Lediga jobb som Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet i Lund

Se lediga jobb som Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet i Lund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lund som finns hos arbetsgivaren.

Är du vår nya konsultchef i Skåne?

Ansök    Okt 20    IC Energy AB    Byråchef
Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Som konsultchef hos oss får du en central roll där du från början Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis ... Visa mer
Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Som konsultchef hos oss får du en central roll där du från början Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis i kunduppdrag. Om rollen Som konsultchef arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierande dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, medarbetare och kandidater. Vi är etablerade i Varberg och har idag även några medarbetare i Skåne och satsar nu på att etablera oss i Lund. Det innebär att du kommer vara med och bygga upp kontoret och utforma tillväxtresan tillsammans med oss. Du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. I rollen ingår inledningsvis också att delvis arbeta ute i uppdrag hos kund och då inom ditt specialistområde. Vem är du? Vi ser att du är en ödmjuk och resultatinriktad spelare som gillar utmaningar och har en positiv energi. Du uppskattar en snabbrörlig och personlig företagskultur samt tycker om att överträffa förväntningar hos dem som du kommer i kontakt med. Du är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt och har ett bra sinne för struktur. Det är också viktigt att du har god människokännedom och ett intresse för att träffa nya människor. Vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Du är ingenjör och har specialistkompetens inom ett tekniskt område, gärna med erfarenhet av att arbeta som konsult. Din tekniska bakgrund kombinerat med ditt intresse för affärer och människor gör att du kan bygga starka och långsiktiga relationer. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och drivna kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Vi är redan ett gott gäng kollegor och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 16 november 2025, men rekrytering kommer ske löpande.  Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till [email protected]  Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Visa mindre

Elektronikchef till Saab Underwater Systems

Ansök    Sep 11    SAAB AB    Teknisk chef, kommun
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi söker en Sektionschef elektronikkonstruktion till Saab i Lund! Underwater Systems utvecklar och producerar obemannade och autonoma undervattensfarkoster med uppdrag att bevaka, säkra och utföra uppdrag i den marina miljön. Saab och Underwater Systems befinner sig en stark tillväxtfas och vi kan förvänta oss att le... Visa mer
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.



Vi söker en Sektionschef elektronikkonstruktion till Saab i Lund!

Underwater Systems utvecklar och producerar obemannade och autonoma undervattensfarkoster med uppdrag att bevaka, säkra och utföra uppdrag i den marina miljön. Saab och Underwater Systems befinner sig en stark tillväxtfas och vi kan förvänta oss att leda under fortsatta förändring. Affärsenheten Underwater System är en del av affärsområdet Kockums och utvecklar torpeder, obemannade undervattensfarkoster och signaturanpassningssystem till försvarsmakter samt obemannade undervattensfarkoster för offshore-industrin. ?

Vår nyetablering i Malmö/Lund fortsätter att växa och vi söker nu en sektionschef för vår nybildade elektroniksektion.



Din roll



Som sektionschef hos oss får du möjligheten att bygga upp, leda och utveckla ett nyetablerat team i en miljö som präglas av gott samarbete, nytänkande och teknisk kompetens. Rollen är både operativ och strategisk och du bär ett övergripande ansvar för personal, verksamhetsutveckling och kompetensförsörjning.

Du kommer att vara ansvarig för bygga en stark och kompetent grupp där medarbetarna trivs och utvecklas. Dina främsta arbetsuppgifter handlar om att främja både kort- och långsiktig kompetensförsörjning, med fokus på såväl rekrytering som intern utveckling och hållbart ledarskap. Vi står inför stora och betydelsefulla åtaganden, där det blir din uppgift att engagera, motivera och inspirera teamet, så att de har förutsättningar att prestera på topp.



Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:



* Coacha och leda din personal till att nå uppsatta mål och strategier
* Bemanna sektionen för att möta utvecklingsprojektens behov
* Representera ett produktområde inom mekanikorganisationen
* Bidra till förbättring och utveckling av gemensamma arbetssätt, processer och verktyg
* Genom ett nära samarbete med projektledare och programansvariga säkerställer du effektiva prioriteringar och resursallokeringar.



Som medarbetare på Underwater System blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.



Din profil



För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för både människor och teknik, och att du gärna tar dig an ledarskap, utveckling och strategiska frågor. Du är en tydlig och samtidigt lyhörd kommunikatör som bygger förtroende och samarbeten, både i teamet och med andra delar av företaget. Du uppskattar en miljö där saker händer och utvecklas, och ser förändring som en möjlighet.



Vi tror att du gärna har med dig:

* Erfarenhet av att leda och inspirera andra, gärna i kombination med tekniskt kunnande.
* Bakgrund inom produktutveckling, gärna inom avancerad teknik eller hårdvarunära områden.
* En civil- eller högskoleingenjörsexamen, eller motsvarande erfarenhet, gärna inom elektronik eller närliggande områden.
* Goda kunskaper i både svenska och engelska.



Extra värdefullt är om du också har erfarenhet av:

* Att skapa en positiv, inkluderande och utvecklande arbetsmiljö där människor växer.
* Utveckling inom elektronikkonstruktion och system.
* Ett strukturerat och strategiskt arbetssätt som kombinerar kvalitet med nyfikenhet och innovation.
* Att driva förändrings- och förbättringsarbete på ett engagerande sätt.



Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp för Elektronik och tillsammans med kollegor i Lund och Linköping aktivt bidra med områdets strategi, leveranser och arbetsmiljö.

Placeringsort är Lund men resor till andra orter och anläggningar, både i Sverige och utomlands, förekommer.


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.



Vad du blir en del av



Upptäck oändliga möjligheter. Anta utmaningar, skapa smarta innovationer och uppgradera dina förmågor. Det här är en plats för kluriga tänkare, modiga pionjärer och alla däremellan. Tillsammans uppnår vi det extraordinära, var och en tar med sitt unika perspektiv. Varje bidrag räknas.



Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 26,100 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.



Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här



Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Visa mindre

Är du vår nya konsultchef?

Ansök    Apr 22    IC Energy AB    Byråchef
Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Som konsultchef hos oss får du en central roll där du från början Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis ... Visa mer
Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Som konsultchef hos oss får du en central roll där du från början Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis i kunduppdrag. Om rollen Som konsultchef arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierande dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, medarbetare och kandidater. Vi är etablerade i Varberg och har idag även några medarbetare i Skåne och satsar nu på att etablera oss i Lund. Det innebär att du kommer vara med och bygga upp kontoret och utforma tillväxtresan tillsammans med oss. Du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. I rollen ingår inledningsvis också att delvis arbeta ute i uppdrag hos kund och då inom ditt specialistområde. Vem är du? Vi ser att du är en ödmjuk och resultatinriktad spelare som gillar utmaningar och har en positiv energi. Du uppskattar en snabbrörlig och personlig företagskultur samt tycker om att överträffa förväntningar hos dem som du kommer i kontakt med. Du är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt och har ett bra sinne för struktur. Det är också viktigt att du har god människokännedom och ett intresse för att träffa nya människor. Vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Du är ingenjör och har specialistkompetens inom ett tekniskt område, gärna med erfarenhet av att arbeta som konsult. Din tekniska bakgrund kombinerat med ditt intresse för affärer och människor gör att du kan bygga starka och långsiktiga relationer. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och drivna kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Vi är redan ett gott gäng kollegor och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 18 maj 2025, men rekrytering kommer ske löpande.  Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till [email protected]  Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Visa mindre

Är du vår nya konsultchef i Skåne?

Ansök    Aug 27    IC Energy AB    Byråchef
Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Som konsultchef hos oss får du en central roll där du från början Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis ... Visa mer
Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Som konsultchef hos oss får du en central roll där du från början Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis i kunduppdrag. Om rollen Som konsultchef arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierande dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, medarbetare och kandidater. Vi är etablerade i Varberg och har idag även några medarbetare i Skåne och satsar nu på att etablera oss i Lund. Det innebär att du kommer vara med och bygga upp kontoret och utforma tillväxtresan tillsammans med oss. Du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. I rollen ingår inledningsvis också att delvis arbeta ute i uppdrag hos kund och då inom ditt specialistområde. Vem är du? Vi ser att du är en ödmjuk och resultatinriktad spelare som gillar utmaningar och har en positiv energi. Du uppskattar en snabbrörlig och personlig företagskultur samt tycker om att överträffa förväntningar hos dem som du kommer i kontakt med. Du är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt och har ett bra sinne för struktur. Det är också viktigt att du har god människokännedom och ett intresse för att träffa nya människor. Vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Du är ingenjör och har specialistkompetens inom ett tekniskt område, gärna med erfarenhet av att arbeta som konsult. Din tekniska bakgrund kombinerat med ditt intresse för affärer och människor gör att du kan bygga starka och långsiktiga relationer. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och drivna kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Vi är redan ett gott gäng kollegor och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 21 september 2025, men rekrytering kommer ske löpande.  Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till [email protected]  Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Visa mindre

Project Manager Manufacturing Footprint

Ansök    Apr 4    Alfa Laval Technologies AB    Gatuchef
At Alfa Laval, where 140 years of rich history meets a dynamic start-up culture, we're renowned for our leading-edge technology to enable energy efficiency, clean energy, and water solutions. Our journey of innovation is far from over, and we invite you to join us in shaping a brighter future. We value collaboration, inclusion, and a learning mindset as we are paving the way towards net zero, making this vacancy the perfect opportunity to grow and thrive i... Visa mer
At Alfa Laval, where 140 years of rich history meets a dynamic start-up culture, we're renowned for our leading-edge technology to enable energy efficiency, clean energy, and water solutions. Our journey of innovation is far from over, and we invite you to join us in shaping a brighter future. We value collaboration, inclusion, and a learning mindset as we are paving the way towards net zero, making this vacancy the perfect opportunity to grow and thrive in your purposeful career.

About the Job

You will act in an international environment in a wide network of people on different levels in the company. You will be a part of large Global OD Project Management organization focusing on footprint and transformation projects connected to the operations of Alfa Laval. The footprint projects are the major change projects that make Alfa Laval operations more competitive and sustainable for the future. A footprint project typically covers moving or setting up a new production line or a complete factory.



As a Project Manager you will lead challenging projects with high impact on people and business. It can be to drive projects during the early confidential analysis phase as well as driving projects all the way through implementation. Your projects will drive change mainly in the field of operations including manufacturing, assembly or warehousing. As a part of the project office, you will also have the possibility to improve the overall process and governance of this type of projects in Alfa Laval.



Who Are You

We believe you are a driven, energized and organized individual who knows how to prioritize tasks easily. You have a strong interest in people, production and business and find it easy to adapt in cross-cultural teams in a cross-functional environment.



Your passion is project management and preferably you also have experience from operations. We don't expect you to be expert in all fields, but we expect you to be curious and to enjoy connecting, communicating and laughing with a variety of colleagues. You also possess a mix of strategic thinking and hands-on approach in order to provide efficient solutions for the business.



What you know

You ideally have experience from working both with operations and projects, preferably also in direct project management. You might have a record of working with projects such as expanding, moving or setting up new production lines, factories, warehouses or other operations.



You can also have a background from projects developing and launching new production processes or products, making investments in new equipment/machines or other technologies. The experience you have gained from either line or project roles can come from industrial companies or as consultant. You have university education and that you are fluent in written and spoken English.



What's in it for you

We can offer you a challenging and unique role in an international, open, collaborative and friendly work environment. You will join a great diverse dedicated Project management team, where we try to have some fun while exploring new areas. The exposure in the projects will give you good insights in Alfa Laval and prepare you for other future roles in the company.

At Alfa Laval, we pride ourselves on creating an inclusive and dynamic workplace that values diverse perspectives and experiences. While we typically welcome applicants from all locations, for this particular role, we are prioritizing candidates who are currently residing in Sweden or have an established presence in the area.

We are looking forward to hearing from you by April 26, 2025, so send your application without delay. We are conducting a continuous review of received applications and do not accept applications via email, due to General Data Protection Regulation (GDPR). Those sent directly will be deleted without notice. Visa mindre

Operations and Machine Director

The European Spallation Source (ESS) is poised to become Europe’s flagship neutron research facility, advancing the field of material science using cutting-edge technology. ESS will enable groundbreaking experiments that deepen our understanding of matter and address some of the most pressing global challenges in energy, health, and the environment. As a European Research Infrastructure Consortium (ERIC) uniting 13 member states, ESS is completing its cons... Visa mer
The European Spallation Source (ESS) is poised to become Europe’s flagship neutron research facility, advancing the field of material science using cutting-edge technology. ESS will enable groundbreaking experiments that deepen our understanding of matter and address some of the most pressing global challenges in energy, health, and the environment. As a European Research Infrastructure Consortium (ERIC) uniting 13 member states, ESS is completing its construction phase and transitioning towards full user operations by the end of 2027. We are now seeking an experienced and dynamic Operations and Machine Director to play a pivotal role in this transformative journey.

Your role:

As the Operations and Machine Director, you will be responsible for ensuring the successful technical completion, reliable operation, and continuous development of the ESS neutron source. This includes overseeing the high-power proton accelerator and state-of-the-art spallation target - including the sophisticated control systems that work together to provide the neutrons to the scientific instruments - which together form the beating heart of ESS's mission.

You will report directly to the Director General and, as a member of the Executive Board, will contribute to the strategic and operational leadership of ESS. As such, your key responsibilities will include:


• Ensuring operational readiness of the high-power proton accelerator and the state-of-the-art spallation target, license compliance, and adherence to cost, schedule, performance, and quality goals.
• Driving technical innovation to establish ESS as a global leader in sustainable neutron production and utilisation.
• Leading and managing a team of senior managers with technical, operational and developmental responsibilities.
• Supporting the ESS scientific community by enabling the highest possible research impact.
• Providing strategic technical leadership across Operations, Accelerator, Target, and Integrated Control Systems.
• Advising the Director General on all neutron source and technical operations matters, whilst driving technical excellence across the organisation.

Working at ESS means contributing to one of the most exciting scientific ventures in Europe. You’ll have the opportunity to shape the future of material science using neutrons while addressing critical societal challenges. Located in Lund, Sweden, ESS offers a collaborative and inclusive workplace in a vibrant, international city known for its rich history and innovation culture.

At ESS we offer talented and passionate people a unique opportunity to be involved in operating a world-leading facility for materials research. Besides attractive employment and relocation conditions, ESS provides a unique opportunity to influence the future of science and technology. You will also enjoy being part of a company culture that promotes collaboration and achievement.

About you:

Your leadership will reflect a balance of technical expertise, operational discipline, and strategic foresight, ensuring that ESS meets its scientific and societal goals. You will be a trusted advisor to the Director General and a key driver of innovation, collaboration, and excellence across the organisation. Therefore, we are seeking an experienced and rigorous leader who can bring:


• An advanced university degree in engineering, physics, or a relevant discipline.
• Substantial knowledge of big science projects, with a deep understanding of their complexity and demands.
• Hands-on experience in the disciplined operations of an accelerator, spallation target station (or a closely related area).
• A deep understanding of what is needed to commission and prepare a research facility for operations through the careful management of its transition to operational readiness.
• A background in collaborating with partner institutions for the delivery of in-kind contributions for successful operations.
• Substantial experience leading and developing teams in a large, complex, international, and fast-paced environment.
• A proven ability to drive change, and to design and implement impactful programs and policies.
• Strong technical and operational leadership skills, with a focus on identifying and enabling continuous innovation and excellence.
• Strong strategic planning, analytical, numerical, and writing skills.
• Comprehensive knowledge of scientific research laboratory practices and principles across key activity areas.
• The capability to work effectively at both strategic and operational levels, ensuring progress and delivering results.

ESS is an English language workplace. Therefore, fluency in English with excellent communication and interpersonal skills is essential. Knowledge of Swedish or other European languages would be an advantage.

The position is a 5-year assignment, and your workplace will be in Lund, Sweden. For this role, ESS provides full relocation support - including securing work authorisation if required.

To apply:

For an information packet about this prestigious appointment, please contact Eva Nielsen on [email protected]

If you see yourself in this role, please submit your CV and motivation letter in English by clicking on "apply" and following the instructions. We can only accept direct applications made via the ESS website. The last day for receiving applications is XXXX - so submit your application as soon as possible. Please quote the job reference number ESD-52292 in your application.

This role requires health and safety checks as well as enhanced security clearance procedures, which will be performed as part of the recruitment process.

We look forward to receiving your application soon. Visa mindre

Operations and Machine Director

The European Spallation Source (ESS) is poised to become Europe’s flagship neutron research facility, advancing the field of material science using cutting-edge technology. ESS will enable groundbreaking experiments that deepen our understanding of matter and address some of the most pressing global challenges in energy, health, and the environment. As a European Research Infrastructure Consortium (ERIC) uniting 13 member states, ESS is completing its cons... Visa mer
The European Spallation Source (ESS) is poised to become Europe’s flagship neutron research facility, advancing the field of material science using cutting-edge technology. ESS will enable groundbreaking experiments that deepen our understanding of matter and address some of the most pressing global challenges in energy, health, and the environment. As a European Research Infrastructure Consortium (ERIC) uniting 13 member states, ESS is completing its construction phase and transitioning towards full user operations by the end of 2027. We are now seeking an experienced and dynamic Operations and Machine Director to play a pivotal role in this transformative journey.

Your role:

As the Operations and Machine Director, you will be responsible for ensuring the successful technical completion, reliable operation, and continuous development of the ESS neutron source. This includes overseeing the high-power proton accelerator and state-of-the-art spallation target - including the sophisticated control systems that work together to provide the neutrons to the scientific instruments - which together form the beating heart of ESS's mission.

You will report directly to the Director General and, as a member of the Executive Board, will contribute to the strategic and operational leadership of ESS. As such, your key responsibilities will include:


• Ensuring operational readiness of the high-power proton accelerator and the state-of-the-art spallation target, license compliance, and adherence to cost, schedule, performance, and quality goals.
• Driving technical innovation to establish ESS as a global leader in sustainable neutron production and utilisation.
• Leading and managing a team of senior managers with technical, operational and developmental responsibilities.
• Supporting the ESS scientific community by enabling the highest possible research impact.
• Providing strategic technical leadership across Operations, Accelerator, Target, and Integrated Control Systems.
• Advising the Director General on all neutron source and technical operations matters, whilst driving technical excellence across the organisation.

Working at ESS means contributing to one of the most exciting scientific ventures in Europe. You’ll have the opportunity to shape the future of material science using neutrons while addressing critical societal challenges. Located in Lund, Sweden, ESS offers a collaborative and inclusive workplace in a vibrant, international city known for its rich history and innovation culture.

At ESS we offer talented and passionate people a unique opportunity to be involved in operating a world-leading facility for materials research. Besides attractive employment and relocation conditions, ESS provides a unique opportunity to influence the future of science and technology. You will also enjoy being part of a company culture that promotes collaboration and achievement.

About you:

Your leadership will reflect a balance of technical expertise, operational discipline, and strategic foresight, ensuring that ESS meets its scientific and societal goals. You will be a trusted advisor to the Director General and a key driver of innovation, collaboration, and excellence across the organisation. Therefore, we are seeking an experienced and rigorous leader who can bring:


• An advanced university degree in engineering, physics, or a relevant discipline.
• Substantial knowledge of big science projects, with a deep understanding of their complexity and demands.
• Hands-on experience in the disciplined operations of an accelerator, spallation target station (or a closely related area).
• A deep understanding of what is needed to commission and prepare a research facility for operations through the careful management of its transition to operational readiness.
• A background in collaborating with partner institutions for the delivery of in-kind contributions for successful operations.
• Substantial experience leading and developing teams in a large, complex, international, and fast-paced environment.
• A proven ability to drive change, and to design and implement impactful programs and policies.
• Strong technical and operational leadership skills, with a focus on identifying and enabling continuous innovation and excellence.
• Strong strategic planning, analytical, numerical, and writing skills.
• Comprehensive knowledge of scientific research laboratory practices and principles across key activity areas.
• The capability to work effectively at both strategic and operational levels, ensuring progress and delivering results.

ESS is an English language workplace. Therefore, fluency in English with excellent communication and interpersonal skills is essential. Knowledge of Swedish or other European languages would be an advantage.

The position is a 5-year assignment, and your workplace will be in Lund, Sweden. For this role, ESS provides full relocation support - including securing work authorisation if required.

To apply:

For an information packet about this prestigious appointment, please contact Eva Nielsen on [email protected]

If you see yourself in this role, please submit your CV and motivation letter in English by clicking on "apply" and following the instructions. We can only accept direct applications made via the ESS website. The last day for receiving applications is Friday the 7th of March 2025 - so submit your application as soon as possible. Please quote the job reference number ESD-52292 in your application.

This role requires health and safety checks as well as enhanced security clearance procedures, which will be performed as part of the recruitment process.

We look forward to receiving your application soon. Visa mindre

Engineering Manager

Ansök    Dec 17    Lunds Universitet    Teknisk chef, kommun
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




The MAX IV Technical Division is primarily responsible to provide technology and knowledge as support for MAX IV´s portfolio of beamlines, accelerator and technical infrastructure in service of its mission as an international scientific user facility.

The Technical Division consists of two Engineering groups, four ICT groups and the central project office. More than 300 people are currently employed at the MAX IV Laboratory, whereof roughly 100 within the Technical Division and 25 in this Engineering group.

Would you like to work at one of the brightest light sources in the world?

