbildning relevant för anställningen
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av att arbeta med innehåll på webben och i sociala medier
- God kunskap om användbarhet på webben
- Erfarenhet av administrativt arbete och att ge stöd och service

Det är meriterande om du även har:

- Kunskap om mobilitetsarbete med studenter så som antagning, information och regelverk
- Erfarenhet av att hantera enkätverktyg och göra sammanställningar
- Erfarenhet av arbete med Typo3
- Erfarenhet av arbete i ett internationellt sammanhang
- Erfarenhet av grafisk formgivning och att förklara processer och komplexa frågor genom kartor och bilder
- Erfarenhet av textredigering och korrekturläsning på engelska och svenska
- God erfarenhet av arbete i LADOK

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till god samarbetsförmåga, driv och självständighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen.

Villkor
Tidsbegränsad anställning, 8 månader med start 1 januari 2020. Omfattning 75 %.

Instruktioner för ansökan
Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Administrativ koordinator vid LTH – Campus Helsingborg

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Vid Campus Helsi... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Vid Campus Helsingborg bedrivs verksamheter av olika fakulteter vid Lunds universitet.

Av LTH:s 19 institutioner bedriver 12 institutioner utbildning vid Campus Helsingborg.

Som administrativ koordinator kommer du att vara en del av avdelningen Ledningsstöd som är centralt placerad vid LTH:s kansli. Avdelningen har sex medarbetare placerade i Lund. Anställningen som administrativ koordinator kommer att huvudsakligen vara förlagd till Campus Helsingborg där det idag finns en mindre stödfunktion placerad. Rollen som administrativ koordinator är ny och kommer under tiden att utvärderas.

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår bland annat: 

- Administration och koordinering av LTH:s institutioners verksamheter på Campus Helsingborg så som lokalbokning, kommunikation mellan LTH:s kansli, institutioner m.fl., enklare ekonomihantering och webbuppdatering.
- Att vara LTH:s representant i olika organ på Campus Helsingborg, t.ex. husstyrelsen samt samordning av skyddsronder och rapportering av olika slag.
- Administration och koordinering av tentamina för studenter, både långsiktig planering och operativ handläggning.
- Övrig kontorsservice såsom inköp av materiel, löpande inventering och införskaffning av kontors- och undervisningsmateriel.

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker en erfaren administratör som har ett flexibelt arbetssätt och som trivs med rutinarbetare arbetsuppgifter men värdesätter att delta i utveckling av nya arbetssätt.

Du har:

- Lägst gymnasieutbildning.
- God administrativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med administrativt arbete.
- God datorvana och goda kunskaper i samt erfarenhet av administrativa stödsystem.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är strukturerad, självgående, initiativtagande och noggrann. Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga. Du har också god analytisk förmåga och förmåga att se helheter.

Hänsyn kommer också att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom LTH:s administration samt bidra till dess framtida utveckling.

Det är meriterande om du även har:

- Erfarenhet av att arbeta administrativt inom universitet/högskola eller annan statlig myndighet.
- Erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor.
- Erfarenhet av att koordinera och administrera möten.
- Erfarenhet av webbuppdatering.

Villkor
Tidsbegränsad anställning 1 år med omfattning 50 % med start snarast. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan
Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Personalchef vid LTH

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Anställningen so... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Anställningen som personalchef är placerad vid LTHs kansli.

LTHs kansli står för expertis och sammanhållning i frågor som rör utbildning, bibliotek, ekonomi, infrastruktur, kommunikation, ledningsstöd och personal och vi strävar efter att vara en källa för inspiration till andra inom våra områden. För en dynamisk fakultet i en internationell miljö krävs en proaktivitet och en kontinuerlig utveckling av organisationen och medarbetarnas kompetens. Vid LTHs kansli arbetar ca 130 personer.

Arbetsuppgifter
Personalchefen vid LTH har en framträdande roll vid fakulteten och ansvarar för att proaktivt och i nära dialog med ledning och verksamhetsföreträdare arbeta med LTHs strategiska och operativa utveckling inom personal- och HR-området. Personalchefen ansvarar för att utveckla, implementera och genomföra personal- och HR-arbete och HR-processer vid fakulteten. I rollen ingår också att, i samverkan med Sektionen HR vid den centrala förvaltningen vid Lunds universitet och andra fakulteter, bidra till att utveckla HR-arbetet vid Lunds universitet.

LTHs personalavdelning ger konsultativt och operativt stöd inom ett brett spektra av personal- och HR-frågor till chefer och ledare vid LTHs institutioner och verksamheter. Avdelningen arbetar strategiskt och operativt med personal- och HR-frågor samt med handläggning av personalfrågor i förhållande till verksamhetens uppdrag som myndighet och lärosäte. Arbetet med personal- och HR-frågor vid LTH befinner sig i ständig utveckling och det är personalchefens uppdrag att driva den utvecklingen framåt i förhållande till verksamhetens behov.

Personalchefen leder arbetet vid personalavdelningen som består av personalsamordnare, personalstrateg, personaladministratörer och koordinatorer och har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för avdelningens 16 medarbetare. En gruppchef vid avdelningen ansvarar för arbetsledning av personalsamordnare och personalstrateg. Personalchefen förväntas leda och utveckla såväl gruppen som dess individer genom att engagera och skapa delaktighet, i syfte att ni tillsammans möter verksamhetens behov.

Personalchefen rapporterar till kanslichefen och ingår i olika nätverk vid Lunds universitet och samverkar såväl med LTHs institutioner som med Lunds universitets gemensamma funktioner och andra fakulteter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan anta rollen som chef och ledare och som genom ditt coachande ledarskap får avdelningen att utvecklas. Du har gedigen erfarenhet inom personal- och HR-frågor att luta dig mot och en vilja att utveckla avdelningens arbete för verksamhetens bästa. Du har förmåga att koppla de vardagliga besluten till de långsiktiga strategierna och omsätta dessa i verksamheten. Du lyssnar till medarbetarna, inspirerar och involverar dem och har stor tilltro till deras kompetens och kreativitet.

Du har:

- Goda kunskaper om och en bred erfarenhet av HR-frågor på såväl strategisk som operativ nivå.
- Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor inom universitet/högskola.
- God erfarenhet av personalrekrytering vid universitet/högskola.
- Goda kunskaper om arbetsrätt.
- Erfarenhet av att driva och utveckla arbete och processer.
- Goda ledaregenskaper och erfarenhet av chefskap i arbetslivet.
- Hög integritet och god förmåga att prioritera, fatta beslut och agera professionellt.
- En god kommunikativ förmåga och är van vid att samarbeta med många olika parter.
- Ett lyhört ledarskap och förmåga att inspirera och utveckla medarbetarna samt att skapa engagemang, delaktighet och förtroende.
- En akademisk utbildning som är relevant för anställningen.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är initiativtagande och har förmåga att delegera och organisera arbetet på ett utvecklande sätt. Hänsyn kommer att tas till engagemang och driv samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka personal- och HR-arbetet inom LTH.

Det är meriterande om du även har:

- Erfarenhet av att arbeta med förändring inom HR-området.
- Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljö- och likabehandlingsfrågor.
- Erfarenhet av utveckling av systemstöd.
- Genomgått ledarskapsutbildning.

Villkor
Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan
Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Utbildningskoordinator inom examina vid Programservice , LTH

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Avdelningen har ... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Avdelningen har 20 medarbetare som förutom examenshandläggning också arbetar med antagning av studerande, schemaläggning och programplanering och som ger stöd till verksamheten i utbildningsfrågor.

Arbetsuppgifter

Som utbildningskoordinator kommer du huvudsakligen att arbeta med examenshandläggning och LTH:s examenshögtid. I arbetet ingår att ha kontakt med studenter som ansöker om examensbevis, granska studenternas meriter och utfärda deras examina. Även andra självständiga administrativa arbetsuppgifter ingår, vilka kan komma att förändras utifrån verksamhetens behov. Du kommer att samarbeta med andra medarbetare inom universitetet och vid andra lärosäten.

Krav

Vi söker dig som har:

- Högskoleutbildning eller annan utbildning/yrkeserfarenhet som kan prövas likvärdig
- Erfarenhet av arbete med utbildningsadministration eller liknande arbetsuppgifter vid universitet/högskola eller motsvarande
- God förmåga och tidigare erfarenhet av att arbeta i olika administrativa stödsystem
- Mycket god förmåga i att kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift

Du är noggrann och har en god förmåga att hantera en stor mängd arbetsuppgifter då arbetet periodvis är intensivt.

Det är meriterande om du även har:

- Erfarenhet av arbete med studieadministrativa individärenden
- Erfarenhet av självständigt handläggningsarbete
- Kunskaper om de lagar och regelverk som styr utbildningsområdet inom universitet/högskola
- Erfarenhet av arbete i studieadministrativa system såsom Ladok, NyA m fl

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du är strukturerad, lösningsorienterad och självgående i ditt arbetssätt. Hänsyn kommer även att tas till god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen.

Villkor

Tillsvidareanställning, omfattning 100%. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Instruktioner för ansökan

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Kommunikatör vid LTHs kansli

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Kommunikatör med... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Kommunikatör med inriktning på digitalisering av interna arbetsprocesser och internkommunikation

Brinner du för att arbeta med digitalisering av interna arbetsprocesser och internkommunikation? På LTH arbetar vi intensivt med att utveckla och implementera en gemensam digital arbetsplats och söker en strategisk kommunikatör till vår projektgrupp.

Anställningen är placerad på avdelningen för Kommunikation och samverkan på LTH som har ett övergripande ansvar för LTH:s interna och externa kommunikation. Avdelningen driver kommunikationsinsatser och fungerar som stöd och rådgivare till verksamheten.
Som kommunikatör kommer du primärt att arbeta med utformningen av den digitala arbetsplatsen samt implementeringen av verktyget i hela organisationen. Tjänsten innebär också att planera och genomföra utbildningsinsatser i CMS-verktyget SiteVision.

Som del av projektgruppen kommer du särskilt att ansvara för följande områden:

Arbetsuppgifter

- Fungera som sakkunnig i CMS-vertyget SiteVision.
- Genomföra interna utbildningsinsatser i CMS-verktyget SiteVision.
- Löpande förankra och implementera den digitala arbetsplatsen i organisationen.
- Producera redaktionellt material till den digitala arbetsplatsen.  
- Agera support för CMS-verktyget SiteVision.

Krav

- Gedigen erfarenhet av att arbeta på avancerad redaktionell nivå i CMS-verktyget SiteVision.
- God förmåga att instruera och utbilda i CMS-verktyget SiteVision.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Meriterande

- Högskoleutbildning inom strategisk kommunikation eller likvärdig utbildning.
- Gedigen erfarenhet av att planera, instruera och genomföra utbildningsinsatser.
- Erfarenhet av förändringskommunikation.
- Erfarenhet från implementering av organisationsövergripande digitala system.
- Erfarenhet av att utveckla den digitala arbetsplatsen inom statlig verksamhet.
- God kännedom om LTHs verksamhet och organisation.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till god samarbetsförmåga, driv, pedagogiskt förhållningsätt och självständighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka projektgruppen.

Villkor
Tidsbegränsad anställning under perioden 2019-08-01 till 2020-07-31. Omfattning 100 %.

Instruktioner för ansökan
Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Administrativ koordinator vid LTHs kansli

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Service och Tekn... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Service och Teknik (SoT) vid LTH kansli, är en serviceavdelning med 5 medarbetare som ger LTHs kansli kontorssupport med det mesta avseende praktiska sysslor och inköp.

SoT ansvarar också för arbetsuppgifterna som avser LTHs centrala infrastruktur gällande AV-teknik, möbler/inredning och dess inköp.

LTH kansli är miljödiplomerat, vilket innebär ett dagligt ansvarstagande för alla medarbetare men det kräver också uppföljning och kontroll, vilket är SoTs ansvar.

SoT arbetar i nära samarbete med Datordriftgruppen (DDG) vid LTH, som bl.a. hanterar stor del av LTHs datorer och studentdatorsalarna på LTH.

Arbetsuppgifter
Som administrativ koordinator kommer du vara en del av Service och Tekniks avdelning som är placerat vid fakultetens kansli. Arbetsuppgifterna innebär till stor del att administrera, koordinera och organisera. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:  

- Inköp och beställning av material, utrustning och externa tjänster samt att sköta leveranshantering och kontakter.
- Delaktig vid förfrågningsunderlag och upphandling.
- Dokumentering och uppföljning av miljödiplomerings- och brandskyddsarbete.
- Planeringsarbete, exempelvis vid omflyttningar.
- Föra protokoll och skriva mötesanteckningar.
- Diarieföring vid avdelningen.
- Registerhantering.
- Uppdatera webb och hantering av intranät.
- Uppföljning av utförda tjänster, t.ex lokalvård.

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma och vid arbetstoppar eller specifika evenemang ska du vara beredd att bistå avdelningen i övrigt.

Krav
Vi söker en erfaren administratör som har ett flexibelt arbetssätt och som trivs med att arbeta med rutinartade arbetsuppgifter men värdesätter att delta i utveckling av nya arbetssätt.

Du har:

- Lägst gymnasieutbildning.
- God administrativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med administrativt arbete.
- God datorvana och grundläggande kunskaper i Office-paketet.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har lätt för att skapa goda kontakter, är serviceinriktad och stimuleras av att hjälpa andra och att lösa problem. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad, initiativtagande och självständig.

Det är meriterande om du även har:  

- Erfarenhet av arbete med inköp och/eller upphandling.
- Erfarenhet av webbuppdatering och arbete inom andra administrativa stödsystem.
- Erfarenhet av arbete i projekt.
- Kunskap om lagar, förordningar och avtal inom universitetet och högskola.

Hänsyn kommer också att tas till hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor
Tillsvidareanställning, omfattning 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan
Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.
Under 2019-07-15 tom 2019-08-07 hänvisar vi frågor till kontaktpersonernas mailadresser. 

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Personalsamordnare vid LTH:s kansli

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Arbetsuppgifter ... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Arbetsuppgifter

Som personalsamordnare vid LTH arbetar du självständigt och brett inom HR-området med bl.

a. rekrytering, arbetsrätt, psykosocial arbetsmiljö, förhandlingar, lönefrågor, övertalighet, rehabilitering. Du ger konsultativ och operativ stöd till våra chefer vid institutioner och andra verksamheter och är en naturlig samarbetspartner till, förutom chefer, även personaladministratörer, andra personalsamordnare, LTHs ledning och Sektion HR.

Ett fokusområde för denna anställning är lönebildning och lönerevisionsarbete för LTH i samverkan med LTHs personalchef. I detta arbete ingår bl.a. även framtagande av lönestatistik och ansvar för BESTA-kodningen vid fakulteten.

Du kommer att tillhöra LTHs personalavdelning som är centralt placerad vid fakultetens kansli. Avdelningen har 15 medarbetare som tillsammans driver arbetet med HR-frågor inom LTH framåt. Utrymme att delta i arbetet med utveckling av processer inom HR på LTH och LU kommer att finnas.

Krav

Vi söker dig som har:

- Några års erfarenhet av operativt och konsultativt arbete inom en bredd av HR-frågor.
- Högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor eller utbildning och/eller erfarenhet som kan anses motsvarande.
- Erfarenhet av arbete i systemstöd för HR; t.ex. personalsystem, rekryteringssystem eller liknande.
- Omfattande erfarenhet av att arbeta operativt och strategiskt med lönerevisionsarbete och lönebildning i en stor organisation.
- Mycket god förmåga att arbeta med Excel.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att arbeta med personalfrågor inom offentlig sektor och/eller annan större organisation.
- Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering.
- Kunskap inom de statliga villkorsavtalen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet ställer stora krav på självständighet och initiativförmåga. Du är kommunikativ, har ett konsultativt arbetssätt och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka HR-arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor

Tillsvidareanställning, omfattning 100%. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Koordinator vid LTH

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Som koordinator ... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Som koordinator kommer du att vara en del av LTH:s personalavdelning som är centralt placerad vid fakultetens kansli.

Avdelningen har 15 medarbetare som tillsammans driver arbetet med rekrytering och andra HR-frågor inom LTH framåt. I rollen som koordinator samordnar du och ansvarar för rekryteringsprocessen för läraranställningar som bereds av rekryteringsnämnden vid LTH. Rekryteringsnämnden är en av fakultetens två lärarförslagsnämnder och består idag av fyra lärare och två studentrepresentanter. Det finns även en karriärnämnd som ansvarar för befordrings- och docentärenden.

Arbetsuppgifter
Koordinatorns huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för samordning av rekryteringsnämndens arbete. I detta ingår bl.a.

- Att koordinera och bereda de rekryteringsärenden som nämnden ansvarar för, dvs. anställningar av bl a professorer, universitetslektorer och biträdande universitetslektorer.
- Att vara specialist på regelverket kring läraranställningar och applicera detta i rekryteringsprocessens alla delar.
- Att vara föredragande i rekryteringsärenden på olika beslutsnivåer.
- Att ge stöd till rekryterande chefer kring rekryteringsprocessen för läraranställningar i samarbete med personalsamordnare.
- Att hantera och distribuera mötesplanering, skriva protokoll och formulera beslutsmotiveringar, formulera yttranden, bistå i utformning av kravprofil, granska ansökningshandlingar, vara kontaktperson för sökande och sakkunniga, planera och samordna urvalsdagar m.m.
- Att aktivt medverka i utveckling av rekryteringsprocessen för läraranställningar och av nämndens arbete.
- Att ingå i nätverk kring nämndarbete, både inom Lunds universitet och nationellt.

I rollen som koordinator ingår även att vara back-up för ärenden i karriärnämnden och andra samordnande arbetsuppgifter kan förekomma.

Krav för anställningen
Vi söker dig som har:

- Akademisk utbildning.
- Mycket god administrativ förmåga.
- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
- Kunskap om förvaltningsrätt inom statligt eller kommunalt område och dess praktiska tillämning.
- Erfarenhet av rekrytering.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är strukturerad, självgående, noggrann och har god samarbetsförmåga. Du har god analytisk förmåga och förmåga att se helheter. Dessutom krävs god stilistisk och kommunikativ förmåga.

Meriterande
Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av nämndarbete inom offentlig verksamhet, i synnerhet av arbete i lärarförslagsnämnd eller motsvarande vid universitet/högskola.
- Kunskap om lagar, förordningar och avtal inom universitet och högskola samt deras tillämpning.

Hänsyn kommer också att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom LTH:s administration samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor
Tillsvidareanställning, omfattning 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan
Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Internationell koordinator vid LTHs kansli

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald. Internationalise... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Internationalisering är viktigt för Lunds Tekniska Högskola.

LTH:s Internationella avdelning hanterar idag ca 1300 studenter om året, såväl utbytesstudenter som internationella masterstudenter. Varje år tar fakulteten emot cirka 500 inkommande utbytesstudenter och nästan lika många lämnar LTH för utlandsstudier som en naturlig och meriterande del av utbildningen. LTH:s masterprogrammen är tvååriga och här antas cirka 250 studenter varje år. LTH:s internationella avdelningen hanterar såväl studentutbyte, forskarutbildning och masterprogram.

Arbetsuppgifter
Som internationell koordinator kommer du att arbeta med in- och utresande studenter. Du arbetar i ett team med andra internationella koordinatorer. Arbetet är varierat och serviceinriktat och präglas av säsongsvariationer.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:

- Planering och administration kring studentutbyte.
- Information till och kommunikation med potentiella in- och utresande studenter.
- Hjälpa utbytesstudenter i studiesociala och sociala frågor.
- Planera och genomföra i mottagning och andra studentaktiviteter samt hålla i informationsträffar i stora forum.
- Samverka med studenter, lärare programledningar och övriga funktioner inom och utanför fakulteten.

Kvalifikationer
Arbetet är serviceinriktat och innebär kontakt med många olika parter såväl internt inom LTH/LU och andra myndigheter, som med resten av världen,. Du har därför lätt för att samarbeta och kommunicera. Du arbetar självständigt såväl som i grupp och tycker om att ta egna initiativ. Du är noggrann och kan hantera en arbetssituation där många olika arbetsuppgifter ska lösas parallellt.

Du har:

- Akademisk examen.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
- Tidigare arbetslivserfarenhet från ett annat land, eller från en multikulturell eller internationell miljö.
- God erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och goda kunskaper av administrativa system.
- Erfarenhet av arbete med hemsidor och med informationsinsatser.

 Det är meriterande om du även har:

- Erfarenhet av arbete med studentmobilitet och studieadministration.
- Kunskaper i ytterligare ett språk eller flera språk.
- Erfarenhet av studiedokumentationssystemet LADOK och administrationssystem för studentmobilitet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen.

Villkor
Tidsbegränsad anställning, 6 månader, omfattning 100 %.

Instruktioner för ansökan
Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt dina meriter matchar anställningen.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre