Lediga jobb som Personalansvarig i Lund

Se lediga jobb som Personalansvarig i Lund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lund som finns hos arbetsgivaren.

HR-chef MAX IV

Ansök    Feb 13    Lunds Universitet    Personalansvarig
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Ditt team
HR-chefen rapporterar till MAX IV:s administrativa direktör och är ett nära stöd till MAX IV:s ledning och styrelse.

Du ingår i den administrativa divisionens ledningsgrupp och leder HR-teamet som består av fyra medarbetare varav två HR-administratörer och två HR-partners. Du samverkar också inom universitetets HR-organisation för att utveckla HR-arbetet och dess relaterade HR-processer.  

Vill du arbeta på en av världens ljusstarkaste synkrotronljusanläggningar?

MAX IV söker en erfaren HR-chef som är redo att ta sig an utmaningen att leda och driva HR-funktionen vid MAX IV.

Ditt uppdrag kommer att vara
Uppdraget som HR-chef på MAX IV kräver förståelse för kärnverksamhetens behov och utmaningar. Du har en strategiskt viktig roll för att säkerställa att anläggningen kan fortsätta bedriva högkvalitativ forskning och vara en attraktiv samarbetspartner för sina användare inom akademin och industrin. 
Som HR-chef tar du ett helhetsansvar för MAX IV:s arbetsgivarroll, det verksamhetsnära HR-stödet och för att strategiskt och operativt utveckla, styra, leda samt följa upp HR-funktionen. Målsättningen är att fortsätta utveckla ett proaktivt och förtroendeingivande partnerskap mellan HR-funktionen, ledning och verksamhet samt leverera ett professionellt och enhetligt stöd med hög kvalitet för att möta verksamhetens behov och mål.
Tjänsten innebär en strategisk nyckelfunktion inom MAX IV med stor frihet att ta ansvar för att bedriva och utveckla din verksamhet. 

För att bli framgångsrik i denna roll krävs att du har följande kvalifikationer:

- Akademisk utbildning inom HR, eller motsvarande som bedöms likvärdig
- Minst 3 års chefs- och ledarerfarenhet
- Erfarenhet och förståelse för HR:s uppdrag och roll i en organisation 
- Strategisk förmåga och erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete mot uppsatta mål
- Erfarenhet av fackliga relationer och förhandling 
- God pedagogisk förmåga samt en öppenhet för olika perspektiv och inlevelseförmåga i verksamhetens behov 
- Mycket god språklig och kommunikativ förmåga i tal och skrift, såväl i svenska som på engelska då vår verksamhet är internationell.



Nedan ses som meriter

- Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor inom offentlig sektor och/eller annan större organisation, gärna i en internationell miljö.
- Kunskap inom det statliga avtalsområdet


Som person är du lyhörd, ödmjuk och prestigelös. Du är en tydlig, trygg och coachande ledare som engagerar, skapar delaktighet samt har lätt för att samarbeta och bygga relationer både internt och externt.  
För att lyckas i rollen har du en god förmåga att tänka både analytiskt och strategiskt för att nå kortsiktiga såväl som långsiktiga mål. Du ser helheten samtidigt som du kan förstå detaljerna och du hanterar utmaningar med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har integritet, en hög arbetskapacitet och ett engagemang som smittar av sig.  
Ett tillitsbaserat ledarskap och en öppen dialog är självklarheter för dig, samtidigt som du är duktig på att inspirera och motivera ditt team.

Vad vi erbjuder
Du erbjuds ett intressant HR-utvecklingsarbete för en världsledande forskningsinfrastruktur bl a för att långsiktigt säkerställa ett högt förtroendekapital hos medarbetare, ledning och andra intressenter.  
När du blir en del av vårt MAX IV-team så kliver du in i en värld bland den främsta vetenskapen. Vi synliggör det osynliga genom att stödja forskare från hela världen att generera vetenskapliga resultat till förmån för samhället. Vi erbjuder dig en mångkulturell arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling och med respekt för en sund balans mellan arbete och privatliv.  

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar även Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket ger möjlighet att till viss del arbeta på distans. 

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
 
Vill du arbeta i en utmanande och stödjande miljö? Kom till oss och ta chansen att göra en verklig skillnad! 

För mer information:
https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss
https://www.maxiv.lu.se/about-us/careers/compensation-benefits/






MAX IV är ett nationellt forskningslaboratorium med Lunds universitet som värduniversitet. MAX IV tillhandahåller toppmodern utrustning för forskning inom områden som teknik, fysik, strukturbiologi, kemi och nanoteknik. MAX IV kommer att ta emot upp till 2 000 nationella och internationella forskare årligen, vilka genomför banbrytande experiment inom material- och biovetenskap med hjälp av det briljanta röntgenljuset.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

HR- ansvarig på marknadsledande Rörläggaren AB - Malmö

Ansök    Dec 12    Standby Workteam AB    Personalansvarig
AB Rörläggaren är ett VS-företag, strategiskt beläget mitt i Öresundsregionen. Vi har ett väl utvecklat specialkunnande på totalentreprenader tillsammans med våra montörers höga kunskapsnivå. Vi glömmer inte att sörja för återväxten av duktiga medarbetare. Idag är vi 140 medarbetare och omsätter ca 250 milj. SEK. Sedan november 2014 ingår vi i Instalco. Här kan du läsa mer: https://rorlaggaren.se/om-oss HR-ansvarig till marknadsledande Rörläggaren AB –... Visa mer
AB Rörläggaren är ett VS-företag, strategiskt beläget mitt i Öresundsregionen. Vi har ett väl utvecklat specialkunnande på totalentreprenader tillsammans med våra montörers höga kunskapsnivå. Vi glömmer inte att sörja för återväxten av duktiga medarbetare. Idag är vi 140 medarbetare och omsätter ca 250 milj. SEK. Sedan november 2014 ingår vi i Instalco. Här kan du läsa mer: https://rorlaggaren.se/om-oss




HR-ansvarig till marknadsledande Rörläggaren AB – Malmö

Har du bred erfarenhet av HR frågor och söker efter ett omväxlande och roligt arbete? Vill du ha en central och viktig roll på ett marknadsledande malmöföretag med stark laganda? Vill du bli delaktig i Rörläggarens framgång genom att stödja, driva och möjliggöra utvecklingen av verksamheten? Tycker du, precis som vi att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega! Här ges du möjligheten att arbeta på ett värderingsstyrt bolag med ett starkt drivande engagemang.
Du kommer att ersätta nuvarande HR- och löneansvarig som går i pension efter flera års tjänstgöring. Företaget består idag av 140 motiverade och engagerade medarbetare och du kommer spela en central och viktig roll genom att arbeta verksamhetsnära och ge stöd när det kommer till samtliga HR- och lönefrågor. Du blir även en viktig kugge i verksamhetens utvecklingsarbete.

Arbetsuppgifter:
HR och Personalansvarig genom hela anställningscykeln
Strategiskt och operativt chefsstöd
Utbildningsplanering och kompetensförsörjning
Delta i interna utvecklingsprojekt
Genomföra och implementera utbildningar och aktiviteter kring våra värderingar
Arbetsmiljö och rehabilitering
Driva och utveckla HR-processen
Tolkning av kollektivavtal och rådgivare arbetsrätt
Personaladministration och statistik
Löneprocessen, förberedelse och genomförande, samt utveckla och säkerställa kvalitén i processen.
Hanterar bilförmåner
Employer Branding aktiviteter



Din bakgrund:
Du som söker har bred erfarenhet av HR arbete, med flera års relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av löneadministration eller att du är villig att lära dig. Du har en akademisk utbildning som Personalvetare eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Agda, som är det HR-system som används för tidredovisning, löner och statistik på Rörläggaren. Du trivs med många kontaktytor och har en god kommunikationsförmåga. Du har en fallenhet för att engagera samt planera och strukturera ett arbete. Vidare har du ett starkt eget driv, är förtroendeingivande, prestigelös och jordnära.




Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.

I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Konsultansvarig sökes till internationellt IT-orienterat tillväxtbolag!

Nu har vi äran att få hjälpa bolaget som verkar för att råda bot på kompetensbristen i vårt avlånga land - det genom att hitta Telescope Service nya konsultansvarig! Sverige är ett av de mest innovativa länderna i världen och utländsk arbetskraft har aldrig varit så efterfrågad som nu. Telescope Services letar efter dig som vill vara de nyanlända konsulternas högra hand och vägleda dem i deras nya arbetsplatser i Sverige. Vill du vara med på en högst spä... Visa mer
Nu har vi äran att få hjälpa bolaget som verkar för att råda bot på kompetensbristen i vårt avlånga land - det genom att hitta Telescope Service nya konsultansvarig!


Sverige är ett av de mest innovativa länderna i världen och utländsk arbetskraft har aldrig varit så efterfrågad som nu. Telescope Services letar efter dig som vill vara de nyanlända konsulternas högra hand och vägleda dem i deras nya arbetsplatser i Sverige. Vill du vara med på en högst spännande tillväxtresa samtidigt som du arbetar för ökad samhällstillväxt? Ansök idag!
“CONNECTING WORLD CLASS ENGINEERS WITH SWEDEN’S TECH INDUSTRY”
Att flytta till ett nytt land, ofta med partner och barn, kan vara en av de största förändringarna man upplever i livet. Såväl innan som under denna process ska konsulterna få stöd av personer som kan förmedla information och vägledning med empati och största förtroende.
Konsulterna ska kunna fokusera helhjärtat på kundens behov när de väl har kommit till Sverige och ska uppleva ett komplett stöd från Telescope Services, därför kommer du som Konsultansvarig vara en avgörande del av detta stöd.


Arbetsuppgifter:
Som Konsultansvarig hos Telescope Services kommer du att arbeta självständigt och kreativt, inom en bred definition av arbetsuppgifter. Du kommer bland annat hjälpa de anställda konsulterna med att komma till rätta både i hem- och arbetsmiljö, dagligen ha kontakt med dem gällande deras karriär och utveckling samt ständigt ha en dialog med kunderna för att hitta nya affärsmöjligheter. Du är den primära kontaktpersonen för konsulterna och fungerar som en länk mellan konsulterna och företagsledningen.
Då Telescope Services har konsulter runt om i Sverige kan resor förekomma.


Om dig:
För att trivas i rollen som Konsultansvarig tror vi att du är en person som älskar att jobba med människor, är lyhörd för deras behov och har en stor nyfikenhet för andra kulturer, språk och länder. Som person bör du vara självgående, nyfiken, strukturerad, prestigelös och flexibel. Vidare är du en person som tar eget ansvar och har ett genuint engagemang för Telescope´s konsult-kollegors välmående, arbetssituation och utveckling.
Kunskap av grundläggande IT-koncept.
Har tidigare erfarenhet av yrkesområden som IT, försäljning eller HR.
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, meriterande med ytterligare språkkunskaper.
B-körkort

Meriterande:
Erfarenheter från internationellt arbete eller internationella studier.
Kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljöarbete.
Universitetsexamen eller erfarenhet inom ekonomi eller personalvetenskap.
Operativ erfarenhet från rekrytering eller konsultförmedling.
Erfarenhet från HR-arbete inom konsultföretag.
Erfarenhet av analysarbete kring rekrytering och organisationsutveckling

Övrigt:
Telescope Services arbetar med rekrytering av specialist ingenjörer från hela världen och har funnits sedan år 1999. Huvudkontoret är i Lund men företaget har sälj- och rekryteringskontor i 12 andra länder därför är koncernspråket engelska.
Omfattning: 100%
Startdatum: Omgående
Placering: Lund

Stor vikt kommer att läggas vid ditt intresse för tjänsten.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Solutions och alla frågor kring tjänsten hanteras av Academic Solutions enligt kundens önskemål.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Julia, [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

HR- och löneansvarig på marknadsledande Rörläggaren AB - Malmö

Ansök    Nov 23    Standby Workteam AB    Personalansvarig
AB Rörläggaren är ett VS-företag, strategiskt beläget mitt i Öresundsregionen. Vi har ett väl utvecklat specialkunnande på totalentreprenader tillsammans med våra montörers höga kunskapsnivå. Vi glömmer inte att sörja för återväxten av duktiga medarbetare. Idag är vi 140 medarbetare och omsätter ca 250 milj. SEK. Sedan november 2014 ingår vi i Instalco. Här kan du läsa mer: https://rorlaggaren.se/om-oss HR- och löneansvarig till marknadsledande Rörlägg... Visa mer
AB Rörläggaren är ett VS-företag, strategiskt beläget mitt i Öresundsregionen. Vi har ett väl utvecklat specialkunnande på totalentreprenader tillsammans med våra montörers höga kunskapsnivå. Vi glömmer inte att sörja för återväxten av duktiga medarbetare. Idag är vi 140 medarbetare och omsätter ca 250 milj. SEK. Sedan november 2014 ingår vi i Instalco. Här kan du läsa mer: https://rorlaggaren.se/om-oss




HR- och löneansvarig till marknadsledande Rörläggaren AB – Malmö

Har du bred erfarenhet av HR frågor och söker efter ett omväxlande och roligt arbete? Vill du ha en central och viktig roll på ett marknadsledande malmöföretag med stark laganda? Vill du bli delaktig i Rörläggarens framgång genom att stödja, driva och möjliggöra utvecklingen av verksamheten? Tycker du, precis som vi att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega! Här ges du möjligheten att arbeta på ett värderingsstyrt bolag med ett starkt drivande engagemang.
Du kommer att ersätta nuvarande HR- och löneansvarig som går i pension efter flera års tjänstgöring. Företaget består idag av 140 motiverade och engagerade medarbetare och du kommer spela en central och viktig roll genom att arbeta verksamhetsnära och ge stöd när det kommer till samtliga HR- och lönefrågor. Du blir även en viktig kugge i verksamhetens utvecklingsarbete.

Arbetsuppgifter:
HR och Personalansvarig genom hela anställningscykeln
Strategiskt och operativt chefsstöd
Utbildningsplanering och kompetensförsörjning
Delta i interna utvecklingsprojekt
Genomföra och implementera utbildningar och aktiviteter kring våra värderingar
Arbetsmiljö och rehabilitering
Driva och utveckla HR-processen
Tolkning av kollektivavtal och rådgivare arbetsrätt
Personaladministration och statistik
Löneprocessen, förberedelse och genomförande, samt utveckla och säkerställa kvalitén i processen.
Hanterar bilförmåner
Employer Branding aktiviteter



Din bakgrund:
Du som söker har bred erfarenhet av HR- och lönefrågor, med flera års relevant arbetslivserfarenhet. Du har en akademisk utbildning som Personalvetare eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Agda, som är det HR-system som används för tidredovisning, löner och statistik på Rörläggaren. Du trivs med många kontaktytor och har en god kommunikationsförmåga. Du har en fallenhet för att engagera samt planera och strukturera ett arbete. Vidare har du ett starkt eget driv, är förtroendeingivande, prestigelös och jordnära.




Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.

I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Uppdragschef till Humana Assistans i Lund

Ansök    Aug 14    Humana AB    Personalansvarig
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor. Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra l... Visa mer
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor.

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi anställer just nu ytterligare en Uppdragschef till vårt kontor i Lund.

Om tjänsten
Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du samordnar våra kunders assistans och är närmsta chef för deras personliga assistenter. Dina arbetsuppgifter är varierande, men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.?Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även?har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå.?Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.?

Tjänsten?är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och tillträde sker enligt överenskommelse.
Dina huvudsakliga arbetstider är måndag-fredag kl. 08.00-17.00 men möten och samtal förekommer på andra tider, med anledning av kundernas varierande situation.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang & ansvar och har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare, personalvetare eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav. Som person är du trygg med mod att agera, strukturerad och noggrann.?

Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är lösningsfokuserad, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.

Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor.?Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet?och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som?medarbetare är en viktig del i?detta arbete.?Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Vill du veta mer om vad som händer hos oss i nuläget, eller hur det är att jobba hos oss, så kan du läsa på?vår hemsida www.humana.se. Tveka inte att hör av dig till oss om du har frågor eller funderingar.?

Vad?händer nu?
Urval sker löpande. Under rekryteringsprocessen kommer du att få genomgå intervjuer, personlighetstest och referenstagning.

Vill du veta?mer?om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Uppdragschef till Humana Assistans i Lund

Ansök    Apr 4    Humana AB    Personalansvarig
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor. Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra l... Visa mer
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor.

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi anställer just nu ytterligare en Uppdragschef till vårt kontor i Lund.

Om tjänsten
Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du samordnar våra kunders assistans och är närmsta chef för deras personliga assistenter. Dina arbetsuppgifter är varierande, men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.?Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även?har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå.?Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.?

Tjänsten?är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och tillträde sker enligt överenskommelse.
Dina huvudsakliga arbetstider är måndag-fredag kl. 08.00-17.00 men möten och samtal förekommer på andra tider, med anledning av kundernas varierande situation.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang & ansvar och har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare, personalvetare eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav. Som person är du trygg med mod att agera, strukturerad och noggrann.?

Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är lösningsfokuserad, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.

Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor.?Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet?och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som?medarbetare är en viktig del i?detta arbete.?Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Vill du veta mer om vad som händer hos oss i nuläget, eller hur det är att jobba hos oss, så kan du läsa på?vår hemsida www.humana.se. Tveka inte att hör av dig till oss om du har frågor eller funderingar.?

Vad?händer nu?
Urval sker löpande. Under rekryteringsprocessen kommer du att få genomgå intervjuer, personlighetstest och referenstagning.

Vill du veta?mer?om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Konsultchef med eller utan erfarenhet

Ansök    Dec 13    Konsultia AB    Personalansvarig
Saknar du kanske erfarenhet från bemanningsbranschen men är villig att lära dig? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du är med och för svensk industri framåt. Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under int... Visa mer
Saknar du kanske erfarenhet från bemanningsbranschen men är villig att lära dig? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du är med och för svensk industri framåt.

Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmåga att växa med rollen vill säga. För det är precis vad vi är på jakt efter.

Varför vi rekryterar
Vi märker av en stark efterfrågan på vår specialistkompetens inom industribemanning och expanderar nationellt. Vi startar upp på nya orter i takt med att vi hittar rätt medarbetare - en möjlighet för rätt person att växa snabbt.

Vem vi söker
Du är snabblärd, strukturerad och tycker om att bygga relationer. Du har kanske ingen tidigare erfarenhet av rollen men har andra positiva erfarenheter kopplat till exempelvis:

- Arbetsledning

- Arbetsmiljö med högt tempo

- Försäljning och/eller kundservice

Vad du kommer att göra
Du matchar och tillsätter konsulter, följer upp uppdrag hos kund, driver rekryteringsprocesser från början till slut samt har personalansvar för konsulterna du rekryterat. Du skapar nätverk, långsiktiga relationer och vidareutvecklar affären tillsammans med våra kunder.

För att trivas hos oss gillar du att vi

- växer genom kundfokus, engagemang, stort eget ansvar och kul på jobbet.

- arbetar med några av Sveriges starkaste industriföretag.

- tror på att låta våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss - vi internrekryterar oftast när chefstjänster ska tillsättas.

Krav

B-körkort

Startskott
Enligt överenskommelse. Ansökan vill vi ha senast den 8 januari. Skriv några kortfattade rader om varför du söker tjänsten och länka till din LinkedIn-profil, eller bifoga CV om du föredrar det.

Vid frågor vänligen kontakta Johan Alm, HR-chef, [email protected] eller 070-28 93 110

Bästa med Konsultia? Vi frågade några medarbetare!

För svensk industri framåt
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi både kunder och medarbetare som gör skillnad för Sverige varje dag.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag, men också varifrån du arbetar.

Konsultia har kontor i Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå och Mora. Fler är på gång och öppnar i takt med att vi hittar rätt personer! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se (http://www.konsultia.se/) Visa mindre

Områdesansvarig Personal i Lund

Ansök    Feb 21    Homemaid AB (Publ)    Personalansvarig
ARBETSUPPGIFTER I din roll som Områdesansvarig kommer du tillsammans med ditt team se till att den dagliga verksamheten flyter på som den ska. Du ansvarar för områdets kunder och personal genom att aktivt arbeta med kund- och personalnöjdhet samt ha ett delegerat resultatansvar i enlighet med budget och förväntningar. I personalansvaret ingår att rekrytera och introducera ny personal, ett moment som värderas och prioriteras högt hos oss på HomeMaid. Du beh... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Områdesansvarig kommer du tillsammans med ditt team se till att den dagliga verksamheten flyter på som den ska. Du ansvarar för områdets kunder och personal genom att aktivt arbeta med kund- och personalnöjdhet samt ha ett delegerat resultatansvar i enlighet med budget och förväntningar.
I personalansvaret ingår att rekrytera och introducera ny personal, ett moment som värderas och prioriteras högt hos oss på HomeMaid.
Du behöver vara bekväm med att kontakta nya kunder men även bearbetning av befintliga kunder då du i din roll är med och bidrar till kontorets och verksamhetens utveckling.
Rollen innehåller också en administrativ sida där du hanterar offertskrivning, fakturering och tidsrapportering.

Du kommer främst utföra arbetsuppgifter som:

- Planering och optimering av personalens arbetsschema.
- Rekrytering och introduktion av nya medarbetare.
- Försäljningsaktiviteter i form av marknadsbearbetning och merförsäljning.
- Uppföljning och delaktighet i budgetarbete samt prissättning.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap, administrativt arbete och har service ut i fingerspetsarna. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta med människor, att ta ansvar och att arbeta aktivt och engagerat för att uppnå goda resultat och ett välmående team.
Vidare behöver du känna dig bekväm med att hantera olika arbetsmoment samtidigt och snabbt kunna styra om när stunden kräver det utan att tumma på kvalitén. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning men inget krav.

Viktigt för tjänsten:

- Dokumenterad erfarenhet av att leda och fördela arbete i team.
- God samarbetes- och kommunikationsförmåga.
- God systemvana.
- B-körkort.
- God kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.



OM TJÄNSTEN
Arbetstider är främst 07.00-16.00 måndag-fredag och förmåner ingår i tjänsten.
Teamet består idag av flertalet serviceassistenter, säljare och interna tjänstemän.

Placering: Lund
Anställning: 100%, 6 månader provanställning.
Tillträde: start omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Ansök senast:

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005. Visa mindre

Personalledningschef - Lund

Ansök    Jun 22    Nobina Sverige AB    Personalansvarig
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se Vårt erbjudande     Vill du vara med på vår förändringsresa? V... Visa mer
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se
Vårt erbjudande    
Vill du vara med på vår förändringsresa? Vi inför nu en ny roll som Personalledningschef där du kommer att få stor möjlighet att påverka Nobinas affär och den utveckling vi står inför. Du kommer in i en spännande utvecklingsfas mot ett proaktivt och enhetligt arbetssätt vilket innefattar utveckling av personal, effektiv och kvalitetssäkrad uppföljning och tydlig målstyrning.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en arbetsledande position, kanske har du tidigare arbetat som avdelningschef, enhetschef, arbetsledare eller personalchef?
Om rollen
Som Personalledningschef ansvarar du ytterst för att trafikområdet är bemannat med rätt antal förare, som har rätt kompetens och förutsättningar för att bidra till trafikområdets mål. Du ansvarar för att leda och utveckla trafikområdets gruppchefer som i sin tur är ansvariga för ca 250 förare uppdelade på fyra bussdepåer i trafikområde Lund. I nära dialog coachar, leder och utvecklar du ditt team och arbetar aktivt med att bygga upp en kultur utifrån våra värderingar där kundnöjdhet och service till resenären är i fokus.   
Du har helhetsansvaret för att personalledningsarbetet drivs kostnadsmedvetet, effektivt och hållbart. I arbetet ingår även uppföljning av rehabilitering, avvikelser, kundsynpunkter och nyckeltal samt det yttersta ansvaret för trafikområdet rekryterings och utbildningsarbete.
I trafikområdets ledningsgrupp representerar du ansvarsområde personal och är aktivt delaktig i att utveckla trafikområdets verksamhet framåt. Du rapporterar till trafikområdets Affärschef och är i din roll rådgivande till övriga chefer på området inom personalfrågor.
Personliga egenskaper  
Vi söker dig som har;
En stark passion för personalutveckling
God förmåga att leda andra
Resultatet i fokus och har förmågan att se till helheten och verksamhetens affär
Förmågan att arbeta strukturerat och analytiskt
Förmåga att prioritera, delegera och styra mot uppsatta mål
God kommunikativ förmåga som skapar delaktighet och engagemang i trafikområdet
Stark drivkraft och ansvarstagande
Förmåga att bygga och utveckla goda relationer
Kvalifikationer
Vi ser att du har;
Erfarenhet av att arbeta som ledare, gärna i en personalintensiv bransch
God kunskap inom arbetsrätt
Erfarenhet av att arbetat med förändringsledning
Stor förståelse för affären och erfarenhet av att jobba mål- och resultatinriktat.
Arbetat både operativt och strategiskt
Meriterande kvalifikationer:
Erfarenhet av att leda andra ledare
Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. PA-området
Nobina är ett värderingsdrivet företag som arbetar inkluderande med människor med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tror på styrkan i mångfald och vi värdesätter och välkomnar alla.
Om tjänsten  
Tjänsten är på heltid med stationeringsort i Lund.
Fackliga kontaktpersoner
Åsa Löwner, SACO, [email protected] 28 68
Lars Alm, Unionen,[email protected] 32 54
Ansökan   
Vi vill ha din ansökan senast den 16/8 men vänta inte med att söka då urval sker löpande.
Välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi o... Visa mer
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor och fantastiska kunder? Välkommen till Assistans för dig!

Assistans för dig befinner sig i ett expansivt skede och söker löpande fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Lund.

Rollen som kund- och personalansvarig

Som kund- och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för kunden och är dels arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara komplex men den är också spännande och utvecklande. Till din hjälp för att hålla god kvalitet i dina assistansuppdrag har du bland annat assistansbranschens bästa IT-stöd, rekryteringsassistenter, bemanningsassistenter, löneadministratörer, rekryterare och jurister. Assistans för digs ambition är att genom dessa avlastande funktioner ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.

Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
- Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
- Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
- Kundmöten, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal
- Coachning och arbetsledning av personliga assistenter
- Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc.

Vem är du?

För att trivas i rollen som kund- och personalansvarig ser vi att du som söker är driven, empatisk och engagerad. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter, där du arbetar självständigt, men samtidigt ingår du i ett team där man hjälper varandra. Du kommer att möta olika typer av människor och behöver ha en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du har en relevant teoretisk bakgrund och/eller annan relevant erfarenhet som kan anses lämplig för tjänsten. Det är en fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.

Vad erbjuder Assistans för dig?

Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och vi ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna i företaget. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.

Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning tillämpas.

Arbetstid
Huvudsakliga arbetstider är måndag-fredag kl. 08.30-17.00 men möten och samtal kan förekomma på andra tider, med anledning av kundernas varierande situation.

Körkort
B-körkort och körvana krävs eftersom många av våra kunder bor en bit bort från kontoret och inte sällan på landsbygden.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.

Kontaktpersoner
Karin Brange, regionchef, 046 272 66 33
Emma Wernebjer Cervinus, kontorsansvarig Göteborg 031 389 66 41
Ida Tollstam, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 34 Visa mindre

Senior HR Partner

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Con... Visa mer
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.

As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.

Who you are

As a person you are empathetic, and you are known to be structured and process savvy in your daily work. You are a good team player with the ability to facilitate collaboration between others. You behold high integrity and are an active listener and can therefore easily develop our processes in a strategical way.

About the job

In this position your work tasks will be:
* Develop and continuously maintain the internal communication channels within HR.
* Day-to-day sparring with HR Business Partner and managers within Employee Relations areas such as performance, terminations, sick leave, terms & conditions, compensation packages.
* Ensure compliance with internal guidelines, legislation, collective agreements.
* Deliver highly effective and trusted sparring to our leaders as well as our HRBP´s.
* Actively participate in Work council, HSE-organization, site management, local crisis management team.
* Being responsible in keeping intranet up to date within Employee Relations area.
* Guide HR Partners, Talent Acquisition Partners and HR Shared Services within the GDPR compliance area.

What you know
* Experience within internal communications and GDPR compliance.
* Knowledge within employment and labour law area.
* Strong collaboration and stakeholder management-skills.
* Experience of building relationships across all levels and areas of the business along with a pragmatic approach to problem-solving.
* Relevant HR qualification or equivalent.
* At least 3-5 years of work experience within the Employee Relations area.

For more information, please contact

Bernard Oghene, HR Shared Service Center Manager Sweden and Denmark at +46 73 053 2245 or [email protected]

Milena Pramgård, Talent Acquisition Partner, [email protected]

For Union Information, please contact:

Bodil Arvidsson, Akademikerföreningen +46 730 696 143

Bror Garcia Lantz, Unionen  +46 709 366 985

Stefan Sandell, Ledarna  +46 709 787 364

We are looking forward to your application. Applications sent directly via email will be disregarded without notice. Applications will be reviewed continuously as they come.

Please send your application no later than September 27th, 2022. Visa mindre

HR Partner (föräldravikariat)

Ansök    Jul 3    Alfa Laval    Personalansvarig
Introduction Vi skapar bättre levnadsvillkor för människor. Vi gör det genom att bidra till en mer hållbar framtid med våra tekniska innovationer. Vi älskar det vi håller på med och vi är väldigt bra på det vi gör. Men nu vill vi bli ännu bättre! Vi söker passionerad HR Partner till HR Customer Support. Så, vad ska du göra idag? Who you are Vem är du? Du brinner för HR och service. Du trivs med att arbeta i ett team och är duktig på att se helheten samt... Visa mer
Introduction

Vi skapar bättre levnadsvillkor för människor. Vi gör det genom att bidra till en mer hållbar framtid med våra tekniska innovationer. Vi älskar det vi håller på med och vi är väldigt bra på det vi gör. Men nu vill vi bli ännu bättre! Vi söker passionerad HR Partner till HR Customer Support.
Så, vad ska du göra idag?

Who you are

Vem är du?
Du brinner för HR och service. Du trivs med att arbeta i ett team och är duktig på att se helheten samt att ha många bollar i luften samtidigt. Du är flexibel, prestigelös och bidrar med en positiv anda i ditt dagliga arbete.
Du vill bidra till att vår HR Customer Support fortsätter leverera förstklassig service till vår verksamhet.

What about the job

Om jobbet
HR Customer Support ger snabb och kvalificerad support i olika HR frågor till våra medarbetare och chefer. Du har en viktig roll i att bidra i ständiga förbättringar inom vårt HR service center genom att se till helheten.
Tjänsten är ett vikariat på 1 år.

What you know

Vad du kan
Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta inom HR. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett HR service center. Du har god vana av att arbeta i HR-system och gärna Workday.

Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift, och har akademisk utbildning inom HR, eller motsvarande erfarenhet.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder.

Contact details

För mer information om tjänsten
Annette Lynge Iwersen, Manager HR Customer Support & Payroll, 0702-835976
Lisa Johansson, Talent Acquisition, 0730-967057

Facklig information
Bror Garcia Lantz, Unionen, 0709-366985
Bodil Arvidsson, Akademikerna, 0730-696143

Välkommen med din ansökan senast 2019-08-11

Add video (URL link and text only) Visa mindre

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågo... Visa mer
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor? Välkommen till Assistans för dig!

Assistans för dig befinner sig i ett expansivt skede och söker löpande fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu ytterligare kund- och personalansvariga till vårt kontor i Lund.

Rollen som kund- och personalansvarig
Som kund- och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för kunden och är dels arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara komplex men den är också väldigt spännande och utvecklande. Till din hjälp för att hålla god kvalitet i dina assistansuppdrag har du bland annat ett intranät, en akutbemanningsfunktion, en löneadministration och jurister. Assistans för digs ambition är att ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.

Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
- Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
- Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
- Kundmöten, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal
- Coachning och arbetsledning av personliga assistenter
- Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc

Vem är du?
För att trivas i rollen som kund- och personalansvarig ser vi att du som söker är trygg, empatisk och engagerad. Du trivs i en miljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter, där du arbetar strukturerat, självständigt och effektivt. Du kommer att möta olika typer av människor och behöver ha en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du har en relevant teoretisk bakgrund och/eller annan erfarenhet som kan anses lämplig för tjänsten. Det är en fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.

Vad erbjuder Assistans för dig?
Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna i företaget. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.

Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning tillämpas.

Arbetstid
Företrädesvis måndag-fredag kl 08.30-17.00. Viss flexibilitet önskas med anledning av att våra kunder ibland behöver ses eller samtala utanför arbetstid. Inrikesresor kan förekomma i arbetet.

Körkort
B-körkort och körvana krävs.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.

Kontaktpersoner
Karin Brange, Regionchef, telefonnr 046 272 66 33
Johanna Lindstrand, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 32 Visa mindre

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågo... Visa mer
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor? Välkommen till Assistans för dig!

Assistans för dig befinner sig i ett expansivt skede och söker löpande fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu ytterligare en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Lund.

Rollen som kund-och personalansvarig
Som kund- och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för kunden och är dels arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara komplex men den är också väldigt spännande och utvecklande. Till din hjälp för att hålla god kvalitet i dina assistansuppdrag har du bland annat ett intranät, en akutbemanningsfunktion, en löneadministration och jurister. Assistans för digs ambition är att ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.

Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
- Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
- Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
- Kundmöten, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal
- Coachning och arbetsledning av personliga assistenter
- Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc

Vem är du?
För att trivas i rollen som kund-och personalansvarig ser vi att du som söker är driven, empatisk och engagerad. Du trivs i en miljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter, där du arbetar strukturerat, självständigt och effektivt. Du kommer att möta olika typer av människor och behöver ha en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du har en relevant teoretisk bakgrund som exempelvis socionom eller annan relevant erfarenhet som kan likställas med kompetenskraven för tjänsten. Det är en stor fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.

Vad erbjuder Assistans för dig?
Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna i företaget. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.

Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning tillämpas.

Arbetstid
Företrädesvis måndag-fredag kl 08.30-17.00. Viss flexibilitet önskas med anledning av att våra kunder ibland behöver ses eller samtala utanför arbetstid. Inrikesresor kan förekomma i arbetet.

Körkort
B-körkort och körvana krävs.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.

Kontaktpersoner
Karin Brange, regionchef, telefonnr 046 272 66 33

Johanna Lindstrand, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 32

Sofia Hansén, förtroendevald i Akademikerföreningen, telefonnr 046 272 66 43 Visa mindre

Personalchef

Ansök    Apr 8    HEMSERVICE2 AB    Personalansvarig
Om oss:Vi bedriver städning mot privat och företagskunder runt om i Lunds kommun och är idag strax under 10 anställda. Vi är nu i en expansiv och utvecklande fas där vi bland annat letar efter en personalchef.Arbetsuppgifter:Personalansvar, rekrytering, upplärning, uppföljning, arbetsrätt, trivsel mm. Tjänsten kommer också delvis innebära ett kundansvar, befintlig kundkontakt, kundnöjdhet, uppföljning mm. Tjänsten kan under vissa omständigheter innebära mi... Visa mer
Om oss:Vi bedriver städning mot privat och företagskunder runt om i Lunds kommun och är idag strax under 10 anställda. Vi är nu i en expansiv och utvecklande fas där vi bland annat letar efter en personalchef.Arbetsuppgifter:Personalansvar, rekrytering, upplärning, uppföljning, arbetsrätt, trivsel mm. Tjänsten kommer också delvis innebära ett kundansvar, befintlig kundkontakt, kundnöjdhet, uppföljning mm. Tjänsten kan under vissa omständigheter innebära mindre del städning vid behov tex vid sjukdomar mm.Kriterier:Dokumenterad erfarenhet av rekrytering är meriterande men inte ett krav.Dokumenterad ledningsbefattning tex arbetsledare, städledare, gruppchef etc.Dokumenterad städerfarenhet. Visa mindre

HR - Ansvarig

Ansök    Mar 22    Wise Professionals    Personalansvarig
Vi är ett bolag i tillväxt med stora visioner och ett härligt driv. Ett intresse för affären och en förståelse för sälj och kund tycker vi är viktigt. Du har ett positivt och resultatorienterat förhållningssätt samt arbetar noggrant och strukturerat för att säkerställa att vi är en bra arbetsgivare för både befintliga som nya medarbetare. Med dig som en del i gänget är ambitionen att göra varje individ snabbare, smartare, bättre och säkra att vi behåller d... Visa mer
Vi är ett bolag i tillväxt med stora visioner och ett härligt driv. Ett intresse för affären och en förståelse för sälj och kund tycker vi är viktigt. Du har ett positivt och resultatorienterat förhållningssätt samt arbetar noggrant och strukturerat för att säkerställa att vi är en bra arbetsgivare för både befintliga som nya medarbetare. Med dig som en del i gänget är ambitionen att göra varje individ snabbare, smartare, bättre och säkra att vi behåller den arbetsglädje som finns i bolaget idag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du har helhetsansvaret för HR på bolaget och kommer att jobba nära VD i de strategiska frågorna. Ditt ansvarsområde kommer att vara brett och omfatta allt från arbetsrättsliga frågor, administration, policys, kompetenskartläggning, interna utvecklingsmöjligheter, rekrytering och profilering. Din första tid hos oss kommer att innebära att sätta dig in i nuläget för att tillsammans med VD prioritera och sedan genomföra. Vi ser hellre att vi slutför en sak än att vi startar fem.

Du arbetar kontinuerligt med att förbättra och vidareutveckla HR hos oss. Vi är 55 anställda och du rapporterar till VD. Tjänsten är placerad i Lund.

Vem söker vi?

För att lyckas i den här rollen tror vi att du har erfarenhet av att självständigt driva HR processer från ax till limpa. Du är trygg med att sätta rutiner, strukturer och processer, är väl bevandrad inom arbetsrätt och van vid att stödja i arbetsrättsliga frågor. Vi behöver en problemlösare och någon som utmanar inom ditt gebit. Du besitter integritet och är en utmärkt kommunikatör.

Om PDSVision

PDSVision hjälper organisationer att hantera och mitigera den komplexitet som idag finns i produktutveckling. Med expertis inom områdena produktlivscykelhantering (PLM) och datorstödd design (CAD) och vad som ligger i anslutning till dessa, hjälper PDSVision organisationer genom produktutvecklingsprocessen. Detta med resultat i en högre grad av effektivitet hos ingenjörer och andra medarbetare.

PDSVision tar ansvar för alla bitar av leveransen och erbjuder programvara, support, tjänster och utbildning med starkt fokus på ”best practises” inom olika discipliner. Allt för att kunna vara en komplett leverantör av alla olika delsystem som behövs för att stödja produktframtagning. PDSVision AB ingår i PDS Vision Group med systerbolag i USA, Tyskland, Norge, Danmark, Finland och England.

Nyfiken?

I denna rekrytering samarbetar PDSVision med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hägglöf på [email protected] eller 076 0001864.

För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Sista ansökningsdagen är 7 april. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

Wise Professionals är Rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar – på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Visa mindre

Planner till PwC

Ansök    Apr 3    Adecco Sweden AB    Personalansvarig
Har du erfarenhet ifrån administration och serviceyrken, är du kommunikativ och gillar struktur? Är du dessutom redo för en ny utmaning med chans till utveckling? Då kan detta vara något för dig och jag tycker att du ska söka tjänsten som Planner till PwC i Lund nu! Om tjänsten Tjänsten är på heltid och innebär att du kommer att ingå i PwC:s planeringsfunktion. Här har du ett ansvar för kapacitetsplaneringen på Delivery Center. I tjänsten ingår mycket ko... Visa mer
Har du erfarenhet ifrån administration och serviceyrken, är du kommunikativ och gillar struktur? Är du dessutom redo för en ny utmaning med chans till utveckling? Då kan detta vara något för dig och jag tycker att du ska söka tjänsten som Planner till PwC i Lund nu!

Om tjänsten
Tjänsten är på heltid och innebär att du kommer att ingå i PwC:s planeringsfunktion. Här har du ett ansvar för kapacitetsplaneringen på Delivery Center. I tjänsten ingår mycket kommunikation med interna kollega i Lund såväl som externa kollegor då du är mottagare av beställningar som inkommer ifrån revisionsteam i hela Sverige. I din roll agerar du spindeln i nätet och löser situationer kan uppstå i det dagliga arbetet.

Delivery Center i Lund är en firmagemensam stödfunktion åt PwCs revisionsteam i hela landet. Delivery Centers syfte att stödja deras kunder i att skapa värdetillväxt och trygghet.

I din roll som planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- ta emot orderflödet och löpande allokera beställningar från teamen till lämpliga medarbetare
- vara kontaktperson för revisionsteamen
- koordinera, planera och omplacera ärenden i nära dialog med DC:s medarbetare och teamledare
- förmedla acesser till databaser till personal inom DC

Om dig
Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet inom arbete med administration, gärna inom företagsekonomi och redovisning. Arbetslivserfarenhet från serviceyrken är meriterande, gärna inom restaurang, hotell, vård och omsorg eller kundtjänst/helpdesk. Här krävs det att du som person är stresstålig och har en förmåga att kunna prioritera och koordinera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Inom PwC värderar man ett gott samarbete och det viktigt att du är en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs. Du sitter i ett öppet kontorslandskap med flexibla arbetsplatser, lokalerna ligger i Lund.

Viktigt för tjänsten är:
- van PC-användare och behärskar Officepaketet främst Excel
- du arbetar självständigt och ansvarsfullt
- har god problemlösningsförmåga
- strukturerad, analytisk och noggrann i sitt arbetssätt
- flytande engelska och svenska i både tal och skrift - har en god kommunikationsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Planner är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på till och med slutet av juni 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos PwC.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Ida-Maria Karlsson via tel: 0736 84 72 91 eller mail: [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord Planner, ärendehantering, kommunikation, PwC, Adecco, Lund, ekonomi, koordinator, Visa mindre