We are now looking for an Engineering Manager within the Technical Division.
As an Engineering group manager, you will be responsible for four different teams: Mechanical design, Mechanical workshop, Vacuum team and the SAM-team (Survey, Alignment, Mechanical stability). Each team has a Team leader who coordinates the work planning of project activities and operations support for the team members consisting of highly skilled technicians and engineers.
You will report to the Technical Director of MAX IV and be a member of the Technical Division Management Team. The role involves continuous and close interaction with many actors from other divisions at the facility.

Some of your responsibilities are:  

- Managing an Engineering group, including setting goals and priorities, assessing and managing the resources of the group (financial and staffing), including also consultants, and  organisational set up, in line with the overall strategy and plan of Technical Division and the facility
- As a member in the Technical Division Management Team contribute to the strategic development and roadmap of the Division and represent your group in strategic discussions in the organization
- With support of the Team leaders enhance processes for operational support and project activities as well as planning and coordinating activities within your group
- Develop, provide, maintain and align within MAX IV the group responsibilities within areas such as:
o Mechanical design
o Mechanical workshop ?
o Vacuum technology
o Survey, alignment and mechanical stability
- Ensure effective information flow within your group, between your group and other parts of MAX IV as well as between the Technical Division Management Team and staff
- Collaboration with other group managers and functions at MAX IV, as well as with external partners and suppliers
- Responsible for the work environment in your group, and to promote a work environment that supports the professional well-being of your group members, teamwork, trust, and transparency


To be successful in this role you need to have the following qualifications

Education

- Master’s degree in engineering or equivalent

Skills/Experience

- At least 3 years of experience from a management position with advanced engineering technologies leading highly competent technical professionals
- Technical background from areas of relevance for this position such as mechanical engineering, vacuum technology, X-ray instrumentation or high precision mechanical design and manufacturing
- Good leadership skills and years of proven track record of managing people, team or projects
- Experience from working in a research and development environment
- Good communication and interpersonal skills, including teamwork capability
- Good management skills, including an aptitude for planning and coordination as well as attention to details
- Ability to lead and develop others
- Excellent written and verbal communication skills in English


Below are seen as merits:

- Experience from working in an internationally diverse environment
- Good written and verbal communication skills in Swedish


As a person you are performance oriented, setting high goals for yourself and others. You have an interest for leading and motivating others, creating commitment and participation to enable MAX IV to reach its goals. The post requires decision-making, self-confidence, and the capacity to take initiative.
You have a keen interest in developing a holistic view of the work and aims of the Technical Division and in contributing to developing these aims and the overarching strategy of the Division. A collaborative approach will be required to achieve your goals in line with the goals of the Technical Division and the facility.

What we offer
When you join the MAX IV team, you step into a world of front edge science and technology. We make the invisible visible by supporting scientists from all over the world, generating results for the benefit of society. We offer you a multicultural work environment with great opportunities for personal development with respect for a healthy work-life balance.

Would you like to work in an exciting environment? Then join us and take the opportunity to make a real difference!

Welcome with your application!

For further information, please visit:
https://www.maxiv.lu.se/beamlines-accelerators/engineering/
https://www.lunduniversity.lu.se/about-lund-university/work-lund-university
http://www.sweden.se
https://www.maxiv.lu.se/about-us/careers/compensation-benefits/



MAX IV är ett nationellt forskningslaboratorium med Lunds universitet som värduniversitet. MAX IV tillhandahåller toppmodern utrustning för forskning inom områden som teknik, fysik, strukturbiologi, kemi och nanoteknik. MAX IV kommer att ta emot upp till 2 000 nationella och internationella forskare årligen, vilka genomför banbrytande experiment inom material- och biovetenskap med hjälp av det briljanta röntgenljuset.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Vice President Operations BU GPHE

Alfa Laval is Looking for a Vice President Operations to join our Business Unit Gasketed Plate Heat Exchangers About Us Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers, and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world leading technologies that in... Visa mer
Alfa Laval is Looking for a Vice President Operations to join our Business Unit Gasketed Plate Heat Exchangers



About Us

Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers, and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build careers too.



About the role

The Vice President Operations is responsible for the design, development and overall performance of the global supply chain in a growing, dynamic and competitive business environment. Our four priorities: Sustainability, Quality, Delivery & Cost are at the heart of everything we do and shall not be compromised as they are the foundation of our DNA.



As VP Operations, you will play a pivotal role in overseeing and optimizing our global supply chain across multiple countries and sites. Reporting to the Business Unit President you will be responsible for managing the Operations for the Business Unit Gasketed Plate Heat Exchanger with a current business size of close to € 1 billion supplied by 8 manufacturing sites globally, ensuring operational efficiency and executing the growth strategy. You will also be the enabler within Operations to support the global transformation towards a sustainable future by reaching the target of carbon neutrality by 2030. Your leadership will be critical in achieving our goals and maintaining our position as an industry and market leader.



This position will be based in one of our main manufacturing sites, ideally in Lund, Sweden. This position requires travelling internationally estimated around 80 days / year.



Key tasks



*

Convert the Business Unit growth strategy into Operational Plans: securing KPIs development according to Operations scorecard.
*

Together with the BU Management team: formulate and execute international expansion strategies, identifying supply chain opportunities for future production footprint development.
*

Take ownership of the performance for our international operations: actively developing and managing budgets/forecasts, identifying strategic opportunities and optimizing product competitiveness (cost and lead time).
*

Oversee global supply chains: including sourcing, logistics and inventory management, optimized on costs and timely delivery by both short- & long-term supply chain development.
*

Ensure the implementation of Central programs: (Alfa Laval Production System, Industry 4.0, etc.) and industrialization of New and Existing Product Development.
*

Drive Safety and safe behaviors by actively securing Central/Divisional/local programs are followed: (iCare, Dilemma Talks, StopThink and Act, etc.).
*

Design, develop and mentor a high-performing international Operations team responsible for an organization with more than 1200 employees: Built upon, an inclusive workplace, performance driven organization, culture of accountability, collaboration and continuous improvement.
*

Ensure all international operations and supply chains: adhere to local and international regulations, certifications and quality standards, Legal & Compliance programs.
*

Oversee Technology Development: Aligned with product R&D within Processes and Supply Chain forward looking roadmap.
*

Identify and mitigate operational risks that may impact business continuity or profitability.



What you know

You hold a master's degree in engineering or a related field, with over 15 years of extensive experience in production and supply chain management. Your proven track record in senior leadership includes successfully managing international operations with full P&L responsibility. You bring expertise in lean mass production, automation of manufacturing and flow processes, and a strong understanding of supply chain science. You are well-versed in production methods within metals-based industries, such as stamping, forming, welding, and leak detection testing, along with material science. Additionally, you possess solid financial acumen, enabling you to analyse data effectively and make fact-based decisions.



Who you are

You possess exceptional transformational leadership skills, enabling you to inspire and motivate a diverse global team. Your strong communication and interpersonal abilities, coupled with fluency in English and proficiency in additional languages, enhance your effectiveness in various settings. You excel in problem-solving and decision-making, with a focus on innovation and continuous improvement. Additionally, your cultural awareness and ability to thrive in an international environment make you a valuable asset. As a strong team player and true networker, you foster cross-functional collaboration across different areas of the business to achieve shared success.



What's in it for you

We offer an exciting and challenging position in an inclusive and innovative environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact for a sustainable future and Alfa Laval's future success. Visa mindre

Project Manager Global Sourcing

About Alfa Laval Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovati... Visa mer
About Alfa Laval

Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping.

As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too.

Project Manager, Global sourcing



About Alfa Laval

Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping.

As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too.



About the Role

The overall mission for Global Sourcing Office is to secure development of the sourcing and procurement people, processes and tools to capture the value in our supply chains. The team support in develop strategy, best practice and policy projects that drives Alfa Laval sourcing towards world class. You combine the internal work with external input by monitoring the environment for new trends and technology from different sources.



You will act as project manager and/or project member for sourcing projects or related projects/initiatives. You will have continuous focus on closing the gaps in our journey to improve sourcing office support to Global Sourcing and other organizations

This entails leading maintenance and development of the process section for Global Sourcing. You will drive activities within compliance requirement and it´s communication and be responsible for all process improvement campaigns in sourcing related matters, it´s communication, and distribution internally and externally.

An import part of the job is also to measures and analyze the process effectiveness. You will also define training needs and act as expert these trainings within sourcing. Define needs for supporting systems and initiates changes and support system roll-out for sourcing tools.





What You Know:

* Project management or Business analysis

* Sourcing and procurement skill beneficial
* At least 5 years' experience as Project Engineer/Technical Project Manager/Business analyst in Mult-international industry

* Sourcing and procurement skill is beneficial
* Hands on experience using advanced continuous improvement methods SAFe agile and Prince 2 or similar
* Competent in Lean Six Sigma are beneficial but not a must
* Fluent in English, both spoken and written



What will you do

* Be a member of Sourcing Office withing Global Sourcing

* Handle Medium/high complexity activities within Sourcing Business intelligence and IT areas
* Lead and manage a team to ensure project tasks are completed on time, within budget, and to the required quality standards.
* Facilitate lean daily management, promote initiatives to create Lean culture
* Develop and implement plans, set goals, and ensure alignment with organizational objectives.
* Facilitate meetings and follow up on issues
* Maintain clear communication with team members, stakeholders, and other departments. Encourage input and contributions from all team members
* Trouble shooting
* Make informed decisions, solve problems as they arise, and take responsibility for the outcomes of those decisions

* Be able to roll-out solution to a sourcing organization containing 500+ employees and perform targeted trainings





Location: Strong preference for candidates based in Lund, Sweden or Söborg or Kolding Denmark



What We Offer

Join a close-knit, informal team where everyone's input is valued. We promote a strong work ethic and a healthy work-life balance. Mutual support and daily moments of laughter are part of our work culture. Our workplace is truly international, allowing you to collaborate with individuals from around the world. Alfa Laval's products contribute to energy savings, giving you the satisfaction of making a meaningful contribution to a more sustainable world.





What's in it for you?
We offer a challenging position in a global, open, and friendly environment. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success. The nature of the job also means that you will cooperate closely with many different parts of our organization, building both a broad business knowledge as well as a global network of colleagues.



Assessment practicalities

We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games.





We are looking forward to hearing from you soon so send your application without delay, and no later than 25th of December 2024. Selection and interviews will be ongoing continuously.



Please note, applications sent directly via email will be disregarded without notice. Visa mindre

Teknisk chef inom Engineering

Ansök    Dec 16    Lunds Universitet    Teknisk chef, kommun
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




The MAX IV Technical Division is primarily responsible to provide technology and knowledge as support for MAX IV´s portfolio of beamlines, accelerator and technical infrastructure in service of its mission as an international scientific user facility.

The Technical Division consists of two Engineering groups, four ICT groups and the central project office. More than 300 people are currently employed at the MAX IV Laboratory, whereof roughly 100 within the Technical Division and 25 in this Engineering group.

Would you like to work at one of the brightest light sources in the world?

We are now looking for an Engineering Manager within the Technical Division.
As an Engineering group manager, you will be responsible for four different teams: Mechanical design, Mechanical workshop, Vacuum team and the SAM-team (Survey, Alignment, Mechanical stability). Each team has a Team leader who coordinates the work planning of project activities and operations support for the team members consisting of highly skilled technicians and engineers.
You will report to the Technical Director of MAX IV and be a member of the Technical Division Management Team. The role involves continuous and close interaction with many actors from other divisions at the facility.

Some of your responsibilities are:  

- Managing an Engineering group, including setting goals and priorities, assessing and managing the resources of the group (financial and staffing), including also consultants, and  organisational set up, in line with the overall strategy and plan of Technical Division and the facility
- As a member in the Technical Division Management Team contribute to the strategic development and roadmap of the Division and represent your group in strategic discussions in the organization
- With support of the Team leaders enhance processes for operational support and project activities as well as planning and coordinating activities within your group
- Develop, provide, maintain and align within MAX IV the group responsibilities within areas such as:
o Mechanical design
o Mechanical workshop ?
o Vacuum technology
o Survey, alignment and mechanical stability
- Ensure effective information flow within your group, between your group and other parts of MAX IV as well as between the Technical Division Management Team and staff
- Collaboration with other group managers and functions at MAX IV, as well as with external partners and suppliers
- Responsible for the work environment in your group, and to promote a work environment that supports the professional well-being of your group members, teamwork, trust, and transparency


To be successful in this role you need to have the following qualifications

Education

- Master’s degree in engineering or equivalent

Skills/Experience

- At least 3 years of experience from a management position with advanced engineering technologies leading highly competent technical professionals
- Technical background from areas of relevance for this position such as mechanical engineering, vacuum technology, X-ray instrumentation or high precision mechanical design and manufacturing
- Good leadership skills and years of proven track record of managing people, team or projects
- Experience from working in a research and development environment
- Good communication and interpersonal skills, including teamwork capability
- Good management skills, including an aptitude for planning and coordination as well as attention to details
- Ability to lead and develop others
- Excellent written and verbal communication skills in English


Below are seen as merits:

- Experience from working in an internationally diverse environment
- Good written and verbal communication skills in Swedish


As a person you are performance oriented, setting high goals for yourself and others. You have an interest for leading and motivating others, creating commitment and participation to enable MAX IV to reach its goals. The post requires decision-making, self-confidence, and the capacity to take initiative.
You have a keen interest in developing a holistic view of the work and aims of the Technical Division and in contributing to developing these aims and the overarching strategy of the Division. A collaborative approach will be required to achieve your goals in line with the goals of the Technical Division and the facility.

What we offer
When you join the MAX IV team, you step into a world of front edge science and technology. We make the invisible visible by supporting scientists from all over the world, generating results for the benefit of society. We offer you a multicultural work environment with great opportunities for personal development with respect for a healthy work-life balance.

Would you like to work in an exciting environment? Then join us and take the opportunity to make a real difference!

Welcome with your application!

For further information, please visit:
https://www.maxiv.lu.se/beamlines-accelerators/engineering/
https://www.lunduniversity.lu.se/about-lund-university/work-lund-university
http://www.sweden.se
https://www.maxiv.lu.se/about-us/careers/compensation-benefits/



MAX IV är ett nationellt forskningslaboratorium med Lunds universitet som värduniversitet. MAX IV tillhandahåller toppmodern utrustning för forskning inom områden som teknik, fysik, strukturbiologi, kemi och nanoteknik. MAX IV kommer att ta emot upp till 2 000 nationella och internationella forskare årligen, vilka genomför banbrytande experiment inom material- och biovetenskap med hjälp av det briljanta röntgenljuset.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Sektionschef till LU Byggnad/Byggnadschef

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till ett universitet i världsklass genom att driva fastighets- och lokalfrågor samt framtidens campusutveckling, tillsammans med kompetenta medarbetare i en spännande och dynamisk organisation.

Beskrivning av sektionen

LU Byggnad ansvarar för universitetets lokalförsörjning och campusutveckling, hanterar universitetets lokalförhyrningar samt är beställare av universitetets om- och nybyggnadsprojekt. LU Byggnad ska se till att universitetet har ett campus och lokaler som stöder forskning och utbildning av högsta internationella klass. LU Byggnad hanterar och budgeterar universitetets lokalkostnader och ansvarar bland annat för universitetets digitala ritningsarkiv samt stödjer universitetets verksamheter i frågor som rör lokaler, avtalsfrågor mm. Inom sektionen ligger även huvudansvar för miljöfrågor samt det myndighetsövergripande säkerhetsarbetet som fysisk säkerhet och informationssäkerhet och skapar därmed förutsättningar för en trygg och hållbar arbetsplats. LU Byggnad stödjer likaså universitetet i bland annat arbetet med brandsskyddssamordning, kemikalie- och biosäkerhet, strålsäkerhet, tentamenssamordning, universitetsgemensamma lärosalar, schemaläggning och lokalbokning samt café- och restaurangverksamhet. Sättet att bedriva forskning och utbildning förändras just nu snabbt, bland annat till följd av ökad digitalisering och AI. Detta kommer att påverka universitetets lokalbehov och LU-Byggnad har en central roll i dessa processer. Samtidigt skärps kraven på hållbarhet och säkerhet.

Sektionen LU Byggnad har drygt 60 medarbetare fördelat på de fyra avdelningarna: Säkerhet och miljö, Lokalplanering, Lokalsamordning samt Tentamensavdelningen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Den huvudsakliga arbetsuppgiften för sektionschefen är att leda, förvalta och utveckla sektionens verksamhet i nära samverkan med sektionens avdelningschefer och medarbetare – både i det dagliga arbetet och i ett längre perspektiv. I rollen som sektionschef för LU Byggnad är du en ledare med förmåga att skapa struktur och kunna samordna en mångfasetterad verksamhet och samverka såväl internt som med externa parter såsom fastighetsägare, region och kommuner.

Sektionschefen ansvarar för att arbetet mot uppsatta mål inom lokalfrågor, miljö, hållbarhet, säkerhet samt tentamenshantering drivs framåt, på uppdrag av universitetsledningen och i kontinuerlig dialog med universitetets fakulteter, sektioner och övrig verksamhet. Du förväntas tolka kärnverksamhetens behov och översätta dem i konkreta åtgärder och planer.

Du ska som ledare vara tydlig, och du arbetar strategiskt och strukturerat mot uppsatta mål. Budget- och personalansvar ingår i arbetsuppgifterna. I personalansvaret ingår bland annat att hålla utvecklings- och lönesamtal, att verka för en god arbetsmiljö, samt ansvara för medarbetarnas kompetensutveckling.

Du behöver vara trygg i chefsrollen, känna tillit till dina medarbetare och vara bekväm med att delegera. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att hantera komplexa frågor och att driva utvecklingsprocesser i en decentraliserad organisation. Du behöver ha ett transparent, målinriktat och verksamhetsorienterat arbetssätt samt en förmåga att engagera och involvera dina medarbetare med lyhördhet, god samarbetsförmåga och tydlig kommunikation. Den komplexa och decentraliserade organisationen inom universitetet kräver vidare att du har lätt för att se helheten och arbeta proaktivt. Därför är det en fördel om du har insikt och förståelse för vad det innebär att verka i en statlig myndighet. Du behöver kunna kommunicera med experter inom sektionens ansvarsområden lokal-, miljö, och säkerhetsfrågor men också med personer som är experter inom andra områden, så som utbildning och forskning men som har behov av sektionens tjänster.

Sektionschefen rapporterar till förvaltningschefen och ingår i universitetsförvaltningens ledningsgrupp (UFLG) och i ledningsgruppen vid gemensamma förvaltningen (GFLG).

Krav för anställningen är:

- Relevant akademisk utbildning.
- God kännedom om och erfarenhet av fastighets- och lokalfrågor ur ett strategiskt perspektiv.
- Erfarenhet av och förståelse för juridik och ekonomi.
- Väl vitsordad chefserfarenhet.
- Erfarenhet av att utveckla och effektivisera arbetsprocesser och organisation.
- Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska.
- Förhandlingsvana.
- God förmåga att kommunicera internt och externt och skapa förutsättningar för dialog och förankring.
- Integritet och beslutsmod.

Meriterande för anställningen är

- Väl vitsordad erfarenhet av att leda andra chefer.
- Erfarenhet av att driva ärenden och lokalfrågor gentemot externa parter.
- Kännedom om och erfarenhet av Campusutveckling eller motsvarande.


Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare med start 1 mars 2025 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuell. Förtroendearbetstid tillämpas.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 43.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Team manager - Project orders (GPHE)

About Us Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers, and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open ... Visa mer
About Us

Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers, and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build careers too.

Alfa Laval in Lund is looking for a

Team manager - Project orders, Gasketed Plate Heat Exchangers (GPHE).



About the job

As Team Manager Project Orders, GPHE you will be responsible for a team of Project Managers located in Lund. Your focus will be on leading your team with clear processes to continuously improve our customer projects to be delivered On Time, On Specification and on Budget.



Your main responsibility will be to secure and increase the competitiveness of GPHE Project orders by long term development of processes.

You will have full responsibility for the team results regarding Safety, Quality, Delivery and Cost and you will have close collaboration with Business Units, Project Order Support, Design & other internal make & supply organizations.





Who you are

You like responsibility, and drive results through other people with the customer in focus. You find co-operation easy and natural and see change as positive. You enjoy both the operational day-to-day challenges, as well as developing the business to meet changing needs. We trust you can implement ideas and potential into concrete, lasting improvements. You naturally coach your co-workers and set clear and ambitious targets for the business.





What you know

You have a Bachelors/ master's degree within engineering or similar. You have a proven track record from previous leadership roles within the industry including experience in Project Order administration/support in manufacturing industry. We trust you have been exposed to global working environments and have good understanding in navigating in matrix organizations and cross-cultural environments while maintaining high integrity and a positive attitude.



Excellent English skills, both written and spoken is a must for this role.



What's in it for you?

We offer a challenging position in an open and innovative environment where we help each other to develop and create value and deliver the #1 experience to our customers. Your work will have a true impact on a sustainable future and Alfa Laval's future success.



Assessment practicalities

We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games. Visa mindre

PDL Sustainability Manager

Rudeboksvägen 1, Lund, Skåne 22655 · Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers, and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water, and shipping. As we p... Visa mer
Rudeboksvägen 1, Lund, Skåne 22655 ·

Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers, and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water, and shipping.

As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too.


About The Job
We are searching for a sustainability manager to drive our sustainability journey within our distribution center network Parts Distribution and Logistics (PDL). In this role, you will develop and implement strategies to reduce our environmental footprint, promote sustainable practices, and ensure compliance with global sustainability standards. Your expertise will be crucial in aligning sustainability opportunities across both global and local levels, ensuring we meet and exceed our sustainability goals.



What will you do

*

Develop the sustainability roadmap with sustainability strategies and initiatives across PDL

*

Lead compliance initiatives related to CSRD Corporate Sustainability Reporting Directive in collaboration with the distribution centers and global stakeholders

*

Collaborate with cross-functional teams to integrate sustainability into business operations



Who are you?

You have a proven track record in the area of sustainability, strong analytical skills, and the ability to inspire change. If you are ready to make a significant impact in a global company at the forefront of sustainable solutions, apply to become part of the Alfa Laval family today!



To be successful in this role you should:

*

Minimum 3-5 years of relevant experience, preferably in major international companies or organizations

*

Strong knowledge and experience of practically applying international sustainability frameworks in complex settings.

*

Excellent project management and leadership skills

*

Ability to work collaboratively with stakeholders across the company

*

Ability to communicate complex information and content in an easy and understandable way.

*

Preferably a degree in Environmental Science, Sustainability, or a related field (Master's preferred).

What's in It for You?

We offer a challenging position in an open and innovative environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact for a sustainable future and Alfa Laval's future success.

As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment.



We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you may be invited to play the assessment games. Visa mindre

Project Manager- Digitalization

Ansök    Aug 26    Alfa Laval Technologies AB    Byråchef
Project Manager - Digitalization Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping.? As we push f... Visa mer
Project Manager - Digitalization



Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping.? As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too.



Are you passionate about driving digital transformation? Within our Parts, Distribution & Logistics (PDL) division, we're constantly exploring how to elevate our processes, tools, and business practices. As a key member of our central Project Manager Team, your mission is to identify, plan, and implement improvement projects leveraging on digitalization tools to optimize our end to end processes within our global distribution of parts.



Key Responsibilities:

*

Digital Innovation: Lead initiatives to enhance efficiency using advanced tools like Robotic Process Automation (RPA), Artificial Intelligence (AI), Simulation, Process Mining, and Data Analytics.

*

Transformative Projects: Identify business model and concept for example Digital Warehouse.

*

Tech Scouting: Stay ahead of industry trends by exploring and integrating technologies that add value to the organization.

*

Community Leadership: Drive the digitalization community within PDL, sharing best practices and impactful use cases across the organization.





This is a global role, based in Lund, Sweden, with the exciting opportunity to travel internationally to our sites in Asia, the USA, and Europe (~30 travel days per year).



Who You Are

You're a forward-thinking professional with a strong business acumen and a passion for digital transformation. You thrive on exploring new solutions and can clearly see how digital tools can create tangible benefits for the business. Change excites you, and you're eager to implement improvements that drive success.

*

Curious Mindset: You're always curious about new technologies and how they can be applied to enhance business processes.

*

Results-Driven: With your ability to translate business needs into actionable plans, you lead projects that deliver measurable outcomes.

*

Global Navigator: Your experience in international environments enables you to communicate effectively and foster collaboration across diverse teams.

*

Team Player: Your open and informal communication style helps you build strong relationships and contribute to a positive team spirit.



Your Background

*

Experience: Proven track record in managing digitalization initiatives, especially within supply chain processes and data management.

*

Education: A university degree in Engineering, System Science, Business Administration, or a related field.

*

Skills: Fluent in English, with familiarity with various project management methodologies, including agile approaches.



What's in It for You?

We offer a challenging position in an open and innovative environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact for a sustainable future and Alfa Laval's future success.



For union information, please contact:

Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664

Bror Garcia Lantz, Union, +46708477026

Johnny Hultén, IF Metall, +46 709366517



For further information please contact:

Gunhild Sträng, Operations Development Manager, PDL at

Divya Sharma, Talent Acquisition Partner at



We review applications continually so please send in your application as soon as possible and no later than September 30, 2024. We don't accept applications sent directly via email.



We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you may be invited to play the assessment games.



#L1-DS1 Visa mindre

Engineering Manager

Do you want to make a change and be a part of creating a smarter and safer world? Are you looking for a stable employer with a long-term growth? Do you have experience in product development and leading team, want to grow in your role while being part of our journey developing outstanding products within Axis? Within our R&D Department METS at our HQ in Lund, we are now looking for you with solid experience in leadership and deep interest in technology. ... Visa mer
Do you want to make a change and be a part of creating a smarter and safer world? Are you looking for a stable employer with a long-term growth? Do you have experience in product development and leading team, want to grow in your role while being part of our journey developing outstanding products within Axis?

Within our R&D Department METS at our HQ in Lund, we are now looking for you with solid experience in leadership and deep interest in technology.
This could be your opportunity to build and lead a wonderful high-performing team.



Who is your future team?
Our product portfolio includes Thermal imaging cameras, Explosion protected products and Specialty cameras.

The Tech-Team within METS consist of 12 engineers working with cutting edge technology. Tech-team have the technology ownership for thermal image processing, architecture, algorithms and for the implementation of those. This is the competence center for METS Thermal Imaging Cameras in the areas of image processing, sensor, and optics technologies. As well as competence center for our visual cameras within METS product portfolio.



What you'll do here as an Engineering manager?
You will lead and develop the day-to-day operations of your team. This includes coaching the team members to ensure that we have the right skills and meet our goal of having engineers who grow within their roles and as individuals. You create the conditions for the team to be able to deliver the technology solutions which you, together with the team, METS management and Product management, have laid out a plan for. You will work closely with our suppliers, Axis Operations, Axis Core Technology and METS product development team in both short term and long-term strategies. You will be responsible for technologies that are key to METS portfolio future success.

The role also contains:

* Personnel responsibilities including recruitment, salary review, budget and more.
* To work closely with project leaders and product managers within our areas
* To be engaged in forward-looking discussions about organization, product strategies and roadmaps!
* Identify and setup projects and activities around new technologies, tasks, and requests. Make sure the scope and requirements are clear and that each project or activity has sufficient staffing and planning.

You will be part of METS management team and report to Director R&D METS.



Who are you?
We believe you are a natural leader with a positive leadership style and genuine interest for hardware development and management. You can create engaged and productive teams where employees thrive. We also believe you are good at building relationships and trust in others.

You will be an important part of a rapidly growing organization full of committed people that enjoy coming to work in the mornings. To be a part of this team we know that you have a positive drive forward, are a team player and have the ability to look at the big picture.

You have a genuine interest and experience in technology and are eager to learn new things. You will work with new technologies and for this you have the skills to get into new areas and find your way from there.



We'd love to hear that you have:

* An engineering degree and working experience.
* Line Management experience preferably in technology centric organization.
* Previous experience of product development.



What Axis have to offer
One of our greatest assets is our focus on collaboration. We also know that good ideas can come anytime and from anywhere and therefore we encourage everyone to contribute and be innovative. If you are a person who likes to make a difference, you will feel right at home with us!

The well-being of the employees is essential to us. We work actively with our culture where team spirit, equal opportunities for all and having fun are central parts. We want you to enjoy working with us! Therefore, we offer great benefits, e.g., flexible working hours, breakfast every day, classic Swedish fika on Fridays, corporate bonus, physical training grants, insurances, your very own Axis bicycle - just to name a few.

Ready to Act
Do you want to grow with us? Apply today - we go through the selection continuously!

If you have any questions, please reach out to recruiting manager Cecilia Modig, R&D Director,
We look forward to your application! Visa mindre

Manager Product Management

Manager Product Management Business Unit Brazed and Fusion Bonded Heat Exchangers At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. Business Unit Brazed and Fusion Bonded Heat Exchanger is in ... Visa mer
Manager Product Management Business Unit Brazed and Fusion Bonded Heat Exchangers

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet.
You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.

Business Unit Brazed and Fusion Bonded Heat Exchanger is in a very dynamic phase with many new products and opportunities ahead. Our Product portfolio is offered on the global market and across a wide range of applications. We are now preparing to gear up and are currently looking for a Manager for our Product Management team.

About the job

Product Management will be a critical team in our new function Strategic Marketing and Product Management, and the Manager for Product Management will report to the Head of Strategic Marketing and Product Management.

As a Manager for Product Management you will lead, manage, develop, and motivate the Product Management team, which currently comprise of 2 experienced Product Managers. The main responsibility for Product Management is to drive and safeguard the competitiveness of the BHE, FHE and ALICS product portfolios by active planning and execution of Product Life Cycle Management initiatives.

To succeed in this role, you need to lead and participate in reviews and analyses of our product portfolio based on customer, application, and industry drivers and requirements in close collaboration with internal as well as external stakeholders. The conclusions from these activities is the Product Road Map identifying new product development, existing product development, product terminations, and supply chain development.

Who are you?
- An experienced leader, with a background in large international engineering-based corporation(s).
- An experienced engineer with thorough understanding of highly engineered products, preferably plate heat exchangers achieved by working with products, applications, and markets over the full product life cycle.
- Marketing or commercial experience is an advantage.
- As a person you are structured and analytical, with a high focus on and understanding of the business.
- You have the ability to move from information collection to analysis and decision making.
- You have good communication and networking skills, accompanied by a strong drive and lots of energy.
- You have a working ability in both written and spoken English.


For more information, please contact.
Hans K. Hoiden, Head of Research & Development, Manager Product Management (acting), Business Unit Brazed and Fusion Bonded Heat Exchangers, +46 766 441501
Divya Sharma, Talent Acquisition Partner at [email protected]

For union information, please contact
Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 289 16 64
Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 366 985
Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364


"We care about diversity, inclusion and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games."
We review applications continually so please send in your application as soon as possible.
We do not accept applications sent directly via email. Visa mindre

Manager PCBA Prototype production

Are you a leader who always puts the team first, who understands and actively work to create opportunities for teamwork and collaboration? Are you passionate about clarifying goals and give everyone in your team the right conditions to achieve it - together? We are currently looking for our new Manager for the PCBA prototyping organization at our HQ in Lund, Sweden - someone who wants to be a vital part of an innovative and encouraging environment! W... Visa mer
Are you a leader who always puts the team first, who understands and actively work to create opportunities for teamwork and collaboration? Are you passionate about clarifying goals and give everyone in your team the right conditions to achieve it - together?

We are currently looking for our new Manager for the PCBA prototyping organization at our HQ in Lund, Sweden - someone who wants to be a vital part of an innovative and encouraging environment!



Who is your future team?
This is an opportunity to be part in creating and shaping a new team at Axis. The team will be responsible for planning, preparing, and executing the In-house prototyping production of R&D's PCBA's. The area of responsibility will range from purchasing of components/PCB's and consumables used during production of the prototypes, to preparing, running and delivering the finished prototypes to the development projects. The team will consist of 3 different disciplines, engineers, purchasers, and material handlers.

What you'll do here as Manager for the PCBA prototyping organization
In this role you will lead the team operationally and strategically, making sure they get the support and coaching they need. You will be responsible for a competence and service organization which require that you as a manager plan and foresee the needs we might have.

You will work with developing and improving our ways of working. You will develop our guidelines for DFM which is crucial to enable us to work with constant improvements. The role will require high level of social skills when it comes to interact across the company to implement ways of working and deliver a great service for the R&D projects. The role as manager will require that you learn alongside the team to be able to pitch-in whenever needed.

Your main tasks will be to:

* Develop your team and its members related to both the needs of the company as well as in balance with the needs of every team member.
* Making sure we have the right competence and organization to run and organize day-to-day operations.
* Perform standard management tasks like development talks, salary setting, budgeting, recruitment, etc.
* Act as team ambassador representative towards internal and external partners



Who are you/who are we looking for?
A person with engagement and energy who loves to develop individuals, teams, strategy, and business. You and your team should find great challenges and inspiration from work, and you are part in making that happen.

You understand the importance of teamwork and clear goals, and encouraging those two is high on your agenda.

To thrive and flourish as a Manager at Axis it is important that you have an open and curious attitude and are comfortable in leading yourself and others. Being part of creating an open climate where coaching, feedback and acknowledgment culture is very important.

You also have:

* Leadership experience, such as Team Lead, Project Manager or Line Manager
* Interest in developing and challenging yourself as leader and manager.
* Interest in technology, product development and production process development
* Experience from PCBA production
* Fluent in Swedish and English



What Axis have to offer
In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis.

We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, morning coffee every day, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few.

Ready to Act?
Does this sound interesting? We go through applications continuously so don't wait - apply today!

Find out more about the position from our recruiting manager Andreas Landemark at +46 723 52 73 52 Visa mindre

Department Manager Engineering Solutions

VEM söker dig som brinner för kundorienterat arbete och ledarskap och som vill vara med på Etteplans framåtriktade utvecklingsresa. Som Departement Manager kommer du att vara en nyckelperson i att möjliggöra tillväxtplanen inom Engineering Solutions South.   I rollen som Departement Manager är du ansvarig för en affärskritisk avdelning som arbetar med varierande uppdrag gentemot kunder inom ett brett spektrum av branscher i Lund och Malmö med omnejd.  Av... Visa mer
VEM söker dig som brinner för kundorienterat arbete och ledarskap och som vill vara med på Etteplans framåtriktade utvecklingsresa. Som Departement Manager kommer du att vara en nyckelperson i att möjliggöra tillväxtplanen inom Engineering Solutions South.

 

I rollen som Departement Manager är du ansvarig för en affärskritisk avdelning som arbetar med varierande uppdrag gentemot kunder inom ett brett spektrum av branscher i Lund och Malmö med omnejd.  Avdelningen har en god långsiktig tillväxtpotential, som du blir katalysatorn bakom att förverkliga. Till din hjälp har du ett team på ca. 10 personer med bred kompetens inom främst mekanik, men även elektronik och inbyggd mjukvara. Initialt förväntas stort fokus fästas vid att vidareutveckla prioriterade kundrelationer. I takt med att du rekryterar och belägger fler medarbetare, så kommer efterhand allt större fokus i rollen att fästas vid att vidareutveckla den strategiska projektaffären. Rollen kan då även komma att innebära att expandera verksamheten i Köpenhamn/Danmark.

 

Ditt arbete sker i nära samspel med andra chefskollegor såväl inom som utanför affärsområdet på andra orter i Sverige samt internationellt. Etteplan ingår i en global organisation, vilket gör det möjligt att erbjuda kunderna tvärfunktionella tjänster och helhetslösningar för olika komplexa utmaningar.

 

 

Om dig

Vi söker dig som brinner för att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer, samt för att skapa stort engagemang hos dina medarbetare. Din goda sociala kompetens och entusiasmerande framåtanda gör dig till en person som medarbetare gärna söker sig till och vill samarbeta med. Som person är du resultatinriktad, dynamisk och känner dig manad att anta en utmanande roll i ett av Nordens ledande ingenjörsföretag!

Erfarenhet av ledarskap är meriterande men vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter att utvecklas med tjänsten. I grunden har du med all sannolikhet en högskole- eller universitetsutbildning. Utöver svenska kommunicerar du obehindrat på engelska i tal och skrift.

 

 

Etteplan har ordet!

Med rätt inställning är möjligheterna till spännande och utvecklande arbetsuppgifter snudd på oändliga ur såväl ett nationellt som internationellt perspektiv. Medarbetare som visar framfötterna erbjuds löpande relevanta kompetens- och karriärsutvecklingsmöjligheter. Du får jobba på ett företag med ett inspirerande och coachande ledarskap som utmanar traditionella arbetssätt i konsultbranschen. Vi har ett starkt kontaktnät och stor erfarenhet från olika företag och branscher, vilket ger dig en unik möjlighet att utvecklas. Hos oss får du stor möjlighet att planera dina dagar och här arbetar vi medvetet med att skapa en företagskultur som främjar bra balans mellan arbete och privatliv.

Etteplan är ett globalt ingenjörsbolag med över 4000 specialister som arbetar efter devisen 'Engineering with a difference'.

Vi är övertygade om att morgondagens tekniska utmaningar kräver nya angreppssätt, och att varje medarbetare är viktig för att uppnå detta. Läs mer på www.etteplan.com/sv

 

 

Bra att veta

Tjänsten är placerad på kontoret i Lund och du rapporterar till Regional Manager Engineering Solutions South, Daniel Andersson. Vi hanterar ansökningar löpande men önskar din ansökan senast 18 december.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar. Visa mindre

Avdelningschef Projektavdelningen Tekniska förvaltningen

Ansök    Jul 7    Lunds kommun    Teknisk chef, kommun
Tekniska förvaltningen - Lunds kommun Lund är en kommun i stark tillväxt. År 2021 rankades Lund till den mest byggande kommunen i landet per capita av Sveriges byggindustrier, vilket ger en indikation på uppdragets omfattning. Exempel på projekt är utbyggnaden av stadsdelarna Brunnshög och Västerbro samt stadsomvandlingen kring Lund C. Arbetet med nytt universitetssjukhus är i en inledande fas. Till detta kommer en stor mängd andra infrastruktur- och ex... Visa mer
Tekniska förvaltningen - Lunds kommun
Lund är en kommun i stark tillväxt.

År 2021 rankades Lund till den mest byggande kommunen i landet per capita av Sveriges byggindustrier, vilket ger en indikation på uppdragets omfattning. Exempel på projekt är utbyggnaden av stadsdelarna Brunnshög och Västerbro samt stadsomvandlingen kring Lund C. Arbetet med nytt universitetssjukhus är i en inledande fas. Till detta kommer en stor mängd andra infrastruktur- och exploateringsprojekt. Projektverksamheten är en central del i förverkligandet av kommunens mål och visioner.

 

Som avdelningschef leder du en avdelning på 11 medarbetare samt ca 5 konsulter. Samtliga medarbetare är väl kvalificerade och motiverade för sitt uppdrag. Rollen rapporterar till den Tekniske direktören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp, där du bidrar till förvaltningens utveckling i sin helhet.

Projektavdelningens arbete utgår från beställningar från övriga avdelningar inom tekniska förvaltningen, samt flera av kommunens övriga förvaltningar. Som ansvarig för projektverksamheten stöttar du dina medarbetare genom ett coachande förhållningssätt. Din roll är strategisk med en tydlig koppling till det operativa arbetet på avdelningen. Din förmåga att röra dig mellan dessa perspektiv är del av din kompetens. Som ansvarig beställare av större och mindre entreprenader fungerar du väl i olika former av samarbeten, såväl externt som internt. Du rör dig i sammanhang där även framtida, större program diskuteras och din genomförandekompetens är en viktig tillgång i dessa sammanhang.

 

För denna seniora roll söker vi dig som är civilingenjör, exempelvis Väg- och vattenbyggnad, eller har annan akademisk utbildning som tillsammans med relevant erfarenhet bedöms likvärdigt av arbetsgivaren. Du har gedigen erfarenhet av arbete med större infrastrukturprojekt. Du har därmed mycket god projektkompetens och vana att arbeta, och leda, processorienterat. Du är en erfaren ledare (med tidigare fullt chefsansvar, inklusive arbetsmiljö och budgetansvar) och erfarenhet av ledningsgruppsarbete samt förändringsledning. Du har god förståelse för den demokratiska processen och vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Genom din yrkeserfarenhet är du väl förtrogen med, och trygg inom, det entreprenadjuridiska området. Du har dessutom goda kunskaper inom LOU och erfarenhet av att företräda en verksamhet externt.

 

Med ledarskapet i fokus motiveras du av att vara en central person med stort ansvar inom såväl förvaltningsledning som i kommunens samordnade samhällsbyggnadsprocess. Tekniska förvaltningen erbjuder en utvecklande och utmanande chefsroll där du får möjlighet att vara med och bygga framtidens Lund. Välkommen till tekniska förvaltningen!

Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast den 14 augusti. För en inledande konfidentiell kontakt är du välkommen att höra av dig till Boel Lundell, People Impact, som hjälper oss i denna rekrytering. Du når henne på 040- 40 35 48 88.

Facklig kontaktperson Irene Björklund, Vision, telefon 046-359 83 28 (semester tom 6/8)

Ansökan görs genom denna länk: 
https://tjanster.peopleimpact.se/jobs/2984356-avdelningschef-projektavdelningen

 

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Lunds kommun bjuder på ett rikt landskap, här finns allt från myllrande våtmarker och fågelsjöar till artrika fälader och lummiga bokskogar. Samtidigt består en stor del av kommunen av jordbruksmark och är den kommun i Sverige där det byggs mest. I Lund får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad.

Vid Tekniska förvaltningen arbetar ca 90 personer fördelade på fyra avdelningar. Förvaltningen ansvarar för att utveckla och sköta kommunens gator och trafik, park-, natur-, och skogsområden, koloni- och odlingslottsområden, banhållning för spårväg, mark och exploatering, kommunens verksamhet inom kollektivtrafikområdet inklusive färdtjänst och riksfärdtjänst, samordning av kommunens vattenfrågor mm. Tekniska förvaltningen ansvarar även för kommunens markreserv: från planprocessen och utbyggnad av kommunaltekniska anläggningar inom exploateringsområden till försäljning av byggklar tomtmark för såväl verksamhets- som bostadsändamål. Lund växer och de närmsta åren väntar stora investeringar.

Tekniska förvaltningen är en del av utvecklingsarbetet med målet att skapa en gemensam och effektivare samhällsbyggnadsprocess i Lunds kommun. Detta sker i nära samarbete med Stadsbyggnadskontoret, Miljöförvaltningen och avdelningen för Hållbar tillväxt som under 2023 även kommer att samlokaliseras på Bruksgatan 22 i Lund.

För mer information: http://www.lund.se Visa mindre

Release Train Engineer Taking Care of our Talent Value Stream

Ansök    Jul 6    Alfa Laval Technologies AB    Gatuchef
Alfa Laval is looking for a Release Train Engineer to Digital Employee Experience Value Stream At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.  Background  Alfa Laval is currently on a digital t... Visa mer
Alfa Laval is looking for a Release Train Engineer to Digital Employee Experience Value Stream

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. 

Background 

Alfa Laval is currently on a digital transformation journey. As part of this transformation we have created a global organization to digitally support our employees with solutions within Digital Workplace, Internal Communications and HR. We are setting ourselves up to work agile, based on the Scaled Agile Framework (SAFe). During this year we are gradually onboarding new teams and for this reason we are now looking for an experienced Release Train Engineer (RTE) to join the Agile release train (ART) working with Digital Employee Experience, in Alfa Laval called Taking care of our talent value stream. 

About the job  

As a Release Train Engineer you will manage the agile release train across around 5+ teams. You will be a servant leader and coach for the Agile release train (ART). The major responsibility is to facilitate the ART events and processes and assist the teams in delivering value. More specifically your key tasks will be: 
* Putting in place and manage the key components of an agile release train, according to SAFe methodology. 
* Secure the PI planning events. 
* As part of the management team, drive the shift towards Agile mindset and way of working. 
* Act as an Agile Coach on program / value stream level. 
* Be in close collaboration with RTE’s from other areas as well as with Agile coaches from the Agile Project Management Office (APMO) to establish best practices and secure training and sharing best practices for the teams. 

Who you are 

To succeed in this role you are structured and driven, with the ability to see the big picture. You are collaborative and adaptable, able to interact with all levels of co-workers. You are a leader with strong coaching skills. You have excellent presentation, facilitation and influencing skills. You are comfortable not being the technical subject matter expert, more focusing on driving the process with a lean agile mindset. You are comfortable with working in a global, cross-functional setting. 

What you know 

Relevant academic background and prior experience. You have several years of experience from working in Agile roles and you have specific experience from SAFe and the Release Train Engineer role. You bring knowledge and experience which you can successfully apply in our context. 

What’s in it for you? 

We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success. 

For more information, please contact 
Sofia Alfons, Head of Value Stream Taking care of our talent, IT at [email protected]

Manal Mohamed, Talent Acquisition Partner at [email protected] 

For union information, please contact:  
Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664 
Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364 
Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 366985 

Please, submit your application as soon as possible, we will review continuously and come back during the summer.

We don’t accept applications sent directly via email. Visa mindre

Avdelningschef Gata och Trafik

Ansök    Apr 26    Lunds kommun    Gatuchef
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Tekniska förvaltningen ansvarar för att utveckla och sköta kommunens park-, natur- och skogsområden, gator, torg, gång- och cykelvägar och broar. Förvaltningen ansvarar även för kommunens markreserv: från planprocessen och utbyggnad av kommu... Visa mer
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?




Tekniska förvaltningen ansvarar för att utveckla och sköta kommunens park-, natur- och skogsområden, gator, torg, gång- och cykelvägar och broar.

Förvaltningen ansvarar även för kommunens markreserv: från planprocessen och utbyggnad av kommunaltekniska anläggningar inom exploateringsområden till försäljning av byggklar tomtmark för såväl verksamhets- som bostadsändamål.

Lund har positionerat sig som en attraktiv kommun inom flera områden, något man vill fortsätta utveckla för att ligga i framkant. Lunds kommun strävar efter att vara ledande inom miljö och klimat och kommunen är en av nio kommuner som har skrivit på ett klimatkontrakt med ambitionen att bli en av 100 städer i Europa när det gäller att uppnå klimatneutralitet 2030. www.lund.se

Lunds kommun ligger i framkant avseende flera av avdelningens områden. Det gäller främst hållbart resande, trygghet, cykel, samt kollektivtrafik, i samverkan med Skånetrafiken. Lund kommun har stora ambitioner och utvecklas kontinuerligt för att för att behålla denna position.

Vi söker en Avdelningschef gata och trafik till Tekniska förvaltningen i Lunds kommun, som proaktivt kan leda det hållbara utvecklingsarbetet inom avdelningen.


Uppdraget

Avdelningschef gata och trafik ingår i Tekniska förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till Teknisk direktör. Totalt arbetar ca 25 personer med fyra direktrapporterande enhetschefer (Trafik och mobilitet, Väg och drift, Färdtjänst, Parkering och tillstånd). Avdelningschefen ingår i Tekniska förvaltningens ledningsgrupp.


Avdelningschef gata och trafik arbetar utifrån kommunens vision och övergripande strategier. Du förväntas generellt vara en strategisk kraft i diskussioner som avser utveckling av hela den Tekniska förvaltningen och relaterade frågor. Ansvaret innefattar att leda och utveckla avdelningens arbete avseende måluppfyllelse i enlighet med fullmäktiges och nämndens uppdrag. Det omfattar även ansvar för budget och resultat samt att uppsatta mål nås inom givna ekonomiska ramar.


Det finns i kommunen flera pågående och kommande samhällsbyggnadsprojekt där gata och trafik medverkar. Lund växer och man gör en tydlig förflyttning från småstad till storstad. Nya stadsdelar växer fram och samarbetet med övriga förvaltningar utvecklas och arbetsformerna förändras.

Avdelningen gata och trafik har en viktig del i detta arbete. Kommunikation såväl internt som externt ut mot medborgarna är ett annat fokuserat område för att skapa goda samarbeten och förståelse för verksamheten. Samarbetet med övriga avdelningar, förvaltningar, kommunala bolag, regionala aktörer med flera är centralt för rollen. Avdelningschef gata och trafik är uppdaterad avseende forskning och utveckling, innovation och omvärldsbevakning och ser detta som en naturlig del av rollen.


Kravprofil
Du är en erfaren ledare med ett positivt och inkluderande förhållningssätt avseende kontakter och samverkan såväl internt med förvaltningens övriga avdelningar som externt gentemot övriga förvaltningar, bolag och myndigheter. Erfarenhet av att ha arbetat som chef över chefer i större, komplex verksamhet med fullt chefsansvar inklusive arbetsmiljö och budgetansvar liksom relevant universitetsutbildning är krav för rollen. Rätt person har bred kompetens inom samhällsbyggnadsområdet och är van vid att leda en kunskapsorganisation.


Vi söker dig med erfarenhet av att företräda en verksamhet och av att arbeta i ett politiskt gränssnitt, med förmåga att hantera det med omsorg och integritet. Du skapar genom ditt ledarskap förutsättningar för motivation, engagemang, trygghet och arbetsglädje gentemot medarbetarna. Med mod, integritet och engagemang har du förmågan att utmana för att skapa utrymme för förändring.


Du erbjuds genom den här rollen en möjligheterna att göra skillnad och bidra till kommunens utvecklingsresa. Lunds kommuns höga ambitioner inom det hållbarhetsområdet kommer i hög grad att innefatta Avdelningen gata- och trafik. Uppdraget är tydligt framåtriktat med många kontaktytor och dynamik i ett gränssnitt med många dimensioner och perspektiv.

Välkommen till Lunds kommun!

För en inledande konfidentiell kontakt samt ytterligare information är du välkommen att kontakta vår konsult Anne Barbosa vid People Impact, som hjälper oss i denna rekrytering, telefon 040- 35 48 88 [email protected]

Din ansökan vill vi ha senast den 10 maj

Vi samarbetar i denna rekrytering med People Impact,  tjänsten söks via deras hemsida:

https://tjanster.peopleimpact.se/jobs/1152676-avdelningschef-gata-och-trafik-lunds-kommun Visa mindre

Department Manager Engineering Services

VEM söker dig som brinner för kundorienterat arbete och ledarskap och som vill vara med på Etteplans framåtriktade utvecklingsresa. Som Department Manager kommer du att vara en nyckelperson i att möjliggöra tillväxtplanen inom Engineering services south.   Department Manager Engineering Services I rollen som Department Manager är du ansvarig för en affärskritisk avdelning som arbetar med varierande uppdrag gentemot kunder inom ett brett spektrum av bra... Visa mer
VEM söker dig som brinner för kundorienterat arbete och ledarskap och som vill vara med på Etteplans framåtriktade utvecklingsresa. Som Department Manager kommer du att vara en nyckelperson i att möjliggöra tillväxtplanen inom Engineering services south.

 

Department Manager Engineering Services

I rollen som Department Manager är du ansvarig för en affärskritisk avdelning som arbetar med varierande uppdrag gentemot kunder inom ett brett spektrum av branscher. Avdelningen har en god långsiktig tillväxtpotential, som du blir katalysatorn bakom att förverkliga. Till din hjälp har du ett team på ca. 15 personer med bred kompetens inom främst mekanik, men även elektronik och inbyggd mjukvara. Initialt förväntas stort fokus fästas vid att vidareutveckla prioriterade kundrelationer. I takt med att du rekryterar och belägger fler medarbetare så kommer efterhand allt större fokus i rollen att fästas vid att vidareutveckla den strategiska projektaffären. Rollen innefattar då även att expandera i Köpenhamn/Danmark.

Ditt arbete sker i nära samspel med andra chefskollegor såväl inom som utanför affärsområdet på andra orter i Sverige samt internationellt. Etteplan ingår i en global organisation, vilket gör det möjligt att erbjuda kunderna tvärfunktionella tjänster och helhetslösningar för olika komplexa utmaningar.

 

Om dig

Vi söker dig som brinner för att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer, samt för att skapa stort engagemang hos dina medarbetare. Din goda sociala kompetens och entusiasmerande framåtanda gör dig till en person som medarbetare gärna söker sig till och vill samarbeta med. Som person är du resultatinriktad, dynamisk och känner dig manad att anta en utmanande roll i ett av Nordens ledande ingenjörsföretag!

Erfarenhet av ledarskap är meriterande men vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter att utvecklas med tjänsten. I grunden har du med all sannolikhet en högskole- eller universitetsutbildning. Utöver svenska kommunicerar du obehindrat på engelska i tal och skrift.

 

Etteplan har ordet!

Med rätt inställning är möjligheterna till spännande och utvecklande arbetsuppgifter snudd på oändliga ur såväl ett nationellt som internationellt perspektiv. Medarbetare som visar framfötterna erbjuds löpande relevanta kompetens- och karriärsutvecklingsmöjligheter. Du får jobba på ett företag med ett inspirerande och coachande ledarskap som utmanar traditionella arbetssätt i konsultbranschen. Vi har ett starkt kontaktnät och stor erfarenhet från olika företag och branscher, vilket ger dig en unik möjlighet att utvecklas. Hos oss får du stor möjlighet att planera dina dagar och här arbetar vi medvetet med att skapa en företagskultur som främjar bra balans mellan arbete och privatliv.

Etteplan är ett globalt ingenjörsbolag med över 4000 specialister som arbetar efter devisen 'Engineering with a difference'. Vi är övertygade om att morgondagens tekniska utmaningar kräver nya angreppssätt, och att varje medarbetare är viktiga för att uppnå detta. Läs mer på www.etteplan.com/sv

 

Bra att veta

Tjänsten är placerad på kontoret i Lund och du rapporterar till Regional Manager Engineering Services South, Mårten Jansson. Vi hanterar ansökningar löpande men önskar din ansökan senast den 8:e januari.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar. Visa mindre

Head of Marine Heat Transfer

Ansök    Apr 25    Alfa Laval    Teknisk chef, kommun
Introduction The current Head of Marine Heat Transfer is moving to new challenges outside the Alfa Laval group, so we are now looking for his replacement.  We are looking for someone to continue to develop our market leading positions in Heat Transfer in the marine and engine power industries.  The business has strong profitability and is growing and there are several opportunities for continued growth. Who you are About the job As Head of Marine Heat T... Visa mer
Introduction

The current Head of Marine Heat Transfer is moving to new challenges outside the Alfa Laval group, so we are now looking for his replacement.  We are looking for someone to continue to develop our market leading positions in Heat Transfer in the marine and engine power industries.  The business has strong profitability and is growing and there are several opportunities for continued growth.

Who you are

About the job
As Head of Marine Heat Transfer you will be leading a team of 10 direct reports located in Lund and Söborg and a global business of about 60 M€ in capital sales.

The products consist of gasketed heat exchangers, welded heat exchangers and fresh water generators for all types of applications within the marine and engine power industries. There are opportunities for further growth in e.g. gas applications and fresh water generation.

You will be setting, following up and making sure the targets and objectives are met. The work includes internal interaction with sales companies, R&D and manufacturing, as well as contacts with customers and suppliers.

You will be responsible for the complete business including a P&L responsibility for the operation and report to the President of BU Marine & Heat Transfer.

What you know
You are an experienced General Manager with experience from successfully growing a business. You have experience from business negotiations in an international environment. You are a commercial and market-oriented person with interest in technology.

You have several years of international work experience and a University Degree. Experience from heat transfer technologies and marine or engine power industries are desirable.

As a person you have an outgoing personality with high communication and leadership skills. You are a goal oriented, entrepreneurial person with a strategic mind-set. The business environment is highly international, so you have excellent skills in English, both in speaking and in writing.

The position is based in Lund, Sweden, or Söborg, Denmark.

What’s in it for you?
We offer a challenging position where we help each other to develop and create value. You will have the opportunity to make an impact in a business with many opportunities.

For more information, please contact:
Joakim Thölin, Business Unit President
+46 70 891 53 99
Karin Elm, HR Business Partner,
+46 70 847 7035

Union information
Francisco Garcia, Akademikerna, +46 853 06 56 84
Bruno Smolic, Unionen, +46 708 52 52 17
Kenneth Widerström, Ledarna, +46 708 53 55 28

Please send your application no later than of May 9, 2019.

What about the job

What you know

Contact details

Add video (URL link and text only Visa mindre

Linjechef Elektronik & Mekanik, New Business

Axis är ett världsledande företag i en bransch som tillhör framtiden. Vi älskar innovation och nya idéer, allra mest när de kommer från våra egna medarbetare. Vi tror att det är just uppmuntran till självständigt tänkande, öppenhet och samarbete som tagit oss till den position vi befinner oss i idag. För att effektivt kunna leverera produkter och lösningar som är bland de bästa som går att få på marknaden krävs såväl skickliga medarbetare och ledare som ... Visa mer
Axis är ett världsledande företag i en bransch som tillhör framtiden. Vi älskar innovation och nya idéer, allra mest när de kommer från våra egna medarbetare. Vi tror att det är just uppmuntran till självständigt tänkande, öppenhet och samarbete som tagit oss till den position vi befinner oss i idag.

För att effektivt kunna leverera produkter och lösningar som är bland de bästa som går att få på marknaden krävs såväl skickliga medarbetare och ledare som metoder och verktyg som håller högsta kvalitet. Just nu söker vi inom New Business en ledare till vårt elektronik/mekanikteam som ska vara med och utveckla vår accesskontroll och Intercom erbjudande. Är du en av dom?

Ditt framtida team
Du kommer att leda ett expanderande team bestående av elektronik och mekanikingenjörer. Som i tätt samarbete med många andra discipliner och externa partners utvecklar framtidens accesskontroll och Intercom produkter.

Din roll
Du kommer att driva och utveckla den dagliga verksamheten i ditt team. Coacha individer för att säkerställa att vi har rätt kompetens och dedikerade elektronik och mekanikingenjörer som växer i sina roller och som personer. Du skapar förutsättningar för teamet att kunna leverera de produkter och lösningar som du tillsammans med R&D och produktledning har lagt ut en plan för.

I rollen ingår även:

* Att arbeta nära produktchefer och projektledare i ditt teams pågående hårdvaruprojekt.
* Vara engagerad i framåtriktade diskussioner om organisation, produktstrategier och roadmaps!
* Att underhålla och vidareutveckla ett idag väl fungerande samarbete med flera andra Axis-utvecklingsteam, inklusive R&D-teamet hos vårt dotterbolag i Prag.

Vem är du?
Vi värderar kreativitet, samarbete och öppenhet mycket högt. Vilket du kommer att märka när du kommer hit! Det faller sig naturligt för dig att ge varje individ ett stort personligt ansvar och möjlighet att växa både som person och professionellt, samtidigt som du följer upp och stöttar där det behövs. Du kommer att bli en viktig del i en snabbt växande organisation, bestående av engagerade människor som gillar att gå till jobbet på morgonen.

Du som söker är förmodligen utbildad ingenjör på civil- eller högskolenivå inom mekanik eller elektronik men framförallt har du ett stort intresse och flerårig erfarenhet av produktutveckling. Att få arbeta och bidra i en omgivning med många duktiga människor som ofta kan mer än du själv är något du drivs av! Du kan se den större bilden men samtidigt ha en god känsla för tekniken och detaljerna. Att dela din åsikt på ett öppet och inbjudande sätt faller sig naturligt för dig!

Vad kan Axis erbjuda dig?
I utbyte mot din kunskap och ditt engagemang kan Axis erbjuda dig anställning med goda utvecklingsmöjligheter i en världsledande global organisation. Hos oss får du unik kunskap om Axis produkter och framtida teknologier och kommer att fördjupa din kompetens i en dynamisk, social och kreativ grupp. På Axis kan du bygga ditt nätverk för framtiden.

Redo att söka?
Vill du växa med oss? Sök redan idag - vi granskar ansökningar löpande! Om du har några frågor, hör av dig till rekryterande chef Bengt-Åke Levinsson , R&D Director NB E&M - +46 708 52 59 17 Visa mindre

Stadsbyggnadsdirektör

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Lund är en av Skandinaviens äldsta städer med ett av världens hundra högst rankade universitet. Här, i Sveriges tolfte största stad, möts tradition och innovation; här är avstånden korta och forskningen bland den bästa i världen. I nordöstra Lund b... Visa mer
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Lund är en av Skandinaviens äldsta städer med ett av världens hundra högst rankade universitet. Här, i Sveriges tolfte största stad, möts tradition och innovation; här är avstånden korta och forskningen bland den bästa i världen.

I nordöstra Lund bygger vi framtidens stad med hållbar stadsutveckling i fokus. På Brunnshögsområdet ska uppemot 40 000 människor bo och arbeta när stadsdelen står klar. Här läggs spåren till framtidens kollektivtrafik, 2020 börjar spårvägen trafikera sträckan mellan centralstationen och Brunnshög, och här finns de världsledande forskningsanläggningarna MAX IV och ESS.

Ambitionerna är stora och möjligheterna många i staden som skapar framtiden med kunskap, innovation och öppenhet.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Stadsbyggnadsdirektör jobbar du nära politiken och ansvarar för att strategiskt och visionärt driva kommunövergripande projekt samt utveckla förvaltningen och dess ledningsgrupp.

Som Stadsbyggnadsdirektör är du chef för Stadsbyggnadskontorets fem avdelningar: administration, struktur, plan, bygglov och lantmäteri, med totalt ca 80 medarbetare. Förvaltningen ansvarar för myndighetsfrågor enligt plan- och bygglagen samt ger rådgivning inom plan- och byggfrågor till byggaktörer, arkitekter och kommuninvånare. Ansvarsområdet är brett och det är viktigt att du i ditt ledarskap ser till kommunen som helhet. Gränssnitten är många och samverkan ett nyckelord.

Du leder via fem avdelningschefer, som i sin tur ansvarar för varsitt verksamhetsområde. Ditt ledarskap baseras på tillit, där varje avdelningschef känner såväl ansvar som handlingsfrihet utifrån sitt mandat och du skapar engagemang och samverkan mellan avdelningarna. Förvaltningens ledningsgrupp utgör ett viktigt forum för dialog och för att skapa samsyn. Det är viktigt att förvaltningen kan möta såväl andra förvaltningar som politiken utifrån en genomtänkt helhet.

Lunds kommun är framåt och utvecklingsinriktad. Många stora projekt pågår och ytterligare projekt av dignitet kommer att startas framöver. Med utgångspunkt från helhetsperspektivet bidrar du med att göra nödvändiga prioriteringar och skapar framdrift och genomslag. Allt för att kunna leverera med den höga kvalitet som är synonymt med kommunens varumärke.

I rollen ingår ansvar för beredning, föredragning och bevakning av ärenden i Byggnadsnämnden och andra politiska forum.

Du anställs av Kommunstyrelsen och rapporterar till Byggnadsnämnden. Rollen ingår i Kommundirektörens ledningsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk examen samt mångårig kvalificerad chefs- och ledarerfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar samt del i ledningsgrupp.
Du har erfarenhet från arbete inom samhällsbyggnadssektorn samt från politiskt styrd organisation. Erfarenhet av arbete i privat sektor är meriterande.

Du har goda erfarenheter av att leda ledare, process- och verksamhetsutveckling samt att självständigt organisera en verksamhet. Du har vana av att leda i förändring samt ett intresse av verksamhetsutveckling med utgångspunkt i modernisering såsom digitalisering.

Du leder med engagemang, ett genuint intresse av att utveckla chefer och styr mot mål. Du har förmåga att skapa goda relationer såväl inom som utom kommunen, innefattande både nationella och internationella samarbeten. Du är van att representera och bemöta media på ett professionellt sätt samt känner dig bekväm i det.

Dina språkkunskaper i svenska och engelska är goda och du har god förmåga att formulera dig väl i tal och skrift.

Välkommen till en spännande nyckelposition med intressanta utmaningar samt möjlighet att bidra till att förverkliga vår strategi: Lund skapar framtiden med kunskap, innovation och öppenhet.

För en inledande konfidentiell kontakt och ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Transearch, Cecilia Wennergren, som hjälper oss i denna rekrytering.

ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre