Lediga jobb som Webbansvarig/Webbstrateg i Lund

Se lediga jobb som Webbansvarig/Webbstrateg i Lund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lund som finns hos arbetsgivaren.

Webbadministratör/säljare

Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik... Visa mer
Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik även webbhandel där vi ser en fin utvecklingspotential. Miljögården vill bli bäst på att sälja möbler och inredning över nätet.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du blir del av ett positivt team. Vi tror på samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag! Du ska trivas att arbeta i ett högt tempo och inte vara rädd för att hugga tag i uppgifter när de dyker upp. Arbetsplatsen har ett öppet klimat som gör att det är lätt att trivas.
Tjänsten
Som webbadministratör kommer du bland annat att arbeta med administration av Webbshoppen. Du har daglig kontakt med ledningen, säljarna och dina Webb-kollegor. Annonser och nyhetsbrev skickas till ledningen för godkännande och eventuella ändringar. Det är en väldigt bred tjänst som innebär att du ska kunna skifta mellan olika uppgifter och prioritera deadlines. Vi arbetar InHouse i PC.
Som säljare i butiken krävs kassavana och en hög grad av kundservice. Du har ett stort intresse för möbler och inredning och det är meriterande om du har arbetat med några av våra varumärken tidigare.
Exempel på arbetsuppgifter
- Löpande uppdatera och underhålla Webbshoppen med produkter, priser och bilder. Skapa och sköta kampanjer, dels från leverantörer men också våra egna.
- Designa annonser för webb och tryckt media. Vi annonserar flitigt i tryckta dagstidningar och magasin.
- Underhålla sociala-medier, Facebook och Instagram.
- Göra nyhetsbrev i Mailchimp. Vi skickar ut minst ett per vecka.
-expediera i kassan och hjälpa kunder med frågor och vägleda dem.
-Kundservice och sälj
Kvalifikationer
- Du har ett intresse för möbler och formgivning.
- Mycket god kunskap i Adobe-sviten, främst Photoshop och InDesign.
-Du har ett intresse för fotografering och redigering.
- Tidigare arbetat med en Webbshop samt administrativt arbete. Erfarenhet av att jobba med WordPress eller liknande, gärna front- och back-end.
- Kunskap inom Google annonsering, SEM och SEO är meriterande.
- Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift.
- Du bör vara kommunikativ, noggrann, kreativ, utåtriktad och initiativtagande.
- Du arbetar systematiskt och effektivt.
- Som person är du positiv, strukturerad och ordningsam.
- Du ser inga problem med att anpassa din design efter önskemål och givna ramar.
- Meriterande om du har tidigare kunskaper av Visma affärssystem eller liknande med tyngdpunkt på artikel och lagersaldo.
Anställningen
Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tjänsten är en kombinerad tjänst med tyngdpunkt på webben. Arbetet innebär webbarbete på vardagar med 1 ledig vardag i veckan. Arbetstid 9-17.15
Butiksarbete varannan helg lörd-sönd 11-17. OB-ersättning enligt detaljhandelsavtalet.
Arbetet kräver att man är fysiskt på plats i butiken i Lund.
tillträde snarast
Välkommen med din ansökan som ska innehålla CV med födelsedatum, personligt brev, foto av dig och en portfolio med tidigare arbeten. Skicka ansökan till [email protected] och märk ansökan "Webbadministratör/säljare"
Sista ansökningsdagen är 29e oktober, men vi gör intervjuer löpande. Visa mindre

Webbadministratör/Grafisk designer

Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik... Visa mer
Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik även webbhandel där vi ser en fin utvecklingspotential.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du blir del av ett positivt team. Vi tror på samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag! Du ska trivas att arbeta i ett högt tempo och inte vara rädd för att hugga tag i uppgifter när de dyker upp. Arbetsplatsen har ett öppet klimat som gör att det är lätt att trivas.
Tjänsten
Som webbadministratör kommer du bland annat att arbeta med administration av Webbshoppen. Du har daglig kontakt med ledningen, säljarna och dina Webb-kollegor. Annonser och nyhetsbrev skickas till ledningen för godkännande och eventuella ändringar. Det är en väldigt bred tjänst som innebär att du ska kunna skifta mellan olika uppgifter och prioritera deadlines. Vi arbetar InHouse i PC.
Exempel på arbetsuppgifter
• Löpande uppdatera och underhålla Webbshoppen med produkter, priser, bilder, skriva in webbordrar. Skapa och sköta kampanjer, dels från leverantörer men också våra egna.
• Designa annonser för webb och tryckt media. Vi annonserar flitigt i tryckta dagstidningar och magasin.
• I viss mån underhålla sociala-medier, Facebook och Instagram.
• Göra nyhetsbrev i Mailchimp. Vi skickar ut minst ett per vecka.
Kvalifikationer
• Du har ett intresse för möbler och formgivning.
• Mycket god kunskap i Adobe-sviten, främst Photoshop och InDesign.
• Gärna ha ett intresse för fotografering och redigering.
• Tidigare arbetat med en Webbshop samt administrativt arbete. Erfarenhet av att jobba med WordPress eller liknande, gärna front- och back-end.
• Kunskap inom Google annonsering, SEM och SEO är meriterande.
• Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift.
• Du bör vara kommunikativ, noggrann, kreativ, utåtriktad och initiativtagande.
• Du arbetar systematiskt och effektivt.
• Som person är du positiv, strukturerad och ordningsam.
• Du ser inga problem med att anpassa din design efter önskemål och givna ramar.
• Meriterande om du har tidigare kunskaper av Visma affärssystem eller liknande med tyngdpunkt på artikel och lagersaldo.
Anställningen
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning från 3e juni-26e juli med chans till förlängning.
tillträde 3 juni
Välkommen med din ansökan som ska innehålla CV, personligt brev, foto av dig och gärna en portfolio. Skicka ansökan till [email protected] och märk ansökan "Webbadministratör"
Sista ansökningsdagen är 2 juni, men vi gör intervjuer löpande. Visa mindre

Webbadministratör/Grafisk designer

Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik... Visa mer
Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik även webbhandel där vi ser en fin utvecklingspotential.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du blir del av ett positivt team. Vi tror på samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag! Du ska trivas att arbeta i ett högt tempo och inte vara rädd för att hugga tag i uppgifter när de dyker upp. Arbetsplatsen har ett öppet klimat som gör att det är lätt att trivas.
Tjänsten
Som webbadministratör kommer du bland annat att arbeta med administration av Webbshoppen. Du har daglig kontakt med ledningen, säljarna och dina Webb-kollegor. Annonser och nyhetsbrev skickas till ledningen för godkännande och eventuella ändringar. Det är en väldigt bred tjänst som innebär att du ska kunna skifta mellan olika uppgifter och prioritera deadlines. Vi arbetar InHouse i PC.
Exempel på arbetsuppgifter
• Löpande uppdatera och underhålla Webbshoppen med produkter, priser, bilder, skriva in webbordrar. Skapa och sköta kampanjer, dels från leverantörer men också våra egna.
• Designa annonser för webb och tryckt media. Vi annonserar flitigt i tryckta dagstidningar och magasin.
• I viss mån underhålla sociala-medier, Facebook och Instagram.
• Göra nyhetsbrev i Mailchimp. Vi skickar ut minst ett per vecka.
Kvalifikationer
• Du har ett intresse för möbler och formgivning.
• Mycket god kunskap i Adobe-sviten, främst Photoshop och InDesign.
• Gärna ha ett intresse för fotografering och redigering.
• Tidigare arbetat med en Webbshop samt administrativt arbete. Erfarenhet av att jobba med WordPress eller liknande, gärna front- och back-end.
• Kunskap inom Google annonsering, SEM och SEO är meriterande.
• Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift.
• Du bör vara kommunikativ, noggrann, kreativ, utåtriktad och initiativtagande.
• Du arbetar systematiskt och effektivt.
• Som person är du positiv, strukturerad och ordningsam.
• Du ser inga problem med att anpassa din design efter önskemål och givna ramar.
• Meriterande om du har tidigare kunskaper av Visma affärssystem eller liknande med tyngdpunkt på artikel och lagersaldo.
Anställningen
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start omgående-12e augusti med chans till förlängning.
tillträde:omgående
Välkommen med din ansökan som ska innehålla CV, personligt brev, foto av dig och gärna en portfolio. Skicka ansökan till [email protected] och märk ansökan "Webbadministratör"
Sista ansökningsdagen är 17e juni, men vi gör intervjuer löpande. Visa mindre

Vikarierande webbredaktör - 6 månader

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. ... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Sociologiska institutionen söker nu en vikarierande webbredaktör i sex månader som ska arbeta med att upprätthålla och utveckla vår webbnärvaro.

Du kommer att arbeta med kommunikation i samverkan med ledning, administrativ personal, forskare och annan personal, samt webbnätverket inom fakulteten.

Arbetsuppgifter

Som webbredaktör kommer du att arbeta med löpande uppdatering och utveckling av våra webbplatser så att de håller hög kvalitet och möter organisationens och besökarnas behov. Du kommer att arbeta mycket operativt med löpande förvaltning och uppdatering av innehåll, men också strategiskt med långsiktig planering och utveckling.

Du arbetar inom utbildning, forskning och samverkan och använder främst webbpubliceringsverktyget Drupal. Du arbetar mycket självständigt, men har tillgång till fakultetens nätverk av webbredaktörer.

Webbredaktören ska bland annat

- Ansvara för att alla webbsidor är uppdaterade (i samarbete med studieadministration, personal och ledning)
- Skriva tilltalande och målgruppsanpassade texter på både svenska och engelska
- Bearbeta andras texter inför publicering
- Publicera nyheter på webben
- Fotografera och bearbeta egna och andras bilder

Önskvärda kvalifikationer

- Kommunikatörsutbildning på högskolenivå eller motsvarande
- Erfarenhet av arbete som webbredaktör
- Mycket god skriftlig och muntlig förmåga på både svenska och engelska
- Erfarenhet av att arbeta med forsknings- och utbildningskommunikation i högskolesektorn
-  Erfarenhet av att administrera och publicera i CMS, gärna Drupal.
- Erfarenhet av att arbeta med formgivning av trycksaker och bildredigering i exempelvis InDesign och Photoshop.
- Erfarenhet av webbanalysverktyg som Matomo eller Google Analytics. 

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga, servicekänsla och initiativförmåga. Du är självgående, har lätt för att lära och driver och planerar gärna på egen hand.

Mer om oss:

Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet.

Sociologiska institutionen i Lund består av två discipliner, sociologi och socialantropologi. Gemensamt för dessa är att de försöker förstå och förklara människan och samhället i deras sociala, kulturella och historiska sammanhang. Institutionens forskning omfattar empiriska studier av centrala samtidsproblem, kritisk samhällsanalys, samt utveckling av samhällsvetenskapliga teorier och metoder.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Content Strategist for a client in Lund

Dina arbetsuppgifter Background: The Technology Promotion department plays a crucial role in facilitating collaboration between the customers business units and external software developers. Through the use of APIs/SDKs, we enable developers to harness the power of the products and solutions. Our team consists of diverse individuals who are passionate about their work and are dedicated to inspiring and supporting API users in creating innovative applicatio... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Background:
The Technology Promotion department plays a crucial role in facilitating collaboration between the customers business units and external software developers. Through the use of APIs/SDKs, we enable developers to harness the power of the products and solutions. Our team consists of diverse individuals who are passionate about their work and are dedicated to inspiring and supporting API users in creating innovative applications that utilize the customers cutting-edge technologies.

We are seeking an experienced content strategist who can elevate us to new heights. Our goal is to deliver a remarkable and seamless user experience on our developer portal. To excel in this role, you must possess exceptional individual performance capabilities as well as effective team leadership and management skills.

Your primary responsibility will be to set the direction and improve the user experience of the devportal in order to achieve our desired business outcomes. This includes ensuring that the website complies with Sony brand policies and legal requirements. You will also be in charge of leading our team of technical writers and marketers to create content, as well as working closely with our web infrastructure team. Additionally, you may be required to manage specific assignments with external agencies as needed.

As an individual contributor, you will play a key role in creating content for our developer programmes, occasionally serving as the content designer for a specific programme. This is a strategic position that will involve collaborating with management to drive the devportal and outreach strategy in alignment with the overall objectives of the group.

Job assignments:
- Develop and implement the content strategy for the developer portal
- Ensure compliance with Sony website policies, including content, branding, user data privacy, and social media accounts
- Lead a team of API technical writers and marketers, collaborating closely with Developer Partner Engineers/Advocates and the devportal infrastructure team to maintain a consistent and cohesive developer experience
- Advocate for developer engagement with top managers and stakeholders, emphasizing its importance for their teams
- Plan and execute developer marketing campaigns to drive adoption and generate leads

- Collaborate with product teams to create various types of content, such as developer guides, blog posts, infographics, customer case studies, white papers, videos, code samples, and surveys, to increase awareness and establish thought leadership
- Create compelling content that effectively communicates technical information in a logical and understandable manner
- Ensure all content aligns with the brand's style, quality, and tone of voice, and optimize it for search engines and user experience across all channels, including online, social media, email, mobile, and video
- Develop style guides that define the desired writing style and tone for engaging content
- Continuously monitor the effectiveness of the content strategy, establish key analytics and success metrics, and make necessary refinements as needed


Qualifications:
- Strong understanding of the developer audience, device SDKs, REST APIs, and their role in enabling business
- Demonstrated ability to develop and execute marketing and content strategies for developer-focused websites or product portals, with clear goals and objectives
- Proficiency in Content Management Systems (CMS), keyword research tools, social media platforms, Search Engine Optimization (SEO), and Search Engine Marketing (SEM)
- Working knowledge of user data privacy policies, website accessibility standards, and company branding policies
- Proven experience creating and editing technical content for various platforms, such as API technical writing.
- Excellent communication skills to communicate content design work, information architecture, and the rationale behind proposals

Candidates are required to provide recent samples of their work that demonstrate their ability to analyze user, client, and project needs, as well as develop and execute relevant content strategies.

Meritorious:
- A strong understanding of the entire product development process, including problem solving, information architecture, and content design
- Proficiency in creating content mockups using tools like Figma or similar software
- Hands-on experience collaborating with a team to establish content design standards, frameworks, and a style guide to facilitate scalability
- Familiarity with the Docs-as-code philosophy, utilizing documentation formats such as AsciiDoc, Markdown, Git, and REST API
- Experience in implementing marketing and content strategies, as well as developing associated marketing programs and materials
- Ability to thrive in a multicultural and multi-site corporate environment, with bonus points for experience working with Japanese stakeholders
- Previous experience communicating at a senior manager or director level

Personality traits:
- Strong performer as an individual contributor and in teams
- Effective in planning and executing to achieve desired results
- Skilled in creating, leading, and managing teams to solve problems of any size
- Motivated to push the boundaries of personal and team performance
- Naturally curious and quick learner
- A growth mindset, with a willingness to take ownership of problems and drive projects to completion
- Comfortable with ambiguity and able to adapt in a rapidly changing environment

Tillträde och ansökan
Start date: As soon as possible
End date: 2024-03-31 with the possibility for extension
Deadline: 2023-10-16
Location: Lund/hybrid
Contact person: +46795855599
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies. Visa mindre

Web Communication Specialist – Maternity Cover

CellaVision works to advance laboratory workflow and diagnostic certainty through intelligent microscopy. We are a world leader in digital microscopy and offer a full solution including instruments and reagents. Our products are used in health care services around the globe. We work at the forefront of technology and use many of the latest advances in programming, chemistry, digital imaging, and machine learning. Joining our company means you will play an... Visa mer
CellaVision works to advance laboratory workflow and diagnostic certainty through intelligent microscopy. We are a world leader in digital microscopy and offer a full solution including instruments and reagents. Our products are used in health care services around the globe.

We work at the forefront of technology and use many of the latest advances in programming, chemistry, digital imaging, and machine learning. Joining our company means you will play an essential role in elevating healthcare through the evolution of microscopy

Position: Web Communication Specialist
Location: Lund, Sweden
Job type: Full Time, 14 Month Contract
Start date: ASAP

How you will contribute

The Web Communication Specialist works with raising brand awareness. Your main goal is to research, plan, develop and implement our web content. You provide digital media support to our global distribution partners and internal sales organizations. The Web Communication Specialist works in close collaboration with the Brand Communication Manager and Marketing Communication Manager and reports to the Director Marketing.

As Web Communication Specialist you will:

- Strengthen our digital presence by developing and posting relevant and engaging content on our website and marketing platforms such as LinkedIn

- Design, maintain, and manage the company website (Drupal CMS)

- Edit, proofread, and run web content through our quality approval system with a sharp attention to detail and format

- Track, report and improve marketing communication performance

- Create digital marketing material, web campaigns, social media ads and videos

- Collaborate with cross-functional experts to produce effective promotional material

- Support our local market offices with digital marketing-related content for their local events and campaigns.

Please read more about working with our team https://career.cellavision.com/departments/global-marketing

What will you bring?

- You have a bachelor’s degree in Marketing, Media, Communications or Journalism

- A minimum of 3 years relevant experience in the field of Marketing & Communications

- Experience from Marketing or Communications in a global setting

- Hands-on experience in using content management platforms for web publication

- Experience in working with social media platforms, SEO/SEM and understanding of the relevant content for those platforms

- You are skilled in integrated communication planning

- You understand how to transform news and events into attention grabbing campaigns

- You are well-organized and capable of managing projects and delivering results in a time -sensitive situation.

- Excellent English (near native writing)

What we offer

At CellaVision, we believe that Employee Recognition, Communication & Collaboration, Innovation & Continuous Improvement help us develop into the very best version of ourselves. Our culture is one of teamwork, partnerships, and caring relations. We also believe in having fun together!

We offer flexible working hours and depending on the role the possibility of hybrid work. Through our collective agreement, you have substantial coverage both if you fall ill and for your retirement. It also provides a time bank for some extra time off and new parents a supplement when staying home with their small child.

We believe in having fun together and meet for breakfast on Fridays, different team activities and company festivities. Some of our engaged team members lead running groups, game nights and meet n’ eat lunches. In our office there is a free gym as well as a parking garage for bicycles and access to showers, we also provide all our people with a wellness allowance to support a healthy lifestyle.

Ready to apply?

We work with a continuous selection so please apply sooner than later via our career site.

We do not accept applications by email.

Diversity is in our blood

At CellaVision we understand not only the uniqueness of blood cells but also of people. We strongly believe in the power of diversity and recognise it as a driver of innovation. We are committed to building an inclusive culture for all our people.

CellaVision is a non-discriminatory workplace where qualified applicants receive consideration for employment without regard to race, nationality, ethnic or social origin, age, religion, political orientation, sexual orientation, gender identity/expression, family or marital status, pregnancy, disability, or any other basis prohibited by law.

More about us

CellaVision® was established in Sweden in 1994 with a vision to simplify, standardize, and digitize the manual analysis of blood cells in hematology laboratories. The company’s long-term success is a result of our commitment to innovation. Our goal is to provide value to patients, customers and distributors by incorporating smart solutions into everything we do. Our research and development focus on offering superior analytical and diagnostic certainty by creating an ecosystem that combines reagents with hardware and software. Today CellaVision has 250 employees, with global Headquarters in Lund, Sweden.

The company has market support offices in 16 markets and a presence in over 40 countries with reagent development and manufacturing performed in Martillac, France.

For more information visit www.cellavision.com (http://www.cellavision.com)

Working together with human and artificial intelligence to advance diagnostics. - it’s in our blood. Visa mindre

Film- och mediateknikansvarig

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhe... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.


Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är som trippelackrediterad en av världens främsta handelshögskolor. Vi erbjuder högkvalitativ utbildning och ger bland annat fyra utbildningsprogram på grundnivå och 13 magister- och masterprogram. Ekonomihögskolan samverkar med företag och myndigheter i regionen och på fakultetens sex institutioner och fem forskningscentra bedrivs forskning i världsklass. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar ständigt med att utveckla vår ställning som en attraktiv arbetsgivare.



Ekonomihögskolan söker nu en erfaren film- och mediateknikansvarig på 75%.

Ekonomihögskolans kommunikationsteam är en del av Ekonomihögskolans kansli och ansvarar för fakultetens kommunikationsarbete vilket omfattar Ekonomihögskolans webbplats samt utbildnings-, intern-, forsknings- och samverkanskommunikation med ett gemensamt syfte att bygga och vårda skolans varumärke, rekrytera studenter, synliggöra verksamheten, stötta ledningen, institutioner och centra samt arbeta för att utveckla detta arbete.

 

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha ett övergripande ansvar för Ekonomihögskolans filmstudio, Olle Bertil Tegstam Studio, och i samarbete med och med stöd av kommunikationsteamet ansvara för att stötta, ge råd och praktisk hjälp vid filmning. Arbetet innebär också praktisk hantering av bokningar av studion samt att säkerställa att löpande översyn, drift, service och nybeställningar av utrustning med mera fungerar på ett bra sätt.

 

Konkreta arbetsuppgifter

- Kommunikation kring studion och bokningar (mail, telefon, bokningskalender)
- Poddinspelningar (planering, stöd, uppladdning)
- Tekniskt stöd vid events och disputationer
- Post production (editering av filmer, textning, grafik, uppladdning på Youtube)
- Skapa nätverk inom film på LU
- Skapa miljöer i studion
- Ansvar för filmarkivet
- Fotografering

 

Kvalifikationer

Krav för anställningen är:

- Erfarenhet av
- att arbeta som filmare, filmassistent, inspelningsassistent eller producent
- arbeta pedagogiskt med film
- arbeta med postproduktion av både film, foto och podcast
- livesändningar via YouTube
- Projektledar- och/eller samordningserfarenhet
- Utbildning inom journalistik, videojournalistik, filmproduktion eller annan adekvat utbildning inom film och foto
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på engelska i tal och skrift
- God samarbetsförmåga
- God förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt
- God förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
- God förmåga att planera, organisera och prioritera

Vill vill också att du behärskar

- Adobe Premiere Pro
- Adobe After Effects
- Photoshop
- Illustrator
- Adobe Photoshop Lightroom

Meriterande för anställningen är:

- Erfarenhet av att arbeta med större filmproduktioner
- Erfarenhet av att arbeta med ljussättning
- Behärska teknik för teleprompter
- Erfarenhet av textredigering för film
- Kunskap i grafisk design

Vi kommer att ta hänsyn till hur din erfarenhet och kompetens kompletterar och stärker arbetet inom vårt kommunikationsteam. Social kompetens, engagemang och pålitlighet är egenskaper som v särskilt värdesätter.

 

Om oss

Arbetsplatsen är förlagd till våra kontor på Holger Crafoords Ekonomicentrum i Lund. Hit finns goda förbindelser med buss från Malmö och Lund C. Du promenerar från Lund C på 25 minuter. Vi sitter företrädesvis i egna kontor eller delar kontor med en kollega.

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Friskvårdsersättning och betald friskvårdstimme är självklarheter, liksom flexibel arbetstid och lediga klämdagar.

 

Så här söker du

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc).

Anställningen är en visstidsanställning på 6 månader på 75% med startdatum så snart det är möjligt.

Välkommen med din ansökan.

 

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Film- och mediateknikansvarig

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhe... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.


Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är som trippelackrediterad en av världens främsta handelshögskolor. Vi erbjuder högkvalitativ utbildning och ger bland annat fyra utbildningsprogram på grundnivå och 13 magister- och masterprogram. Ekonomihögskolan samverkar med företag och myndigheter i regionen och på fakultetens sex institutioner och fem forskningscentra bedrivs forskning i världsklass. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar ständigt med att utveckla vår ställning som en attraktiv arbetsgivare.



Ekonomihögskolan söker nu en erfaren film- och mediateknikansvarig på 75%.

Ekonomihögskolans kommunikationsteam är en del av Ekonomihögskolans kansli och ansvarar för fakultetens kommunikationsarbete vilket omfattar Ekonomihögskolans webbplats samt utbildnings-, intern-, forsknings- och samverkanskommunikation med ett gemensamt syfte att bygga och vårda skolans varumärke, rekrytera studenter, synliggöra verksamheten, stötta ledningen, institutioner och centra samt arbeta för att utveckla detta arbete.

 

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha ett övergripande ansvar för Ekonomihögskolans filmstudio, Olle Bertil Tegstam Studio, och i samarbete med och med stöd av kommunikationsteamet ansvara för att stötta, ge råd och praktisk hjälp vid filmning. Arbetet innebär också praktisk hantering av bokningar av studion samt att säkerställa att löpande översyn, drift, service och nybeställningar av utrustning med mera fungerar på ett bra sätt.

 

Konkreta arbetsuppgifter

- Kommunikation kring studion och bokningar (mail, telefon, bokningskalender)
- Poddinspelningar (planering, stöd, uppladdning)
- Tekniskt stöd vid events och disputationer
- Post production (editering av filmer, textning, grafik, uppladdning på Youtube)
- Skapa nätverk inom film på LU
- Skapa miljöer i studion
- Ansvar för filmarkivet
- Fotografering

 

Kvalifikationer

Krav för anställningen är:

- Erfarenhet av
- att arbeta som filmare, filmassistent, inspelningsassistent eller producent
- arbeta pedagogiskt med film
- arbeta med postproduktion av både film, foto och podcast
- livesändningar via YouTube
- Projektledar- och/eller samordningserfarenhet
- Utbildning inom journalistik, videojournalistik, filmproduktion eller annan adekvat utbildning inom film och foto
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på engelska i tal och skrift
- God samarbetsförmåga
- God förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt
- God förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
- God förmåga att planera, organisera och prioritera

Vi vill också att du behärskar

- Adobe Premiere Pro
- Adobe After Effects
- Photoshop
- Illustrator
- Adobe Photoshop Lightroom

Meriterande för anställningen är:

- Erfarenhet av att arbeta med större filmproduktioner
- Erfarenhet av att arbeta med ljussättning
- Behärska teknik för teleprompter
- Erfarenhet av textredigering för film
- Kunskap i grafisk design

Vi kommer att ta hänsyn till hur din erfarenhet och kompetens kompletterar och stärker arbetet inom vårt kommunikationsteam. Social kompetens, engagemang och pålitlighet är egenskaper som vi särskilt värdesätter.

 

Om oss

Arbetsplatsen är förlagd till våra kontor på Holger Crafoords Ekonomicentrum i Lund. Hit finns goda förbindelser med buss från Malmö och Lund C. Du promenerar från Lund C på 25 minuter. Vi sitter företrädesvis i egna kontor eller delar kontor med en kollega.

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Friskvårdsersättning och betald friskvårdstimme är självklarheter, liksom flexibel arbetstid och lediga klämdagar.

 

Så här söker du

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc).

Anställningen är en visstidsanställning på 6 månader på 75% med startdatum så snart det är möjligt.

Välkommen med din ansökan.

 

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Technical Marketer and Web-editor

Ansök    Mar 21    Incluso AB    Webbansvarig/Webbstrateg
We are now looking for a Technical Marketer and Web-editor on the behalf of our client. NOTE! A Swedish work permit is required. Background: You will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site. Main responsibility: Create website content, such as blog posts, news, guidelines,... Visa mer
We are now looking for a Technical Marketer and Web-editor on the behalf of our client.


NOTE! A Swedish work permit is required.

Background:
You will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site.

Main responsibility:
Create website content, such as blog posts, news, guidelines, technical tutorials targeting developers and technical decision makers.
Prepare marketing materials, including flyers, posters, and conference signages
Develop and execute digital marketing campaigns across channels such as search engines, social media, email, and other online platforms.
Utilize web analytics tools to monitor website performance and user behavior and recommend strategies to improve conversion rates and user experience.
Collaborate with cross-functional teams, including designers, developers, and content creators to execute campaigns and projects.


Requirements:
3+ years of experience in technical marketing
A skilled writer, completely fluent in English (in both UK and US English). You should have a deep interest in text creation in different formats.
Strong knowledge of web analytics tools such as Google Analytics and Adobe Analytics.
Knowledge of SEO, SEM, social media marketing, and email marketing best practices.
Web-editing experience with basic UX/UI understanding to be able to re-arrange web content to fit the needs of the target audience.
Experience in building marketing flyers, posters, conference signages
Strong project management skills, with the ability to manage multiple projects simultaneously.
Excellent communication skills, with the ability to convey complex technical information to non-technical stakeholders.
Creative thinker with the ability to develop and execute innovative marketing campaigns.
Interested in, and have knowledge about, software and hardware programming, IoT, developer tools or similar.
Detail-oriented and highly organized.
Experience working in an international team

This is a full-time consultancy position in Lund. Visa mindre

Projektledare webb

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhe... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.


Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är som trippelackrediterad en av världens främsta handelshögskolor. Vi erbjuder högkvalitativ utbildning och ger bland annat fyra utbildningsprogram på grundnivå och 13 magister- och masterprogram. Ekonomihögskolan samverkar med företag och myndigheter i regionen och på fakultetens sex institutioner och fem forskningscentra bedrivs forskning i världsklass. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar ständigt med att utveckla vår ställning som en attraktiv arbetsgivare.



Ekonomihögskolan söker nu en erfaren webbredaktör med god projektledarkompetens.

Ekonomihögskolan ska byta webbpublicerings-verktyg/CMS, från Pimcore till Drupal. Genom bytet till Drupal går Ekonomihögskolan in i den universitetsgemensamma webblösningen vilket ger oss ett flertal fördelar, framför allt en möjlighet att fokusera mer på innehållsarbetet på våra webbplatser. För detta webbprojekt söker vi nu en erfaren webbredaktör med god projektledarkompetens. Som projektledare kommer du att ansvara för hela processen som byte av publiceringsverktyg innebär med all relaterad planering, samordning och genomförande enligt beslutad plan, inom utsatt tid.

Arbetsuppgifter

Du kommer i samarbete med och med stöd av universitetets webbavdelning att planera övergången till Drupal men det är du som leder och ansvarar för byggandet av Ekonomihögskolans webbplatser, det webbredaktionella arbetet och stödet inom Ekonomihögskolan i innehållsstrategiska frågor. Du samordnar vår samlade webbnärvaro och stöttar arbetet med text och bild för webben, du ansvarar även för att prefekter och nuvarande publicister vid Ekonomihögskolan inkluderas i arbetet och tar tillsammans med dem fram och omarbetar innehållet på webben.

Du ska även ansvara för att styr- och projektgruppen på fakulteten hålls informerade och att samarbetet med universitetets webbavdelning fungerar väl avseende exempelvis beslut, deadlines och måluppfyllelse. Du kommer även att hålla workshops i strategiska och innehållsrelaterade webbfrågor.

Som projektledare kommer du att vara en del av Ekonomihögskolans kommunikationsteam som idag består av en heltidsanställd kommunikationssamordnare samt tre heltidsanställda kommunikatörer. Ekonomihögskolans kommunikationsteam ingår i Ekonomihögskolans kansli och ansvarar för Ekonomihögskolans kommunikationsarbete vilket omfattar utbildnings-, intern-, forsknings- och samverkanskommunikation med ett gemensamt syfte att bygga och vårda Ekonomihögskolans varumärke, synliggöra verksamheten, stötta fakultetens ledning, institutioner och centra samt löpande arbeta fram strategier för att utveckla detta arbete.    

Då övergången till Drupal väl är genomförd kommer arbetet att bestå av redaktionell samordning vid fakulteten, kvalitetssäkring och upprättande av en plan för kontinuerlig vidareutveckling av innehåll och informationsstruktur.

 

Kvalifikationer

Krav för anställningen är:

- Erfarenhet av att arbeta som webbredaktör/med webbpublicering
- Projektledar- och/eller samordningserfarenhet
- Utbildning inom webbkommunikation eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
- Erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikation
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift
- God samarbetsförmåga
- God förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt
- God förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
- God förmåga att planera, organisera och prioritera

 

Meriterande för anställningen är:

- Erfarenhet av att arbeta i Drupal och Pimcore
- Erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa webbsidor
- Erfarenhet av att arbeta med webbanalys
- Erfarenhet av förändringsarbete

Vi kommer att ta hänsyn till hur din erfarenhet och kompetens kompletterar och stärker arbetet inom vårt kommunikationsteam. Social kompetens, engagemang och pålitlighet är egenskaper som vi särskilt värdesätter.

Om oss

Arbetsplatsen är förlagd till våra kontor på Holger Crafoords Ekonomicentrum i Lund. Hit finns goda förbindelser med buss från Malmö och Lund C. Du promenerar från Lund C på 25 minuter. Vi sitter företrädesvis i egna kontor eller delar kontor med en kollega.

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Friskvårdsersättning och betald friskvårdstimme är självklarheter, liksom flexibel arbetstid och lediga klämdagar.

 

Så här söker du

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc).

Anställningen är en visstidsanställning på 12 månader på 100 % med startdatum som tidigast den 30 januari eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan.

 

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Website Coordinator

Ansök    Mar 11    Incluso AB    Webbansvarig/Webbstrateg
We are looking for a Website Coordinator for an international company in Lund to help develop the website presence both internally and externally. Start ASAP, 9 months contract to begin with. In this assignment you will: Support in a number of projects including creating and publishing guidelines Maintaining website performance and publishing process Creating training material and e-learnings through learning platform and on internal extranet. Support o... Visa mer
We are looking for a Website Coordinator for an international company in Lund to help develop the website presence both internally and externally. Start ASAP, 9 months contract to begin with.

In this assignment you will:
Support in a number of projects including creating and publishing guidelines
Maintaining website performance and publishing process
Creating training material and e-learnings through learning platform and on internal extranet.
Support our clients global colleagues to get all the relevant access rights to internal channels and guide them in how to use the social media landscape


The platform used is AEM, and no prior knowledge is required. It is required to have advanced PowerPoint skills and video editing skills.

Skills Required:
Quick to learn new digital tools
Advanced power point skills
Video editing skills
High communications skills in English, both written and spoken.


Skills prefferred:
Experience from working with similar tasks


Soft skills:
To fit for this role you need to have a natural drive and ambition to learn more along the way. You need to be good at collaborating and supporting people with varying knowledge of website. As well as being a teamplayer and like to support your teamplayers.


Remote work: Remote work is possible, but the candidate is expected to be onsite at least 4 days a week.


This is a full-time, onsite consultant position through Incluso in Lund. Start ASAP, 9 months contract to begin with.


If you have any questions, please get in touch with Marianne Nilsson, recruiter at Incluso. Visa mindre

Website Coordinator

Ansök    Mar 13    Gigstep AB    Webbansvarig/Webbstrateg
Till ett globalt företag i Lund söker vi nu efter nästa Website Coordinator. Är du intresserad av att utveckla webbsidors utformning både internet och externt samt kollegan som alla vänder sig till vid liknande tekniska uppgifter? Då är det bara att söka tjänsten nedan! Arbetsrollen kommer att innebära att vara stöd i ett antal projekt samt att skapa och publicera webbplatsens riktlinjer. Du kommer upprätthålla webbplatsens utformning och publiceringspr... Visa mer
Till ett globalt företag i Lund söker vi nu efter nästa Website Coordinator. Är du intresserad av att utveckla webbsidors utformning både internet och externt samt kollegan som alla vänder sig till vid liknande tekniska uppgifter? Då är det bara att söka tjänsten nedan!



Arbetsrollen kommer att innebära att vara stöd i ett antal projekt samt att skapa och publicera webbplatsens riktlinjer. Du kommer upprätthålla webbplatsens utformning och publiceringsprocess samt skapa utbildningsmaterial till företagets personal. Att guida nationella och internationella medarbetare till rätt behörigheter och vägleda dem i användandet av plattformen är något som du ansvarar för. Visst låter det spännande?



För att lyckas i rollen är du grym på både PowerPoint samt videoredigering. En relevant utbildning samt tidigare erfarenhet är att föredra, men inget måste. Plattformen som kommer användas är AEM.



Information

Ort: Lund

Start: ASAP

Uppdragets längd: 2023-12-31 Visa mindre

Software Development Manager - IoT

Job Description At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a... Visa mer
Job Description
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.
As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.
Who you are
As a person you are proactive, committed and show a willingness to create positive changes and making things happen. You are empathic and you are people oriented and good at building partnership.
About the job
As our new Manager IoT Software Development, you will lead a global team of software engineers where you will support their professional development. You will create, maintain, and grow a team of competent software engineers who can create high quality software products and solutions.
Key tasks:


Dive deep into the details of business and engineering needs and help the IoT organization build software development teams that can create incremental solutions with high quality and scalability.
Work closely with product owners and technology teams.
Be innovative, flexible and have strong leadership skills to work collaboratively to solve critical business and software engineering problems.
Be able to grow technical leaders in the team.
Be able to build a learning organization by facilitating knowledge-sharing and mentorship.

What you know
Your background is a bachelor’s degree in Software Engineering or an equivalent. We imagine you have experience creating an inclusive team environment as well as embedded systems and/or IoT products and development is preferred. You prove ability to lead and mentor software developers and to improve software development practices and you have demonstrated experience working across teams, internal and external partners, business stakeholders, and technical experts.
As part of a global organization, speaking and writing English is a prerequisite.
What’s in it for you
You will have the opportunity to shape the talent landscape of the IoT teams as well as contribute to the strategic directions for the IoT solutions. You will have the chance to grow into a leader who can take greater corporate responsibilities in the future.
Please send your application no later than 23rd, November 2022. Visa mindre

Cloud AI Engineer

Company Description At Bosch, we shape the future by inventing high-quality technologies and services that spark enthusiasm and enrich people’s lives. Our promise to our associates is rock-solid: we grow together, we enjoy our work, and we inspire each other. Join in and feel the difference. Job Description You will be part of a team that delivers comprehensive cloud infrastructure and software tools to support Bosch AI projects. As a Cloud AI Engine... Visa mer
Company Description


At Bosch, we shape the future by inventing high-quality technologies and services that spark enthusiasm and enrich people’s lives. Our promise to our associates is rock-solid: we grow together, we enjoy our work, and we inspire each other. Join in and feel the difference.


Job Description


You will be part of a team that delivers comprehensive cloud infrastructure and software tools to support Bosch AI projects. As a Cloud AI Engineer, you will be involved in a wide range of topics, e.g.;
Building cloud infrastructure in either Azure or AWS depending on use case.
Integrate OSS tools.
Develop custom software products.
Productizing Data- and ML pipelines.
Setting up CI/CD workflows for code delivery.



If you enjoy working with the latest technologies for software delivery across companies with colleagues around the globe, then this is the right challenge for you!


Qualifications


In order to be successful in this role, you need the following skills (highest priorities on top):
Cloud technologies – Azure and/or AWS (proficiency in at least one cloud provider).
Programming languages: primarily Python, but complimentary programming skills are beneficial.
Shell scripting, e.g. bash.
Infrastructure as code technologies, e.g. Terraform.
Docker.
Knowledge in ML and Deep Learning concepts and workflows, e.g. Model training, Tensorflow, Auto ML, etc.
Container orchestration, e.g. Kubernetes.
Data processing, e.g. ETL, Apache Spark, etc.
Experience in CI/CD practices.

Personal profile:
Strong sense of quality, customer and goals focus.
Strong communication skills.
Excellent social skills, positive attitude and a true team player in highly collaborative work.
Continuous learning mindset, motivated, and curious.
Strong critical thinking skills and you should be proactive and autonomous.



Additional Information


Your future job location offers you:
Flexible work time options, benefits and services, medical services, employee discounts, various sports and health opportunities, catering facilities, collective agreement, wellness contribution, access to local public transport, and room for creativity.


Diversity is our strength! At Bosch we look at diversity in gender, generation, nationalities and culture as our advantage. We believe mixed teams to be more successful because they utilize the potential offered by different perspectives and solution strategies. We therefore promote mixed teams at all levels and draw on the entire talent pool. Visa mindre

Webbutvecklare

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhe... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen

IT-enheten är en spännande och dynamisk arbetsplats som tillhandahåller IT-stöd till hela verksamheten vid Humaniora och Teologi tack vare sin bredd av IT-kompetenser.

Det är en mogen IT-organisation som har funnits i snart 15 år och som är redo att anta nya utmaningar.

IT-enheten är en infrastrukturenhet och har ett nära samarbete med övriga stödverksamheter inom HT, liksom med fakultetens 8 institutioner. På IT-enheten arbetar för närvarande 12 personer, med allt från IT-support och AV-stöd till systemadministration och webbutveckling.

Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.
Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet, https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är dels inriktade på att förvalta och vidareutveckla våra egenutvecklade och universitetsunika applikationer, dels på att delta i utvecklingen av nya webbaserade IT-tjänster, vilka utgör fakultetens IT-stöd till forskning, administration och utbildning. Främst handlar det om att utveckla webbaserade tillämpningar och system i PHP/Typo3, varför mycket av utvecklingen sker i PHP. Databastillämpningar i Linux-miljö (LAMP) är vanligt förekommande, liksom utveckling av script för bl a integrationer. 

Du kommer att ingå i ett team som arbetar med utveckling och webbdrift för alla institutioner och enheter inom Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet. Du medverkar i hela utvecklingskedjan från kravspecifikation till färdig produkt. Du fungerar som 2nd/3rd line support för drift av alla våra webbaserade applikationer. Du utför även enklare systemadministration på våra webbservrar, t ex konfiguration av Apache. Arbetsuppgifterna utför du både självständigt och i samarbete med andra. 

Kvalifikationer

 Krav för anställningen är:  

- Goda kunskaper i PHP och objektorienterad programmering
- Goda kunskaper i Javascript/HTML/CSS 
- Goda kunskaper i My 
- Kunskap i Katalogtjänster (LDAP, Shibboleth, AD)
- Kunskaper i Web services, REST-baserade gränssnitt, JSON, XML
- Grundläggande Linux-kunskaper
- Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat
- Du har några års dokumenterad erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och relevant akademisk utbildning som t ex systemvetenskapliga kandidatprogrammet eller motsvarande kunskaper och färdigheter.  

Meriterande för anställningen är:  

- Erfarenhet av open source Content management system som Typo3, Drupal e.d.
- Projektledning/projektkompetens/arbete i projektform 
- Versionshantering, t ex git
- jQuery/Ajax
- Ramverk, t ex Bootstrap

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi förväntar oss att du har god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter, är ansvarsfull och har ett både proaktivt och flexibelt arbetssätt. 

Du har lätt för att lära och kan på egen hand skaffa dig den kunskap du behöver. Dessa egenskaper är lika viktiga som den tekniska kompetensen. 

Övrigt 

Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent och med tillträde den 1 december 2022 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Intervjuer kommer att genomföras i våra lokaler i Lund.

Så här söker du

Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, utbildningsbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc).

Om Humanistiska och teologiska fakulteterna

Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning som i vid mening syftar till att förstå människan som kulturell och samhällelig varelse. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

IT-enheten är en av de fem infrastrukturenheterna inom de Humanistiska och teologiska fakulteterna och tillhandahåller IT-stöd till alla anställda. IT-enheten har funnits sedan 2009 och består av totalt 12 medarbetare. IT-enheten samverkar med universitetets övriga IT-verksamheter och är en kundfokuserad IT-verksamhet med en platt organisation.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Digital Specialist till Fitness24Seven i Lund

Ansök    Nov 3    Tng Group AB    Webbansvarig/Webbstrateg
Är du Fitness24Sevens nya Digital Specialist på huvudkontoret i Lund? Nu söker vi dig som vill jobba med online marknadsföring på Fitness24Sevens huvudkontor i Lund. Du är en doer som kan traditionella digitala kanaler men som också är nyfiken på nya format, appar och digitala lösningar för att dra trafik som konverterar och generera nya kunder. Låter det som du? Välkommen med din ansökan. VAD KAN VI ERBJUDA DIG? På Fitness24Sevens centralt placerade hu... Visa mer
Är du Fitness24Sevens nya Digital Specialist på huvudkontoret i Lund?

Nu söker vi dig som vill jobba med online marknadsföring på Fitness24Sevens huvudkontor i Lund. Du är en doer som kan traditionella digitala kanaler men som också är nyfiken på nya format, appar och digitala lösningar för att dra trafik som konverterar och generera nya kunder. Låter det som du? Välkommen med din ansökan.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Fitness24Sevens centralt placerade huvudkontor i Lund så får du vara en del av en verksamhet med högt tempo omgiven av kollegor med energi och driv där din expertis kommer att vara högt uppskattad. Företaget växer och rekryterar nu ytterligare en nyckelperson till marknadsavdelningen.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du;

• ansvarar för innehåll på hemsidan
• säkerställer att tracking i t.ex. Google Analytics är korrekt uppsatt via GTM
• ser till att hemsidan och dess innehåll utvecklas på bästa sätt genom att följa våra analysverktyg
• säkerställer att konverteringen på hemsidan är optimerad
• driver SEO och SEM (via vår byrå) genom att se till att vår strategi följs
• sätter upp nödvändiga taggar
• ansvarar för våra användaruppgifter och struktur i Google samt Facebook Business Manager

Du är bollplank mot IT för att se till att hemsidan och dess funktioner utvecklas och prioriteras. Du har ett gott öga för design och har en förmåga att se hela kundresan från ett helikopterperspektiv. I rollen stöttar man och samarbetar med övriga länder inom Fitness24Seven.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som Digital Specialist på Fitness24Seven så tillhör du marknadsavdelningen som består av 7 personer. Du rapporterar till Sales & Marketing Director. Tjänsten är placerad på Fitness24Sevens huvudkontor i Lund.

VEM ÄR DU?

• Tidigare erfarenhet av att administrera hemsidor och CMS
• Erfarenhet av SEO
• Du har ett gott öga för design och har en förmåga att se hela kundresan från ett helikopterperspektiv
• För tjänsten krävs en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga. Du är således flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Relevant utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet

Främst så ser vi att denna rollen kommer att agera i ett interface mellan marknad och IT avdelningen och vi ser att du har en kompetens som gör att du trivs med detta.
Du är noggrann och strukturerad och tummar aldrig på kvaliteten eller punktligheten. Vi tror att du är social, vågar ta för dig och ställer frågor när du kör fast. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen! Visa mindre

Webbadministratör/Grafisk designer

Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik... Visa mer
Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik även webbhandel där vi ser en fin utvecklingspotential.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du blir del av ett positivt team. Vi tror på samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag! Du ska trivas att arbeta i ett högt tempo och inte vara rädd för att hugga tag i uppgifter när de dyker upp. Arbetsplatsen har ett öppet klimat som gör att det är lätt att trivas.
Tjänsten
Som webbadministratör kommer du bland annat att arbeta med administration av Webbshoppen. Du har daglig kontakt med ledningen, säljarna och dina Webb-kollegor. Annonser och nyhetsbrev skickas till ledningen för godkännande och eventuella ändringar. Det är en väldigt bred tjänst som innebär att du ska kunna skifta mellan olika uppgifter och prioritera deadlines. Vi arbetar InHouse i PC.
Exempel på arbetsuppgifter
• Löpande uppdatera och underhålla Webbshoppen med produkter, priser, bilder, skriva in webbordrar. Skapa och sköta kampanjer, dels från leverantörer men också våra egna.
• Designa annonser för webb och tryckt media. Vi annonserar flitigt i tryckta dagstidningar och magasin.
• I viss mån underhålla sociala-medier, Facebook och Instagram.
• Göra nyhetsbrev i Mailchimp. Vi skickar ut minst ett per vecka.
Kvalifikationer
• Du har ett intresse för möbler och formgivning.
• Mycket god kunskap i Adobe-sviten, främst Photoshop och InDesign.
• Gärna ha ett intresse för fotografering och redigering.
• Tidigare arbetat med en Webbshop samt administrativt arbete. Erfarenhet av att jobba med WordPress eller liknande, gärna front- och back-end.
• Kunskap inom Google annonsering, SEM och SEO är meriterande.
• Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift.
• Du bör vara kommunikativ, noggrann, kreativ, utåtriktad och initiativtagande.
• Du arbetar systematiskt och effektivt.
• Som person är du positiv, strukturerad och ordningsam.
• Du ser inga problem med att anpassa din design efter önskemål och givna ramar.
• Meriterande om du har tidigare kunskaper av Visma affärssystem eller liknande med tyngdpunkt på artikel och lagersaldo.
Anställningen
Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
tillträde snarast
Välkommen med din ansökan som ska innehålla CV, personligt brev, foto av dig och gärna en portfolio. Skicka ansökan till [email protected] och märk ansökan "Webbadministratör"
Sista ansökningsdagen är 25 mars, men vi gör intervjuer löpande. Visa mindre

Digital Specialist till Fitness24Seven i Lund

Ansök    Nov 26    Tng Group AB    Webbansvarig/Webbstrateg
Är du Fitness24Sevens nya Digital Specialist på huvudkontoret i Lund? Nu söker vi dig som vill jobba med online marknadsföring på Fitness24Sevens huvudkontor i Lund. Du är en doer som kan traditionella digitala kanaler men som också är nyfiken på nya format, appar och digitala lösningar för att dra trafik som konverterar och generera nya kunder. Låter det som du? Välkommen med din ansökan. VAD KAN VI ERBJUDA DIG? På Fitness24Sevens centralt placerade hu... Visa mer
Är du Fitness24Sevens nya Digital Specialist på huvudkontoret i Lund?

Nu söker vi dig som vill jobba med online marknadsföring på Fitness24Sevens huvudkontor i Lund. Du är en doer som kan traditionella digitala kanaler men som också är nyfiken på nya format, appar och digitala lösningar för att dra trafik som konverterar och generera nya kunder. Låter det som du? Välkommen med din ansökan.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Fitness24Sevens centralt placerade huvudkontor i Lund så får du vara en del av en verksamhet med högt tempo omgiven av kollegor med energi och driv där din expertis kommer att vara högt uppskattad. Företaget växer och rekryterar nu ytterligare en nyckelperson till marknadsavdelningen.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du;

• ansvarar för innehåll på hemsidan
• säkerställer att tracking i t.ex. Google Analytics är korrekt uppsatt via GTM
• ser till att hemsidan och dess innehåll utvecklas på bästa sätt genom att följa våra analysverktyg
• säkerställer att konverteringen på hemsidan är optimerad
• driver SEO och SEM (via vår byrå) genom att se till att vår strategi följs
• sätter upp nödvändiga taggar
• ansvarar för våra användaruppgifter och struktur i Google samt Facebook Business Manager

Du är bollplank mot IT för att se till att hemsidan och dess funktioner utvecklas och prioriteras. Du har ett gott öga för design och har en förmåga att se hela kundresan från ett helikopterperspektiv. I rollen stöttar man och samarbetar med övriga länder inom Fitness24Seven.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som Digital Specialist på Fitness24Seven så tillhör du marknadsavdelningen som består av 7 personer. Du rapporterar till Sales & Marketing Director. Tjänsten är placerad på Fitness24Sevens huvudkontor i Lund.

VEM ÄR DU?

• Tidigare erfarenhet av att administrera hemsidor och CMS
• Erfarenhet av SEO
• Du har ett gott öga för design och har en förmåga att se hela kundresan från ett helikopterperspektiv
• För tjänsten krävs en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga. Du är således flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Relevant utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet

Främst så ser vi att denna rollen kommer att agera i ett interface mellan marknad och IT avdelningen och vi ser att du har en kompetens som gör att du trivs med detta.
Du är noggrann och strukturerad och tummar aldrig på kvaliteten eller punktligheten. Vi tror att du är social, vågar ta för dig och ställer frågor när du kör fast. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen! Visa mindre

Digital strateg till koncernstab kommunikation i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. Uppdraget för koncernstab k... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

Uppdraget för koncernstab kommunikation är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av beslutade verksamhetsmål, politiska beslut och verksamhetsvision. Vi är drygt 80 medarbetare. Tjänsten som digital strateg finns på koncernstab kommunikation, område för digital kommunikation. På området är vi 26 stycken som arbetar med att förvalta och utveckla olika digitala kanaler, med användaren i fokus. För oss är det viktigt att ge den bästa upplevelsen och servicen för våra invånare och medarbetare i olika kanaler.

ARBETSUPPGIFTER
Som digital strateg brinner du för användarperspektivet och vill vara med och utveckla Region Skånes digitala kommunikation tillsammans med kollegor på kommunikationsavdelningen och andra verksamheter. Vi utvecklar vår närvaro i digitala gränssnitt och fokuserar på att upplevelsen blir lika högklassig oberoende av hur invånare väljer att kontakta oss. Du är en del av ett team som arbetar med digital patientkommunikation och invånartjänster.

Ditt fokus är digital kommunikation och tjänster och du kommer att både initiera, leda och samordna olika uppdrag och projekt. Tillsammans med andra utvecklare arbetar du strategiskt med att utreda och ta fram beslutsunderlag, processer och rutiner för att ta nästa kliv i digitaliseringen av våra tjänster mot invånare. Du ingår också i olika team som arbetar hands on med att digitalisera en specifik tjänst eller bidrar till verksamhetsutveckling för att bättre möta invånares krav på digital kommunikation och service. Användbarhet, tillgänglighet och uppföljning av KPIer är områden du behärskar, liksom omvärldsbevakning med fokus på digital transformation.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning med digital inriktning inom kommunikation, verksamhetsutveckling eller annan relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att driva utveckling av digitala tjänster med fokus på användbarhet och tillgänglighet. Du är van vid att driva projekt och arbeta i team. Vidare arbetar du proaktivt, målfokuserat och har en god strategisk och taktisk förmåga. Arbetet innebär många interna och externa kontakter så det är viktigt att du kan kommunicera på ett förtroendeingivande och professionellt sätt. En viktig del för att lyckas I arbetet är att du förstår slutanvändares behov samt hur vi möter organisationen behov. Du levererar med resultat och tar ansvar för leveransen.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat i en större organisation. Du har god kunskap i att kommunicera både på svenska och engelska. Du har en god analytisk förmåga och kan se hur delarna hänger ihop för kunden.

Vår enhet är driven och vill göra det bästa för våra slutanvändare. Vi använder varandras kompetenser, arbetar och lär oss tillsammans samtidigt som vi har väldigt kul på jobbet. Vi ser fram emot att jobba med dig!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser Visa mindre

Digital strateg till koncernstab kommunikation i Malmö

Ansök    Sep 24    REGION SKÅNE    Webbansvarig/Webbstrateg
Gör skillnad. Varje dag. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. Uppdraget för koncernstab k... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

Uppdraget för koncernstab kommunikation är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av beslutade verksamhetsmål, politiska beslut och verksamhetsvision. Vi är drygt 80 medarbetare. Tjänsten som digital strateg finns på koncernstab kommunikation, område för digital kommunikation. På området är vi 26 stycken som arbetar med att förvalta och utveckla olika digitala kanaler, med användaren i fokus. För oss är det viktigt att ge den bästa upplevelsen och servicen för våra invånare och medarbetare i olika kanaler.

ARBETSUPPGIFTER
Som digital strateg brinner du för användarperspektivet och vill vara med och utveckla Region Skånes digitala kommunikation tillsammans med kollegor på kommunikationsavdelningen och andra verksamheter. Vi utvecklar vår närvaro i digitala gränssnitt och fokuserar på att upplevelsen blir lika högklassig oberoende av hur invånare väljer att kontakta oss. Du är en del av ett team som arbetar med digital patientkommunikation och invånartjänster.

Ditt fokus är digital kommunikation och tjänster och du kommer att både initiera, leda och samordna olika uppdrag och projekt. Tillsammans med andra utvecklare arbetar du strategiskt med att utreda och ta fram beslutsunderlag, processer och rutiner för att ta nästa kliv i digitaliseringen av våra tjänster mot invånare. Du ingår också i olika team som arbetar hands on med att digitalisera en specifik tjänst eller bidrar till verksamhetsutveckling för att bättre möta invånares krav på digital kommunikation och service. Användbarhet, tillgänglighet och uppföljning av KPIer är områden du behärskar, liksom omvärldsbevakning med fokus på digital transformation.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning med digital inriktning inom kommunikation, verksamhetsutveckling eller annan relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att driva utveckling av digitala tjänster med fokus på användbarhet och tillgänglighet. Du är van vid att driva projekt och arbeta i team. Vidare arbetar du proaktivt, målfokuserat och har en god strategisk och taktisk förmåga. Arbetet innebär många interna och externa kontakter så det är viktigt att du kan kommunicera på ett förtroendeingivande och professionellt sätt. En viktig del för att lyckas I arbetet är att du förstår slutanvändares behov samt hur vi möter organisationen behov. Du levererar med resultat och tar ansvar för leveransen.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat i en större organisation. Du har god kunskap i att kommunicera både på svenska och engelska. Du har en god analytisk förmåga och kan se hur delarna hänger ihop för kunden.

Vår enhet är driven och vill göra det bästa för våra slutanvändare. Vi använder varandras kompetenser, arbetar och lär oss tillsammans samtidigt som vi har väldigt kul på jobbet. Vi ser fram emot att jobba med dig!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser Visa mindre

Webshop utvecklare

Hej. Vi håller på att starta en webshop för att kunna sälja våra produkter och behöver en som har erfarenhet inom området. Du är välkommen att skicka. ditt cv/personligtbrev via meil till oss. Visa mer
Hej.
Vi håller på att starta en webshop för att kunna sälja våra produkter och behöver en som har erfarenhet inom området.
Du är välkommen att skicka. ditt cv/personligtbrev via meil till oss. Visa mindre

Digital strateg till koncernstab kommunikation i Lund

Ansök    Dec 18    REGION SKÅNE    Webbansvarig/Webbstrateg
Gör skillnad. Varje dag. Uppdraget för koncernstab kommunikation är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av beslutade verksamhetsmål, politiska beslut och verksamhetsvision. Vi är drygt 80 medarbetare. Tjänsten som digital strateg finns på koncernstab kommunikation, område för digital kommunikation. På området arbetar vi med att förvalta och utveckla olika digitala kanaler, me... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Uppdraget för koncernstab kommunikation är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av beslutade verksamhetsmål, politiska beslut och verksamhetsvision. Vi är drygt 80 medarbetare. Tjänsten som digital strateg finns på koncernstab kommunikation, område för digital kommunikation. På området arbetar vi med att förvalta och utveckla olika digitala kanaler, med användaren i fokus. För oss är det viktigt att ge den bästa upplevelsen och servicen för våra invånare och medarbetare i olika kanaler.

ARBETSUPPGIFTER
Som digital strateg brinner du för användarperspektivet och vill vara med och utveckla Region Skånes digitala kommunikation tillsammans med kollegor på kommunikationsavdelningen och andra verksamheter. Vi utvecklar vår närvaro i digitala gränssnitt och fokuserar på att upplevelsen blir lika högklassig oberoende av hur invånare väljer att kontakta oss. Du är en del av ett team som arbetar med digital patientkommunikation och invånartjänster.

Ditt fokus är digital kommunikation och tjänster och du kommer att både initiera, leda och samordna olika projekt. Tillsammans med andra utvecklare arbetar du strategiskt med att utreda och ta fram beslutsunderlag, processer och rutiner för att ta nästa kliv i digitaliseringen av våra tjänster mot invånare. Du ingår också i olika team som arbetar hands on med att digitalisera en specifik tjänst eller bidrar till verksamhetsutveckling för att bättre möta invånares krav på digital kommunikation och service. Användbarhet, tillgänglighet och uppföljning av KPIer är områden du behärskar, liksom omvärldsbevakning med fokus på digital transformation.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning med digital inriktning inom kommunikation eller annan relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att driva utveckling av digitala tjänster med fokus på användbarhet och tillgänglighet. Du är van vid att driva projekt och arbeta i team. Vidare arbetar du proaktivt, målfokuserat och har en god strategisk och taktisk förmåga. Arbetet innebär många interna och externa kontakter så det är viktigt att du kan kommunicera på ett förtroendeingivande och professionellt sätt. En viktig del för att lyckas I arbetet är att du förstår slutanvändares behov samt hur vi möter organisationen behov. Du levererar med resultat och tar ansvar för leveransen.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat i en större organisation. Du har god kunskap i att kommunicera både på svenska och engelska. Du har en god analytisk förmåga och kan se hur delarna hänger ihop för kunden.

Vår enhet är driven och vill göra det bästa för våra slutanvändare. Vi använder varandras kompetenser, arbetar och lär oss tillsammans samtidigt som vi har väldigt kul på jobbet. Vi ser fram emot att jobba med dig!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser Visa mindre

Webbansvarig / webbstrateg

Vårt företag tänker expandera på nätet och därför söker vi nu dig som är en digital specialist inom SEO. Du bör ha dokumenterad erfarenhet av arbete med SEO sedan tidigare och kunna veta vad som krävs för att hjälpa vårt företag nå toppen på Googles organiska sökresultat. Du bör kunna skriva texter också till webben, texter som är både informativa, säljande och SEO-anpassade. Vi marknadsför oss även genom annonser på Google och sociala medier. Därför är de... Visa mer
Vårt företag tänker expandera på nätet och därför söker vi nu dig som är en digital specialist inom SEO. Du bör ha dokumenterad erfarenhet av arbete med SEO sedan tidigare och kunna veta vad som krävs för att hjälpa vårt företag nå toppen på Googles organiska sökresultat.
Du bör kunna skriva texter också till webben, texter som är både informativa, säljande och SEO-anpassade.
Vi marknadsför oss även genom annonser på Google och sociala medier. Därför är det ett stort plus om du även har erfarenhet av detta sedan tidigare och vet vad som krävs för att få besökare att konverteras till kunder.
Arbetet utförs på distans och är på heltid.
Provanställning med möjlighet till tillsvidare anställning därefter. Visa mindre

Webbadministratör/Grafisk designer

Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik... Visa mer
Miljögården är en inredningsbutik i Lund som drivs och ägs av familjen Blomsterberg sedan 1984. Familjen Blomsterbergs dröm och vision är att skapa den kompletta inredningsbutiken. Miljögårdens inredningshus ligger på det lättillgängliga Novaområdet i Lund med en generös utställningsyta på 3000 kvm. 2003 slogs dörrarna upp till det nya huset. Vi har knutit till oss de mest intressanta formgivarna och tillverkarna. Idag driver vi parallellt med fysisk butik även webbhandel där vi ser en fin utvecklingspotential. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att vara med på vår resa mot en ännu bättre och attraktiv webbhandel.
På Miljögården jobbar ett team med positiva människor som har roligt på jobbet. Det är viktigt att vara ödmjuk och tycka om att hjälpas åt med olika arbetsuppgifter. Du ska trivas att arbeta i ett högt tempo och vara spindeln i nätet. Arbetsplatsen har ett öppet klimat som gör att det är lätt att trivas.
Arbetsuppgifter:
-Löpande uppdatera och underhålla webbshopens produkter, priser, bilder samt underhålla kampanjer
-Designa annonser för webb samt tryckt media
-Skapa innehåll och göra inlägg i våra sociala medier Facebook och Instagram
-Skapa innehåll i våra nyhetsbrev-Mailchimp
Som person ser vi att du är stilsäker och har ett stort intresse för inredning och design. Du ska med lätthet kunna uttrycka dig i skrift och kunna skriva fängslande texter på ett sätt som fångar målgruppen. Du ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta med en webbshop samt erfarenhet av wordpress, gärna front- och back-end. Arbetet ställer kravet att du har mycket god kunskap i Adobe-sviten, främst Photoshop och Indesign. Vidare ser vi att du är positiv, kreativ och tar initiativ. Struktur och ordning och reda är självklart för dig.
Meriterande:
-Programmering
-Google annonsering, SEM och SEO
-Visma affärssystem med betoning på artikel och lagersaldo
-Fotografering
Arbetet är ett föräldravikariat from 7e juni 2021-1 augusti 2022. Med chans till förlängning.
I ansökan vill vi ha CV, personligt brev samt ett foto på dig. Skicka ansökan till [email protected]
Vi kallar till intervjuer löpande. Visa mindre

Webbkoordinator

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Webbavdelningen söker en processledare för arbetet med användarstöd på webben inför en övergång till en ny generation av Lunds universitets gemensamma webblösning. Uppdraget inn... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.




Webbavdelningen söker en processledare för arbetet med användarstöd på webben inför en övergång till en ny generation av Lunds universitets gemensamma webblösning.

Uppdraget innebär att bygga upp ett förnyat stöd till publicister inom lösningen. 

Du kommer att vara drivande i framtagandet av processer för att stötta i webbpubliceringsverktyget Drupal samt i frågor som rör innehållsarbete på webben. Vi söker därför dig med egen erfarenhet som webbredaktör. Du bör också ha erfarenhet av att utbilda och ge support till andra i deras arbete med webbpublicering.

Webbavdelningen förvaltar den universitetsgemensamma webblösningen i Drupal som erbjuds alla verksamheter inom Lunds universitet. Under 2018 påbörjades arbetet med att uppgradera webblösningen, vilket i praktiken innebär en större utveckling av systemet och en övergång från Drupal 7 till Drupal 8. Övergången till Drupal 8 för med sig behov av en uppdatering av allt stödmaterial (utbildning, manualer m.m.,) samt vidareutveckling av våra arbetsprocesser gällande användarstöd. Under 2019-2020 kommer belastningen att öka då det kommer att krävas fortsatt support för Drupal 7, samtidigt som användarstödet för Drupal 8 ska byggas upp och implementeras.  

Webbavdelningen arbetar processorienterat och ofta i projektform och vi söker dig som har erfarenhet av process- och/eller projektledning. Användarstödet består idag av en produktionsansvarig som producerar utbildningar och manualer, samt hanterar inkommande supportärenden.

Din roll är att projektleda uppbyggandet av den nya generationens användarstöd. I uppdraget ingår att samverka med de andra processledarna på webbavdelningen, samt samordna det arbete som görs inom ramen för användarstödsprocessen. Du kommer också att ge löpande support till publicister ute i verksamheten via universitetets supportsystem. Det är därför viktigt att du har stor förståelse för webbpublicisters olika behov och förutsättningar och drivs av en vilja att hjälpa dem.

Som person är du lyhörd och prestigelös. Du rör dig naturligt mellan att se helikopterperspektivet och att säkra detaljer. Du är strukturerad och har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du trivs med att jobba i team och har ett intresse för att löpande förbättra dina och våra gemensamma arbetssätt och metoder.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Processledning, kvalitetssäkring och administration av användarstödet inom den universitetsgemensamma webblösningen
- Att tillsammans med produktionsansvarig för utbildnings- och stödmaterial förvalta och vidareutveckla ett effektivt och kvalitativt användarstöd för publicister
- Att ge löpande support till publicister och administratörer i Drupal
- Att vara delaktig i framtagande av utbildningsmaterial och olika format för hjälp-till-självhjälp för webbpublicering, t.ex. digitala manualer, checklistor och instruktionsfilmer

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- utbildning som bedöms vara relevant för tjänsten
- erfarenhet av att arbeta som process- och/eller projektledare
- erfarenhet av arbete som webbredaktör
- kunskap om att skriva för webben, textredigering, informationsstruktur och bildbehandling
- erfarenhet av användarstöd och/eller supportrelaterat arbete
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

- kunskaper i Drupal

- erfarenhet av verksamhetsutveckling

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under 14 månader. Du kommer att tillhöra Webbavdelningen på sektionen Kommunikation och ingå i en arbetsgrupp som arbetar med det universitetsgemensamma webbpubliceringserbjudandet.



Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Webbredaktör

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Samhällsvetenskapliga fakulteten är ett av Sveriges ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhällsvetenskap och beteendevetenskap och bedriver verksamhet i b... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Samhällsvetenskapliga fakulteten är ett av Sveriges ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhällsvetenskap och beteendevetenskap och bedriver verksamhet i både Lund och Helsingborg.

Rättssociologi är ett samhällsvetenskapligt ämne som har relationen mellan rätt och samhälle som studieobjekt. Rättssociologin studerar rättssystemets samhälleliga grunder och konsekvenser, men den intresserar sig också för informella normer. Ämnet framhåller vikten av utomrättsliga faktorer i samband med rättsligt beslutsfattande och för konfliktlösning. 1972 inrättades rättssociologi som självständigt ämne i Sverige i och med inrättandet av den första professuren vid Lunds universitet. Ämnet bygger idag på spänningen mellan statens formella lagstiftning och informell normbildning i exempelvis det civila samhället. Forskning bedrivs inom fält som gender och diskriminering, cybervärlden, utbildning, välfärd, rättskultur och juridiskt beslutsfattande.



Institutionen erbjuder kurser i rättssociologi på alla utbildningsnivåer inklusive doktorsexamen. Rättssociologi ingår även i kandidatprogrammet i kriminologi och höstterminen 2016 startades ett nytt internationellt mastersprogram. Rättssociologiska institutionen vinnlägger sig om att samverka över ämnesgränser och disciplingränser och har också goda kontakter med praktiker och myndigheter. Enheten har rankats högt i kvalitetsutvärderingar och har en hög andel externfinansiering. Goda internationella kontakter är viktiga och en stor andel av de yngre forskarna är idag internationella.





Vi söker nu en webbredaktör på deltid på Rättssociologiska institutionen som arbetar med att upprätthålla och utveckla vår webbnärvaro.

Du kommer att arbeta med kommunikation i samverkan med ledning, administrativ
personal, forskare och annan personal, samt webbnätverket inom fakulteten.

Arbetsuppgifter

Som webbredaktör kommer du att arbeta med löpande uppdatering och utveckling av våra webbplatser så att de håller hög kvalitet och möter organisationens och besökarnas behov. Du kommer att arbeta mycket operativt med löpande förvaltning och uppdatering av innehåll, men också strategiskt med långsiktig planering och utveckling. Du arbetar inom utbildning, forskning och samverkan och använder främst webbpubliceringsverktyget Drupal.

Du arbetar mycket självständigt, men har tillgång till fakultetens nätverk av webbredaktörer.

Webbredaktören ska bland annat

• Ansvara för att alla webbsidor är uppdaterade (i samarbete med studieadministration, personal och ledning)
• Skriva tilltalande och målgruppsanpassade texter på både svenska och engelska
• Bearbeta andras texter inför publicering
• Publicera nyheter på webben
• Fotografera och bearbeta egna och andras bilder


Önskvärda kvalifikationer

• Kommunikatörsutbildning på högskolenivå eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete som webbredaktör
• Mycket god skriftlig och muntlig förmåga på både svenska och engelska
• Erfarenhet av att arbeta med forsknings- och utbildningskommunikation i högskolesektorn
• Erfarenhet av att administrera och publicera i CMS, gärna Drupal, InDesign och Google Analytics

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga, servicekänsla och initiativförmåga.

Du är självgående, har lätt för att lära och driver och planerar gärna på egen hand.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. ?

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Jr. Web Content Specialist sökes för sommarjobb hos globalt bolag

Läser du dina senare år på din utbildning som Civilingenjör, Systemvetenskap eller IT? Är du intresserad av och har lite kunskap om webplattformar och vill få in foten på ett stort internationellt bolag? Då kan vi ha sommarjobbet för dig! Vi söker för kunds räkning 2 stycken personer som kan avlasta en av linjecheferna på avdelningen Customer - Front End. Tjänsten innebär att hantera content som behöver flyttas från en gammal plattform till en ny och uppd... Visa mer
Läser du dina senare år på din utbildning som Civilingenjör, Systemvetenskap eller IT? Är du intresserad av och har lite kunskap om webplattformar och vill få in foten på ett stort internationellt bolag? Då kan vi ha sommarjobbet för dig!

Vi söker för kunds räkning 2 stycken personer som kan avlasta en av linjecheferna på avdelningen Customer - Front End. Tjänsten innebär att hantera content som behöver flyttas från en gammal plattform till en ny och uppdraget inleds med upplärning för det projekt som skall utföras där du kommer få kunskaper i de verktyg som är nödvändiga för den nya plattformen, men även en del baskunskaper för den äldre. Förutom att förflytta content kommer du även agera rådgivande till de mer juniora sommarjobbarna i grundkunskaper, prioriteringar, tips osv.

Uppdraget är ett bemanningsuppdrag, vilket innebär att du kommer vara uthyrd som konsult hos kunden men vara anställd på StudentConsulting.

Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider måndag-fredag.

Din profil
Vi tror att du har ett tekniskt intresse, möjligtvis har något år kvar på din utbildning och är redo för att knyta viktiga kontakter inför arbetslivet. Utbildningar som är att föredra är Civilingenjör (någon teknisk inriktning), Systemvetenskap eller IT/Data. Det är viktigt att du är ödmjuk och inte har någonting emot enklare content-uppdrag som innebär klippa och klistra. Då tjänsten är placerad på ett internationellt bolag är det ett krav att du är flytande i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter relaterat till web/digitala plattformar och bildredigering.

Som person är du driven och resultatinriktad och vi tror att du med fördel arbetar bra i grupp. Du behöver ha en känsla för effektivitet och ha enkelt för att ta till dig nya instruktioner och uppgifter.

Tveka inte att söka till denna tjänst om du passar in på ovan beskrivning. Vi kommer hålla intervjuer löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre